Самотна майка съм на дъщеря на 3 г. и 4 м., получавам 90 лв. заплата

20 януари 2011 00:19   37 коментара   29677 прочита
Л. Ангелова
Л. Ангелова


Л. Ангелова

Благоевградчанката Л. Ангелова: Кандидатствам за общинско жилище по проект “Защитени жилища”, 5-та съм в списъка, а ме настаниха в оборотно, където мизерията е пълна

Казвам се Любима Ангелова, на 30 години съм, самотен родител на дъщеря на 3 г. и 4 м. Работя на половин работен ден към общинска фирма по чистота “Биострой” за 90 лв. плюс 35 лв. детски добавки. Обръщам се към вас, защото ми омръзна да чакам някой да си свърши работата качествено, без да се налага ние, гражданите, да плащаме за нечия неспособност.

Преди 2 години и половина подадох документи за общинско жилище по проекта “Защитени жилища”, но вместо това ми предложиха оборотно жилище на 20-30 г., което не е в добро състояние и не е годно за живеене, при положение че съм с входящ номер 5 в списъка за тази година. Гл. експерт г-жа Елена Гръчка от отдел “Жилищно настаняване” е идвала там, където живея, и знае, че условията са мизерни - няма бойлер, таванът се руши, въобще пълна мизерия. Не знам какво трябва да стане, за да получа нормално жилище за детето си, при положение че съм си платила всички такси и съм внесла всички необходими документи.

Не знам защо, но в България всичко трябва да бъде публично оповестено, за да се задвижи бюрократичната машина. Подобно писмо ще изпратя и до Министерството на труда и социалната политика. Единствените, които ми помогнаха и на които искам да благодаря, са директорът на Регионално управление “Социално подпомагане” г-н Никола Малаков - за всеотдайността и разбирането, което прояви към мен, също така и на социалните работници Екатерина Карадакова, сектор “Закрила на детето”, и Стоян Богдански - социален работник на района, в който живея.

ЛЮБИМА АНГЕЛОВА, Благоевград

37 коментара
20 Януари 2011 03:10 | До г-жата
Оценка:
-21
 (
45
 гласа)

А защо сте самотна майка? Да сте мислили преди да забременявате! Такива като вас само на помощи разчитат. Айде намерете си свястна работа и се научете да не забременявате като не можете да се грижите за децата си както трябва!


20 Януари 2011 03:34 | Гошо
Оценка:
-1
 (
43
 гласа)

Мамина душица, и кой казва че държавата е длъжна да ти подсигури жилище затова че си бедна, ако не си чула още да ти кажа, социализма си отиде преди 20г. в момента живеем в капитализъм. Ела тука в САЩ да плащаш 1000-2000 долара наем или па да ти доиде акъла топка в главата. Ако нямащ парите заминаваш на улицата и никого не обвиняващ, щото и да се опиташ най-много да ти се изсмеят. Вас в Бг хем ви сърби хем ви боли, искате социалните облаги на социализма и богатството на най-богатите 10% от капитализма, а да ама има бедни и то много и тука.


20 Януари 2011 05:08 | до гошо
Оценка:
6
 (
22
 гласа)

явно си си избрал скапана даржава за живеене я мрадни малко на север до канада или европа за да разбереш що е социялизам отворко , не си го искарваи на другите дааа държавата е тази която требва да се грижи за хората си но само сащ невлиза в тов число


20 Януари 2011 08:18 | към всички
Оценка:
15
 (
21
 гласа)

Браво на вас!
Ами ако вие бяхте изпаднали в тази ситуация?
Не сте наясно съсъ ситуацията, а бързате да оплюете жената. А япоред мене тя има пълното право да иска това, което й се полага. Не забравяйте, че и тя данъците си плаща в тази, така наречена, Държава. А никой не я пита дали иска да го прави.
P. S. Ние в частния сектор можем и да скрием доходите си, но в обшинска фирма никой няма да си помисли за това.


20 Януари 2011 08:41 | мими благоевград
Оценка:
14
 (
20
 гласа)

Успех Любима, не обръщай внимание на селяци като тези от първите коментари, пълни селски пръчки.. на всеки може да се случи, съжалявам за теб, аз също гледах двете си малки деца сама. Бъди силна.


20 Януари 2011 09:36 | командир
Оценка:
-10
 (
20
 гласа)

Защо неработиш?? Намери си работа, а не само искаме.


20 Януари 2011 10:42 | мери
Оценка:
10
 (
18
 гласа)

защо плювате жената бе мизерници, ами я представете си е останала вдовица жената! как не ве е срам? и в англия мога да ви кажа, че е по-добре да си самотна майка, защото ще получаваш много повече, а не като в нашата скапана държава, ако може да се нарече такава. най-ощетени са майките с тея мизерни 35 лв и то нестига, че са толкова, ами и на време не ти ги дават, не ги е срам управници, а бълваха жупели за 13-та заплата. с 35лв може да се купи точно 1пакет памперси нищо друго. ало парламента, следващия закон дето ще го гласувате, гледайте да бъде за майките, да получават повече детски и увеличете майчинството вместо 240 го направете поне500лв, защото в англия е 1000паунда!!!!! вземете пример от тях


20 Януари 2011 11:02 | елена
Оценка:
15
 (
15
 гласа)

И аз съм съм съгласна с изказването на мери за Англия, тук на студентите какви пари се дават, а да не говорим за някоя самотна майка, И какво повтаряте да си намери свестна работа-как да стане това като в нашата Велика България свестна работа си намираш ако си на някой нещо ( не всички са така, но поне 60 % ) и айде поставете се малко на нейно място, преди да си изливате злобата. То е много лесно да направиш аборт или да си оставиш детето някъде, но тази жена не е избрала лесното и дано да успее да се справи.


20 Януари 2011 12:19 | читател
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

Много сте злобни и гадни бе хора! Ако даде Господ и вас да Ви стигне такава съдба друга песен ще запеете. Аз пък ще кажа евала Любима, че не си си хвърлила детето в някой дом!
Искай и ще ти се даде. Успех!


20 Януари 2011 14:47 | ннн
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Има едан приказка "На харизан кон, зъби се не гледат". Някои хора трябва да разберат, че светът е устроен, за да живееш в общество. Родителството е отговорно нещо и решението за деца се взема осъзнато и се планува, а за да го направиш трябва да осигуриш някои условия, дом, подкрепа на мъж, препитание и сигурни доходи. Ако при тази жена се е случило нещо, което не знаем, е хубаво да го разберем, за да имаме обективна преценка. Най-малкото трябва да се върнеш в бащината си къща и да разчиташ на подкрепата на най-близките си. Ако има някакъв проблем в семейството, да, кой е виновен и кой им е длъжен. Ако аз се изнеса с детето си, избягам от дома си, кой ще ме приеме и поеме грижата за нас, няма такъв филм, сам си решаваш съдбата. Нима тези, които теглят кредити, за да имат самостоятелно жилище и създадат свой дом и да отгледат децата си при по-добри условия, получават всичко наготово, купуват си жилище обзаведено. Започваш от нищото и градиш, но когато си си избрал този път, не очаквай н


20 Януари 2011 14:57 | ннн
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

не очаквай някой да ти помогне. Държавата не е длъжна и не искам да поощрява такива хора, защото сме създадени от двама и това предполага грижите и отговорността за нас да се поделят от двама родители. Как се възпитават деца на разведени и самотни родители, замисляте ли се какви лавинообразни проблеми ще ни затрупат след време когато семейството няма да е градивна част на обществото. Най-лесно е да създадеш дете, но да го възпиташ, не е. Замислете се за семейните ценности. Защитените жилища са нови и готово обзаведени и привлекателни за подобни майки, но те са с друго предназначение, за подпомагане на хора в неравностойно състояние за самостоятелен живот и пребиваването им там е ограничено в рамките до 1 година. Доколкото знам, може и да греша. Г-жо, всеки може да изпадне в трудно положение, но не и да постави в такова едно невинно създание, защо не вземате адекватни мерки, за да си помогнете, а искате нещо наготово, дори в молитвите си не трябва да се молим да получаваме, а да се моли


20 Януари 2011 14:57 | до Американ4ето
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

ТИ ЗА КАКЪВ СЕ МИСЛИ6 БЕ КРЕТЕН. НЕ РАЗДАВАЙ МОЗЪК ДОСТА МАЛКО ИМА6 ДА ГО ПРЕДЛАГА6 НА ДРУГИТЕ. ПРИ НАС В АМВРИКА НЕ Е ТАКА ХА ХА ХА. НЕКОЙ ДА ТЕ Е КАРАЛ ДА СЕ НАВИРА6 ТАМ? ЕЛА В ЕВРОПА 300 ПЪТИ СМЕ ПО ДОБРЕ. ЗА ДЕТЕТО МИ ДАДОХА БЛИЗО 10, 000 ЕВРО ЗА ПЪРВИТЕ 3 ГОДИНИ. ДА ЖИВЕЕ АМЕРИКА.


20 Януари 2011 15:02 | Любила се е...
Оценка:
-4
 (
8
 гласа)

Има си крушка опашка.... И майката не беше китка... Хайде сега-обзаведено жилище и 1000 лв заплата.


20 Януари 2011 15:08 | ннн
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

да се молим да се справим и сами да си помогнем, виждате ли разликата, нищо не пада наготово от небето, всичко става според това как си го направим. Не ме притесняват критиките и нападките, които ще последват върху мен, желая повече разум и вяра, за да си помогнем сами, ако се справяме с тживота си, ще бъдем възнаградени за вложените от нас усилия. Не съм проповедник, но ми омръзна да чета само кой и защо ни е длъжен, а ние да чакаме наготово някой друг да направи нещо за нас, имам една позната, която е вечно недоволна и обвинява кой ли не за своето нещастие, тя имала много заложби, но някой вечно я преследва и и се пречи, едно и също всеки път, е как да не се хване за теб, като друг не я допуска и ти си и отдушника. Желанието ми да помагам не е в състояние да промени нещо, ако човек само не го направи. Подобни хора имат нужда от помощ, но психологическа, трябва да отключат истината за себе си, за се опознаят и да им се даде възможност да се докажат, да не хвърлят на хаос енергията с


20 Януари 2011 16:45 | До г-жата
Оценка:
-4
 (
12
 гласа)

Много съм съгласна с ннн. Децата в наше време се плануват. Аз затова още не съм родила и скоро нямам намерение да раждам. А това писмо е толкова арогантно - малко й е, че са й дали жилище (20-30 годишно, чудо голямо, аз живея в 90-годишна къща), а сега недоволна и иска по-добро! Тази трябва да се засрами и да си трае и да вземе да работи, а не само на половин ден и не да чака да й падне от някъде!


20 Януари 2011 17:11 | мьро до ННН
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

До някьде сте права но не сьс вси4ко. Живота е сложен така е но след като така е устроен живота и плащаш даньци без да те питат искаш или неискаш така има и закони които да помагат на хората. Вси4ки имат вина и жената и донора и както и дьржавата. Не сте прави да я нападате г-жата, какво да коментираме за тези които даже и не се и опитват да си гледат децата а ги изоставят в домове. Какво да кажем за донорите които льжат жените и после ги изоставят сами да се оправят и наи смешното за алкохол има донора а за детето няма и после се бие в гьрдите имам дете. И наи жалкото закона е смешен за тези неща. В Европа женита по4наха сами да си раждат и отглеждат деца но и дьржавата помага макар и да работиш пак дава и да не работиш пак дава а в БГ какво. Живота се промени коренно няма я 4овещината ве4е никои него интересува за другия всеки си гледа него си или откаде ще извле4е полза. Някои хора си нямат и представа какво е сам да отглеждаш дете да няма на кои да го оставиш за да ходиш да работи


20 Януари 2011 17:20 | маро до ННН
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Жената неиска финансова помощ а някои които е на дьржавна работа да си сварши работата без да иска и о4аква рушвет. Затова са там тия хора да помагат и да спазват законите а не само да гледат от каде да си извлекат някои дьржавен лев за тях си. Ходете вие гледаите сам родител дете и в сьщото време и да работи които е изпадал в такова положение знае 4е е невьзможно. Незлобеи те а си помагаите хора живота става все по труден и хората все по злобни и вси4ко това благодарение на капитализма които проми мозька на хората. Искахте Американска ме4та е ви я сега. Успех на жената


20 Януари 2011 20:44 | тати
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

не е лесно да си самотна маика знам го от опит и детето ми е на 9год. расходите са по голиами живеем 7 4овека в 3стаи но никои не може да ми помогне мизерни хора мизерна държава


21 Януари 2011 00:37 | Гошо
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Тая пък, дали и били 10К за три години в англия, а готово обзаведено жилище дадоха ли ти в Англия и колко струва едно,? 200-300 хиляди паунда, е сравни сега твоите мизерни 10К паунда за децата и готово жилище . Или ще кажете че в
Англия на самотните майки дават безплатни жилища? Живея от дълги години в САЩ знам как е в западните страни като цяло, и в Канада съм бил, и там не е много по-стока от САЩ въпреки че много хора си мислят че била социалноа държава, да ама не.
Говорите от обща култура а не от опит, при това сте много повече емоционални отколкото прагматични и това е част от проблема на българина


21 Януари 2011 00:47 | Така де
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

А ако беще циганка с тия претенции щяхте да я анатемосате нали? Ако тази жена има право на това което иска тогава дайте и на всички самотни майки циганки които имат не по едно а по повече деца да се грижат. Конституцията гарантира еднакви права. Ха да видим сега от де ще ги намерим тия 2 милиона обазведени нови жилища и кой ще плаща. Много искате ама малко давате.


21 Януари 2011 01:29 | (((((
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Българина много се кефи на помощи !!! Това е манталитет на най- слабо развитите общества, българина се очертава като перфектния просяк... А тези приказки за помощи в чужбина са един голям балон! Това което се дава е толкова точно изчислено, че не остава и място за съмнение относно това какво ти се подсказва, че трябва да правиш ако искаш да имаш пари в джоба. В България живота е мързелив и глупав за по голямата част от гражданите.


21 Януари 2011 08:54 | 888
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

Трябва баланс между лична отговорност и социална държавна политика, но в момента като цяло държавата абдикира от социалната ангажираност. За сметка на това не намалява данъци и осигурителни ставки (?). Колкото до циганите - те си имат достатъчно организации, защитени са начело със Сорос, за да си живеят, както намерят за добре и почти необезпокоявани от институциите.
За всички майки е трудно да работят каквото и да е, ако нямат наблизо баби, дядовци и като имам предвид работното време на детски ясли и градини и сръдните на повечето "лелки", ако се закъснее и детето се вземе след 4, 30 - 5, 00 ч. Да не говорим, ако детето е по-болнаво и се налагат системни грижи. Да се плаща на детегледачка не е никак евтино. Единици са, които могат да си го позволят. Не виждам как със заплати от 280 - 500 лв. (средно) това може да стане, а кризата се усеща.
Не съдете жената. Нека не измерваме "справедливостта" само от собствената си камбанария!


21 Януари 2011 12:56 | Иван
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

То ако следваме логиката на госпожата на всички цигани от гетото трябва да дадат защитени жилища по програмата по която кандидатства. Не стига, че са и дали жилище ами е и недоволна. Прилича ми на двете джужета от предаването на Карбовси ОФ. След първото му предаване са им дали сумати неща, но една година след това вместо да го посрещнат радостно го посрещат с брадва и искат ли искат още и още. Докато си мислим, че другите са ни длъжни и не вземем всички живота си в ръце ще сме на този хал.


21 Януари 2011 14:48 | мнение
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

това, че някой е дал живот е прекрасно, но не мисля, че някой е задължен на някого . Да в Бг не е нормален начина ан живот и не плащтат помощти на корем, ами тогава господа напуснете тази страна или я променете . Що се отнася до госпожата и аз смятам, че важи поговорката - дали на манго масло, той си намазал и на .....Похвално е все пак, че общината е имала възможност да Ви предложи нещо, а Вие ако се амбицирате и работите, а не само да ес задоволявате с 90 лв. ще може да си позволите да си вземете квартира . Общинските жилища не са пожизнени - те се дават на хора, за да им се реши временно жилищния проблем


21 Януари 2011 15:51 | Катерина
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Има една поговорка - "Помогни си сам, та и Господ да ти помогне". Нямам нищо против да се помогне на тази млада жена, още повече, че тя заслужава адмирации, затова че сама отглежда детето си. Но все пак Общината и е помогнала по някакъв начин, макар че тя не оценява този жест. Да бъдеш родител е много отговорно нещо. Щом като имаш дете трябва да намериш начин да му осигуриш най-елементарните неща - покрив над главата, храна и т. н. Ако г-жата работи на половин работен ден в Биострой би трябвало да търси и други начини за работа. Питам се в тази случай къде е е бащата на детето? Какво дава той за осигуряването на нормалното битие на детето си? Бих посъветвала тази г-жа преди да плюе Общината най-напред да си отговори на въпроса какво тя и бащата на детето са направили за това дете?


21 Януари 2011 17:19 | Оооооо, НЕ!
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

мими благоевград написа: не обръщай внимание на селяци като тези от първите коментари, пълни селски пръчки.. на всеки може да се случи, съжалявам за теб, аз също гледах двете си малки деца сама. Бъди силна.
Хайде да не се обиждаме, а? Кои са по-големи селяци - тези, които използват дадения им разум, за да преценяват ситуациите и да вземат правилни решения, или такива, които първо действат, след това мислят (евентуално) и после обвиняват държавата или другите, че животът им не е наред. Когато създаваш едно дете, трябва да осъзнаваш огромната отговорност за нормалното му отглеждане, а не да се ръководиш от егоистични подбуди. Не знам дали имате представа каква бомба със закъснител е това отглеждане на деца от един родител. Казвам го не защото съм консервативен моралист, а защото го виждам с очите си всеки ден - естеството на работата ми е такова. Това е - възрастните трябва да са отговорни!


21 Януари 2011 17:31 | Възмущение
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

мери написа:
защо плювате жената бе мизерници, ами я представете си е останала вдовица жената!
Неграмотнице, Мери! Ти колко си ходила на училище? Май мнооооого малкичко:) Даже не знаеш, че има главни и малки букви. Или че не се казва плюВАш, а плюЕш. А също така не знаеш, че вдовица е едно, а самотна майка - съвсем друго. Но ние знаем. Друг път, ако искаш да се изказваш, подготви се! Не сме длъжни да търпим терора на ограничени малограмотници, които (обяснимо) имат арогантен език (ако знаеш какво е това)!


21 Януари 2011 19:13 | Таня
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Правите кардинални прогнози на бъдещето на децата с един родител, убедени са някои от вас, че държавата не трябва да се грижи за мизерстващите, говорите за лична отговорност и държавна политика, а никой не казва нито дума за НЕНУЖДАЕЩИ се хора, които са настанени в общински жилища ново строителство. На колежка сина и снахата живеят от повече от година в такова жилище на Орлово чука, а колежката и мъжа и се разполагат в тристеен апартамент в Октомври. Не мислете, че са скарани, често вечерят при "старите", а внучето целия уикенд е при бабата, просто са намерили начин да избутат действително нуждаещи се. Нима някой мисли, че те са единствени?


23 Януари 2011 05:28 | bg до п... мара
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

маро написа:е уграмотат и тогава да коментират. Америка е замряла дьржава само се замисли защо президента на Америка е 4ерен
маро, маро, така е, нема зимата тутун, и си седнала на общественият комп. ти откога почна да разбираш от политика... защото.... това твоята кратуна не може да разбере, и.... 4 не е ч, или в твоето село така е по лесно. и не ми отговаряи, 4уфте, 4умлек, 4ебап4е, се е 4


23 Януари 2011 05:32 | bg до ку
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

до Американ4ето написа:ТАКА ХА ХА ХА
ти не си ли..... абе ти си, познах те, пак гледаш филми от старите ленти. 10000, какво? ти дори и по тв не си виждал толкова пари, а ако си някъде там, си личи, срутихте и добрата стара европа, и сега се чудят как да ви изгонят, но и това ще стане...


28 Януари 2011 07:04 | ...............
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

я си даи телефона


28 Януари 2011 12:52 | do bg
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Някаде там сам не ти се иска да повярва6. Живей си мизерния живот и не питай за мен. НЕ СИ ЗНАЕТЕ ПРАВАТА В СОБСТВЕНАТА ВИ ДЪРЖАВА А СЕ ГРИЖИТЕ ЗА ДРУГИТЕ. ВСИ4КО ИМАМ И ПАРИ И КОЛА И АПАРТАМЕНТ НЕ6ТА ЗА КОИТО МОЖЕ6 ДА САНУВА6 .СРУТЕН ТИ Е МОЗЪКА И НАМЕРИ СИ РАБОТА КАТО БЕЛИТЕ ХОРА ПОМАК С ПОМАЦИТЕ НЕКАДЪРЕН


30 Януари 2011 11:51 | Жоро
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Оня Гошо, ако е бил в Америка ще си го отрежа и ще го ритам до София.


01 Март 2011 16:44 | xxxx
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Много се съмнявам, че този от първия пост е бил някога в Америка мога да кажа че той сигурно незнае и къде се намира, чувал някъде Америка, но какво е това и той самият незнае.
За пореден път разбирам, че от българина по-злобен няма, как може да е така не мога да си обясна, вместо като народ да се позовем на една идея и да застанем зад една калза ние се плюваме един друг.
Жал ме е за българския народ


14 Януари 2012 16:29 | деси
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

по завистлив народ от българския ниамааааа няма бе и това е! вие правите същото което прави и тази жена само че в чужда държава. тя работи за 90 лв а вие за много повече както и да е защто не сте в българя ?аз 6те ви кажа. защото нямя работа няма пари и за да оцелеете се налага да сте на майната си. тази жена просто е решила да търси правата си тук. мисля че ако всички правят така на никого няма да се налага да ходи навън да бърше чужди задници . на българина оба4е му е по лесно да си събере торбичката с парцалките те за товани ма4кат и ни правят на пумпали. мойе би дърйавата ни е беднааааа хахаа я стига . що се отнася до циганите да им дадат жилища ама как като те щте продадат даже прозорците и ще изпият парите, да не говорим че повечето ще си нахакат вътре коне коко6ки патки и т н


25 Март 2012 22:20 | Мина
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Кои сте вие та да съдите? От мен да знаете хора, ако не на вас то със сигурност ще се случи на децата или на внуците ви .ПОКЛОН ПРЕД ТАКИВА РОДИТЕЛИ ТЯХНОТО ПОТОМСТВО Е БЪДЕЩЕТО НА СВЕТА, А НЕ КАТО ВАС ГЕВЕЗЕТА, КОИТО СТЕ ИЗБРАЛИ ДА ВЪРВИТЕ ПО ЛЕСНИЯ ПЪТ.


30 Май 2022 22:00 | email
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Здравейте. Напишете си email и ще Ви помогна.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар