Жител на Фъргово си взема селското гробище барабар с мъртъвците

21 май 2012 00:20   9 коментара   23380 прочита
Владислав Диянов умува какво да прави с гробището в с. Фъргово
Владислав Диянов умува какво да прави с гробището в с. Фъргово


Владислав Диянов умува какво да прави с гробището в с. Фъргово

Сакън, изпаднал в ужас при вестта районният мюфтия Айдън Мохамед и разпоредил да му доведат виновника за това светотатство - местния овчар Юсеин, за да му опише как ще ври в ада на оня свят

Жител на сатовчанското с. Фъргово си поиска от джамийското настоятелство селското гробище заедно с костите на съселяните му, защото парцелът от близо 2 дка е негов собствен.

В края на април тази година искът на Владислав Диянов изправи на нокти районния мюфтия Айдън Мохамед, дошъл на събрание във фърговската джамия.

ИСКАМ СИ ГРОБИЩЕТО БАРАБАР С МЪРТЪВЦИТЕ, защото е мое, вие си търсете друго място за костите им, заявил в прав текст Владислав.

Как така ще го вземеш, земя с гробове е свещена и който посегне на нея, все едно жар купува, разтреперал се мюфтията, ужасен от идеята някой да сложи ръка на покойниците.

А, лесно ще стане - ще си го заградя и ще предложа на съселяните си да си изровят костите на близките си, ако искат, и да ги пренесат на друго място, разяснил му хрисимо плана си Владислав.

После запознал накратко мюфтията с историята на земята. Като го изслушал, Айдън Мохамед разпоредил на членовете на настоятелството да намерят местния овчар Юсеин Таиров, забъркал цялата каша, и да го доведат, за да му разтълкува той отношението на Аллах към това пресвято място - гробищния парк, и да му опише АДА, В КОЙТО ЩЕ ВРИ НА ОНЯ СВЯТ.

Срещата още не се е състояла, но според фърговци от нея ефект няма да има, защото Юсеин е сред най-върлите неверници в селото, дори на погребения не ходи и освен това има здрав гръб в лицето на местния кмет Венцислав Кацаров, който му е роднина - майката на кмета е вуйна на овчаря и двамата са си много близки.

Каква е историята на фърговското гробище?

Парцелът в местността Врис действително е собственост на Владислав Диянов. През 1970 джамийското настоятелство измолва от баща му Желю земята, за да има къде да погребва мъртъвците, защото дотогава по мюсюлмански обичай голите тела, увити в чаршафи, били изсипвани в дупки около старо християнско гробище. Ходжата предлага на Желю като бартер нива от 1,2 дка в местността Майката, която им подарила Мария Димитрова Занева от същото село, за да направят там селско гробище. Ходжата обаче преценил, че Майката е на по-неудобно място за погребения, и затова предложил замяната.

ОТ СДЕЛКАТА ДОВОЛНИ ОСТАВАТ И ТРИТЕ СТРАНИ.

Мария - защото макар и непряко, дарението й ще се ползва по предназначение за погребване на съселяните й. Желю - понеже прави услуга на цяло село. Ходжата - тъй като най-после ще има гробище на хубаво място, при това парцелът на Желю се оказал с около 600 кв.м по-голям от този на Мария.

Веднага след договорката Желю Диянов влиза в нивата на комшийката си Мария Занева и започва да я работи. През следващите 40 години той и семейството му всяка пролет я засява с тютюн, боб, царевица. След смъртта му работата поема изцяло синът му Владислав.

През 2002 г. участниците в бартера за гробището все пак решават да го скрепят с някакъв документ и Мария и Владислав пишат официален "Договор за замяна", върху който слагат подписите си. Той е входиран в кметство Фъргово, където получава №68/10.02.2002 г., подпечатан е с печата на кметството и е подписан от кмета, който и тогава, и днес е Венцислав Кацаров.

Съгласно договора "първата страна /М. Занева/ прехвърля на втората страна /Вл. Диянов/ собствеността си върху нива на местността Майката, а в замяна на това втората страна /Вл. Диянов/ отстъпва на първата страна местността Врис /тази замяна се извършва за място на селски гробища/".

Към документа няма приложени скици, уточнени граници на имотите със съседи, квадратури и нотариални актове за собствеността им и вероятно затова съдът отказва да признае автентичността му. Във Фъргово обаче всички, включително и кметът, знаят за кои парцели става въпрос.

Още повече че НА СЕЛО СЛЕД ДУМАТА НА ХОДЖАТА НАЙ-ТЕЖКАТА ДУМА Е НА КМЕТА, а в договора за замяна финалът е: "Подписите са положени в кметство с. Фъргово в присъствието на кмета В. Кацаров".

Ситуацията е такава до 2010 г., когато дарителката баба Мария умира и седмица по-късно на сцената излиза доведеният й син Юсеин Таиров, дете на първия съпруг на баба Мария, който още от времето на брака им досега живее в селото на мащехата си.

Веднага след като погребва мащехата си, Юсеин се заема да оправи наследството й и към края на годината той вади нотариален акт за собственост "по давност и чрез покупко-продажба" за общо 7 ниви на баба Мария, сред които й нивата в местността Майката. Не е ясно кой от 7-те парцела е придобит по давност и кой - чрез покупко-продажба, защото нотариусът не е сметнал за нужно да навлиза в такива детайли в общия нотариален акт, но с него в ръка Юсеин отива на нивата на Владислав и го уведомява, че си я взема, защото е била на мащехата му. Избухва грандиозен скандал между двамата. Кметът на Фъргово е поканен за арбитър от двете страни. Той си признава, че подписът върху договора за замяна от 2002 г. е негов, но стратегически се измъква с думите "НЕЩАТА В ДЪРЖАВАТА ОТТОГАВА СЕ ПРОМЕНИХА, ОПРАВЯЙТЕ СЕ БЕЗ МЕН".

След поредното спречкване между овчаря и Владислав миналата година се намесва полицията, която приема нотариалния акт на Юсеин за верния документ и издава забрана на Владислав да работи земята си. За разлика от големите градове, в малките села българите имат респект от полицията, затова Владислав зарязва последната реколта боб и напуска нивата си. Още на другия ден Юсуф най-демонстративно завързва там коня си да пасе. Скандалите между двамата обаче продължават и Юсеин отнася въпроса чак до общинския кмет Арбен Мименов. Със задачата да види какво става във Фъргово е натоварен ЗАМЕСТНИК-КМЕТЪТ НА ОБЩИНАТА ИЛХАН КАРАГЬОЗОВ, КОЙТО СЕ ВЖИВЯВА В РОЛЯТА НА СЪДИЯ и в уникален протокол от 31 март 2011 г. постановява: "Владислав Диянов владее имота без правно основание и поради това същият следва да го освободи".

Това съдебно решение, взето от общинския чиновник, окончателно вбесява Владислав, и за ден той събира подписите на 110 души от селото, които знаят лично от ходжата за благородния жест на баба Мария отпреди 40 г. и честната замяна на нивата й с тази на Владислав, в която са гробовете на близките им. С подписите си селяните декларират, че по тази причина парчето земя в местността Майката е на Владислав, а Юсеин е самозванец, искащ да заграби чужда земя при условие, че дори няма кръвна връзка с баба Мария. Подписката е разпратена по всички възможни институции, включително и при главния мюфтия, но до момента никой не е реагирал.

Втора година вече нивата на баба Мария не се обработва и буренясва. Владислав събира документи и адвокатски мнения какви точно дела да води, за да бъде обявен нотариалният акт за собственост на Юсеин за нищожен. За всеки случай обаче се е подготвил и за лош изход от делото - обсъдил е със селския ходжа идеята си, ако Темида не му остави нивата, той да си прибере гробището. Процедурата ще е доста елементарна, защото ПО ДОКУМЕНТИ ГРОБИЩНИЯТ ПАРК ВСЕ ОЩЕ СЕ ВОДИ ЗЕМЕДЕЛСКА ЗЕМЯ, така че няма нужда да се намесват нито от РИОКОЗ, нито от земеделските служби в областта. Достатъчно е да огради парцела със своя мрежа, да сложи един катинар на вратата и да забрани достъпа до частната собственост.

Юсуф пък чака отстрани развоя на събитията и през това време усилено богатее. Вече е купил земята на Димитър Пулев от Фъргово, а личното му стадо е набъбнало до 300 овце, 150 кози и 40 крави. Освен тях той пасе срещу заплащане и добитъка на съселяните си, включително и кравата на кмета. Таксата за паша е 20 лв. на месец за крава и 5 лв. за овца.

ПРИВИЛЕГИЯ ПОЛЗВА САМО КМЕТЪТ - ЮСУФ МУ ПАСЕ БЕЗПЛАТНО КРАВАТА,

и освен тази пожизнена промоция селският управник редовно получава от овчаря като бонус по някое агънце или младо яре.

Всъщност, докато не избухва скандалът с нивата в местността Майката, Владислав и Юсеин са пример за добросъседски отношения. Преди 4 г. Владислав дори дава на Юсеин 24 дка ливади за паша на животните, които са необходими на овчаря, за да може той да получи субсидия. Уговорката е устна и доста обща - Юсеин да плаща на Владислав "по стотина лева месечно и по някое и друго агънце", но откакто са се изпокарали, вече 2 г. овчарят си ползва ливадите на Владислав, без да плаща и лев.

9 коментара
21 Май 2012 05:14 | мими
Оценка:
-5
 (
15
 гласа)

Браво на в. Струма. Уникална статия, няма що. Те това се казва "новина". И за нея е платен хонорар... Ама то ние читателите Ви си го заслужаваме вестничето, защото го четем и си го купуваме. Ако ние си бяхме със всичкият отдавна да сте в истовията.


21 Май 2012 07:54 | Българина
Оценка:
11
 (
11
 гласа)

Г-не, ровете гробовете... от алчност, защото е опасно да нарушаваш покоя на мъртвите. Материалното е взело власт над духовното, за съжаление и БПЦ. Нека ви дадът, ако се налага равностоен имот, но не посягайте на гробовете, за спокоен и дълъг живот на Вас и семейството Ви.


21 Май 2012 08:16 | Д-Р МАУС
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

ЕВАЛА МАШАЛА АШКОЛСУМ БЕ 'СТРУМА' МНОГО ДОБРО НАЧАЛО НА СЕДМИЦАТА

СИГУРНО И ВИЕ СИ МЕЧТАЕТЕ ЗА ЧАСТНО ГРОБИЩЕ С ТАКИВА ИНТЕРЕСНИ СТАТИИ ЩЕ ВИ ТРЯБВА

ЩОТО ЧИТАТЕЛИТЕ ВИ ЩЕ ИЗМРЕМ ОТ ТЪПНЯТА И ПРОСТОТИЯТА ДОБРЕ ЧЕ С ЧЕТЕНЕ ТУК НЕ СЕ

ЗАРАЗЯВАМЕ ДА МИСЛЯТ ТИЯ ДЕТО КУПУВАТ ВЕСТНИКА И НЕ СИ МИЯТ РЪЦЕТЕ СЛЕД ЧЕТЕНЕ


21 Май 2012 10:38 | !?!?
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Все пак казусът си е доста сериозен, така че ясно е кой е ощетен - явно човека от снимката. Та искам да го посъветвам без излишни разходи да разваля гробовете, а да започне да събира наем от близките на починалите или да си ги откупят - така се прави навсякъде .А кмета да си намери място за селско гробище и така по естествен път след 7-8 години теренът ще се може да си го ползва както намери за добре, може и МОЛ да си построи :))


21 Май 2012 11:39 | Гражданка
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Все едно гледам блудкав турски сериал.....


21 Май 2012 19:08 | ivanov
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

ами турците са мнооого ал4ни за земя, така 4е не се о4удвам изоб6то, а и за какво друго имат мозък да мислят освен за земя, по целият свят хората пи6тят от тях даже и в Африка не ги желаят, това каза наскоро един министър по Тв .Това племе убива брат брата за педя по4ва, Омразни хора са, това е, кой каквото 6те да каже


21 Май 2012 19:46 | човек
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

В ада трябва да отидат тези които изпълняват законите-кметове и всякакви чиновници За ада е и самия мюфтия -това не е вакъфска земя и не сме в османската империя.


22 Май 2012 12:24 | 222
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Ама те там са специялисти по гробищата бе.... Ами оня Митко Самарджиевия, дето дъщеря му е дала пак антично гробище да си го копае??? Това пак е същата работа, а той е каурин, НЕ ОБИЖДАЙТЕ Мюсюлманите само


22 Май 2012 12:27 | ДО 222
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

АБЕ ОБЩИНА САТОВЧА ЦЯЛАТА Е ГРОБИЩЕ ОТ ТОЯ АРБЕН И РАЗТУРЕНАТА МУ ШУНДА!... НО ИМА АЛЛАХ ТАКА ДА ЗНАЯТ!!!!!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар