При нас се борят два свята – този на Рибново и на външната действителност

03 март 2010 00:18   26 коментара   24406 прочита


Председателят на сдружение “Неврокоп” и директор на училището в с. Хвостяне Рахим Арнаудов

- Г-н Арнаудов, Вие сте директор на ОУ “Димитър Талев” в Хвостяне, община Гърмен. Това, че напоследък почти не идват новини от Вашата станала толкова известна през миналата година община, означава ли, че обстановката е спокойна, че няма проблеми и кавги?

- Да, аз съм директор на ОУ ”Д. Талев” - с. Хвостяне от 15 години. Всъщност тук винаги има новини, а истината е, че тук винаги си е било спокойно. Стана така, че един чисто междуличностен конфликт беше изкаран на показ пред цялата страна, както и че двете спорещи страни извиваха вой до небесата, за да се изкарат мъченици или правоверни. Всички в общината сме убедени, че е така. Но медиите бяха вкарани в капан на големи “открития”. На мен лично понякога ми става забавно, че

РИБНОВЦИ УСПЯВАТ ДА ЗАБЛУДЯТ ВСИЧКИ ПОЛИТИЧЕСКИ СИЛИ.

Те респективно започват да ги ухажват, като им лепят разни етикети, че това било знаково село и т.н. Грънци на търкалета! Рибново има 2500 избиратели, Дебрен например също има около 2400, но рибновецът се усети, че има келепир от целия този шум и го използва за личната си облага. В миналото 90 % от рибновци гласуваха за една политическа сила. След като нещата се затегнаха, стана ясно, че никой не може да пуска бюлетините накуп в урните, и истината лъсна: разбра се, че тия проценти не са 90. А преди, дори когато хората бяха на гурбет, някой гласуваше от тяхно име.

- Има ли знаци за разпространение на радикален ислям в село Рибново и понастоящем? Какво е поведението на кмета Башев по този въпрос?

- Мисля, че и нещата за радикалния ислям се преекспонираха. Да, наистина тук има жени с облекло, нетрадиционно за нашия край, и това не е само в Рибново. Плод е на факта, че

МНОГО МЛАДЕЖИ ЗАВЪРШИХА ОБРАЗОВАНИЕТО СИ В АРАБСКИТЕ СТРАНИ И ПРЕНЕСОХА ОБЛЕКЛОТО ВЪРХУ СЪПРУГИТЕ СИ ТУК.

Затова аз питам къде бяха службите за сигурност цели 8 години, защо не реагираха на всичко, което се случва? Къде бяха? Защо държавата не следи процесите? А що се отнася до поведението на кмета Башев, този човек не ме интересува.

- Колко ученици има в училището? Чувстват ли се объркани и децата?

- Разбира се, че и децата се чувстват объркани, защото те и училището са проекция на обществото, нали така?

- Що за деца са това, в плен на традициите ли са, или са съвременни млади хора, които не плащат данък на архаични вражди?

- Това са преди всичко деца в плен на традициите. Разбира се, не всички, все пак не е без значение, че

2/3 ОТ ДЕЦАТА ПРЕДПОЧИТАТ ДА ХОДЯТ СЪС СЪВРЕМЕННИ ЕВРОПЕЙСКИ ОБЛЕКЛА.

Има обаче и такива, които ходят забрадени на училище, и мисля, че това не е правилно, че е назрял моментът този въпрос да се реши елегантно. Може би с авторитета и с волята на ръководството на училището, с въвеждането на задължителна училищна униформа. Нали училището е светско, аз съм посещавал училища и в Англия, и в Турция и на двете места децата са с училищни униформи, за какво говорим тогава.

- Влияят ли им семействата и в каква посока?

- Неизбежно е. Семейството влияе на децата, защото там се дава възпитанието. Все повече родители обаче разбират, че България е светска страна и те са част от нея. Но по тези места се борят двата свята - светът на Рибново и светът на външната действителност. Защото

НЕ СА МАЛКО МЛАДЕЖИТЕ, КОИТО СЕ ОБЛИЧАТ ПО РИБНОВСКИ В РИБНОВО И СВЕТСКИ ИЗВЪН РИБНОВО.

- Чу се, че се правят опити в региона да се затварят училища. Вярно ли е това?

- Правят се опити от политиците и от силно украсените политически кметове по отношение на училища и по-точно на директори на училища, които не изповядват възгледите на кметовете. Но аз вярвам, че тази мода ще отшуми, когато държавата покаже, че е силна и стои зад закона, а не зад дадена политическа сила. До март е срокът за закриването на такива училища и най вероятно отново в списъка ще е и училището в с. Хвостяне, защото аз съм от тези директори, които не изповядат възгледите на кметовете, а възгледите на нуждата всички деца да получат максимално образователно ниво. Независимо дали са ромчета, турчета, помачета или деца от друга етническа общност.

130 УЧЕНИЦИ СЕ ОБУЧАВАТ В УЧИЛИЩЕТО В СЕЛО ХВОСТЯНЕ, 40 % ОТ ТЯХ СА ОТ РОМСКИ ПРОИЗХОД.

Поставени сме пред изпитателен фарс - докога ще издържим, като непрекъснато се търсят причини за закриване на училището и всички учители, родители и ученици са под непрекъснат стрес и очакване отново да се появят разлепените обяви от общината децата от Хвостяне да се преместят да учат в с. Дъбница. За родителите това е много болезнена тема и голям проблем. От две години община Гърмен не доплаща на училището в село Хвостяне необходимите ни за съществуване 15 000 лева, но ние, макар и трудно, пак съумяваме и се справяме. Тези средства са за издръжката на общо 10 недостигащи ученици от маломерните паралелки. За миналата година дори реализирахме малък излишък.

- А стои ли за Вас въпросът, свързан с новините на турски по БНТ?

- Не. За мен лично този въпрос не стои на дневен ред. А що се отнася до въпроса за позициите на парламентарните групи, си мисля, че той е повече за пушилка от страна на защитниците и на противниците.

- Какво е икономическото положение при вас? В условия на повсеместна криза сме.

- Кризата удари чувствително мъжката работна ръка, жените все още продължават да се трудят по шивашките цехове, но

80% ОТ МЪЖЕТЕ, КОИТО РАБОТЕХА В СТРОИТЕЛСТВОТО, СЕГА СА БЕЗРАБОТНИ.

Особено пък след спирането на строителството в Банско. Да не говорим, че с тютюн е просто невъзможно изхранването на семействата.

- Напускат ли младите региона? Къде си търсят късмета?

- Младите хора напускат, и то масово. Има села с по 500-1000 души гурбетчии и никой не прави нищо да спре тези хора, да им даде алтернатива. Няма да е далеч времето, когато нашите села ще последват примера на тези от Странджа. Ще се обезлюдят. И тук огромна вина има ДПС като партия, която има претенциите да представлява тези хора. Какво направи за 8 години, за да задържи младите по родните им места? Нищо! Създаде ли алтернативи на заетост? Не!

- Региони като вашия обикновено се определят с клишето “смесени райони”. Съгласен ли сте с подобно определение?

- Не, не съм съгласен с това определение, но за съжаление медиите го налагат. В медиите често срещам български турци, български мюслюмани и български мохамедани. Аз пък

ЧАКАМ МОМЕНТА, КОГАТО ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ НА ТАЗИ ДЪРЖАВА ЩЕ СЕ НАРЕКАТ БЪЛГАРИ,

без значение на вероизповеданието.


Още за: Р. Арнаудов   Рибново   етнос   Още от: Отблизо

Принтирай статия
26 коментара
03 Март 2010 09:02 | Мишио
Оценка:
8
 (
22
 гласа)

Господин Арнаудов,
Не мога да не изразя задоволството си от това интервю- честно отношение към проблемите, лишено от политиканстване, добронамереност към човека.
Имам нещо да Ви разкажа за Хвостяне от 1989 г. От Хвосяне има съученик Селим, съпруг на Елена Чавдарова. Ако е жив, поздравете го от мен.
Илия Йовков от с. Отняново, сега в Благоевград.
[email protected]


03 Март 2010 09:04 | мм
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

ХЕЙ,ДИРЕКТОРЕ НЕ ГОВОРИ ЗА РИБНОВО.ЗАЩОТО НЯМАШ НИКАКВО ПРАВО.ГЛЕДАЙ СИ ТЪПОТО ДАСКАЛО И ЗАМРЯЛО СЕЛО


03 Март 2010 09:30 | РИБАНЕЦ
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

защо пак намесвате Рибново? Винаги когато няма какво да пишете измисляте нещо за Рибново. Ако не е Рибново вие ще умрете от глад. Това че някои момичета ходят със забрадки не означава че има радикален ислям.Нали сме демократична държава нали всеки има права какво се заяждате с нас.


03 Март 2010 13:32 | ***
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

единствения начин да се интегрират рибанци е като затворят тяхното смешно училище в което ага Мурат ги учи че те са турци и араби и не трябва да следват нищо което е светско, а другите са неверници и гяури. Само когато тези деца се смесят с децата от другите села и града и попаднат в нормална обстановка ще се интегрират в нормалното общество. Но докато е Андрей Башев това няма да стане тъй като той е най-заинтересования човек тези хора да живеят в нещо като анклав и само да гласоподават и да е пълно беззаконие, а той с неговата шайка бабаити и побойници да подтиска хората и да всява страх.


03 Март 2010 15:56 | неврокоп
Оценка:
5
 (
15
 гласа)

този е на нивото на онзи от кочан. рус мангал, с какви пари си ходил в чужбина? викаш си службите за проверка, около теб смърди


03 Март 2010 17:49 | александър филипов
Оценка:
1
 (
9
 гласа)

Не, не съм съгласен с това определение, но за съжаление медиите го налагат. В медиите често срещам български турци, български мюслюмани и български мохамедани. Аз пък
ЧАКАМ МОМЕНТА, КОГАТО ВСИЧКИ ГРАЖДАНИ НА ТАЗИ ДЪРЖАВА ЩЕ СЕ НАРЕКАТ БЪЛГАРИ.
Става.Начинът по който ще стане се знае нарича се ВЪЗРОДИТЕЛЕН ПРОЦЕС.
Много си смел директоре,не те интересува Башев,да,защото Соколов не е
шеф на инспектората.Защо не се опълчи против него преди,защото ламята
щеше да те лапне.Но сега с тези писания няма кой да те барне.Ашколсун.


03 Март 2010 19:48 | Учител
Оценка:
5
 (
13
 гласа)

Рахиме,ти казваш:,,..независимо дали са ромчета,турчета,помачета или деца от друга етническа общност...."Ето кой заблуждава децата ни! Много ми е интересно каква етническа общност са ПОМАЧЕТАТА?! Според Джеймс Баучер /кор.на в.Таймс за Балканите-19век/ това са най-чистите българи! Да,изповядват ислям,но религията не е белег за етническа принадлежност! Разбра ли, Рахиме!Запиши си го ! И не смей повече да заблуждаваш хората !Имаш претенции за учител! Едно нещо като не го разбираш,не го коментирай! И какво лошо има в забрадките?Да не би голите пъпове, смъкнатите дънки, откриващи задниците на момичетата да са по-приятна гледка!?


03 Март 2010 19:59 | до Директора
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

Уважаеми г-н Арнаудов,
що за глупости говорите!Вие сте образован човек, при това педагог и добре знаете, че всички ние сме български граждани.Но някой от нас са мюсулмани, други православни християни,трети католици, евреи и будисти, но всички сме БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ.Българи и БЪЛГАРИЯ Е НАША РОДИНА. Нали вече ходи и в Европа, и ТО като ЕВРОПЕЙСКИ ГРАЖДАНИН.


03 Март 2010 23:12 | ясен
Оценка:
3
 (
13
 гласа)

Рахиме що не вземеш да се гръмнеш с тия твой глупости бе....


03 Март 2010 23:21 | ььььь
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

не плуите срешту забулените на тяхна страна са мом4ето горе е право по добре ли да гледаш голи гърди имаш си дъштеря ако искаш после е у4и да ги клати на улицата


04 Март 2010 00:47 | посетител
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

мили хора не се карайте всички сме хора на таз земя като че ли е дошло време да се осъзнаем и да спрем да роптаем един срещу друг. именно заради демокрацията всеки има право на собствено мислене но малко култура няма да ни развали желая ви лека вечер и всичко най добро.


04 Март 2010 17:18 | Stoni
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Е, да спрете да се карате ...ама как?
Служителите на ДАНС днес, наследничката на ДС вчера е пълна с деца на вчерашните, които ви възраждаха. Те са в основата на проблемите и разделенията между етносите с различно вероизповедание. Всички сме граждани на България, включително и аз, който съм на хиляди километри от нея.
Само да попитам...колко от Рибанци или колко мюсулмани работят в ДАНС - Гоце Делчев днес. Защо там няма нито един за да е запознат с делата по тези линии за управление на процесите?
Само да не зназначат Башев или друг агент сега:)


05 Март 2010 20:49 | муслим
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Кмета на с. Хвостяне къде беше през 1989г. Или още тогава се е сработил с бившите служби на МВР, които са и настоящи де ,само дето името се е сменило ,а хората не !!! И защо създава междурелигиозно напрежение ? Какво са му направили тези които учат в арабските държави ? Хей мюсюлмани от Хвостяне и района !!! Не виждате ли че кметчето ви подстрекава човешките права и създава междурелигиозно напрежение !?!? Вникнахте ли в изказването му !?


06 Март 2010 00:58 | ?
Оценка:
-59
 (
69
 гласа)

засра ми се ?вземаи си хапчитата по често бе малумник осъзнаис каде живееш какви глупости бращолевиш аллах дате накаже алчноста дате погуби .които вдига рака срещо исляма аллах да вдигне срещо него амин


06 Март 2010 20:38 | рибанеца
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

боклук .ти си измет и срам за обществото в което живееш!!!!


07 Март 2010 05:42 | e
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Тази статия е за грамотни хора и интелигентни над средното ниво.Къде прочетохте,че човека е против исляма та се нахвърлихте да го заклеимявате.Най-лесно е да оплюеш някои а по-достойно е да го обедиш в твоета теза.Как може някои да претендира,че е по вярващ от другите.Защо ли никога не приемаме чуждото мнение .


07 Март 2010 06:02 | `d
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Брей, хора, то е ясно, че всички с български паспорти са българи - българските турци, българските цигани и балгарските помаци и другите народи и етноси! Ама, баш "истинските бъблгарски патриоти", дават ли ред на някой от другите да се почувстват наистина като българи, особено пък Помаците! Нека някой да каже в нашата страна, дали има по примерни и по лоялни български граждани от Помаците, н-я-м-а, НЯМА! И какво, от това като са законоспазващи, живеят най мизерно, елате да видите нашта махала, триетажни къщи с кални улици, без вода, тока от колче на колче вързан и мизерия и безпаричие, но пък и никаква работа няма, дори нищо добро не се очеква от "Банкянския Бос", ама айде нали и него го подкрепихме, ше почекаме още малко, па да видим пак, кой друг ша се появи да ни излъже, докато измрем и пукнем до крак от беднотии!


07 Март 2010 06:05 | sof
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Изобщо, ама изобщо не си прав.Явно е ,че не си живял в този район на България. Такава линия на поведение трябва да се приветства а не да се оплюва, защото е стъпка към интегритет от който страната ни има нужда!В тази деликатна сфера не трябва да се пипа с мръсни ръчичики!


07 Март 2010 14:31 | Муслим
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Уважаеми "е" да наистина статията е за грамотни ,но не ви ли говори долукопираната мисъл на господина ,че подстрекава към дискриминация ??? Може би е протеже на бившата държавна с...... ,а и съжелява за пропуснатия шанс !!! Да ви запитам: мюсюлманите традиции ли следват или следват напътствието на ( Корана и сунната) ???"Да, наистина тук има жени с облекло, нетрадиционно за нашия край, и това не е само в Рибново. Плод е на факта, че
МНОГО МЛАДЕЖИ ЗАВЪРШИХА ОБРАЗОВАНИЕТО СИ В АРАБСКИТЕ СТРАНИ И ПРЕНЕСОХА ОБЛЕКЛОТО ВЪРХУ СЪПРУГИТЕ СИ ТУК.
Затова аз питам къде бяха службите за сигурност цели 8 години, защо не реагираха на всичко, което се случва? Къде бяха? Защо държавата не следи процесите?


07 Март 2010 14:38 | Муслим
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

Живеем в демократична държава и на това отгоре вече е 21-ви век , когато някой се разхожда по-бикини ,дали се задействат службите за сигурност , а когато се види жена с кърпа пазеща целомъдрието си , веднага ама веднага се пращат сигналите ?! От кой ? Разбира се от плодовете на комунистическия режим! Да са ми живи и здрави ,но насаждат" религиозна дискриминация"! Отмина тяхното време ,отмина ! Живеят с носталгия ,но уви ,стават за смях !


08 Март 2010 23:55 | Муслим
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

""Да, наистина тук има жени с облекло, нетрадиционно за нашия край,""
"- Това са преди всичко деца в плен на традициите."
Господинът директора се е омотал тотално !!! Това ,че е март , не означава да ръси каквото му дойде като мартеници !!!


09 Март 2010 08:06 | do muslin
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Уважаеми господине,
познавам директора ходил съм на гости в тях - неговата майка ме е посрещала облечена с шалвари и забрадка,така,че тои не е срещу начина на обличане а изсказва мнение,че в нашия район има жени които носят облекло различно от традиционното.Тои не го е казал но аз трябва да ви кажа,че маи тези жени им плащат за да ходят така.Никои не е против никои стига се си изживявал на съдник.


09 Март 2010 12:56 | Муслим
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

"До горният" Защо не си направите труда да прочетете мнението на интервюирания и след това да четете коментарите? А това ,че сте му били на гости , нищо не ми говори ! А това ,че си мислите ,че някой плаща на друг( за споменатото от вас) ми говори ,че съдите по-себе си и го казвате от опит ! Може би са ви плащали за да доносничите ! Но както знаете ( все пак ,ако знаете) в исляма не се плаща за дженнет ! И за думите ви "че маи тези жени им плащат за да ходят така" разбирам какво носите в сърцето си ! Както се казва " мюсюлмани на име " . Търсете опрощение от Господа на световете!!!-Ако се погледне на мнението ви от езикова гледна точка "че маи тези жени им плащат за да ходят така" читателя стига до заключението ,че тези жени плащат на някого за да ходят така !!! Помислете само!!!


09 Март 2010 14:55 | познат
Оценка:
12
 (
12
 гласа)

Рахиме, мислех си, че този път няма да засегнеш ДПС, но пак се изпусна. Защо? Какво толкова си видял от предишното правителство? Е, Да, само хубави неща. Защото, ако не беше ДПС ти и твоята прекрасна съпруга нямаше да сте в Хвостяне. Сега като спечели ГЕРБ пак сме с тях нали? Искам да ти задам един въпрос, но ми отговори: Мисля, че ГЕРБ ти обещаваха местенце в инспектората ли беше, в министерството ли беше, там някъде на топличко. Какво стана, а? Сигурно трябва да си върнеш отново името как ти беше, а да Росенчо. Ами какво чакаш, хайде де?Бакалов ще ти бъде достоен заместник, не се съмнявай в това.Що се отнася за обезлюдяването, да не би сега хората да са по - добре? Нищо подобно, много по - зле. Но не по вина на ДПС, по вина на сегашното правителство. Колоко пари се хвърлиха по вас.В Брюксел, Страсбург, Варна, София и къде ли не. За чия сметка е това, а? ОТ паричиките на държавицата. Преди поне е нямало такива разходчици, уж за децата, а? Измислете вие алтернатива за сегашното пол




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар