Бъдещият кмет и съветниците ще бъдат в незавидна ситуация, вина за това носи и баща ми

12 юли 2011 00:18   11 коментара   26229 прочита


Интервю с говорителя на ГЕРБ в Дупница Красимир Георгиев

Красимир Георгиев е роден през 1971 г. в гр. Дупница. Зъвършил е ПГ "Христо Ботев", журналистика и масови комуникации в СУ "Св. Климент Охридски". Работил е в електронни и печатни медии. От 2005 г. е консултант в агенция за връзки с обществеността. От 2010 г. е член на съвета на директорите на държавната компания "Ел Би Булгарикум" ЕАД. Член е на управителния съвет на ГЕРБ - Дупница. Неговият баща Васил Крантов е действащ общински съветник от ГЕРБ в Дупница.

- Господин Георгиев, никога не сте крили в годините на прехода, че сте убеден в потенциала на десните сили в България. Вашето отношение към дясното е ясно. Вляво само демони ли има?

- Забележителният дисидент и президент на Република Полша Лех Валенса казваше, че за да се движи нормално, всеки човек трябва да има здрави ляв и десен крак. Без съмнение левите идеи в глобален мащаб имат огромен потенциал, но в България те са маргинализирани. Всички опити да се формира нормална лява партия у нас се потушават в зародиш от апарата на БСП, чиито интереси тотално се разминават с тези на хората, които биха имали интерес от управление с по-силно изразен социален елемент.

- Кои са хората, които превърнаха дясното пространство в безформена маса и доведоха България на този хал? Защо в крайна сметка лявото остана силно, монолитно, а дясното - разединено и безперспективно и принизено?

- Не съм съгласен, че дясното днес е принизено. Напротив, десните консервативни идеи за развитие на обществото днес имат изключително силен носител в лицето на ГЕРБ. А ако питате защо СДС и ДСБ загубиха влиянието си, по този въпрос вероятно може да се напише научен реферат. Най-простото обяснение е, че у нас се случи това, което и в другите страни от Източна и Централна Европа - десните партии от началото на прехода изпълниха мисията си и отстъпиха място на новите десни. У нас това е партия ГЕРБ, в която прагматичният заряд е по-силен от емоционалния.

- Кои са силните фигури вдясно на регионално и национално ниво?

- Това може да се види от социологическите проучвания - Бойко Борисов, Цецка Цачева, Росен Плевнелиев, Цветан Цветанов... На местно ниво много добра оценка се дава на Емил Гущеров, Валентин Микев и Кирил Калфин. Понеже Дупница е малък град и всички се познаваме, някак си ни е трудно да възприемем, че някой, излязъл от нашите среди, може да бъде успешен политик. Но всъщност единственият народен представител от Дупница - Емил Гущеров, върши много полезни, макар и невинаги добре популяризирани, неща за града.

- Какви са разочарованията Ви от десните?

- Същите като разочарованията на мнозинството български граждани. Десните не са съвсем невинни заради това, че и през 2011 г. България е най-бедната страна в ЕС. Това е грехът на всички представители на класическите левица и десница - че не намериха успешна формула, за да тласнат България към обществото на проспериращите европейски държави. До момента на ГЕРБ подобна вина не може да бъде вменявана. За две години не можеш да измениш напълно посоката, в която се е движила страната през предишните 20.

- Какво е мнението Ви за флагмана на демокрацията на Дупница Панчо Панайотов? За победилия го на кметски избори Пламен Соколов, бивш член на СДС?

- Панчо Панайотов и Пламен Соколов са фигури, на които не може да бъде дадена еднозначна оценка. Двамата, независимо че често са влизали в конфликти помежду си, всъщност имат доста сходен профил. Те са авторитарни, с чувство за мисия, неподчиняващи се на авторитети, свободолюбиви... На Панчо Панайотов не може да бъде отречен един успешен кметски мандат в периода 1991-1995 г., по време на който центърът на Дупница придоби модерен за онези времена вид, в голяма степен бе решен и проблемът с водоснабдяването. За мен двамата са по-скоро политици от миналото.

- Каква роля играе председателят на СДС в Дупница?

- Пламен Данаилов играе бутафорна роля в бездарна трагикомедия. Наистина е жалко, че славното някога СДС в Дупница се докара дотам, че да има за председател човек, който е бил кандидат за народен представител от прокомунистическа и проченгеджийска формация.

- ГЕРБ справя ли се с предизвикателствата? Как оценявате работата на тримата депутати на Кюстендилска област?

- ГЕРБ се справя успешно с управлението на страната. Полагат се огромни усилия за борба с престъпността и корупцията, за въвеждането на някакъв ред в съдебната система, за изграждане на модерна инфраструктура, без която устойчивият икономически растеж би бил невъзможен, за усвояването на европейските фондове... Е, да, резултатите в икономически план не са тези, които всички очаквахме през 2009 г. Но най-съществената причина за това е дефицитът на инвестиционен капитал в световен мащаб. Би било несправедливо да обвиняваме ГЕРБ за този глобален проблем.

- Кого бихте искали да видите в следващия парламент на Кюстендил и Дупница?

- Ивайло Константинов, Методи Чимев, Крум Милев и ред други качествени дупничани, които се ангажираха с каузата на ГЕРБ. Бих посочил и имената на други доказали професионализма си дупничани като д-р Васил Бачев и арх. Асен Пилев. Ще ми се да видя доста по-малко представители на “Нашият град” и по възможност никой от безличната вече обявена листа на БСП.

- Ще стане ли Вашият приятел и собственик на “Юнион Ивкони” Ивайло Константинов кмет на Дупница?

- Да, със сигурност ще стане, защото притежава съвкупност от качества, каквито никой досегашен кмет на Дупница не е имал дори на 10 процента. Единственото, което не знам, е кога г-н Константинов ще стане кмет - през 2011 или през 2015 г.

- Заемите на настоящия кметски екип няма ли да заробят следващия кмет на Дупница? Вашият баща Васил Крантов, който е общински съветник, гласува ли за тези заеми?

- По принцип няма нищо лошо една община да се финансира чрез заеми. Стига да има концепция как да ги връща. От някои анализи, с които съм се запознал, ми се струва, че настоящото управление на Дупница няма добра концепция за това. Дано да съм лош пророк, но ми се струва, че бъдещият кмет и Общински съвет ще бъдат поставени в едно доста незавидно положение. За което вина ще имат всички, които са гласували за лошата финансова политика, включително и баща ми.

- Как си обяснявате тази симбиоза в местния парламент и в политическия живот на Дупница между СДС, БСП, движение “Нашият град” и останалите политически формации?

- Струва ми се, че трите партии, за които ме питате, в дупнишки план не са различни формации. Те са си една партия, която просто е влязла в Общинския съвет под три различни абревиатури.

- Подкрепяте ли т.нар. “дупнишки политически модел”?

- Не подкрепям нито путинския, нито китайския, нито дупнишкия модел. Аз още вярвам в либералната демокрация. Крайно време е да престанем с опитите си за политическо инженерство на местно ниво - то не ни донесе икономическо развитие. Дупница има своите стратегически предимства, които трябва да бъдат реализирани чрез прилагане на доказалите ефективността си модели на демокрацията и пазарната икономика.

- Ще оправдае ли ВКС осъдените на втора инстанция за организирана престъпна група дупнишки бизнесмени братя Галеви и гардовете им?

- Струва ми се, че българският съд не е най-предвидимата институция.


Още за: Кр. Георгиев   ГЕРБ   интервю   Още от: Отблизо

Принтирай статия
11 коментара
12 Юли 2011 04:23 | до то на снимката
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

и маика ти че те е истрала


12 Юли 2011 06:54 | николов
Оценка:
7
 (
11
 гласа)

Ех, Крантови много обичате да давате съвети и все на власт.
Времее хората да си отпочинат от Вас!


12 Юли 2011 07:12 | Нина
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

Харесва ми, открит и интересен...


12 Юли 2011 07:47 | ф.Х. Тодор Янков
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Признавам си, че по-точна Оценка за съществуващото полжение в Дупница Не съм Чел и Чул. Браво ! Намери се Човек да каже Истината какво представлява Дупнишкия Общински Съвет, като не изключва от Виновните и БАЩА си-Васил Крантов. Ако има поне още 3-ма Подобни на Краси /уви-няма/, Дупница ще излезе от "Блатото".


12 Юли 2011 08:37 | тим
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Отново и отново изхабени личности ни дават акъл, това което казва той се знае, за съжаление Дупница няма личности. Водят се такива до като се доберат до властта и после работят за себе си. Примери за такива бол!


12 Юли 2011 09:08 | пешо
Оценка:
7
 (
13
 гласа)

краси нещо не мога да схвана, депутата гущеров е направил много неща за дупница а ние не сме знаели. краси кажи поне едно нещо че не се сещам


12 Юли 2011 09:33 | паметлив
Оценка:
10
 (
12
 гласа)

Краска, ама и ти си политик от миналото бе, душа! Както казваш в Дупница всички се знаем! Та и помним политическото ти минало в СДС, В ССД на Софиянски и всичките ти превъплъщения, все близки до таз, която е на власт. Хората в Дупница са подучили и тово онова за изгонването ти от земеделското министерство. Пък по това време там колеше и бесеше ДПС. Та всичките тези неща, никак не се вързват с либералните ти лъжи. Остани си със здраве и не си мисли, че една лъжа повторена 100 може да стане истина в родния ти град, където хората те знаят що за стока си


12 Юли 2011 09:41 | ц
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Млади господине, много неща от Вашето изложение са правилни. Така трябва да мисли всики млад човек, но не израстнал в семейство на бивши БКП, изучили и облагодетелсвува ли си дълги години от членството си там. И Вие сте ползвали тези благополучия. Е, сега времената се промениха- интереса е този, който определя правилата в живота ни. Пример- Причкапови в Благоевград, а защо не и в Дупница? Дори и в БСП мого от хората са на този принцип и затова и при тях и при Вас и във всички партии е задръстване от иизползвачи. Жалко за народа и всички будни българи, които виждат но си мълчат!!


12 Юли 2011 17:58 | Македонски
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Ех Краси -Радвам се че те има на Дупнишка сцена-политическа но не ни наричай от миналото защото Ние сме стари косачки и ти го знаеш много добре Ще се броим на есен Аз лично ви готвя голяма изненада


12 Юли 2011 23:02 | свако
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Ах македонски, македонски, за чеп на старо буре за зеле не ставаш, че даже и изненади сънуваш... От културно-просветна организация на изселените българи от пределите на Гърция И ДНЕШНАТА БЮРМ се мъчите да правите политическа партия, с която да влияете във вътрешно=политически план... Трябва да ти е ясно че от Вас нищо не зависи.... а чак изненади, карате ме да се смея.... Един файтон смешници самонарекли се ВМРО....


15 Юли 2011 19:29 | buratino
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

ЦЯЛОТО ФАМИЛИЯ СА ДОНОСТНИЦИ НА ДС. НЯМА ПАРТИЯ ПРЕЗ КОЯТО ДА НЕ СА МИНАЛИ.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар