Заради истинската селска храна на 81 г. съм по-здрав от внуците

22 април 2011 00:20   26 коментара   18036 прочита


Изказване на някогашният шеф на “Булгарплод” и търговски директор на Завода за безалкохолни напитки в Благоевград Б. Тюлеков

Борис Тюлеков е роден на 12.09.1930 г. в санданското с. Голешово. Завършил е вътрешна търговия в Икономическия университет. Работил е в Околийския комитет на ДКМС, бил е председател на професионалното сдружение на търговците в Сандански, секретар на ОК на търговския профсъюз, началник на отдел “Стопански туризъм” в ОНС, заместник главен директор на Окръжното предприятие “Булгарплод” и търговски директор на Завода за безалкохолни напитки в Благоевград.

Наскоро излезе от печат книгата му “Спомен и надежда за Голешово”, резултат от продължителни проучвания на документални издания и материали за китното някога селце, намиращо се под върховете на Славянка и Пирин.

- Г-н Тюлеков, защо решихте да пишете книга за Голешово, в което едва ли живеят и стотина души?

- Постоянно живеещите всъщност са 50, но има много хора с корени от там. А се реших, защото помня много неща от детството си, освен това никой не е правил задълбочено изследване за селото. Наближавах 80-те години и помолих двама свои племенници, Димитър Шалев и Илия Кулов, да напишат това, което си спомням. Животът ми е към края си, използвайте ме да разкажа каквото знам. Те обаче решиха, че е по-добре аз да седна и да пиша това, а те после щели да го редактират.

Беше през 2008 г., зарових се в архивите, попаднах на хубави източници и стана. На събора на 8 септември миналата година отнесох книгата в Голешово, раздадох доста, 200 продадох, защото синът ми Димитри и аз изнесохме тежестта по издаването. С парите на 11 септември си направих юбилея в Докторската градина. Даже в Чирпан тамошният кмет има екземпляр от книгата, правили Яворови дни и кметът се възторгнал, че техен съгражданин е участвал в борбите в нашия край. Останали са ми стотина книги, 20 съм скрил в едно чекмедже и съм поръчал на децата да ги отворят след смъртта ми.

- Имате ли забележки за достоверността, защото книгата не е строго историческа, има и много художествени моменти в нея?

- Няма, макар че “Спомен и надежда за Голешово” действително не е историческа. Голяма част са мои спомени, защото аз, като всеки възрастен човек,

НЕ ПОМНЯ КАКВО Е СТАНАЛО ПРЕДИ 6 ДНИ, НО С ДЕТАЙЛИ ПОМНЯ КАКВО СЕ Е СЛУЧИЛО ПРЕДИ 60 Г.

Тя не е историко-краеведско изследване, а има по-скоро познавателно значение. Няколко приятели от други села ми казваха: “Не бива в нашето село да си живял, така точно си описал какво беше и при нас”. От книга като тази човек може да разбере какъв е бил животът, на какво са се смели хората, кое ги е радвало и кое натъжавало.

- Сред забавните глави е тази за селските лакърдии. И те ли са спомени?

- Да. Къщата ни беше на 20 метра от общината, между двете сгради беше селското хорище и всяка вечер мъжете се събираха там и си говореха. А аз бях любопитно дете и ги слушах. Преподавателите ми по-късно отчетоха, че имам феноменална памет, не помня образи, но с имена, дати, години нямам проблеми.

- Къде виждате надеждата за село Голешово, повечето от къщите на което са празни?

- Надежда винаги има, макар и да не е голяма. Тя започна да умира още през 1957-1958 г. с кооперирането на селското стопанство, което беше голяма държавна и партийна недалновидност. Особено

В БАЛКАНСКИТЕ ТЕРЕНИ БЕШЕ ПЪЛНА ГЛУПОСТ, ЗАЩОТО НИЩО НЕ СЕ ПРОМЕНИ В НАЧИНА НА РАБОТА.

На разпокъсаните и трудни терени хората продължиха да орат и сеят с волове и мотики. Нямаше възможност за техника и работата остана същата. Ако беше се запазило частното стопанство, можеше едно от 3-те деца в нашето семейство да остане и да работи на село. Така днес 100-150 семейства щяха да се занимават активно със земеделие. Сега държавата трябва да се намеси за използването на тези необработваеми и пустеещи земи. Не е нормално да се иска от селскостопанския производител приход за бюджета. Трябват стимули. В Швейцария

ШВЕЙЦАРСКИЯТ ЧАСОВНИК ИЗХРАНВА ШВЕЙЦАРСКАТА КРАВА,

във Франция легендарното им вино бордо се дължи на френското рено. Значи първо икономиката трябва да тръгне, за да се получи глътка въздух за селското стопанство. Богата е онази държава, която произвежда селскостопанска продукция, а не балончета и прашки. Преди демокрацията ние бяхме на едно от челните места в света по електроника, химическа промишленост... През 1954 г. аз организирах от гара Дамяница износ на ягоди, праскови, малини, вишни, череши в огромни количества. Като заместник-директор на “Булгарплод” съм

ИЗНАСЯЛ ПО 30 000 ТОНА ПЛОДОВЕ И ЗЕЛЕНЧУЦИ ОТ САНДАНСКИ.

Само в моето село се произвеждаха 160 тона тютюн, колкото са сега в цялата област. Изнасяхме цигари и сирене за арабските страни, агнешко за Италия... Сега ядем праз от Турция, чесън от Китай, краставици от Гърция, домати от Йордания и картофи от Бразилия. Голямата грешка беше, че през 1991-1992 г. някакъв си Филип Димитров прие постановление за изграждане на ликвидационни съвети и перфектно успя да ликвидира селското стопанство. В Полша, Унгария и Гърция си нямаха Филип Димитров и още им личи - като минеш на юг от Кулата, всичко се обработва, до последната педя, а отсам е пустош.

- Не си ли противоречите, в крайна сметка земите ги върнаха на собствениците им?

ЗЕМИТЕ ГИ ВЪРНАХА, АМА НЕ ВЪРНАХА ТАТКО МИ.

- А Вие защо не се върнахте на село да работите?

- Не мога вече, на 81 съм, а за децата и внуците е абсурд. Докато съпругата беше жива, гледах 10 дка лозя във Виногради, 60 овошки имах. Произведох една година 10 тона грозде, дойде Шимбов да ми го търси по 40 стотинки. Това цена ли е за толкова труд? Същото е и с тютюна, дето го изкупуват за по 2-3 лева. През 1937-1938 г. татко го продаваше за 40 лв. килото и с тия пари 6 деца успя да изгледа.

- Добре ли живеете, г-н Тюлеков?

- Не знам някой да живее добре в днешно време. В селото ни навремето всичко се отглеждаше и беше натурално - яйца, мляко, сирене, пастърма, всичко си произвеждахме. И ми личи, че съм ял такива неща, не мислите ли? А моите деца и внуци...

НА 28 ГОДИНИ ЕДИНИЯТ СЛОЖИ ОЧИЛА, НА ДРУГИЯ ПОЛОВИНАТА ЗЪБИ МУ ИЗКАПАЛИ, ТРЕТИЯТ - ПОЯС НА КРЪСТА НОСИ...

Всичко е от храната.

- Какво ни липсва на нас, българите, че все сме зле?

- Липсват ни държавници, които да виждат не един мандат напред, а 15-20 години. А нашите не знаят до вечерта дали няма да си сменят мнението, камо ли след 20 години! Сутринта излезе и каже едно, на обяд вече друго мисли. Аз като бях ръководител, исках от сътрудниците си суровия материал, затварях се час преди събранието и мислех какво да кажа, за да им прозвучи интересно на хората. Сега излиза да говори и става за смях.

- Живял сте в 3 режима - царски, комунистически и демократичен. Бихте ли направили съпоставка между тях?

- 15 години живях наистина в Царство България. Този строй като държавност беше най-добър. Кмета на Голешово Стою Николов да вземем за пример. През 1937 г. като видях какви документи и заповеди е издавал, ами то косата да му настръхне на човек. И каква отчетност е имало! Решава да тръгне някъде в командировка, предишния ден със заповед упълномощава кой ще го замества. Ходи в командировка, връща се и веднага прави доклад. Чак след доклада съветниците му определят колко пътни и дневни ще му дадат, и ако се е наложило да черпи някого - и представителни.

А сега някой да знае къде ходи кметът Паскалев? Някой да знае как може кметът на Бистрица да живее в Благоевград, а да знае проблемите на бистричани?

Същият този кмет Николов е бил достатъчно културен човек, за да издаде 2 доста странни заповеди. С първата е разпореждал на селяните да погребват близките си в ковчези, защото дотогава са имали в църквата една тарга, където са опявали мъртвеца, от нея са изсипвали тялото в гроба и са я прибирали за следващия клиент. Внесъл е човекът бит в траурния ритуал. Втората заповед, която ме впечатли, е била с указание до селяните как да се държат, като идват в кметството. Да нямат кал по обувките, да са в приличен вид, да поздравяват учтиво... А то сега - влиза с ръце в джобовете някой в кметския кабинет и вика: “Абе, кмете, кво става?”.

Дразни ме и надменното държание на управляващите към опозицията. Наричат я беззъба опозиция, което е липса на всякаква култура. Опозицията пък вика на управляващите “некадърници”, което е същото.

Нямат елементарна езикова култура депутатите и министрите, ние чакаме нещо работа да свършат. Гледам - влиза Бойко Борисов в парламента и нарича депутатите безделници. Това поведение ли е?

Вторият период, за който ме питахте, беше в народната република, когато имаше ред. Управляваха ни 10-15 души, така нареченото Политбюро, и в частност Тодор Живков, и каквото решеше Политбюро и Живков, всичко се изпълняваше безапелационно. Сега Политбюро няма, има един Бойко Борисов, който дори няма екип и всичко решава сам. Той ми бил давал пенсията, представете си!

КАК ТИ МИ Я ДАВАШ ПЕНСИЯТА, КАТО АЗ 41 ГОДИНИ СЪМ РАБОТИЛ ЗА НЕЯ?

Борисов ме излъга, че ще ми дава 40% от пенсията на жена ми и вместо да ми се извини за това, започна да ме уверява, че всъщност трябвало да съм доволен, че не ми я бил намалил! Няма екип той и затова сега този строй, парламентарната република от 1989 г. насам, е най-трагичният в цялата ни история. Освен това Борисов няма и мерак. А аз знам една глупава приказка: “И в копането, и в орането, и в любовта трябва мерак да го свършиш”.

- Коя е глобалната грешка на България през последните 70 години?

- Разделението. Ние, комунистите, като дойдохме през 1944 г., аз тогава всъщност бях комсомолец, издигнахме лозунг “Смърт на фашизма, свобода на народа!”. 45 години по-късно нито фашизмът беше умрял, нито народът бе свободен. На 10 ноември извадихме друг лозунг: “Смърт на комунизма, да живее демокрацията!”

22 Г. СЛЕД ТОВА НИТО КОМУНИЗМЪТ Е МЪРТЪВ, НИТО ДЕМОКРАЦИЯТА ОЖИВЯ.

Трябваха ни лозунги за обединение на нацията, не за разделението й. В крайна сметка, ако имаме здрава икономика и работещо селско стопанство, колко българи ще се интересуват кой ги управлява? Управляващият само волана трябва да върти, на пътника в кораба като му е удобно, за какво му е да знае кой е на руля?

- Какво спечелихте Вие от социализма, след като сте бил на толкова отговорни партийни и държавни постове?

- 25 000 лв. от приватизационни бонове, които бяха нищо пари и ги дадох на децата.

ГОЛЕШОВСКИ ЛАФОВЕ:

* Най-хубавият чай е алиботушкият /голешовският/. Лекува всички болести. Не може да лекува само една - тази, която те е хванала.

* В Голешово няма цигани. Версиите са две. Едната е, че голешовалиите лъжат повече от циганите и те не могат да виреят, втората - че голешовалиите не лъжат никога и не могат да търпят циганите, защото лъжат.

СЕЛСКИ ЛАКЪРДИИ, МАЛИМАТИ И ЗАЛАЧКИ:

Иван Торнев не си плащал данъците и другите задължения към общината. Винаги казвал, че няма пари. Наложило се околийският управител в Свети Врач да изпрати в селото съдия-изпълнител и полицай. Извикали двамата Иван в кабинета на кмета, той си знае своето: “Немам пари, господин съдия, затова не си плащам данъците”. Накрая съдията разпоредил на полицая да го “посъветва” да си плати, онзи извадил палката и започнал с нея да го налага по гърба. След продължителния бой Иван извикал:

- Спрете, оставете ме!

После бръкнал в потурите, извадил портмонето и платил всичките си данъци и такси. Изумен, съдията го попитал:

- Защо беше необходимо да те бием, след като си имал пари?

- На мен татко ми е казал: “Доброволно пари не давай, пари ке даваш само когато видиш голем зор” - бил отговорът.

***

Открили в селото здравна служба. Назначили фелдшер и медицинска сестра. Фелдшерът обходил селото, видял каква е хигиената, какви пропуски има, за всичко докладвал на кмета и завършил така:

- Трябва да се разпоредите да се постави врата на общинската тоалетна.

Кметът го изслушал и отвърнал:

- Докторе, нашата селска тоалетна открай време е без врата и досега никой нищо не е откраднал от там.


Още за: Б. Тюлеков   книга   интервю   Още от: Отблизо

Принтирай статия
26 коментара
22 Април 2011 04:34 | даа
Оценка:
11
 (
11
 гласа)

ПРАВ Е ГОСПОДИНА. ЗНАЕ ИСТИНАТА .ДЕ ДА ГО ПОСЛУ


22 Април 2011 04:46 | oт САЩ
Оценка:
18
 (
20
 гласа)

Много ми хареса откровението на този човек, а и накрая се посмях. Трябва наистина да търсим съвети от по-старите и умни хора. Дано да се съживи земеделието и да не се допусне да се яде храна като в САЩ. Наистина здравето зависи най-много от храната и от стреса.


22 Април 2011 08:45 | uw;r,
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

Стойностен човек. Познавам и децата му. Жив и здрав да си, за съжаление все по-малко са достойните хора.


22 Април 2011 09:35 | зад Волга
Оценка:
-8
 (
18
 гласа)

Щом си икономист би трябвало да знаеш, че когато фалира дори и държава всичко отива на нула !! Комунистите ни оставихте само дългове и фалирала държава, така че, колкото и да ви е неприятно - пенсийте ви ги - дават, понеже след фалита е -що капне - лапне, чичкото дето ни е дал заемите !


22 Април 2011 10:41 | Българина
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

"Житиета прави съзнанието"-народна поговорка. Този човек, да е жив и здрав е живял доста в различни политически ситуации и като ръководител, знае кое е било правибно и е прям и умен, но няма кой да го слуша, а и други като него. няма значение дали е комунист или демократ, той казва, разединението ни проваля, като държава и народ. И това е истинктата причина, както и ограбването на Държавата, т. е. нас, което нарочно се направи е продължава. Нямали строгите закони от миналото, няма оправия. И за голешовалиите е прав, такива са.


22 Април 2011 11:00 | uw;r,
Оценка:
14
 (
16
 гласа)

Комунистите оставиха толкова много, че вече 2 се разграбва и още има. Комунизма ще си остане в мечтите ни. Сега се борим да направим истински хляб, какъвто имаше преди 20г. -думи на земеделския министър.


22 Април 2011 11:01 | uw;r,
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

22г. се разграбва-това исках да кажа-съжалявам


22 Април 2011 12:20 | oooo
Оценка:
12
 (
12
 гласа)

"Трябваха ни лозунги за обединение на нацията, не за разделението й. В крайна сметка, ако имаме здрава икономика и работещо селско стопанство, колко българи ще се интересуват кой ги управлява? Управляващият само волана трябва да върти, на пътника в кораба като му е удобно, за какво му е да знае кой е на руля? "
Това е истината, закъсняваме, защото през целия си съзнателен живот живяхме с лозунгите против, срещу, а не за, ако го променим това ще успеем да се справим сами, не ни трябват помощи и съвети отвън, всичко е в нас, от себе си да започнем, да гледаме позитивно на случващото се, да акцентираме върху ползитеу, а ен върху вредитеползата, а ен върху вредата


22 Април 2011 20:32 | Хахаха
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

Не е само храната, ами и работата на село прави човека по-здрав... Всички трябва да се върнем към това. Аз например съм в САЩ и започнах по селски сама да си гледам домати, краставици, и пак са вкусни и полезни като тези дето съм ги яла в БГ. Тези от магазините са едва ли не пласмасови - никакъв вкус, бъкани с какви ли не химикали! Това че се продава е магазина не значи, че трябва и е нужно да си го купиш. Да не говорим за безбожните цени. И не ми се оплаквайте, че нямате време - аз работя на пълен работен ден (понякога и екстра, защото тук се работи и уикенда ако трябва), уча задочно (тук ученето си е учене, оценки не се купуват) и пак успявам да си гледам една градинка с плод-зеленчук за собствена употреба!


23 Април 2011 19:38 | сравняващ
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

аиде бе вие сички кат излезете навънка се праите на професори и многознаещи, а теа дето са в българия сено пасат, много учила много работила а от каде си излезнала ей аман от селски пръчки! знаем се де какви леке сме не в америка ако ще и на марс да идеш! не давай акъл на хората секи сам си знае как да живее па дори и в българия! ГЛЕДАИ СИ ЧУЖБИНАТА И НЕ СЕ ПРАВИ НА НОГО УМНА! ИМА ХОРА КОИТО ИМ ПО ЯСНО ОТКОЛКОТО НА ТЕБ!


24 Април 2011 17:27 | До Хахаха
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Съгласна съм със "сравняващ". Кой ти е искал съветите и "откровенията" за личното ти житие-битие! Фукла.


24 Април 2011 18:23 | FIFI AHO
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Прав сте г-н Тюлеков, само, че откъде в града да си откъснем пресни вишни и праскови и откъде пресно месо, като няма каде да гледаме кокошки, пуйки и телета ??


26 Април 2011 04:00 | Хахаха
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Ох, горките аз какво им приказвам те какво четат. Гледайте си сами домашна продукция ви казвам, за да сте здрави като тоя дядо. Вие ми се хващате за това, за да илюстрирам, че има време за него ви давам себе си за пример. А за фукането, не съм фукла, работя си и вече втора магистратура взимам. :))) Не съм селянка, а съм чистокръвно гражданче! Това не е фукане, а факт! Ама вие от злоба въобще не виждате за какво говоря. Злобейте си, на мен не ми пречите!


26 Април 2011 06:15 | кресна
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

браво


26 Април 2011 20:41 | сравняващ
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

ееее иии кат си от град и имаш магистратура, кво сега червен килим ли да ти се постеле! аотносно гражданството може да се поспори, всеизвестен е факта, че всички сме от село, та дори било това и чистокръвни граждани кат теб! познавам граждани, които незнаят, как расте фъстъка, чесамия фъстък е в земята, а пък ти си доста запозната със земеделието, а аз знам че в града зеленчуци се купуват а не се сеят и гледат! пък ти сееш та сеешшш, и си здрава, иии здрава! хахахааааа!


27 Април 2011 16:21 | До сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Ами телевизия гледаш ли? На гости при бабата на село ходиш ли? Това е лесно да се научи. Ти си този дето взе да обижда на селяни и граждани, явно нещо си малко зле със самочувствието, та си го избиваш по този начин... Типичен български манталитет. Пълно е с къщи и хора в града, които имат градини. Ама ти с жалкия ти живот в панелка как може да знаеш такива неща и как можеш да сравняваш като по-далече от носа си не си видял нищо?!


27 Април 2011 16:29 | До сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Горкичкият, някой ден ще си отвориш очите и ще разбереш, че цялата ти житейска философия е пълна със стериотипи, които въобще не отговарят на истината. А може и да стане още по-зле - никога да не го разбереш и да си живеееш в заблуждение...


27 Април 2011 19:55 | сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

ооооохххх горкичката! май ти си тази, коиато живее в заблуда, като смяташ хората за това, КОЕТО НЕ СА! да се смяташ за нещо повече от обикновен човек, да се изстъкваш и тупаш в гърдите, каде си била отишла какво големо нещо си направила! е и ще слезеш ли на земята, или нямаш намерение да не се надуваш и фукаш! да смяташ панелките и хората, които живеят в тях за нещо по доле от тебе, само защото си отишла еди каде си продължаваш да се смяташ за голямата работа! както и да е.... гледай фукнявенето да не ти изиграе много лоша шега! виждал сам ги много такива надувки като теб! знай че като паднеш от високо боли..... е ти си го знаеш де, нали си с две .....магистратури.... и друго какво беше! хахахааааа! живей си живота както ти си желаеш, и не учи другите, как да живеят! света неможеш да го оправиш ти, всички не карат беемвета, неживят в небостъргачи, и няматсъответно еднакви съдби, научи си най главния урок, в твойта книга го няма, увериявам те! айде успех!


27 Април 2011 19:59 | сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

иииии още нещо..... не живея в панелка, а в къща, имам едно хубаво дворче, хубава градинка, и прекрасна лозница, за нищо небих си заменил този рай с панелка или града!


27 Април 2011 22:23 | До сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Ти си този дето се сравнява с хората... и ти си този който му е толкова ниско самочувствието, че се дразни на това, което са постигнали хората. Ако нямаше такива проблеми нямаше да използваш изрази като "селска пръчка".
И какви небостъргачи са те загонили? Просто не знам откъде ги измисляш тези неща... А доколкото знам живеем в свободни държави, ако искам да уча другите не е твое място да се мешиш. Злоба и завист само имаш да излееш. Само това се вижда от писанията ти. И затова е жалък животът ти. Аз в панелка съм израснала, не съм казала, че общо животът в панелка е лош, само твоят панелен живот (да си чувал за метафора???), защото ти е много тесен мирогледът като да не би да не си видял нищо от света извън прозорчето на панелен блок. Не виждаш ли, че възприемаш моите успехи като заплаха за себе си. Типично за хора без самочувствие. Проблемът е във вашия приемник, г-н Сравняващ, не в мен!


27 Април 2011 22:25 | До сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Смешен си, смешен... Показваш си липсата на самочувствие и комплексите само. До мен злобата ти не достига и много се забавлявам да ти чета излиянията...


29 Април 2011 05:59 | аз
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

сравняващ написа:аиде бе вие сички кат излезете навънка се праите на професори и многознаещи, а теа дето са в българия сено пасат, много учила много работила а от каде си излезнала ей аман от селски пръчки! знаем се де какви леке сме не в америка ако ще и на марс да идеш! не давай акъл на хората секи сам си знае как да живее па дори и в българия! ГЛЕДАИ СИ ЧУЖБИНАТА И НЕ СЕ ПРАВИ НА НОГО УМНА! ИМА ХОРА КОИТО ИМ ПО ЯСНО ОТКОЛКОТО НА ТЕБ!
ти хапчетата вземаш ли ги редовно????? щото, ако не... е време,.. и се научи да пишеш на български, преди да пишеш,... ама на теб маи не ти е ясно, селски???


30 Април 2011 08:27 | сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

аз написа: а:аиде бе вие сички кат излезете навънка се праите на професори и многознаещи, а теа дето са в българия сено пасат, много учила много работила а от каде си излезнала ей аман от селски пръчки! знаем се де какви леке сме не в америка ако ще и на марс да идеш! не давай акъл на хората секи сам си знае как да живее па дори и в българия! ГЛЕДАИ СИ ЧУЖБИНАТА И НЕ СЕ ПРАВИ НА НОГО УМНА! ИМА ХОРА КОИТО ИМ ПО ЯСНО ОТКОЛКОТО НА ТЕБ! !!! !!! много знаеш ти за хапчетата, КОГА СЕ ПИЯТ КОЙ ГИ ПИЕ ЗА КАКВО СА, МАЙ СИ ГИ ЗИМАЛ ИЛИ ЗИМАЛА ДОСТА ПРЕДИ МЕН, АМА МАЙ НЕ ТИ ПОМАГАТ!! Я1
ти хапчетата вземаш ли ги редовно????? щото, ако не... е време,.. и се научи да пишеш на български, преди да пишеш,... ама на теб маи не ти е ясно, селски???


30 Април 2011 08:30 | сравняващ
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

До сравняващ написа:и си този дето се сравнява с хората... и ти си този който му е толкова ниско самочувствието, че се дразни на това, което са постигнали хората. Ако нямаше такива проблеми нямаше да използваш изрази като "селска пръчка".
И какви небостъргачи са те загонили? Просто не знам откъде ги измисляш тези неща... А доколкото знам живеем в свободни държави, ако искам да уча другите не е твое място да се мешиш. Злоба и завист само имаш да излееш. Само това се вижда от писанията ти. И затова е жалък животът ти. Аз в панелка съм израснала, не съм казала, че общо животът в панелка е лош, само твоят панелен живот (да си чувал за метафора???), защото ти е много тесен мирогледът като да не би да не си видял нищо от света извън прозорчето на панелен блок. Не виждаш ли, че възприемаш моите успехи като заплаха за себе си. Типично за хора без самочувствие. Проблемът е във вашия приемник, г-н Сравняващ, не в мен!
на българина се некой му завижда, се некой се прави на по умен, т


30 Април 2011 08:44 | сравняващ
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

винаги друг е по глупав, се требва некой от българия да завижда на вас, гастарбайтерите, че сигурно живеещ по добре на майкаси .....еди каде си, а не в родината си!!! сички дето са навънка вече се прават на много испечени.... европейци! ако там те смятат за втора ръка човек!!! и ще ми дава акъл човек който не две три магистратури да имаш пак нема да ти стига акъла, с образование човек да мие тоалетни и чи нии по заведениятна хора които немат нужното образование! и оттам дават акъл на хората! кво да не би минитърка да те туриха в чужбината! не чее нещо лошо работа е и много хора я вършат, ама сигурно си от теа май, малко преувеличаваш нещата, и то доста, не си толкова умна колкото се правиш! кво може да работи българин в чужбина, а да видим.... на автомивка, хигиенист, наполето, стрителство, иииии..... министарка кат теб, направо отиваш ипочваш ааааа, местото ти се пази! ееееепочваш да ме дразниш куха лейка си! а може и най древната професия да работиш с


30 Април 2011 08:52 | сравняващ
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

ми що да не я работиш, не ти пречи на образованието! ето това работят булгарите навънка! и ти не си ислключение! това е истината и ти го знаеш по добре от мен! мнооооого по добре от мен! така чеееее пак ти казвам слез от марс и погледни нещата реално, не се главозамайвай, не се прави на многознаеща, на важна персона, койато е преуспяла, и дава акъл на хората! камъкът си тежи на мястото, и човек ако има акъл в главата може и тук да живее, не на.....!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар