Владимир Елезов с предложение до Общински съвет- Благоевград: Не е нужно да се тегли кредит за LED осветлението, има и други начини

07 април 2015 12:21   39 коментара   10889 прочита
Вл. Елезов
Вл. Елезов


Вл. Елезов

Общинският съветник от ГС "Екип" Вл. Елезов внася предложение до общински съвет Благоевград, свързано с гласувания над 2 млн. кредит на общината за изграждане на LED осветлението в областния център. Според Елезов изходът, е в така наречените ЕСКО договори, които не налагат заробването на общината с финансов дълг. Ето предложението на Елезов и пояснения за ЕСКО договорите:

УВАЖАЕМИ Г-Н ПРЕДСЕДАТЕЛ,

УВАЖАЕМИ ЧЛЕНОВЕ НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ,

След като общински съвет прие предложението за поемане на краткосрочен дълг за изграждането на ново LED осветление на територията на общината, бях уведомен за интерес за сключване на ЕСКО договор от страна на фирми, чиято дейност е изграждане на модерно осветление. Ако се стигне до такъв договор, модерното LED осветление ще бъде изградено на територията на цялата община, а не на част от нея, каквото е решението в случай че се поеме дълг. В тази връзка предлагам на следващата сесия в края на месец април Общински съвет Благоевград да гласува следното решение:

Упълномощава кмета на община Благоевград да сключва договори с гарантиран резултат (ЕСКО договори) и да проведе процедура по избор на фирма изпълнител за изграждане на LED осветление на територията на цялата община Благоевград.

Предложението ми не отменя решението за поемане на краткосрочен дълг. Гласуването за поемане на дълг няма обвързваща сила, а е една възможност. Ако предложението ми се приеме такъв дълг няма да бъде необходим.

 

Законът за енергийната ефективност (ЗЕЕ, обн. ДВ, бр 98 от от 14.11.2008 г., в сила от 14.11.2008 г.) урежда провеждането на държавната политика за повишаване на енергийната ефективност при потребление на енергия и предоставянето на енергийни услуги. С оглед на легалното понятие за “енергийна ефективност”, преследвана от закона цел е да се осигури по-добро съотношение между влаганата енергия и получавания резултат. Мерките за постигане на тази цел са най-разнообразни – подмяна на електрически устройства със сходни от по-висок енергиен клас, оптимизиране на производствени процеси, подобряване на термоизолацията и други.

Средствата, вложени в такива мерки, са значително по-големи по размер от стойността на енергийните спестявания за отделен месец. Т.е. инвестицията има дълъг период на възвращаемост – 10 и дори повече години. Затова са създадени механизми за финансиране на такива мерки от лица, различни от собствениците на сгради и промишлени системи, в които мерките се прилагат. Основно място сред тези механизми заемат договорите с гарантиран резултат.

Тези договори (наричани още ЕСКО договори) имат за предмет осъществяването на мерки за повишаване на енергийната ефективност, при което инвестициите и възнаграждението на изпълнителя се изплащат въз основа реализираните икономии на енергия.

Възложител по ЕСКО договор може да бъде краен потребител на енергия, а изпълнител – лице – търговец по смисъла на Търговския закон или по смисъла на законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, или Конфедерация Швейцария. Допълнително изискване към такова лице е да има предмет на дейност, включващ изпълнението на услуги по договор с гарантиран резултат.

Изпълнителят поема задължение да осъществи мерки и дейности за повишаване на енергийната ефективност на обекта на възложителя, като ги финансира за своя сметка или осигури финансиране от трето лице. Договорът е възмезден – изпълнителят си възстановява направените разноски от разликата между сметките за енергия преди и след повишаването на енергийната ефективност, т.е. в рамките на ЕСКО договора възложителят поема задължение само да продължи да плаща същите нива на сметки за енергия.


Още за: Елезов   Еско   договор   Още от: Политика

Принтирай статия
39 коментара
07 Април 2015 12:44 | владо
Оценка:
7
 (
31
 гласа)

айде почна се! предизборна кампания стартира! този пич 3 години спа като мечка зимен сън сега се сети да е активен


07 Април 2015 12:47 | е
Оценка:
3
 (
23
 гласа)

да и той като останалите активисти !боже боже какво натегане


07 Април 2015 13:00 | не на заемите
Оценка:
16
 (
30
 гласа)

Не се изказвайте неподготвени от общината. Не искаме заеми! Цялото управление на ГРОБ е със заеми, които внуците ни ще плащат!


07 Април 2015 13:06 | предложение
Оценка:
8
 (
14
 гласа)

Да се съберем гражданите против банките и да внесем на кмета подписка!


07 Април 2015 13:13 | не плювайте
Оценка:
7
 (
27
 гласа)

А кажете по същество защо кредит ? Поздравления Елезов!


07 Април 2015 13:23 | КОЙЧО ОТ ПОРОЙ
Оценка:
14
 (
22
 гласа)

Ами сега реагира момчето, питайте Камбитов защо сега прави това предложение, .а не изчака след изборите...


07 Април 2015 13:25 | Kika
Оценка:
12
 (
18
 гласа)

Аргоментирано и изпипано, и явно е алтернатива. Той и Камбитов говореше така... http://e-79.com/news-79366.html
Обаче интересно защо реши заемче - кеш да има в джоба! :D


07 Април 2015 13:32 | скептик
Оценка:
13
 (
25
 гласа)

Не вярвам общинския съвет да го допусне. Повечето са на хранилка при Камбитов там. Иначе му пожелавам успех на Елезов!


07 Април 2015 13:34 | ДЖУМАЛИЯ
Оценка:
13
 (
21
 гласа)

Съгласен съм със скептик.. даже и да е по-добро- Владо е сам, и нищо няма да стане... язък за идеята...


07 Април 2015 13:36 | КОЙЧО ОТ ПОРОЙ
Оценка:
12
 (
16
 гласа)

Първия коментатор май е гербаджия, щото те ката говорят и в общински съвет, ако някой реши да предложи нещо различно от Камбитов, веднага го парират гербаджиите-- сига предизборни изказвания и от тоя сорт.. идете на сесия и ще видите, че тия момченцо от ГЕРБ вече така се държат от преди нова година...


07 Април 2015 13:38 | автор
Оценка:
17
 (
23
 гласа)

Местните тролове да кажат какво постигна Камбитов до момента от амбициозния план: "Развитие на община Благоевград 2014-2020 г. "? Едно голямо нищо. Точка.


07 Април 2015 13:47 | до Елезов и сие
Оценка:
-5
 (
17
 гласа)

Европейски програми в момента НЯМА за кандидатстване. Не може да ти мине номера!


07 Април 2015 14:00 | !!!
Оценка:
6
 (
18
 гласа)

Добре аргументирано предложение. Па и нали общината има рекорден бюджет тая година, защо заем?!?


07 Април 2015 14:14 | запознат
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Нема да стане. БСП подкрепят Камбитов и с ГЕРБ ще го отхвърлят.


07 Април 2015 15:01 | Водач на МПС
Оценка:
2
 (
14
 гласа)

Премахнете веднага синята зона. Иначе няма да гласуваме за сегашните съветници и кмет.


07 Април 2015 15:28 | Веси Митова
Оценка:
4
 (
8
 гласа)

Нека се направи. за да има осветление модерно, и да е икономично същевременно!


07 Април 2015 15:49 | PR
Оценка:
3
 (
19
 гласа)

Айде почна се... Пак ли ще се буташ за кмет? Не се излагай повече. Не изглеждаш лош човек, ама за кмет хич не ставаш!!!


07 Април 2015 15:53 | фалит
Оценка:
12
 (
16
 гласа)

Абе стига с тея кредити бе, кой ще ги плаща като останат само цигани да живеят тука. Няма работа, няма пари само кредити. Подкрепям предложението да няма кредити.


07 Април 2015 16:14 | чичо
Оценка:
-2
 (
14
 гласа)

Леле колко съм доволен, че не гласувах за тоя пижовлек (гол охлюв) на предишните избори, ама подлъга доста глупаци със чалга концерти, платени от Ганджов и сие


07 Април 2015 16:15 | въпрос
Оценка:
-6
 (
16
 гласа)

Елезов защо си мисли че разбира повече от кмета? Щом кредит е преценил значи е така.


07 Април 2015 16:19 | до чичо
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Общински трол събрал ви е само селянки да перете коментари ама ви се види края есента.


07 Април 2015 16:20 | до водача на МПС
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Е Й МОМОКО, МАЙ СИ ОТ ХОРАТА НА ВЛАДО ЕЛЕЗОВ.....


07 Април 2015 16:58 | Космос
Оценка:
-8
 (
16
 гласа)

На крива ракета и космосът й е крив. Камбитов е възможно най- интелигентно мислещия кмет досега, затова и бюджетът на общината е толкова висок тази година. Щом Камбитов е преценил заем, значи е за добро!


07 Април 2015 17:08 | Гражданин
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

За момент се зачудих как този човек е написал такъв добре оформен доклад, но после намерих следния линк, където лъснаха плагиатските умения:

http://www. lawfirm-bg. org/%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D1%81-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82-%28%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%29~~86~~4

Иначе подкрепям дебатите, трябва да има варианти и да не се тръгва към определено най-лесния, но и рисков вариант, а именно кредит.


07 Април 2015 17:09 | Гражданин
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

http://www.lawfirm-bg.org/%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D1%81-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D1%80%D0%B5%D0%B7%D1%83%D0%BB%D1%82%D0%B0%D1%82-%28%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8%29~~86~~4


07 Април 2015 18:01 | Грамажданин
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Не виждам нищо лошо, че човека разяснява смиисъла на предложението си позовавайки се на правен съвет и дефиниции.


07 Април 2015 18:46 | някой
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

Елезов, може ли да си такъв помияр, знаеш, че Общината в лицето на кмета и екипа около него се опитват да направят нещо хубаво и въпреки всичко се опитваш да омаловажиш труда им. И не само тава а и си много тъпо парче след като не можеш сам да дадеш описание за ЕСКО.
Ама защо се учудвам то и физиономията ти е на олигофрен. И много ми е интересно какво си постигнал лично ти в личен план та да имаш претенции да управляваш Благоевград.
Огледай се и ще разбереш що за цървул си.


07 Април 2015 19:09 | МАЗЕН ПЛОНДИР
Оценка:
2
 (
12
 гласа)

ЩЕ СТАНА РАДО ТАСКОВ ВТОРИ /ВЕЧНИЯ КАНДИДАТ ЗА КМЕТ/...


07 Април 2015 19:11 | Пловдивчанин
Оценка:
-4
 (
14
 гласа)

Г-н Елезов е единствената алтернатива на вашия гербаджийски некадърник! Той е активен през целия си мандат, но когато си заплах биваш цензориран и затъмнен. Дори и неговите го напуснаха, защото Владо отказа да участва в схеми и договорки. Заемите, които се теглят във всички гербаджийски общини ще доведат до големи катастрофи. Елезов е един прекалено некорумпиран и неподвластен политик, може би за това и не стана кмет през миналите избори. Ако имате нещо сиво в лудите ви македонски глави подкрепете това момче! Изберете Владо Елезов!


07 Април 2015 19:22 | Градъ
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Владко е следващия кмет на Марулево, има потенциал нали е от американския матриял. Камбитов е късметлия с такива кандидати, по добре да спестим некой лев и да нема избори


07 Април 2015 20:40 | чичо ДО до чичо
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

до чичо написа:
Общински трол събрал ви е само селянки да перете коментари ама ви се види края есента.



Никога не съм работил за държавата, камо ли за общината .Стар Джумалия съм и не ми харесва просташкия ти език.., колкото и да се напъвате мурзилките, Камбитов е новия, стар кмет, а на вас мога да кажа "ФОСТАТА ПАРАЗИТИ"!!!!!


07 Април 2015 20:56 | Браво Елезов
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Щом платените писарушки на крадливия кмет дървар са бесни значи си прав. Дерзай!


07 Април 2015 21:12 | В.К.
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Винаги ми е било чудно откъде това иначе ограничено момче има такова самочувствие. За да управляваш град като Благоевград е нужно доста повече от мерак. Смятам, че си имаме стабилно ръководство в града ни, за да правим промени. Ежедневно се вижда, че тези хора работят и има прогрес. Благоевграчани са умни хора и пак ще изберем стабилността и развитието пред болните амбиции и жаждата за бърза далаверка.


07 Април 2015 21:12 | Не мога да спра
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

НЕ мога да спра да се смея. Откога Елезов почна да мисли, а, извинете, той пак краде и се опитва да каже нещо, но не знае как горкия. Всички дето го познават знаят, че две думи не може да върже сериозно


07 Април 2015 21:14 | До В.К.
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Елезов е добро момче, но нищо повече! Той не може да бъде кмет. За разлика от Камбитов, който не само може да се изразява, но и изглежда сериозно, Елезов изглежда като дете на мач. ЖЕлая му успех, ама в друга сфера


08 Април 2015 08:29 | Международен експерт
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Елезов явно е "пробит" с добро предложение за лобиране, от което ще чопне добра комисионна, начислена в крайната цена. Иначе ЕСКО схемата е алтернатива на заемите, която не зависи от международни програми за финансиране (за оня, дето пише, че в момента няма действащи). Правилно е, че при ЕСКО схемата изпълнителят финансира начинанието и после си връща парите от икономиите. Така общината няма финансов риск и не трябва да плаща нищо. Въпросът е ЗА КОЛКО ВРЕМЕ ще се изплати инвестицията! Затова Кметът трябва да прецени (да се направи технико-икономическа оценка, т. нар. "дю дилиджънс") между двата варинта - при взет заем и при ЕСКО схемата каква ще е специфичната цена на1 продукт, примерно на 1 сменена лампа, т. е. простия срок на откупуване при заема и колко време ще трябва да се плаща сегашната цена при ЕСКО, за да се изплати инвестицията (при 10 години е рисково) и тогава ще се види кое е по-добре. В града има компетентни специалисти, а и Обл. съвет по енергийна ефективност, питайте!


08 Април 2015 09:02 | спрете се
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Всички които плювате Елезов сте толкова прозрачни, че направо смешни. Ако направят дебат между него и сегашния кмет ще видите, че всъщност ви управлява един неграмотен и нагъл човек.


08 Април 2015 10:19 | яна
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Мислех си, че с кмет Камбитов и председател на съвета Тасков сме стигнали дъното, но не било - има още. Дерзайте избиратели горноджумайци !


08 Април 2015 10:28 | яна
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

... а, забравих предишното "дъно", председателя с фалшивата диплома, както и областен управител Хаджигаев!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар