През февруари обявяваме конкурси за директори на държавните училища, Т. Манасиев е пропуснат в списъка, ще го пенсионирам през юли

28 януари 2010 00:20   17 коментара   41314 прочита
Ивайло Златанов
Ивайло Златанов


Ивайло Златанов

Началникът на РИО Ивайло Златанов

- Г-н Златанов, името Ви се коментираше за просветен шеф в Пиринско още от лятото на 2009 г., малко след като партия ГЕРБ, в която членувате, спечели парламентарните избори. Доста време обаче се колебахте за назначението, което накрая все пак приехте, защо?

- Работата на началник на РИО безспорно е доста по-различна от тази на директор. Обемът на информация е по-голям и в същото време е много разнороден като характер. Доста време се колебах да кажа да или не на предложението от офиса на ГЕРБ да издигнат кандидатурата ми за началник на инспектората. Противоречието в мен бе провокирано от това, че ми харесваше училището и длъжността директор, която заемах. Харесваше ми, защото това е интересна, динамична, отговорна дейност, но в същото време е свързана с работа с ученици и при положителна реализация дава доста голямо удовлетворение.

- Има ли нещо, което Ви изненада като отговорност на новия пост?

- Като директор на СОУ често не съм доглеждал нормативните документи от гледна точка на другите категории училища, които съществуват в образователната ни система, не съм се замислял какви са нормативните документи и постановките по отношение на детските градини. Затова сега ми се налага да чета открай докрай документите за различни категории училища, детски градини и обслужващи звена.

- Затова ли оставате в кабинета си и след края на работното време?

- Ако човек иска да е “в крак”, логично е да инвестира повече време да навакса. Друго нещо, което ме изненадва, е, че няма ден, в който минимум 5-6, а понякога и повече хора да не чакат пред кабинета с искане за директна среща с началника на инспектората.

- Всички ли са жалващи се ?

- Болшинството са хора, които не са доволни от една или друга реакция, било на директор, било на някоя от институциите. Вчера например дама настояваше, че директор на детска градина е направил нарушение и не е обявил свободно място. Заедно отидохме до таблото за обяви във фоайето да се убеди жената, че не е права, а обявата на ЦДГ 12 и сега стои там.

- Ще успеете ли да се дистанцирате, за да бъдете безпристрастен към V СОУ, където бяхте директор, при взимане на решения, касаещи всички училища?

- За момента още ми е трудно да свикна с новия пост. В тази връзка ще кажа, че почти 19 години съм работил в V СОУ, и като прибавим към тях 7 години като ученик и извадим сбора от 45-те години, на които съм, равносметката е ясна: 25 години от моя живот са свързани с това училище, естествено е да ми липсва.

- Напуснахте ли директорското място там, или сте в неплатен отпуск, за да се върнете един ден ?

- Напуснах. Категорично считам, че не е приятна ситуацията, в която човек работи на едно място, а пък си пази друго място.

- Това означава, че евентуално след 4 години може да изгубите всичко, да останете на улицата, заслужава ли си риска?

- Това е едно ново предизвикателство, мисля, че човек трябва да гледа напред, за да излезе с чест и достойнство на финала на това предизвикателство. И в тази връзка смятам, че беше некоректно да поискам неплатен отпуск, защото това би означавало, че имам у себе си притеснение дали ще се справя, или не.

- Като началник на РИО ще предприемете ли стъпки за пенсиониране на директорите на училища, навършили пенсионна възраст към 1.I.2010 г.?

- Принципното ми мнение по този въпрос е, че всеки от директорите, който придобие право на пенсия, навършвайки съответната възраст, следва да се оттегли. Конкретно по ситуацията в момента имам информация от Министерството на образованието, че в началото на февруари ще стартират процедурите по обявяване на конкурсите за директори, най-напред на държавните училища, а месец по-късно и на общинските в цялата област. Така че, имайки предвид тези конкретни предстоящи дейности в училищата, в които директори са колеги в пенсионна възраст, ще бъдат направени промени. В момента в 2 държавни училища в Разлог и Банско има временно изпълняващи длъжността директори, на други 2 училища в Благоевград и в Разлог директори в пенсионна възраст управляват до провеждане на конкурс за мястото им.

В Благоевград това е Професионалната гимназия по строителство, оглавявана от К. Кастелова, в Разлог са Гимназията по механизация на селското стопанство, чийто директор е Гаминчева, и ПГ по транспорт, ръководена от Мазнев, и в Банско е Професионалната гимназия по селско стопанство и туризъм с директор Тодева.

- Пропускате директора на Професионалната техническа гимназия в Благоевград Тома Манасиев, който също навърши пенсионна възраст през лятото на 2009 г.?

- Името му не е подадено в списъка на навършилите години за пенсия, който се представя в Министерство на образованието всяка година между 15 юни и 15 юли, въпреки че той през юни е придобил правото на пенсия. Няма как сега да се добавя, това ще стане до 15.VII. 2010 г. Това, което е правено досега, да се оставя на директорски пост човек, придобил право на пенсия до спечелването на мястото на конкурс, няма да се повтаря, дори за членове на ГЕРБ! До обявяване на конкурс ще се назначава временно изпълняващ.

- Ще има ли промени в състава на Регионалния инспекторат? Ще уволнявате ли?

- Промени ще има на база на структурните промени, които се очакват в РИО в цялата страна. Такива структурни промени в момента текат и в Министерство на образованието, младежта и науката.

- Не е тайна, че има няколко незаети щата за експерти в РИО, в този смисъл “живи” хора ли ще съкращавате, или ще бъдат съкратени само щатни места?


Още за: И. Златанов   училище   РИО   Още от: Отблизо

Принтирай статия
17 коментара
28 Януари 2010 10:35 | Коментатор
Оценка:
6
 (
22
 гласа)

Браво, г-н Златанов! Продължавайте в същия дух! Време е да се покаже, че има достатъчно кадърни хора в системата, които едновременно с това са и морални! Поздрави от всички, които милеят за българското образование!


28 Януари 2010 11:14 | Браво!
Оценка:
3
 (
21
 гласа)

Поздравления, г-н Златанов! Радвам се, че РИО-Благоевград най-накрая има за началник един достоен човек. Фактът, че сте напуснали предишната си длъжност е много показателен. Много и сериозни са проблемите на българското образование, но се надявам, че лека-полека ще се намерят решенията. Важното е всички в системата да знаят, че има ефективен контролиращ орган, пред който ще отговарят за действията си.
Желая Ви смелост, за да отстоявате принципите си и решителност в борбата за възстановяване на авторитета на образователната система!


28 Януари 2010 12:08 | някоя
Оценка:
4
 (
22
 гласа)

Упех и за напред г-н Златанов, продължавайте да работите все така упорито и резултатите скоро ще дойдат, покажете че са останали хора, които още ги вълнува и боли за образованието ни !


28 Януари 2010 12:46 | Успех!
Оценка:
5
 (
25
 гласа)

В системата на образованието трябва да има професионализам и морал, за да се променят нещата към по-добро. Впечатленията от работата на новия началник, за сега , доказват това. Подкрепям горните коментари. Пожелавам да устоява принципите на мъдър управленец!


28 Януари 2010 22:39 | Барези
Оценка:
4
 (
16
 гласа)

Браво,още един кадърен човек в системата! Така трябва!Сигурен съм ,че ще се справи с възложените му задачи и ще спомогне за реформата в образованието


28 Януари 2010 23:28 | ...
Оценка:
7
 (
13
 гласа)

Поздравления, най- накрая този пост да се заеме от професионалист, човек, който иска и ще работи ....


29 Януари 2010 02:18 | Р.С.
Оценка:
17
 (
27
 гласа)

Поздравления на ГЕРБ-Благоевград за избора! Успех, г-н Златанов!!!


29 Януари 2010 10:12 | etoo
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

най-накрая свестните хора започнаха да ги оценяват. Поздравления


29 Януари 2010 22:35 | 4апи
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Идете в Крупник да се нагледате на конфликт на интереси,и в Симитли на приятелски кръгове!


30 Януари 2010 10:57 | ЗАДАЛЖИТЕЛНО
Оценка:
11
 (
15
 гласа)

Според мен всички директори трябва ЗАДАЛЖИТЕЛНО да имат мандат от 4 години за да не се превръщат във феодали и да карат така до пенсия,трябва да има на всеки 4 години конкурси за да влизат млади хора с нови идеи и нови методи на управление


30 Януари 2010 19:48 | boii
Оценка:
1
 (
17
 гласа)

Всички директори с над 10 г. управленски стаж, са вътре!!! Само трябва истински проверки-от истински проверяващи!!! Старите лапачи от РИО само идваха да Узаконят нарушенията на директорите,да накажат жалващите се, да се налапат и си заминаваха.С тях пак ще си бъде същото! Какво очаквате хора /даскалчета и даскалички//?Я по добре МЛЪК!!! ТИХО!


31 Януари 2010 22:58 | Пострадал
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

Подкрепям
1. мандатност на директорите - така ще знаят, че са простосмъртни - справка публикациите за Тулевски от Петрич
2. образователни и възпитателни курсове за учители - задължителни с изпит - те си преподават като преди 30 години. Не отчитат новото време и изисквания. Нашите деца не са ГОВЕДА!
3. РАДИКАЛНА ПРОМЯНА В УЧЕБНИТЕ ПРОГРАМИ - знаете ли колко ме интересува къде в българия има въглища, или как се казва египетския цар от преди 1000 години. Това сега се учи наизуст и се забравя само след седмица!
4. Въвеждане на целодневно обучение до 7 клас - не чрез занимални, а истинско целодневно обучение с изготвяне на проекти, работа в екип, спорт по избор и т.н. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ВАЖНО Е ЗАЩОТО Е ЕДИНСТВЕНИЯ НАЧИН ДА СИ СПАЗВАМЕ ЗАКОНИТЕ , СПОРЕД ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ДЕТЕТО РОДИТЕЛИТЕ НЕ ТРЯБВА ДА ОСТАВЯТ НЕПЪЛНОЛЕТНИТЕ СИ ДЕЦА БЕЗ НАДЗОР - КАК ДА СТАНЕ ПРИ УСЛОВИЕ, ЧЕ РОДИТЕЛИТЕ СМЕ НА РАБОТА ПО 8-10 ЧАСА НА ДЕН ЗА ПО 300 ЛВ. КАК И НА КОГО ДА ГИ ОСТАВИМ АКО НЕ В УЧИЛИЩЕ?


01 Февруари 2010 23:00 | един учител
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Господин Златинов, изглеждате мил и добронамерен човек, не вярвам да навредите на българското образование, пък и накъде повече. За съжаление, се налага да действате по-бързо, иначе рискувате, както се вижда, в някои училища да се стигне до физическа саморазправа. Тогава срамът би бил голям. Не ни превръщайте в лош пример за учениците ни.


02 Февруари 2010 12:32 | Мехомиец
Оценка:
1
 (
11
 гласа)

НИНА КИСЬОВА НА ПРОКУРОР!!!!! ДАЛИ И ЗА КОЛКО Е СЕГАШНАТА ДИРЕКТОРКА, НЕ Е ВАЖНО! ВАЖНОЕ, ЧЕ В РАЗЛОГ ВСИЧКО Е С ГЛАВАТА НАДОЛУ, БЛАТОДАРЕНИЕ НА ТАКИВА ЕРУДИТИ КАТО НИНАКИСЬОВА!!! Ура, ДРУГАРИ И ДРУГАРКИ!!! да живеят партийните назначения, нагласените конкурси и нашите хора като АнаПопадийна,/начална учителка, сега директорка на детски градини, съученичка и приятелка на Нина Кисьова и Любен Татарски/ неуспяла да събере деца за І клас , но това е друга тема, макар, че ще я внедрят в детските градини.., дори и да не е детска учителка или директорка...НИНА КИСЬОВА НА ПРОКУРОР!!!!!


06 Март 2010 19:16 | родител
Оценка:
63
 (
63
 гласа)

Някой замисля ли се в/у това, че "парите следват детето", оправдава приемането на 35-40 деца в група! Синът ми е в такава група - прибира се с главоболие и е изнервен до крайност, нямам избор /чаках 2 години да го приемат/. Разговарях с директорката, а тя ме уведоми, че са на делегиран бюджет и само с много деца ще осигури заплатите на персонала... А какво става със здравето на децата, които са натъпкани като добитък???


18 Май 2010 11:14 | ива
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Трябва да се въведе мандатност на директорите на всички училища и детски градини,защото така са се самозабравили,че са станали ужасно нагли.В такава атмосфера е трудно и да се работи пълноценно.Крайно време е да се направи нещо по този въпрос.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар