С писмо до Бойко Борисов поисках да отпадне ограничение за получаване на детски надбавки

04 април 2012 00:20   38 коментара   18116 прочита
Борислав Тренчев
Борислав Тренчев


Борислав Тренчев

Публикация на петричанина Б. Тренчев

Уважаема редакция,

С писмо до министър-председателя на Република България Бойко Борисов поисках да отпадне ограничението за изплащането на детските надбавки. Ето какво му написах:

Господин Министър-председател,

Пиша Ви с убеждението, че Вие ще станете инициатор за отмяната на една неправда. Преди няколко години тогавашният кабинет, ръководен от Симеон Сакскобургготски, въведе ограничение за изплащането на детските надбавки. Това решение бе антиморално, защото раздели децата на България. Прагът от 350 лева на член на домакинство ограничава по-голямата част от българските семейства с деца под 18 години да усетят чувството, че държавата има някакъв ангажимент към децата им. Семействата, които не получават детски надбавки, плащат много по-големи данъци от тези, които успяват да се класират за получаване на надбавките. Подобно отношение не заслужава нито едно българско дете и Вие трябва да промените това.

Премахването на подобно ограничение вероятно ще наруши желязната финансова дисциплина, която прилагате, но пък за сметка на това ще покаже, че умеете да мислите като добри държавници. Преди няколко дни, когато се обсъждаше проектозаконът за училищното образование, министър Сергей Игнатов обяви, че средствата за издръжка на ученик по единния държавен стандарт ще получават и учениците от частните училища, мотивирайки се, че и те са деца на България. Приветствам това изказване на проф. Игнатов и Ви призовавам да премахнете разделението на децата по отношение получаване на детски надбавки. В заключение ще Ви кажа, че едно българско семейство с доходи под средните не успява да покрие въведеното ограничение.

С изненада получих много бърз отговор от приемната на премиера, подписано от Соня Божикова, началник на отдел “Приемна”, в което ме уведомява, че ще бъде извършена обстойна проверка и за резултатите ще бъда уведомен допълнително.

Борислав Тренчев, град Петрич

38 коментара
04 Април 2012 06:49 | закон
Оценка:
43
 (
45
 гласа)

много сте прав. не е честно морално и справедливо да делят децата. пожелавам ви успех дано да чуят и чрез медийте вашето мнение. подкрепям ви, въпреки че аз съм пенсионер, и мойте деца и внуци отдавна са изчезнали от българия за жалост


04 Април 2012 07:00 | сЪселянин
Оценка:
49
 (
49
 гласа)

Браво!!!
Най-накрая един човек да се реши да каже на глас, това, което всички мислим!
Дано да не останеш глас в пустиня и запитване в аналите!
Успех...


04 Април 2012 08:25 | потърпевш
Оценка:
32
 (
34
 гласа)

Нещата са извън всякакъв контрол, родители пребиваващи в чужбина, работещи в сивата икономика, осигуряващи се на минималната заплата получават тези добавки за сметка на лоялни данъкоплатци, които няма как да скрият дохода си който с 2 лв. например надвишава средномесечния доход на член от семейството. пълно безхаберие.....


04 Април 2012 08:33 | до бойко
Оценка:
33
 (
33
 гласа)

Съкратете всички служителки, който събират декларациите за детски надбавки и ще има парички за всички деца до 18 годишна възраст. Срамота е всяка година да се подават безсмислени декларации, може всичко да става автоматично .


04 Април 2012 08:34 | потърпевша
Оценка:
32
 (
34
 гласа)

Боби, подкрепям те в тази твоя инициатива! Аз също съм потърпевша-моето дете никога не е получавало детски надбавки. Работя като счетоводител и виждам как клиентите ми с много над моите доходи получават СОЦИАЛНИ ПОМОЩИ ЗА ДЕЦА и ми се сърдят ако откажа издаването на служебни бележки. Моето дете също е българче и не заслужава такава дискриминация!


04 Април 2012 08:42 | Недоволен
Оценка:
39
 (
39
 гласа)

Ето такива хора заслужават да получат доверието ни, браво момче, дано успееш!!!


04 Април 2012 08:43 | СЪГЛАСЕН!
Оценка:
37
 (
37
 гласа)

ДА, това са детски надбавки и трябва да ги получава всяко дете!!! Ако са социални тогава трябва да има праг! В нашата мила родина, помощи получават само малцинствата, които за сметка на това не плащат данъци, осигуровки, ток, вода и др.


04 Април 2012 08:43 | ПРИЯТЕЛ
Оценка:
28
 (
28
 гласа)

АЗ СЪМ ЗА


04 Април 2012 08:54 | ------------
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

То ние му дадохме доверие, ама не беше достатъчно, иначе сега Боби щеше да е на една от предишните страници, където пише за лаптопите.


04 Април 2012 09:37 | Браво
Оценка:
18
 (
18
 гласа)

Истинска гражданска позиция!


04 Април 2012 09:50 | у ха
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Се-Де Се, Се- Де- Се, ама вече го нямааааа


04 Април 2012 10:22 | Надя
Оценка:
21
 (
21
 гласа)

Браво! Евала на господина осмелил се да го каже! Дано му "проблесне" на Министър председателя да премахне това разделение на децата. Защото излиза, че голям процент от ромчетата са деца на България, а другите..... (


04 Април 2012 10:27 | читателка
Оценка:
16
 (
20
 гласа)

Аз също съм родила две деца - на 3 и 11 години, явно не на тази държава. Това ограничение е дискриминационно. От раждането им до сега не съм получила нито лев добавка. Работя свободна професия и с ужас установих, че се взема предвид БРУТНИЯ, а не нетния доход - т. е. без да са извадени нормативно признатите разходи, осигуровки и данъци и т. н.. В класа на сина ми всички вземат служебни бележки за детски надбавки, макар, че половината от родителите по мое мнение имат високи доходи. Сина ми гордо си иска от класната бележката и ми я носи вкъщи, а аз му благодаря, за да не обяснявам тази несправедливост. Аз също виждам много мои колеги, които макар и материално по-задоволени от мен са първи в редиците за получаване на детски надбавки.


04 Април 2012 10:33 | Софиянец от Петрич
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Боби е отказал да напусне СДС и да премине в една друга нова партия, това знаем в София, вие в Петрич знаете ли нещо повече?


04 Април 2012 11:31 | Криза е
Оценка:
-5
 (
9
 гласа)

Нема пари, оти е криза, шо искате кат знаете оти държавата нема от дек да ги извади.


04 Април 2012 11:58 | опааа
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Боби уж обича рок, пък се снимал пред афишите на чалгаджийте


04 Април 2012 12:46 | егати държавата
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Боби дано писмото е стигнало до пожарникаря, защото имам съмнения, че онази Божикова го е стопирала и просто ти е отговорила за да замаже случяя. А този проблем наистина е от национално значение. Време е всички да надигнем глас. И нека си спомним как накараха майките да връщат пари, заради майчинството....


04 Април 2012 13:32 | Надя
Оценка:
24
 (
24
 гласа)

Искам да допълня и още нещо.... Защо искат на семействата брутния доход, а не НЕТНИЯ? А когато отидеш в банката и искаш кредит ти търсят НЕТНИЯ доход, а не БРУТНИЯ ? ....и ти казват" Ама вие госпожо сте почти на социалния минимум с едно дете, трябва да имате поръчител, неможе иначе да ви отпуснем кредит.... " Значи за общинарите влизаш в графата "богати" а за банкерите си в графата "бедни".


04 Април 2012 20:36 | Н
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

браво Боби!


04 Април 2012 21:04 | Дани
Оценка:
12
 (
12
 гласа)

Само така стига мангалите да взимат а наште не айде всички референдум и то веднага. Пълна подкрепа за Боби.


04 Април 2012 22:49 | 666
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

След като дохода на член от семейството е определен на 350 лева, значи това трябва да е нетния доход с който трябва да посрещаме най-необходимите нужди за домакинството! Брутния въобще не достига до нас!


05 Април 2012 08:21 | солидарна
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

англичаните преди време изплатиха социална помощ-вероятно еквивалент на детски надбавки на Анджелина Джоли на многодетна майка...


05 Април 2012 09:59 | 10
Оценка:
11
 (
11
 гласа)

Народа си иска правата - събудихте се е е е .....най накрая, а сега се пораздвижете малко да съберете силите си и докажете 4е сте народ с равни права и 4е децата на България са много умни и надарени и държавата е длъжна а а а - да им помага с пари, а не да идат слуги в другите страни и там да остават дале4 от близки и приятели. Няма по красиви и умни деца от Българските -дайте им живот те разум имат. Безкрайни Успехи от сърце Ви желая !!!


05 Април 2012 11:24 | НАБЛЮДАТЕЛ
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

ДА, ВСЯКО ДЕТЕ ТРЯБВА ДА ПОЛУЧАВА ДЕТСКИ НАДБАВКИ!
НО БОРИСОВ, НЯМА ДА НАПРАВИ НИЩО, ТОЙ СИ ИМА ПО-ВАЖНИ НЕЩА ЗА РЕАВАНЕ!!!!


05 Април 2012 11:51 | Подкрепям !
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Напълно подкрапям казаното и написаното от Боби, но много яко се съмнявам, че е нещо ново което бате бойко - пожарникарчето манекен вече да не знае. И както си го знае що досега не го е направил?


05 Април 2012 12:15 | евала
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

голем си. ти си мъж


05 Април 2012 20:07 | ДААА
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

ДААА НАПЪЛНО СИ ПРАВ БОБИ. ВСИЧКИ ДЕЦА В БЪЛГАРИЯ СА ДИСКРИМИНИРАНИ. НА МОЯ ПЛЕМЕН НИЦА, КОЯТО ЖИВЕЕ В ЧУЖБИНА, САМО ЗА ТОВА ЧЕ ДЕТЕТО И Е УЧЕНИЧКА, ОСВЕН СЕМЕЙНИ ПОЛУЧАВА И ПО ДОСТА ГОЛЯМА СУМА, КОЯТО СЕ ДАВА ЗА ДРУГИ РАЗХОДИ. А В БЪЛГАРИЯ МИСЛЯТ ХИЛЯДИ ВАРИЯНТИ САМО И САМО ДА ГИ СПРАТ. В АМЕРИКА ПРЕДИ ДА СЕ РОДИ ДЕТЕ, МИНАВАТ СОЦИАЛНИ И ВИЖДАТ ДАЛИ ИМАШ ОТДЕЛНА СТАЯ ЗА ДЕТЕТО И КЪДЕ ЩЕ СЕ ГЛЕДА, И СЛЕД ТОВА ВСИЧКО ЗА НЕГОВОТО ОТГЛЕЖДАНЕ Е БЕЗПЛАТНО. А В БЪЛГАРИЯ РАЖДАНЕТО НА ДЕЦА БЕЗ УСЛОВИЯ ЗА ГЛЕДАНЕ СЕ Е ПРЕВЪРНАЛО В ДОХОДЕН БИЗНЕС ЗА СМЕТКА НА ДРУГИТЕ ДЕЦА, КОИТО ИМАТ НУЖДА ОТ ПАРИ ЗА УЧЕНЕ И ИЗРАСТВАНЕ. ЗНАЧИ ПЪЛНИМ КАЦА БЕЗ ДЪНО, ЗАЩОТО НИКОЙ ОТ ТЕЗИ КОИТО ПОЛУЧАВАТ ТЕЗИ ПАРИ НЕ СЕ РЕАЛИЗИРА В ЖИВОТА, А НАПРОТИВ ХРАНИМ ГОТОВАНЦИ, ВМЕСТО СТОЙНОСТНИ ХОРА. НИЩО ПРОТИВ ТЯХ, НО ДА ИМА СТИМОЛИ И ЗА ДРУГИТЕ ДЕЦА, КОИТО УЧАТ И ПОКАЗВАТ ЖЕЛАНИЕ ЗА РАЗВИТИЕ. ДО КОГА ТАЗИ ДЪРЖАВА ЩЕ ХРАНИ ГОТОВАНЦИ?


05 Април 2012 21:48 | брааао бе
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Правилно Боби! Вече си изпечен политик. Казваш неща които хората искат да чуят. Много важно, че ти е напълно ясно, че нито си първият който го казва, нито ще си последният. И е прав коментиращият по-горе, че премиерът борисов прекрасно знае за какво иде реч. Нали и той правеше точно като тебе когато не беше на власт - казваше очевадни истини, които властващите тогава знаеха но не искаха да променят. И така и от твоя и от негова страна - да живее демагогията на политиците. Вие ще се връткате на кормилото на държавата, а за нас остава ... !


06 Април 2012 08:32 | приятел
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Малко странно е, че виждам обвинения в демагогия. В крайна сметка, след като всички знаят за проблема защо никой не говори за него. Ако просто чакаме някой там горе сам да реши, просто няма да стане. Бойко знаел много добре, ами то минаха три години от мандата му и нищо по този въпрос. Четири години от мандата на Тройната коалиция и пак нищо. Значи някой трябва да каже нещо.


08 Април 2012 00:27 | даааа
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Да трябва да се каже. И аз съм писала писма и до премиера и до министри и от това и от предното правителство. Ама като съм писала не съм дрънкала тъпан да се хваля на вестник "Струма" какви съм ги вършила. Ето това е политическата демагогия - да се похвалиш що си свършил, нищо че може и да не си го направил.
Съвсем друго щеше да е ако сам Бойко Борисов излезе и каже, по телевизия или вестник, че лично благодари на Боби за изразената позиция.


10 Април 2012 16:35 | кирил
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

истината е че семейните набавки трябва да се получават от всички деца без да бъдат делени и да няма дискриминация бедни или богати това са пари за дете и без това не достатъчни всяко дете има нужда от пари дано г-н борисов и социалният министър да предложат промяна на закона и да получават всички деца без ограничение


11 Април 2012 08:35 | анонимен
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Сега детски надбавки получават само циганетата и децата на бизнесмените, които се осигуряват на минимална заплата! Страшна справедливост! В началото на учебната година, синът ми, който е в шести клас ми донесе декларация от училището за тези надбавки. Трябваше надълго да му обяснявам, че не можем да ги получаваме, въпреки че чистият ни доход е под 350 лв. на човек. Браво на г-н Тренчев!


17 Април 2012 10:06 | единомислещ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Питаме се къде е държавата? И къде сме ние в нея? Ако си лоялен и не криеш доходи, не получаваш нищо. А трябва да възпитаваме децата си да бъдат честни и спаведливи, а как да им обясним, че държавата ги лишава от детски надбавки, а дава на тези деца чийто родители са в сивата икономика. Нали уж всички ние сме били с равни права? Въпроси без отговор, на които е време някой да обърне внимание!!!


19 Април 2012 18:25 | elena
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Браво. Аз като родител съм напълно съгласна. За това 4е работя и си плащтам данаците детето ми е лишено от децки надбавки. Страхотна държава. Нашите деца са граждани на тази страна и не мисля 4е трябва да бъдат лишени от тези надбавки а ромките които не работят да ги полу4ават. Отворете си о4ите господа министри и без друго с ништо не помагате на наште деца а говорите за демогравски срив.. Това след години ште е Цинганария не България.


03 Юли 2012 21:56 | irn
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Много сте прав, сега в България детски надбавки получават само циганчетата, защото според нашето законодателство излиза, че деца на Р България са само циганчетата, а нашите деца излиза, че не са деца на България. Но това си е чиста расова дискриминация, пък уж всички сме били с равни права в България. Но на практика излиза, че децата циганчета имат права, а децата българчета нямат права. И затова мисля, че крайно време е да си поърсим правата за нашите деца. Или пък по добре хората които ковът законите в тази държава нека да си приемат закон за децата българчета на РБ и Закон за децата циганчета на РБ.


23 Юли 2012 12:00 | Весела Стефанова
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Всичко писано по горе е абсолютната истина. Майка съм на три деца. Аз и съпругът ми работим в държавната сфера с доходи под средните за страната и също не получаваме детски надбавки. Щом семейство като нашето не ги получава, какво остава за семействата с две или с едно дете? Докога ще се взимат в предвид брутните доходи, от които вече съвестно сме си платили данъците, за разлика от семействата/ромски и бизнесменски/, които получават детски надбавки? Нашите ученолюбиви и талантливи деца не са ли българчета? Време е да се направи нещо конкретно и масово! Ако имате идея какво - да действаме!


19 Август 2012 12:22 | Българка
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Здравейте! Изцяло подкрепям писмото на г-н Тренчев! Аз съм майка на две деца, нетният доход на член от семейството е под 300 лв, но брутният го надвишава. Изрядна съм, плащам си данъците, нямам задължения към държавата. Децата ми са под специална закрила, като деца таланти... и въпреки това, не получавам детски надбавки, защото брутният ми доход на член от семейството надвишава с 36 лв. прага.... Уточнявам, че съм сам родител! Няма никаква подкрепа от държавата. НЕ Е ЛИ ВРЕМЕ ДА СЕ ОБЕДИНИМ И ДА СЕ ОБЪРНЕМ КЪМ СТРАСБУРГ?!


19 Август 2014 22:15 | една майка
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

браво! дайте да протестираме бе хора как така на едни деца има детски а на други деца няма те не са ли деца на тази държава и защо на първо дете се дават 35 лева а на второ 50 лева редно ли е тази дискриминация
в каква държава живеем каква е тази система протестирайте не стойте така и само да се оплаквате излезте да стачкуваме




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар