За: В Европа глобата за неправилно паркиране е 1/3 от заплатата, откажеш да платиш - в затвора!

01 февруари 2011 00:10   11 коментара   26999 прочита


Против: Частната собственост е неприкосновена, паякът - на съд!

През последните седмици една машина би всички рекорди по антипатия, изляла се към нея. Т.нар. "паяк", купен за 240 000 лв. от бюджета на общината, за да "чисти" центъра на Благоевград от колите на недисциплинирани шофьори, започна доста често да се появява по вестникарските страници и винаги еднотипно: вдигнал неправилно паркирана кола, а после шофьорът отказал да плати.

Последният случай бе с банкера Огнян Андонов, който не пожелал да даде поисканите му 70 лв., преди да получи акт или друг редовен документ, с който после да си търси правата в съда. Пазачът на паркинга пред "Кончето", където се карат всички арестувани коли, не можал да предложи акт и Андонов изкарал колата си на 50 метра извън "Кончето", за да не му се трупат още такси за престой.

Същия ден служители на "Паркинги и гаражи" блокираха колата на анестезиолога д-р Сашо Караджов, който при това е инвалид с 80% нетрудоспособност. Лекарят я оставил на паркинга на хотел "Ален мак", който е в "синята зона". Въпреки че си поставил чинно на предното стъкло талона за инвалид, шефът на общинската фирма Александър Петров изрично разпоредил колата да бъде закопчана. Поне така обяснили служителите във фирмата. Час по-късно Петров отрече да е давал такова разпореждане. Още не е ясно кой в случая лъже.

Няколко дни преди това бдителен гражданин засне с мобилния си телефон "паяка", паркиран неправилно в "синята зона", докато полицаят и двамата служители в него похапнат. Явно късната закуска много им се е усладила, защото колата останала паркирана на забранен участък от улица "Иван Михайлов", до кръговото кръстовище между 9.20 и 9.55 ч.

Като прибавим и екшъна с д-р Чавдар Михайлов от миналия месец, когато той избяга от паяка и от пуснатите по дирите му полицейски патрулки и в резултат бе глобен с 400 лв. по УБДХ, както и скандала, спретнат от лидера на ГЕРБ Йордан Андонов заради опит на общински служители да закопчаят колата на братовчед му, нещата като че ли съвсем започват да излизат от контрол и да заприличват на масово гражданско неподчинение.

Защо "Паркинги и гаражи" в последно време стана най-омразната общинска фирма в града, достатъчно добре ли са регламентирани условията и начините за наказване на нередовно паркиралите коли със скоби и вдигане, какъв е смисълът жителите на областния център да плащат огромни суми, за да отиват 65% от събраните пари за заплати на фирмата " това са част от въпросите, засегнати в коментарите на повече от 11 000 читатели, посетили тези статии в електронния сайт на "Струма".

Случаят “О. Андонов”

ДЖУМАЛИЯ
А ТАКА, БРАВО НА АНДОНОВ!!! Тия мишоци много алчни са станали, та искат 1/4 заплата за едно вдигане. НИКАКВИ ПАРИ! Човек се трепе по цял ден да изкара някакви пари, а тия искат за 3 часа да се нагърлят яко. Да, ама не! Всеки заключен така - НА КОЛАТА И ГАЗ!!! Това е частна собственост и никой няма право да ви я отнеме. НА СЪД - това е ! Винаги ли някой ще ни погазва правата? В Конституцията е записано - “Частната собственост е неприкосновенна .....”ПАЯКА - НА СЪД

благоевградчанин
Масови неподчинения трябва да има в блг . . . . .кога ще спрат да рекетират хората - докато обществото спи, оправия няма да има

Кърналовлия
Не познавам този човек, но го поздравям за извършения протест. Тия идиоти рекетьори вземат пари на хората за колите им, паркирани по местата, където живеят. Аз също бях изнуден да платя голяма сума по този начин, и то без да ми бъде издаден някакъв редовен документ, с който да си искам в съда правата. Тия малоумници си ги избрахме ние и затова сега ни се подиграват.

Мурсалевец
Най после някой да отреагира срещу тия общински мутри. Тия са откраднали автомобила на човека и той е намерил начин да си го вземе по някакъв начин. При подобни ситуации в нормални държави хората стрелят, а у нас политически мутри тероризират целия град. Къде е мястото на полицията да защити собствеността на хората, или те заедно с кмета помагат на мутрите да дерат Благоевградчани

Общинар
В Благоевград няма място за паркиране, а най - хубавото място за паркиране в центъра е предоставено на рекетьори и мутри - Кончето. Разрешено им е да го заградят с железна ограда и това нещо е направено с благословията на кметове и общинари. Нима за това ги избрахме.

не бях за ГЕРБ
Браво на Андонов!!!

Undo del
Бравооооо, наи после един нормален 4овек, никакви пари на тия, всеки да прави така, ега и паяка се развали, ега хидравликата да му изпусне, в морга за коли да го пратят!!! Никакви пари на тия, толкова пари взимат от тая зона, а пътищата все о6те са като гробища ...

Петричанин
Тези фирми “Паркинги и гаражи”са истински рекетьори в цялата страна. Кой не е бил по болници в София да види какво става. Няма значение, че караш на свои разноски болния си възрастен родител до болница, за спец. изследвания или прием, защото е болен, а в провинцията няма такива диагностични апарати и добри лекари. Все едно сме от друга четвърторазрядна държава. Не те пускат, докато не платиш за влизане до болницата, за престой и т. н. Ами пред 4-та градска, до Руски паметник? Махнали са тротоарните плочки от едната страна, да да рекетират хората, които идват от провинцията за болницата, дори и на отсрещтният тротоар ти искат/преди година/по 2 лв на час. Искаше ни 50 лв, за два дни. Мошеници, с разрешение на Общините. Рекет към болният ни Народ, който си плаща осигуровките, а няма държавен превоз да те заведе до определена болница. Поне да не се взимат парите на хората около болниците и в района им вътре. Не реагираме достатъчно, затова е така. Така, че подкрепям този човек, който си е заминал без да плаща. Ако правим това масово, ще се усетят и от народния гняв, ще променят нещата. Те ни крадът парите-общинските под различни форми, схеми, общ. поръчки и др. за дейности, които не са от важно значение на хората, а после нямало пари и дайте да рекетираме хората. Няма силно граждански Общество в България, което да защитава правата на гражданите и съответно да дава идеи, сигнали и др. на Правителството, за промяна на закони и наредби.

Питанка
Защо не пишете как вчера този “паяк” на общината удари един лек автомобил - Мерцедес и се опита да се скрие

Андонов
Написаното от “Паркинги и гаражи”- само името ми е вярно. Не съм отказвал да платя, а поисках акт за нарушението, което съм извършил, за това, че паркирах автомобила пред жилището си, в което живее възрастен човек. Пазачът само каза, че трябва да дам 70 лева, иначе няма да ми позволи да изляза, и че сумата щяла да расте с времето на престоя.
На автомобила нямаше стикер, с което да се докаже, че е бил заключван със скоби.
Тогава излязох под бариерата и оставих автомобила на 50 метра от паркинга.
Грозното в случая е, че Паркинги и гаражи се опитаха чрез полицията да ми бъде съставен някакъв акт. но служителите излязоха достойни хора.
Заявявам, че не отказвам да платя, но да ми се издадат документи, с които бих могъл да се защитя, иначе в мен остава чувството, че ме рекетира общинската фирма.

T M S
По цял свят има ред, само тук се адмирират постъпки като тази, а после друг ни е крив, че сме бедни - богати маймуни няма, еволюция трябва за нас!!!

МАКЕДОНЕЦ
По регламент над 3 часа престои на кола не се плаща и паяка не би трябвало да дига колата от мястото и .браво на андонов . Издигам егида да не се плаща

...
Тия пък ‘Паркинг и каражи‘ станаха досадни вече :Д

Трите хикса
Със сигурност никой от писалите по въпроса не сте чули как по света се паркира в “Синя зона”. Дали там ще посмееш да подпреш с предницата бариерата?! Като си в такъв паркинг някъде в Европа, ще си платиш и после търси дали неправомерно си таксуван. А тук в родното BG може всичко. И аз съм глобяван от “Паяка”, и мен ме болеше да бръкна да платя, ама не ми стискаше да подигна бариерата. Давайте, “Паркинги и гаражи” - всичко нередовно в кошарата на паркинга!

yf
Браво браво ..

Емо
В Гърция вече стотици хиляди не плащат такса за магистралите и сами си вдигат бариерите.
Време е и тук да се замислим защо някой трябва да печели от общински имоти.

дообре
бравоо на андонов само така се полага на тия

Люба
Към трите “Х” - явно си общински галфон, защото човека лично обяснява какво е станало.
Истината е по средата, написаното от журналиста и разяснението на Андонов. Човека си плаща, но иска надлежно издаден акт, така както се издава касова бележка в магазина, за да знае какво плаща и защо. Колкото за това, че има правила, то е така. Прочетете интервюто с общинския съветник Антов, който казва, че 65 % от събраните такси отиват за заплати. Ако това е ред...

До всички доволни
В Европа, глобите са дори 1/3 от заплатата, но всеки си плаща и следващия път не протестира, а мисли, когато паркира. Ще живеете в МИЗЕРИЯ още дълго време с това мислене

До протестиращите
Всички сте против синята зона и паяка, ама ревете като някой ви паркира пред гаража, нали? Псувате и тея, дето са си накачили колите по тротоарите, че са паркирали където им скимне, нали? А вие трябва да слизате на улицата, където ако не ви блъсне кола, някой гъзар ще ви измокри от глава до пети. Иначе ревете си против тея неща. Трябва да знаете, че искате ли да има дисциплина, ще трябва да си плащате. И да, по света е нормално да има синя зона в центъра на градовете. Ходил съм в Америка и там никъде не видях, хората да се циганят и да се опитват да се измъкнат от синята зона, без да платят. Плащат си и си трайкат. Защото знаят, че ако не платят таксата, после глобата е баснословна.
Българинът става примерен като му бръкнат в джоба. Така че не плюйте по Паркинги и гаражи, ами паркирайте на места, където няма синя зона. Вярно е ще походите пеш, но ще си спестите нерви и пари. А като ви паркира някой пред гаража, обаждате се на посочения на табелите телефон и хората ще го санкционират.

Паскал Хаджигаев
Към общинските ... - първо, вие си оправете реда за глобяване, и след това плачете за протестите на хората и за куража им. Ако Андонов не е проявил характер и е защитил правото си на човек, на който е открадната колата, щяхте да оскубете поредната кокошка. След това макар и малко в тая държава има и съд, който да реши един спор.
Вместо да плюете по Андонов по вестници, дайте го на съд и решете проблема, но защото системата ви е калпава и знаете, че нищо няма да се получи. Просто като нормални българи по е лесно да оплюете човека, за да го принизите до собственото си елементарно ниво, Досега тази рекетьорска фирма няма спечелено дело.

Трите хикса
До Люба: Човека Андонов ще получи касова бележка - бъди сигурна. На мен ми дадоха, без да се налага аз да си го потърся. А иначе живея в “Синя зона” и по-добре от теб знам как работят хората на Петров - на студ, дъжда, жега, псувни и т. н. Колкото до заплатите въпреки, че казваш че са 65 % може пак да са по 300 лева - това много ли е? Ако кажеш - да, пожелавам ти го от сърце!
Случаят “Д-р С. Караджов”

читател
Докторе, ОСЪДЕТЕ ГИ! А този Петров ще изкара сигурно на тази сладка работа до изборите и после ще бъде НИКОЙ. И тогава да видим всички тези дето е мачкал как “ще му се отблагодарят”. Не вярвам да го забавят много .....

Киро
Като си инвалид с 80 % нетрудоспособност, как работиш и то като анестизиолог,

Петричанин
За анестизиолог се искат:професиоални знания, бистър ум и ръце които не треперят от алкохол или болест. Човека трябва да живее, какво като е инвалид. Не се присмивайте, защото не знаете какво ще стане в бъдеще. Не бива така. Малко, че Държавата забравя за такива хора, а и злоба да се изипва по тях..... Тазе негова болест му носи доста страдания...

молекула
Бабуджерето си мислеа дека сичко що фръка се сръка !!Плащай си, така както изискваш и от пациентите и не се обяснявай !! Прави се на важен в операционната, на улицата има правила които важат за всички !

испанец
парвото не6то е 4е ако е на друго место нема да е в затвора, за6тото системата за работа там е друга, не като в БГ. и синята зона не е като БГ, за6тото за 5 мин. нема никои да ти направи проблем. и не е като в БГ 4ас за 4ас, а може да се пла6та и на минути, а не винаги на 4асове, но нали требва да стават богати об6тините, но те не са виновни, а народа за6тото ги тарпи, това са евро такси, каде ги има на тия сини зони.

Случаят “Дългата закуска”

(((((
вместо да се правиш на фотограф, по добре си налягай парцалите и гледай къде паркираш!!!

кайо
Е това е безочие..... Веднага глоби на тези с паяка, папат от нашите пари
Тоя, който е снимал паяка, е подставено лице на един друг, който наскоро имаше проблеми с тая машинария.. Тук глупаци няма!!!!

ГРАЖДАНИН
На улица “Иван Михайлов” в отсечката между кръговото кръстовище и ул. “ Д. Димов” (където е сниман “паяка”) явно е разрешено паркирането, защото от лявата страна по посока на движение има постоянно паркирани коли ( там не е “синя зона”) “Паяка е паркиран, обаче в дясната лента. Не съм сигурен, дали има знак при излизането от кръстовището посока към ул. “ Д. Димов” ! Въпрос: Защо тази улица в този участък е еднопосочна ????? Кой умник от общината е решил да е така

Димитър Димитров
Решението за еднопосочно движение по улица, която излиза на кръгово кръстовище, е малко лишено от смисъл. Кръгово кръстовище се прави където има натоварено движение с цел по-голяма пропускливост. Защо тогава се ограничава достъп до това кръгово кръстовище ( по ул. “Ив. Михайлов” от ул. “Д. Димов” към кръговото кръстовище е забранено да се влиза) - Улицата е достатъчно щирока и дори при разрешено паркиране от едната страна могат да се рзминат два автомобила..
По-добро решение за организацията на движение е според мен:
1. Двупосочно движение
2. Разрешение за паркиане само от страната на”Кончето”
( лява страна на посока движение по ул. “Ив. Михайлов” от ул. “Д. Димов” към кръговото кръстовище), защото от противоположната страна се намират 17 захода към гаражи на къшите. Откъм страната на “ Кончето” има само 2-3 гаржа.

Вендета
Законите са за мишоците.

мравояд
Я сега да ги видим колко са съвестни началниците !!?? Чорбари с чорбарите !! Кафета, закуски, лаф, моабет, невести, едно, друго, трето !!! А гевреко кой ке го врьти ?

Аз
Редно е да бъдат глобени, както те глобяват нас!

До ГРАЖДАНИН
Ами като не знаеш, недей да коментираш! Хем казваш, че си виждал непрекъснато паркирани автомобили в тая отсечка отляво, посока центъра, хем пък не си видял знака, забраняващ паркирането от страната, от която е паяка! Как така виждаш едно, а не виждаш до него другото? Да не говорим, че ако си шофьор си длъжен да виждаш знаците!
Паяка е в нарушение и трябва да си плати, както всички останали, на шофьора акт за неправилно паркиране, на полицая с него - наказание за участие и прикриване на престъпление!

ДЖУМАЛИЯ пита
ГОСПОДИН КМЕТЕ, ЩЕ СЕ РАЗПОРЕДИТЕ ЛИ ТЕЗИ ВАШИ СЛУЖИТЕЛИ ДА БЪДАТ ГЛОБЕНИ, А ПОЛИЦАЯТ НАКАЗАН ??? Чакам отговор чрез редакцията на вестника! Ако това погазване на закона от вашите служители продължи, ПРИЗОВАВАМ някои от потърпевшите да осъдят Вас и обшината. А изборите НЯМА как да ги спечелите - то вече е видно отвсякъде.

л
еми то ми е ясно, че коли се дигат избирателно... важното е пари да зимат някои хора..

Хммм
На всичкото отгоре са паркирали пред гараж, което си е напълно незаконно!

Случаят “Д-р Ч. Михайлов”

XXL
Заради този “паяк” в Благоевград вече всекидневно стават задръствания, вчера два пъти чаках по 20 минути, защо невинни водачи трябва да страдат, да не говорим, че по този начин се пречи и на автомобилите на Бърза помощ и Пожарната.

XXL
Не са вдигнали моята кола, просто бях в една от 50-те коли, участвали в задръстването, получило се вследствие на бързата и ефективна работа на екипа, работещ с паяка.

ЕМО
Докторе, нарушаваш правилата и ще плащаш! Трябва в ареста да те пратят, а след това бърза процедура и в затвора! Там ще обучаваш затворниците кое как се пише, правописа искам да кажа Трябва и да ти вземат книжката и да ходиш пеша по града и на село!

4itattel
малко глоба са ти сложили, докторче, за бягството от автопатрулите е трябвало да те арестуват, правилата са за всички

007
Да попитат доктора как е купил този джип МЕРЦЕДЕС, а съдията е трябвало да му даде 3-4-5 дена да си полежи, та другия път, като му се потърсят документи, да ги представя, а не да бяга.

=====
Тези от “Паркинги и гаражи” се държат отвратително с хората. Оня ден една майка си оставила детето в колата и отишла да си вземе по-голямото от училище и тия тъпаци се приготвили да дигат колата с детето вътре с паяка. А то от вътре шашардисано гледа и се чуди какво става. Айде моля ви се, тия са пълни неграмотници. Странно, ако майката не е отишла, дали ще закарат детето на паркинга на “Кончето” и да плаче в затворената кола. Полицаите пък, за да станат полицаи, са ходили на училище и би трябвало да знаят да пишат грамотно. Чудя се каква ли друга работа вършат една голяма част от тях...

възмутена
ее че са неграмотни полицаите , неграмотни са ... за числото “пет” написано с Д , е нищо, на мен на акта писаха светофар - “СФЕТОФАР” и 15 мин. чаках да прочете закона .....

ДЖУМАЛИЯ пита
Законите са за всички. Но питам аз и знам, че отговор няма да получа. До кога тези смешници с паяка ще ги търпим. Точно те не са най-дисциплинираните водачи и мерят с двоен аршин. А полицайчетата, дето се возят в “паяка”, са особено невъзпитани (униформата ги прави недосегаеми. Тези момченца трябва да минат курс по етика!!! Скобаджиите - също!!!

ПРОЧЕТИ СТАТИЯТА


Още за: читатели   коментари   паяк   Още от: Отблизо

Принтирай статия
11 коментара
01 Февруари 2011 13:49 | Гошо
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Нищо не става в нашата държава и призовавам всички да се махат навън в чужбина. В нас европейски цени за всичко, а заплатите ниски. Искам някой да ми каже как с 240лв. може да се гледа едно бебе като само едно мляко струва 3. 50лв, а памперси, дрехи и. т. н. кажете какво правим. Сега на преброяването на населението искам да са останали около 5 000 000 мил. и накрая да си останат само тези от парламента. Но ще е така докато ние българите сме страхливи в душите си и не се вдигнем на бунт. Да ни мачкат, но ние сме свикнали, нали сме били пет века под робство, и ми казват, че нашата държава нямала пари, тя е богата. Не съм икономист, но да ми казват, че не могът да се усвоят парите от еврофондовете, те се чудят как да ги откраднат, аз се вдигам на бунт, който е съгласен с моя коментар да гласува, а дотогава живейте си в мизерията и в нашата скапана страна.


01 Февруари 2011 14:31 | Аз
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Аиде стига бе, дайте да се научим най-после на ред и дисциплина бе. Стига с това се някой да ни е виновен. Вярно има някои неуредици, но ние сме си идиоти. Всеки паркира кадето му е кеф и движението става ужасно в и без това тесните улици. На нас ни трябва още 2 паяка да обикалят без прекъсване и по големи глоби та да се научим.....


01 Февруари 2011 14:35 | Стефан Данаилов
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Леле боже каква лудост - 240 000 лв. за паяк, а колко улици имат нужда от ремонт и биха могли да се оправят с тия пари?! Какво им беше на скобите, та трябваше да се купува тъпия паяк?!


01 Февруари 2011 14:38 | БЪЛГАРИН
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

никаде по европа глобите не са 1/3 от заплатата първо . второ никаде, ма никаде ги нема тези скоби и паяци .трето ако се влиза в затвора за неправилно паркиране нема да има место за престъпниците .това може да се слу4и само в българиа


01 Февруари 2011 16:00 | chukcho до @(-_-)@
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

НЕ СА САМО ТЕЗИ 240 000 лв. ТОВА СА ШОФЬОРИ НА ПАЯКА, ПОМОЩЕН ПЕРСОНАЛ, ПАРКИНГ И ПАЗАЧИ. ЛЕСНО МОЖЕ ДА СЕ НАПРАВИ СМЕТКА КОЛКО СА РАЗХОДИТЕ НА МЕСЕЦ. ЯВНО НЕКОЙ Е ИСКАЛ ДА ПОДСИГУРИ РАБОТА НА "наши" ХОРА.


01 Февруари 2011 17:52 | Пепи
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Ще ми каже ли някой, къде отиват парите от тоя паяк и синята зона, в какво се инвестират. Нито в пътища, нито в създаване на на нови работни места, нито да се инвестира в някой държавно предприятие в какво. И тези с паяка и полицая нека да бъдат по интелегентни, а не да са толкова нагли


02 Февруари 2011 10:58 | neizvesten
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

трябва да направят реформа, неможе така с тея мизерници, ние да не сме социлана организация, да даваме 65 процента за заплати на марзеливци! Да си търсят друга работа, а тука да се въведе смс плащането. А този паяк да вземем да го запалим, само тормози хората, ама ние сме си овце требва да се вдигнем и да го обарнем с колелата нагоре!


03 Февруари 2011 11:43 | един
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

НЯМА ЗНАЧЕНИЕ НА КОЙ СЕЛЯК КАКЪВ МУ Е ЧАСТНИЯ СЛУЧАЙ С ТОЯ ПАЯК И СИНЯ ЗОНА, ВЪПРОСА Е КЪДЕ СА ПАРКИНГИТЕ В ГРАДА, КОЙТО ТРЯБВАШЕ ДА СЕ ПОСТРОЯТ И ВТОРИЯ ВЪПРОС-ВСИЧКИ ДЕТО ИМАТ КОЛИ ДА СИ ГИ ВКАРВАТ В ГАРАЖИТЕ КОИТО СЕГА СА МАГАЗИНИ ЩОТО НА ОСТАНАЛИТЕ ВАШИТЕ КОЛИ ПАРКИРАНИ ПО ТРОТОАРИТЕ ПРЕЧАТ!


03 Февруари 2011 11:47 | един
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Пример: В квартал Освобождение (бейрут) всяка смотана кооперация даже новите незаконни имат гаражи за всеки апартамент, А КОЛИТЕ ВИ СА ОТВЪНКА НА УЛИЦАТА СЕЛЯНИ ПРОСТИ, те там трябва да заиграе паяка!


03 Февруари 2011 23:51 | qquu
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

дошли селяците в града, купили си коли и започнали да паракират където им падне, те толкова си могат, пък после паяка им бил виновен.


08 Февруари 2011 16:38 | Селчо Градски
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Едно не разбрахте всички от и около Благоевград смърдите на чесън, а се мислите за граждани в България истински граждани няма! По добре се научете да си миете зъбите!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар