Имаме волята, знанията и средствата за модерно, прозрачно и отговорно управление на общината

21 октомври 2011 00:18   27 коментара   11718 прочита


Интервю с Владимир Елезов, кандидат за кмет на Благоевград от Коалиция ЕКИП

Владимир Елезов е роден на 8 януари 1978 г. в Благоевград. Завършва Езиковата гимназия и Американския университет в Благоевград със специалности "Бизнес администрация" и "История". Владее перфектно английски език. От 11 години е координатор на отдел "Организационни проучвания и програми за развитие" в АУБ. Участвал е в изготвянето, изпълнението и контрола на няколко проекта, представител е на АУБ в Търговско-промишлената палата в Благоевград за периода 2001-2003 г

През 2006 г. е сред основателите на Гражданско сдружение ЕКИП и оттогава е негов председател. През 2007 г. след лична покана от кмета на Благоевград Костадин Паскалев влиза в Общинския съвет като коалиционен партньор на БСП. Миналата година пръв от всички Елезов обяви, че ще се кандидатира за кмет на Благоевград от Сдружение ЕКИП. Няколко месеца по-късно сдружението прерасна в мощна коалиция, в която влязоха още партиите ЛИДЕР, НДСВ, Обединен блок на труда - български лейбъристи, Сдружение "Европейски избор за Благоевград", Съюзът на запасните офицери и др. Женен, с едно дете. Съпругата му работи в банка, а дъщеричката е в детската градина, където преди години е бил татко й.

- Г-н Елезов, предизборната кампания в Благоевград свърши. Доволен ли сте от нея?

- Доволен съм. Беше малко уморителна, но доста качествена. Коалиция ЕКИП остана до последния ден в графика, който предварително бяхме разчертали за срещи с избирателите, което е доказателство, че умеем добре да планираме. От нашата кампания аз съм много доволен, а тези на конкурентите, поради липса на време, почти не успях да проследя. Като цяло, поне на повърхността, всичко мина спокойно, нямаше остри конфронтации и клевети. Негативизмът се пренесе в електронното пространство, където хора от различни партийни среди седмици наред бяха впрегнати да оплюват всичко и всички, но явно въображението на тези партии и идеите им за пиар стигат дотам. Сигурен съм, че интелигентният избирател си е направил изводите кой колко струва.

- Какво Ви мотивира да се кандидатирате за кмет при хубавата и престижна служба, която имате?

- Хората около мен и това, което се случи и не се случи в общината през последните 4 г., както и убеждението, че бъдещето на Благоевград трябва да е в ръцете на нови хора. В листата ни средната възраст е 34 г. и от 37 души само двама сме били съветници, и то по един мандат. Кандидатирах се, защото мисля, че хората в община Благоевград заслужават едно по-съвременно и непартийно управление, а само ЕКИП е в състояние да го предложи. Професионалисти и общественици подкрепиха идеите на ЕКИП и моята кандидатура. А тя е единствената алтернатива на партийното статукво и успехът й ще върне местната власт на гражданите на общината.

- На дебатите във вторник бяхте яростно атакуван по темата ФК "Пирин". Отговорът Ви беше, че нямате нищо общо с управлението на отбора и не сте акционер в него. Имате ли нещо да добавите?

- Най-нападателните по време на дебата бяха акционерите, носещи пряка отговорност за изхвърлянето на отбора. Те и досега са акционери в клуба - говоря за Миладинов и Байкушев. Политиката на ЕКИП винаги е била да развиваме перфектна спортна база. Убедихме ОбС за стадиона, за спортните площадки в "Струмско", за инвестиции в Рилци, инициирахме финансирането на аматьорските клубове от общината. Ние също сме причината да се подготви работен проект за почти 1 млн. лв. за Интерната - проект, който е неизвестен на останалите кандидати за кметове.

- Нещо друго, което не успяхте да доизясните в дебата, който по-скоро беше надвикване?

- Да, например въпросът за такса смет. Намалихме през последните 4 г. такса смет за фирми от 17 на 7,5 промила. Онова, което ще направим, когато спечелим изборите, е да го свалим на 4,5 промила, а за гражданите ще остане 1,3 промила. 5-те промила, които са за нежилищни имоти, ще се диференцират, тъй като има несправедливост и за определени дейности тази такса е твърде висока. Недоизяснен остана и въпросът за депото в Бучино. Проектът "Кочериново" пропадна.

Отговорност на държавата е как ще процедира оттук нататък. Това, което направихме преди, е подробен устройствен план на депо за битови отпадъци в Бучино. Финансирането на работното проектиране и реализацията трябва да се осъществят с национални и европейски средства. Това е въпрос на координация и взаимодействие с държавата. В проекта е включен и обходният път до депото, като държавата е поела ангажимент да го финансира.

- Не се ли подразнихте от това, че някои от точките в програмата на ЕКИП за управление на община Благоевград през 2011-2015 г. се появиха в програмите на БСП и ГЕРБ?

- Когато представях програмата ни през април месец, в който останалите партии дори нямаха идея кои ще са кандидатите им за кметове, казах, че нямам нищо против тя да бъде преписвана. Затова не само не се подразних, но и се зарадвах, защото така сме посочили на опонентите си къде има проблеми общината. За разлика от нас, на тях обаче не им е ясно откъде ще намерят нужните средства, докато ние имаме разчети откъде ще дойде всеки лев.

- Какви проблеми Ви посочиха благоевградчани при многобройните срещи с тях?

- Мизерия, безработица, безпаричие. Не очаквах толкова отчаяни хора да видя. Трудно беше да се срещне усмихнат човек, на когото всичко да му е наред - особено по кварталите и селата. Хората до такава степен са обезверени заради настоящия си живот, че дори не смятаха за нужно да ме занимават с чисто битови проблеми. Над 80% от въпросите бяха около това как ще се реши икономическата криза, как ще се спре тази все по-нарастваща безработица. Особена тревога у благоевградчани буди затварянето на "Благоевград БТ". Абсолютно всички , с които говорихме по тази тема, са на мнение, че това е престъпление за нашия град и аз ги подкрепям напълно. Съдбата на холдинга, и в частност на благоевградската фабрика, се реши твърде тихомълком, потайно и на престъпно ниска цена. Това са над 1000 благоевградски семейства, които остават на произвола на съдбата.

- Имате ли решение за тази безработица, или ще я топите в движение и на парче?

- В основата на развитието на всяка община е икономиката. За съжаление общината не може самостоятелно да я развива - прекалено сме зависими от държавата. Ще продължим внимателно и постепенно да намаляваме местните данъци и такси, ще дадем заедно с ОбС възможност за улеснено придобиване на общински имоти от бизнеса, когато се нуждае от разширяване. Ще облекчим процедурите и за гражданите. Ще въведем електронно обслужване в общината и ще довършим общия устройствен план. Предстои и актуализация на подробните устройствени планове в централна градска част. Чрез подходящи условия в общината ще се опитаме да привлечем инвеститори в производството, тъй като това са хората, които ще отворят работни места, ще дават заплати и така ще повишат приходната част на общинския бюджет.

- Програмата за управление на ЕКИП доста се промени от април, когато я обявихте за пръв път. Защо я пренаписахте?

- Пренаписаха я жителите на община Благоевград. Очаквахме в процеса на срещите да изникнат проблеми и решения, за които не се бяхме сетили, затова още в началото обявихме програмата за отворена. В крайна сметка добавихме към нея осем точки в сектор "Социална инфраструктура" и една в последния, девети сектор - "Разни". Една от нововключените - създаване на общинска фирма за охрана, т. нар. общинска полиция, беше поискана от много наши съграждани, които се оплакаха от чупенето на площадки, вандалщините, шума, който се вдига.

- От какво е изнервен благоевграчнинът?

- Стотици са нещата, които му късат нервите. Тъжното е, че повечето от тях можеха да бъдат да бъдат оправени през последните години, но тогава част от колегите ми общински съветници бяха обединили усилията си в една-единствена посока: да пречат непременно и на всяка цена на кмета Костадин Паскалев. На практика те започнаха да работят ефективно чак през последната година, когато се успокоиха, че той няма да се кандидатира за нов мандат.

Ако съветниците не бяха избрали тази тактика, сега благоевградчани щяха да имат кръгово, вместо "Причкаповото" кръстовище, щяха да бъдат реализирани няколко големи инфраструктурни проектa, включително и надлезът към кв. "Грамада", ГУМ отдавна, още преди 3 години, щеше да е ремонтиран от инвеститора, който единствен прояви интерес към него, и то при много изгодни за общината условия ... Благоевградчани са изнервени още от мръсната и скъпа вода, която пият, и тя ще е такава, докато ВиК е държавно дружество. Ние от ЕКИП ще направим всичко възможно то да стане общинско, за да може общината да контролира инвестициите и печалбата да влиза в общинската хазна и да се реинвестира във ВиК мрежата на общината.

Има няколкостотин семейства в този град, които имат съвсем други проблеми - няма къде да живеят и едва оцеляват на свободен наем. За част от тях планираме строителство на 100 апартамента. Питат ме - откъде пари? Ще продадем онези общински жилища, които са разбити и от много години са необитаеми, и тези средства ще ги инвестираме в строежа. Изчислили сме, че много по-скъпо ще ни излезе основният ремонт на старите апартаменти, отколкото да направим два нови блока.

- Да Ви подскажа още - хората са изнервени и от корупцията. Къде е борбата с нея в програмата Ви?

- Още преди няколко години с група от ЕКИП ходихме на делово посещение при кмета на Плевен Найден Зеленогорски. Искахме да видим защо толкова много хвалят работата на тамошната община. Оказа се, като всяко хубаво нещо, че е въпрос не толкова на пари, колкото на организация. По същия начин Зеленогорски е поставил основите на борбата с корупцията. Става въпрос за елементарен софтуерен продукт, при който, ако преписка №54 изпревари №53, то на 3 служебни компютъра светва червена аларма. В Плевен видяхме как пропускателният режим в самата община е засилен и няма как да видиш вътре граждани, които тропат от врата на врата, още повече че смятаме да въведем и електронно обслужване. Ние няма как да измислим топлата вода, защото тя вече е измислена.

- В града вървят усилено слухове, че масово се купуват избирателни гласове. Коалиция ЕКИП купува ли?

- Категорично не. Това е престъпление, а ние в ЕКИП спазваме законите. Стегнали сме максимално бюджета си, който се формира само от дарения на наши членове и приятели, каним на концертите си главно благоевградски групи, които са в пъти по-евтини от софийските. А и смятаме за обидно някой да ти подхвърли 40-50 лв. и срещу тази мизерна сума да купи единственото нещо, което ни остана от демокрацията - свободният глас. 40 лева, разделени на 4 години мандат, дават 3 стотинки на ден. Не, благоевградчани не са толкова евтини, за да се продават за толкова.

- В общественото пространство Вие битувате като кандидат на кмета Костадин Паскалев. Вие или той ще управлява Благоевград, когато бюлетина №43 спечели изборите?

- Аз съм кандидат на ЕКИП и това, че споделям сходни виждания и ценности с някого, не ме прави ничия креатура. Когато спечелим изборите, ще управляват Владимир Елезов и Коалиция ЕКИП.

- Защо избирателите трябва да гласуват за ЕКИП?

- Защото ЕКИП е гарант, че в Благоевград няма да се допусне политическа партизанщина. Защото ще продължим добрата практика и ще подкрепяме с всички сили реализацията на проектите с местни фирми. Защото имаме ясна програма, хората ни познават, почтени сме към тях и се отнасяме отговорно към проблемите им. Защото имаме волята, знанията и средствата за осигуряване стабилността на общината.

- За какво сте песимист и за какво - оптимист?

- Песимист съм относно честността на изборите. А съм оптимист, че въпреки това, ЕКИП ще ги спечели още на I тур.


Още за: Вл. Елезов   кампания   срещи   Още от: Отблизо

Принтирай статия
27 коментара
21 Октомври 2011 01:37 | От Кресна
Оценка:
-8
 (
40
 гласа)

Добро момче ми изглеждаш. Ще гласувам за теб.


21 Октомври 2011 02:47 | ..........
Оценка:
2
 (
32
 гласа)

МНОГО ОТ ВИСОКО ЩЕ СЕ НАЛОЖИ ДА ПОДНЕШ МОМЧЕНЦЕ НА ПАРЦАЛЕВ, И МНОГО ЩЕ ТЕ ЗАБОЛИ. ПИЯНИЦА...


21 Октомври 2011 06:10 | избирател
Оценка:
11
 (
33
 гласа)

Много хляб още трябва да изядеш и много житейски опит да натрупаш, за да получиш шанс в кандидат-кметска надпревара! Явно напористата си агресивност и грешна самооценка си наследил от безпардонно нахалният си дядо! Нямаш никакъв шанс в тези избори, само харчиш парите ни на данъкоплатци!


21 Октомври 2011 07:03 | джумалия
Оценка:
-10
 (
38
 гласа)

Това е новия кмет на Благоевград!!! С пазаруването на гласове червените кхмери няма да изплашат съвестните и млади хора!!! Не искаме хора, набори на ЙОДА да определят съдбата на децата ни!!!

Благоевград вярва в ЕЛЕЗОВ!!!

ПОБЕДА С БЮЛЕТИНА 43!!!


21 Октомври 2011 07:07 | наско
Оценка:
-9
 (
37
 гласа)

Мисля, че всички видяхме своя кмет в лицето на г-н Елезов- младостта, интелекта, професионализма до болка нужни на града ни.

ВЛАДИМИР ЕЛЕЗОВ-КМЕТ С БЮЛЕТИНА 43!!!


21 Октомври 2011 08:00 | Ефа
Оценка:
-3
 (
31
 гласа)

Дерзай смело млади момко! Ние ще ти помагаме. Напред с бюлетина № 43!!!


21 Октомври 2011 08:01 | 689
Оценка:
6
 (
24
 гласа)

В Благоевград има много интелигентни хора, и млади и по-възрастни. Но нето това момче, нито родителите му са сред тях ! А пък онази надрусана и пияна паплач около него - срам за града


21 Октомври 2011 08:20 | ха ха ха
Оценка:
6
 (
20
 гласа)

Каква воля имаш бе лапещар? Каква политическа подкрепа имаш ти, за да финансираш уж проектираният ти завод за отпадъци? Откъде намери пари първо да го проектираш, а след това ти трябват 35 000 000, за да го построиш ти в час ли си изобщо? Щял да маха синята зона, пълни глупости. Не се излагай и не лъжи хората като твоя учител Паскалев


21 Октомври 2011 08:21 | ruf
Оценка:
-3
 (
23
 гласа)

към 689: Очевидно е че в Благоевград вече не живеят Благоевградчани щом има такива коментири за фами; ия Елезови. Тази фамилия е не само от интелигенти и умни хора, но и изклучително възпитани и, добронамерени и отговорни към другите. За тях важи поговорката: удрят с камъни крушите които са високо на дървото.


21 Октомври 2011 08:26 | Бистра
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

Хи-Хи, ега ти кмета, ама вижте го кви ги прави!

http://www. boozho. com/view. php? v=29b44495


21 Октомври 2011 08:28 | ъхъ
Оценка:
3
 (
17
 гласа)

Ще борим безработицата с електронно обслужване. Тоя човек не знае какво говори. Подава му се една клюючова дума и той си прави някаква разработка далече от действителността. С пропускателен режим в общината как ще реши точно ходенето от врата на врата също само той си знае. Явно си има 2 фирмички готови и така. Електронно обслужване ще глътне милион два.... пропускателен режим също. Другия софтуер с лампичките също звучи смешно и скъъъпоооо. Ефективността им ще бъде спорна. Пир по време на чума. Това с апартаментите също е откровена глупост. Значи трябва да се намерят балъци, които да купят тези апартаменти на достатъчно висока цена, за която общината ще си построи нови апартаменти. Ха ха. Няколко стотин балъка. Накрая ще продадат 20 апартамента по 10 к лв. и няма да им стугне и за първа копка и на другите. Аз от целия разговор видях само алабалистики и тези идеи, които са абсурдни, ненужни и вредни за Благоевград.


21 Октомври 2011 08:43 | до елезов
Оценка:
8
 (
22
 гласа)

владко като го гледам ми прилича на младоженец млад усмихнат неподготвен и в костюм само една чашка ракийка му дайте да държи и може да го играе платен младоженец на сватбите, а брат му за гол пияница на дансинга


21 Октомври 2011 09:10 | Мафия
Оценка:
3
 (
17
 гласа)

Кампанията на Владко заедно със купените гласове до момента му струва на д 2 милиона лева! С тези пари можеха да се асфалтират няколко улици в града. Друг въпрос е откъде ги има и как ще ги връща, след като не успее да отиде на балотаж!


21 Октомври 2011 09:35 | до кухнята
Оценка:
5
 (
15
 гласа)

Сериозен скандал е настъпил в централата на ЕКИП относно това зад, коя кандидатура за президент да застанат . Хората на бай Симо царя НДСВ са настоявали да се покрепи кандидатурата на Миглена Кунева, а хората на Елезов са застанали зад екипа Калфин - Данаилов . Явно тази коалиция още в зародиш ще се разпадне . А и май това е нормално, като се има в предвид, че там са събрани хора от кол и въже


21 Октомври 2011 09:57 | МИКИ
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

ХОРА ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ДРУГИ НО НЕ И ЗА ТЕЗИ КОИТО БЯХА ДО МОМЕНТА В ПАРЛАМЕНТА НА БЛАГОЕВГРАД.


21 Октомври 2011 10:09 | ГЕОРГИ
Оценка:
-2
 (
20
 гласа)

БРАВО, ЕЛЕЗОВ, ТИ СИ НАШИЯ КМЕТ ! КРАДЛИВИЯ КАМБИТОВ ЩЕ ТИ НОСИ ВОДА НА ИЗБОРИТЕ ! БЛАГОЕВГРАД СЕ НАГЛЕДА НА ПРОСТОТИИ! НАГЛЕДА СЕ НА МИСТРИИ, МИСТРИЕВИЦИ И ВЪРБАНЧЕТА ! СТИГА СЕМЕЙСТВО ОЛИГОФРЕНИ ДА СРАМЯТ БЛАГОЕВГРАД ! ЕЛЕЗОВ, КМЕТ НА МЛАДОСТТА, КМЕТ НА ОБРАЗОВАНИТЕ И МОЖЕЩИТЕ !УСПЕХ, КМЕТЕ !!!


21 Октомври 2011 11:37 | Елезов и компания
Оценка:
2
 (
10
 гласа)

http://www.boozho.com/view.php?v=29b44495
Тук можете да видите идеите на този "симпатичен" кандидат-кмет и неговата пияна дружинка...!
http://www. boozho. com/view. php? v=29b44495


21 Октомври 2011 12:36 | Коко
Оценка:
6
 (
14
 гласа)

като кажете младите, кой им плаща масрафите, всичките пиянски сбирки, концерти, билбордове, платени статии като тази и прочие? Дали не са старите, които искат да си поставят кукла на конци? Защото тези пари те ще искат да си ги върнат, нали?
Ха познайте откъде ще си ги вземат? Ми идеално им е, младо момче, без никакъв управленски опит, без пари, тотално зависимо от тях! Този сценарий е катастрофален за Благоевград!


21 Октомври 2011 12:46 | победа
Оценка:
-3
 (
11
 гласа)

Вече на всички е ясно, че ако този стане кмет ще има потоп за Благоевград. Само бюлетина номер 2 ще спаси града от фалит!!!!


21 Октомври 2011 18:00 | ДУДУЦИ
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

Мекотело генномодифицирано ти ли ще ни оправяш? оди прави св$рки, че требва да връщаш пари след изборите!


21 Октомври 2011 21:35 | Благоевград не спи
Оценка:
3
 (
11
 гласа)

Джумалии не гласувайте за генномодифицирани политици като този!


21 Октомври 2011 21:37 | чък норис
Оценка:
-3
 (
11
 гласа)

При балотаж Камбитов и Костадинов-ГЕРБ на власт!

Камбитов и Елезов на балотаж- Елезов КМЕТ!!!

Всички в неделя да подкрепим Елезов с бюлетина 43!!!


21 Октомври 2011 22:13 | Дедо Йоцо
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Гледам и вярвам на ушите си! Изборът бил между крадливи и крадливи. Е все пак има и друг избор - N:8. Емил Костадинов е надеждата ми за по-добро бъдеще, а вече всички знаят, че той може да я сбъдне.


22 Октомври 2011 19:29 | ???
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

ЗАЩО ТОЗИ ИМА ТОЛКОВА МАЗНА ФИЗИОНОМИЯ ???,- ВЕЧЕ ВСЕКИ ВТОРИ МОЖЕ ДА УЧАВСТВА В ПОЛИТИКАТА МОЖЕ БИ СЛЕД ВРЕМЕ ОВЧАРИТЕ ОТ ГОРАТА ДА СТАНАТ ПОЛИТИЦИ


23 Октомври 2011 07:37 | ДО ВСИЧКИ ПРИМАТИ И ЗЛОБА
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

ЗАЩО СЕ НАХВЪРЛЯТЕ С ТАКАВА ЗЛОБА ВЪРХУ ЕЛЕЗОВ? АМИ АКО НЕ Е СВЕСТЕН НЯМА ДА ГО ИЗБЕРАТ! ВАС ОТ КАКВО ВИ Е СТРАХ? ДААА ЗАЩОТО Е ДОБРО МОМЧЕ! СТРАХ ВИ Е ?!


23 Октомври 2011 15:33 | избирател
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Може да има желание или воля, както пише в заглавието, но няма нито опита, нито средствата да управлява града ... все още! Нека доживее поне до 40 години и натрупа опитности в живота, пък тогава да се пробва


23 Октомври 2011 17:09 | избирател
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

ВЪПРОС: Колко пари похарчи на Мишката?????




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар