Брат ми почина заради безхаберие на докторското трио Г. Даскалов-Огняновска-Германов

07 август 2010 00:19   40 коментара   35634 прочита
Катерина Богомилова
Катерина Богомилова


Катерина Богомилова

Сестрата на издъхналия в реанимация от пневмония на 41 г. Мирослав Крекмански - Катерина Богомилова, поиска думата от в. "Струма" и заяви: Какво да кажа на 5-г. ми племенница, която всеки ден чака татко си...

Драга редакция,

Пиша Ви, защото съм възмутена от написанато от Александър Германов: "Д-р Недин страда от параноя, мисли, че е най-великият хирург". С тази публикация Германов показва, че за него не съществуват понятия като колегиалност, професионална етика, някакви човешки норми. Освен това с тези си писания той уронва престижа на здравното заведение, в което работи.

У пациентите остава впечатлението, че докторите, вместо да се грижат за здравето на болните, се занимават с интриги и клюки по време на работа.

Много пъти си задавах въпроса защо именно на дежурствата на Германов умират млади хора и сега знам отговора на този въпрос. Това се случва, защото той по време на работа пише доноси срещу колегите си, заяжда се с тях и т.н. Германов явно е интровертен тип личност, човекът-нарцис, на когото светът му е крив.

Реанимация напуснаха няколко кадърни лекари, които му бяха трън в очите. Д-р Китанова я познавам лично. Много харизматична личност, отличен професионалист. С д-р Балдин имах честта да разговарям в Диспансера по белодробни болести и ще Ви кажа, че е много земен човек. За разлика от Германов, се държи добре както с пациентите, така и с близките им. Същият дава сведения за болните на близките им, а не се крие като Германов от близките на пациетите. Д-р Юруков е идвал на домашно посещение вкъщи. Дойде на 5-ата мин. след позвъняването ми в Спешен център и реагира професионално при здравословния проблем в семейството ми.

Уважаема редакция, искам да споделя мнението си и по повод публикация на д-р Дафина Тачова - "Не убивайте доктора! Той може и на Вас да потрябва". Бих казала на въпросната докторка: Не убивайте пациента с вашите действия или бездействие! Не убивайте пациета, за да я има професията ви, за да имате добър социален статус в обществото, дори за да можете да си купувате хранителните добавки за отслабване, г-жо Тачова.

Моят брат Мирослав Крекмански почина в разцвета на живота си, на 41 години, поради неправилно лечение, некомпетентност, безхаберие на триото Георги Даскалов - джипи, Огняновска от вътрешно отделение и Германов от реанимация. Нещата тръгнаха от Даскалов, който не приложи правилно лечение на пневмония. Той не разпозна симптомите на дихателна недостатъчност и не назначи необходимите изследвания. Единственото, което е направил, е рентгенография на бял дроб. ПКК и газов анализ на кръвта беше направен по инициатива на близките. Когато се обадих по телефона на този "велик" доктор, за да му кажа резултатите от газовия анализ, същият ми затвори телефона. Що за морал има този човек? Що за лекар е?!

Според доц. Златев, един от водещите пулмолози в страната, лечението, което е приложил Даскалов, е абсолютно неправилно. Пневмония се лекува с високи дози венозни антибиотици.

Според едно изказване на проф. Борисова 84% от пациетите не получават при джипито нито точна диагноза, нито правилно лечение. Според друго проучване едва 30% от пациентите вярват на джипито. Брат ми вярваше 100% на джипито си и това му коства живота.

Д-р Огняновска от вътрешно отделение, след като видя какво е състоянието на брат ми и резултатите от газовия анализ, защо не го преведе направо в реанимация? Ако беше поставен на апаратна вентилация, може би щеше да има шанс да живее.

Според хора, които са били в една стая с брат ми във вътрешно отделение, той е получил болки в сърдечната област в 04.00 сутринта, а е преведен в реанимация в 05.30. Къде е била час и половина д-р Огняновска? Тя лично уверяваше близките ми, че нещата са усложнени, но не са фатални. Аз лично се съмнявам, че са проведени правилно всички реанимационни мероприятия от Огняновска и Германов, при положение че се е загубило доста време до превеждането на брат ми в реанимация. Освен това Германов отказва да говори с нас, близките. Явно се чувства виновен за това, че не е направил необходимото за спасяването на един млад и силен мъж, или може би прикрива нещо, или някого.

Д-р Тачова в публикацията си от 23.06.2010 г. пише, че си спомня изтерзаната физиономия на д-р Веселинска, която уж била обвинена несправедливо от близките на починал пациент. Аз пък виждам изтерзаните лица на родителите ми. За 4 месеца баща ми постъпва 2 пъти на лечение в болница.

Как, г-жо Тачова, да отговоря на въпросите на 5-годишната ми племенница, която пита кога ще си дойде баща й и всеки ден повтаря, че си иска таткото! В резултат на преживяната психотравма детето дълго време отказваше да се храни, получи хронично главоболие.

Така че, г-жо Тачова, преди да предприемате изяви в медиите по такива теми, помислете, че Вие или Ваши близки също могат да станат жертва на лекарско безхаберие. Според една статистика 45 хил. души са станали жертви на лекарски грешки само за 2009 год.

А д-р Германов бих посъветвала вместо да поставя диагнози на колегите си онлайн в област, която не е от неговата компетентност, да обръща повече внимание на пациентите си.

КАТЕРИНА БОГОМИЛОВА

ПРОЧЕТИ СТАТИЯТА

40 коментара
07 Август 2010 08:23 | d-r
Оценка:
11
 (
17
 гласа)

кога и докторите 6те запо4нат да влизат ж затвора? а за хипоктатовата клетжа мноооого отдажна са забравили някои от тех. егати некадарния е този германов


07 Август 2010 10:46 | 11111
Оценка:
13
 (
17
 гласа)

Защо се крие този текезесар Михайлов в този момент, когато повереното му, а по думите на министър Борисова дадено лечебно заведение, се тресе от ежедневни скандали. Превръща се от водещо лечебно заведение в местен полтъргайс. Къде е основателя цигулар Чилев, чакащ за благодарност директорски пост. Къде са кадровиците от ГЕРБ. СРАМ!!!!!!


07 Август 2010 12:25 | пациент
Оценка:
14
 (
14
 гласа)

аз също бих искал да знам от къде на къде д-р тачова си позволява да защитава докторската гилдия във вестник струма след като тя самата не си върши работата както трябва и след като толкова статии бяха изписани напоследък за докторски грешки.вместо да ги защитава да вземе да се извини, въпреки че и това няма да помогне на близките на потърпевшите. просто такива доктори трябва да им се скъсат дипломите.... нямам думи!


07 Август 2010 13:21 | 666
Оценка:
13
 (
17
 гласа)

Госпожо ако всичко беше наред в тази държава в частност и управлението на тази болничка такива некадърници като този Германов отдавна да метат улиците на града. Между другото една позната ми каза че Юруков е изгонен защото е написал до директотра документ за безбройните грешки на този Германов причинил много страдания на болните в реанимация.Ако прокуратурата е на място ще излезнат интересни неща за този човек.


07 Август 2010 13:27 | до 666
Оценка:
11
 (
15
 гласа)

и аз ви подкрепям и аз имам близки работищи в болницата и говорят страшни неща за некадърноста на този лекар. Казват че директора и този Митев дето му измряха пациентките го прикриват за грешките му. Този Хаджигаев ако мисли че с такива хора ръководители ще гласува някой за него сън го лъже. По страшно не е било никога в здравеопазването.


07 Август 2010 14:11 | ДО ПАЛИАчО юРУКОВ
Оценка:
-19
 (
23
 гласа)

ТОЛКОВА СИ ЗАЛЯТ ОТ ПОМИЯ,чЕ НЕ СПИРАш ДА ПЛюЕш ПО БОЛНИЦАТА САС ТАЗИ ЗУРЛЕСТА ДЕСИ, ЯВНО СИ СЕ ПРЕХВЬРЛИЛ ПРИ НЕЯ, Е ПОМАКИНЯТА СИ ЗНАЕ , НЕ Е ДЛЬЖНА, А ПЬК -666-ТОВА СИ ТИ-. САМО ЗЛОБА И НА ХОРАТА ИМ ОМРЬЗНА ОТ ТЕБ


07 Август 2010 15:48 | МОЛБА
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

Моля Ви недеите плю по Д-Р Юруков! михаилов,митев-вън! Но знаите само така нреченият ГАИДАРСКИ е виновен! КОИТО ЗНАЕ ИСТИНАТА ,НЕКА ПИШЕ! БЛАГОДАРЯ ВИ!!!


07 Август 2010 15:54 | мъзака
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Може да плюете срещу мен ,но на мен така ми е добре, хем си пиша донусчета, хем си ми измират болнити, взимам си голяма заплата, хем си ми оправят жената, е не мога всичко аз да върша


07 Август 2010 16:02 | МИМА
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

То се вижда колко е кадърен този Германов по смъртните случай на последък и то на млади хора,трябва да се търси отговорност за всички,а колкото за МИРО ЛЕКА МУ ПРЪСТ,НО КОГАТО СА ГО ВИКАЛИ НЕЩАСТНИКА гЕРМАНОВ ДА ГО ПРИЕМЕ ЕДВАМ СА ГО СЪБУДИЛИ НА НОЩНО ДЕЖУРСТВО И ТОЙ НЕ Е НАПРАВИЛ НИЩО. Ето за това умират хората защото са некадърници и си правят каквото искат


07 Август 2010 16:06 | гражданин
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

този мръсник Германов е виновен и за смъртта на мой близък,но господ ще го накаже.


07 Август 2010 16:19 | колега
Оценка:
8
 (
10
 гласа)

оставете този Юруков,ами вие колега Германов какви обяснения ще дадете за смъртните случай на тези млади хора и колко пъти поправихте историите на заболяване,ако прокуратурата се разрови и там такива глупости са написани,че няма да излезете от затвора. Икакви се тези комисии които само оневиняват некадърниците, защото те казват какво да се пише


07 Август 2010 16:35 | от вътре
Оценка:
11
 (
17
 гласа)

СЛЕД ВСЕКИ СМЪРТЕН СЛУЧАЙ В РЕАНИМАЦИЯ СТАВА СТРАШНО, КАРАТ НИ ДА ПРЕПРАВЯМЕ ДОКУМЕНТИ, ЛИСТОВЕ, ПИШЕМ МЕДИКАМЕНТИ КОЙТО НЕ СА ПРАВЕНИ, И ТОВА САМО ДА СПАСИМ ЗАДНИКА НА гЕРМАНОВ, КОЙТО НИ ОБЕЩА КОСМИЧЕСКИ ЗАПЛАТИ А САМО ДИМИТРОВ И ЖЕНА МУ ГИ ВЗЕХА


07 Август 2010 17:00 | позиция
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

" от вътре" права си ,ама гледай да не останеш от вънка, защото всеки си пази заплатата, а много е лошо да си беден и болен. Никой не е в състояние да ме накара да подправям документ, значи и вие сте в играта изписвате медикаменти и ги продавате на пациенти и на мен в това число но като реагирах навреме ми намерихте лекарството което уж го нямахте а ми го предлагахте да си го купя от Вас.


07 Август 2010 19:28 | хл
Оценка:
5
 (
13
 гласа)

Да не дава Господ днешно време да се разболееш.Аман от некадърни лекари,които стават от ден на ден все повече и единственото, което ги интересува и във случая са интриги и лична изгода, но не и здравето на хората.Все по малко са тези,които си разбират от работата и ги интересува здр.на болните
Колко хора измряха от лекарска некомпетентност и невнимание и както във случая по този нелеп начин. Кога най -накрая ще си получат заслуженото такива?! Вярно, че цялата ни държава е такава, но тук става въпрос за човешки животи.Не веднъж съм била и свидетел, как ако нямаш пари да си доплатиш "лично" на лекаря никой и няма да ти обърне внимание.Ами ако нямаш такива пари?! Вече няма хипократова клетва, всичко е лична изгода.Въпросните лекари,след като ги интересува всичко друго,но не и пациентите да си бяха избрали друга професия , тук става въпрос за човешки животи.
Трябва да се дава повече гласност за тези неща и тези лекари да си получат заслуженото.
Този Германов и такива като него са за затвор


07 Август 2010 19:29 | Катерина
Оценка:
8
 (
14
 гласа)

В БГ не може да се случи лекар да влезе затвора по простата причина, че вещите лица, които се признасят за възможните причини за нечия смърт са техни колеги. Днес четех за един случай в София. Акушер-гинеколог, поради своята некадърност причинява смърт на бебе. Признат е за виновен за това свое престъпление и забележете наказан с пробация. Голямо наказание, голямо чудо.


07 Август 2010 20:18 | до позиция
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

мъзак,виж как бързо се сещаш за какво става въпрос,но там стой само твоя подпис и на много други документи които ги имаме срещу теб така че и ти си вън


07 Август 2010 21:56 | позиция
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

нещо не сте ме разбрали правилно, аз съм работа кадето не ми се налага да използвам химикал, но ми се налага да ходя на лекар и същите тези на които им са обещавали големи заплати са изписвали медикаменти по документи , дали наистина вярват че ще им дадат по- големи заплати???


07 Август 2010 21:56 | позиция
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

нещо не сте ме разбрали правилно, аз съм работа кадето не ми се налага да използвам химикал, но ми се налага да ходя на лекар и същите тези на които им са обещавали големи заплати са изписвали медикаменти по документи , дали наистина вярват че ще им дадат по- големи заплати???


09 Август 2010 00:08 | обективен
Оценка:
-16
 (
24
 гласа)

Г-жо Богомилова,как така всички лекари са Ви виновни? Хайде, за вас София е много скъпа и далечна,но болница" Пулс" е близо.Защо не лекувахте брат си там? А питате ли се,Вие ,дали направихте всичко за него. Май не. Затова, чрез тази публикация, Вие искате да се оттърсите от гузната си съвест. В цял свят умират хора в болниците, защото именно болниците са за тежки клинични случаи, рискови пациенти, люшкащи се между живота и смъртта. Като не сте доволна, лекувайте се на друго място. Никой не Ви е канил насила!


09 Август 2010 00:39 | Богомилова
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

До обективен - Ако бяхте прочели писмото ми , щяхте да разберете, че не всички доктори са ми виновни. Разбира се, че има и свестни доктори в Благоевград, но те се броят на пръстите на едната ми ръка. А вие, как преценихте , че София за мен е скъпа и далечна? Да не би да имате ясновидски способности? Или пък, сте протеже на Германов и сие? Там където не сте запознати със ситуацията, не давайте мнение. Нямам гузна съвест относно смъртта на брат ми. Нека неговата смърт да тежи на съвестта на Германов, Даскалов и Огняновска.


09 Август 2010 00:51 | Богомилова
Оценка:
9
 (
11
 гласа)

До обективен - Да не би болниците да са на баща Ви, та ще ми казвете коя болница да избера и коя не. В никакъв случай нямаше да избера МБАЛ, ако можех да избирам и не се касаеше за тежко болен човек, който се нуждае от спешни реанимационни мероприятия. То и тези мероприятия се проведоха много правилно и резултата е налице


09 Август 2010 12:00 | пациент
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

При днешните лекари човек и пари да има пак няма кой да ти обърне внимание.
Интересуват се само от материалното,а знания нямат никакви.


09 Август 2010 17:17 | БОДИЛЧЕ
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

АМА ТИЯ ВСИЧКИ СА НЕКАДЪРНИ ОТ СЕМЕЙССТВОТО НА Д-Р ДАСКАЛОВ .И ОНАЯ БАБА МУ Д-Р ЧЕРВАРОВА КОЛКО ЖЕНИ ПРАТИ В ОНКОТО ОТ НЕКАДЪРНОСТ.... ДА ГИ НАКАЖЕ ГОСПОД!


09 Август 2010 17:21 | ПОТЪРПЕВША
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

ЕИ ХОРА САМО ПЛЮЕМ И ЕФЕКТ НЯМА . ЗАСПАЛИ СМЕ. ИЗГОНИХА НИ ДЕЦАТА НАВЪН НАС НИ УБИВАТ НЕКАДЪРНИЦИ ...... А НИЕ СИ ПЛЮЕМ .... ИИИИ


09 Август 2010 21:39 | неизвестен
Оценка:
-5
 (
11
 гласа)

Съжалявам за Мирослав,но ако се беше постарал да се съгласи да отиде навреме в болница, сигурно щеше да е жив. Той е отказал два пъти прием в болницата-искал е да се лекува у дома,при условие че му е обяснено ,че двустранна пневмония не се лекувя у дома.В края на краищата докторите не са БОГ........ не става само с плюене!!!!!!!!!


09 Август 2010 22:41 | Богомилова
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Д-р Даскалов, вместо да пишете анонимно коментари, кажете как реагирахте, след като чухте резултатите от газовия анализ на кръвта? За Вас говори ли нещо резултата рО2 - 40 и РСО2 28,3? Защо след като брат ми колабира в кабинета Ви в петък , Вие не разпознахте симптомите на дихателната недостатъчност? Защо му назначихте Амикацин, при положение, че не сте изследвали кръвната захар? Когато в неделя на 28.03.2010 брат ми постъпи за лечение във Вътрешно отделение, кръвната захар му беше 15, което още повече утежни състоянието му, благодарение на Вас. Защо уверявахте брат ми, че той ще се оправи само с измисленото от вас лечение с Таваник? Да, Таваник е хубав антибиотик, но той се прилага за лечение на леки пневмонии. Какви изследвания, назначихте на брат ми? Да не би да сте Бог, та само с една слушалка преценявате състоянието на болните? Колкото до това пневмония се лекува и вкъщи, ако е поставен венозен източник. Аз на Ваше място бях си замълчала, защото Вие допуснахте много грешки при "


09 Август 2010 22:50 | Богомилова
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

"лечението" на брат ми. Като абсолютно неадекватно лечение определя доц. Златев, проведеното от Вас "лечение". Според много мои близки лекари от Благоевград Вие сте направил много грешки при лечението и с тези си действия сте причинили смърт , поради непредпазливост на пациента си. Така, че вместо да пишете коментари , си отговорете сам на въпроса, дали направихте всичко необходимо за брат ми, защото на този свят има и възмездие, г-не.


09 Август 2010 22:52 | Богомилова
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Покажете ми документ, г-н Даскалов, в който брат ми отказва ходпитализация? Разполагате ли с писмен такъв?


09 Август 2010 23:26 | liolio
Оценка:
-3
 (
11
 гласа)

тая на снимката веднага триабва да баде прибрана при доктор Янакиев!


09 Август 2010 23:46 | Богомилова
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

Нека се случи на твой близък да почине, поради лекарска некъдърност, пък теб където искат да те прибират.


10 Август 2010 19:41 | Заралийка
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Браво, Кате :) малко хора се осмеляват да застанат в публичното пространство и да изкажат мнение, и то отрицателно към лекарското съсловие. Всеки има право на грешка, но за съжаление лекарската грешка обикновено коства човешки живот, а заедно с това причинява много мъка на близки и приятели. Не веднъж или дваж чуваме разни случаи за безхаберие, некомпетентност и закъснели диагнози.... Но аз поне незнам да има наказани за такива постъпки. А всеки трябва да поеме отговорността си....


10 Август 2010 19:50 | 333
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

Браво, Кате :) малко хора се осмеляват да застанат в публичното пространство и да изкажат мнение, и то отрицателно към лекарското съсловие. Всеки има право на грешка, но за съжаление лекарската грешка обикновено коства човешки живот, а заедно с това причинява много мъка на близки и приятели. Не веднъж или дваж чуваме разни случаи за безхаберие, некомпетентност и закъснели диагнози.... Но аз поне незнам да има наказани за такива постъпки. А всеки трябва да поеме отговорността си....


10 Август 2010 20:26 | Заралийка
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

Браво! На това му се казва смелост! "Право куме в очи" А не зад гърба на хората! Евалла на тази госпожа! Приветствам я! Колко хубаво би било всеки от нас да има позиция и смелостта да я изрази :)


10 Август 2010 20:29 | Нова читателка :)
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

Браво!


11 Август 2010 16:23 | Катерина Богомилова
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Благодаря на всички, които ме подкрепиха. Изказах своето мнение на страниците на в-к "Струма", защото лекарското безхаберие и грубост нямат граници. Призовавам всички честни хора с открита гражданска позиция да гласуват против лекарската некъдърност и грубост на адрес: www.bgpetition.com/kriminilizirane_lekarska_nebrejnost/index.html. Предварително благодаря.


11 Август 2010 20:28 | Заралийка
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Защо не се включат още хора в коментарите? Нека всеки изкаже своето мнение :)


12 Август 2010 09:50 | РРР
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

МИЛИ ХОРА И БЪДЕЩИ ПАЦИЕНТИ НЕ СЕ ЛЕКУВАЙТЕ В МБАЛ ИЛИ ПУЛС БЯГАЙТЕ ОТ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПО ДАЛЕЧ ТУК ОСАКЪТЯВАТ И УМИРАТ ХОРА БЯГАЙТЕ...... АКО ВИЕ МИЛ ЖИВОТА ОСТАНАХА САМО НЕКАДЪРНИЦИТЕ И УБИЙЦИТЕ


13 Август 2010 23:21 | фармацевт
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

г-жо Богомилова. Съжалявам за смъртта на брат ви. Вярно е че в благоевградската болница работят безсърдечни и некадърни доктори но също така вие нямате компетентността да казвате кой антибиотик за какъв вид пневмония е, смешно е определението ви за таваника


13 Август 2010 23:33 | Катерина Богомилова
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Г-н/г-жо/ "фармацевт" , прочетете листовката на Антибиотика Таваник, за да обогатите знанията си.


26 Януари 2011 10:22 | зима е
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

епохата е ледена - така ще прочетат тези след нас ..след 1000 години, но ние сме тук и сега
вместо да гледаме в чуждите паници, да вземе всеки да си гледа в своята и да работи от душа и сърце и по призвание - инак тежко ни на всички....
- всеки е едвокат или прокурор, или обвинител на някого
- всеки в Бг е лекар и фармацевт едновременно и т. н.....
но само един Бог е казал - нека най-невинния хвърли камък върху й пръв
всеки има част от вина на този свят щом се е родил..... събирайте си съкровища ценни- любов, приятелство..... а не тленни - пари, омраза..... в края на краищата всичко е между теб и Господу, не между теб и другарчето - нали ? - майка Тереза




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар