Благоевградчаните, на които държавата плаща здравните осигуровки, са повече от самоосигуряващите се, затова увеличението на вноските вместо пари, ще доведе безработица

15 март 2010 00:20   24 коментара   24021 прочита
Д-р Тони Даскалов
Д-р Тони Даскалов


Д-р Тони Даскалов

Д-р Тони Даскалов, член на НИС и председател на ОбС на СДС - Благоевград

- Д-р Даскалов, получихте ли си януарските преводи от Здравната каса?

- Днес, 11 март, още не сме ги получили и за съжаление май свикваме вече с мисълта, че така ще бъде и занапред.

- Защо не се присъединихте към протеста на колегите Ви от Кюстендил и други области заради драстичното им забавяне?

- Защото няма сериозна съсловна организация, която да организира колегите - както на местно ниво, така и на централно. Учудването ми беше неимоверно, когато на среща с членове на управителния съвет на БЛС разбрах, че на тяхно заседание се е говорило за евентуални организирани протести чак на 7 април.

- Толкова належащо ли беше да се увеличат от 1 април здравните ни вноски с още 2%, при условие че кризата в България тепърва ще достига пика си?

- Моето лично мнение е, че тази мярка няма да доведе до добрите резултати, които се тиражират. Поради икономическата криза в целия Европейски съюз данъците се намаляват. Увеличаването на осигурителната тежест може да доведе до съкращаване на допълнителни работни места, до намаляване броя на осигуряващите се и съответно да отключи друг тип социално напрежение. То противоречи и на предизборната платформа на управляващата партия ГЕРБ. Българското здравеопазване плаче за реформи, но за съжаление такива административни актове не знаем да са подчинени на перспективна стратегическа визия. Наистина пред Европейския съюз не можем да си признаем, че нямаме реална стратегия, защото това ще доведе до спиране на средствата, за които може да се кандидатства. Затова и формално като стратегия се използва последното "литературно произведение" на проф. Гайдарски. Въпреки това обаче в парламента трябва да се работи и да се предложат пакет от законодателни мерки, за които да се потърси съответния политически, институционален, съсловен и обществен консенсус.

- Увеличи ли се броят на здравно неосигурените, предвид замразяване дейността на десетки строителни фирми в Благоевград и затварянето на много шивашки цехове?

- Броят на здравноосигурените хора в България напрекъснато намалява поради увеличаване на безработицата и тази тенденция не е новина. На основание Закона за здравното осигуряване гражданите, които трябва да бъдат здравноосигурени от държавата, са повече, отколкото самоосигуряващите се, не само в Благоевград е така. Въпреки това идеята е държавата за пореден път да избяга от отговорност и да не увеличава своя платежен дял, а да наложи работещите.

- Очертава се първият референдум в страната от най-новата й история да е във връзка с генно модифицираните организми. Вие лично като лекар "за" или "против" ще гласувате?

- "Против".

- Защо?

24 коментара
15 Март 2010 07:16 | гласопадавател
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

и все повече ще се увуличават безработните ,защото за това гласувахме да сме безработни


15 Март 2010 09:40 | диантус
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

да изчезнат джипитата


15 Март 2010 10:01 | андрешко
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

безработен, който не е подал в НАП декларация No 7, за здравни осигуровки, се глобява от 500 до 1000 лв.
Бива ли такова малоумие в законодателите ?
ПП. Срока за това регистриране е увеличен до юни или юли, но гледайте да си ги оправите.


15 Март 2010 10:49 | Безрабонет,без помощи от
Оценка:
7
 (
21
 гласа)

Гласувах за ГЕРБ,но това малоумие на двамата министри-фин.и здр.и неспазването на обещанията си от ББ,ще ме накарат да си променя възгледите,ако така продължава.Какви са тези високи глоби?Защо изобщо ще има глоби?Това ли пише в Конституцията?Не-а напротив,нека я прочетат тези двама министри,особенно чл.52,който вече трабва да бъде променен,защото сме в криза и безработицата не е хрумване на хората,а на Държавата,заради влизането ни в ЕС.Вместо да вземат пари от ЕС за здр.осиг.вноски на безработните,те ще ги глобяват-няма да стане.Кой ще им плаща осигуровки,ако не се намалят,а не да се увеличат.Тези хора не разбират ли накъде отива това безочие?Ще стане както с акцизите.не съм гласувал да ме глобяват,защото някой ще си отиде от топлото местенце.Да вземат от богатите и платят за бедните.Защото тези богати са ни крали нас 20 години.


15 Март 2010 11:07 | Бл-град
Оценка:
69
 (
79
 гласа)

Тони Даскалов-фалирал "политик", нереализиран доктор, некомпетентен, нечистоплътен и злобен.


15 Март 2010 13:35 | ввв.
Оценка:
0
 (
36
 гласа)

Вие с братко нали гушнахте от ремонта на толетните,кво ви пука за осигуровките.


15 Март 2010 14:30 | 99
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Нямам против да вдигат здравните осигуровки с 2% но при условие че парите отиват в здравна карта на всеки,а не както сега да плащаме осигуровки с който си правят каквото поскат и на всичкото отгоре като идем да се лекуваме си доплащаме


15 Март 2010 14:40 | реалист
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

До къде го докарахте здравеопазването!!!Един безхаберен така наречен доктор да дава оценки и препоръки.Че този е забравил ,че е лекар.Усвоил е триковете на дребните мошенници и цица от майката "ПОЛИКЛИНИКА".Вместо да си кротува,търси изяви в медиите.


15 Март 2010 14:45 | до ввв
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Скоро ще лъсне тандема"батко-братко".Много се надявам на някои съвестни хора да "разрият това бунище".А този селянин Даскалов да се скрие някъде,защото за нищо го не бива-ни рак ни щука/не ста ва ни за политик ни за доктор/


15 Март 2010 14:54 | ха-ха
Оценка:
23
 (
33
 гласа)

Този се е нагълтал с клишета и се изживява на политик.Не стига ,че съсипа СДС в Бл-д-І-ви в листата за общ.съветник и на парламентарните избори .Кой да гласува за този галфон?Вместо да се оттегли той отново се "напъва" за изяви.Кой ти иска мнението бе докторче?-остава само жена ти.


15 Март 2010 14:57 | гражданин
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Този ,че не става за политик и котките го знаят. Не знам защо се титулува за доктор?Правя му евала ,че се научи да краде!До кога ли?


15 Март 2010 16:04 | до гражданин
Оценка:
14
 (
20
 гласа)

Напълно съм съгласен с тебе гражданино.Този Даскалов толкова години се пробва,но не става за политик.Прав си,че поне се е научил да краде.Той се заблуждава ,че хората не виждат.Скоро ще му "лъсне з..ника.


15 Март 2010 17:23 | Катерина
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Докторе,докога ще се появяваш в публичното пространство?Освен ,че си самовлюбен,огледай се малко и осъзнай най-после,че хората не ти искат мнението нито съветите.Ти си просто един балон.


15 Март 2010 17:32 | участник
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

Проблема в системата на здравеопазването се корени още от финансовото структуриране на системата. Не е нормално едни хора с функция на диспечери - т.н. лични лекари да получават пари на калпак - брой записани пациенти. Трябва да бъдат финансирани на обем извършена работа/ имай предвид - преминали и обслужени пациенти/ Достатъчо получиха през тези години - без съществени разходи / наем 70лв, заплата на сестра 300лв./ Имаха възможност да се чувстват богоизбрани - ще дам талон , няма да дам талон! въведена входна такса - не се отчита никъде - напълно достатъчна да покрие разходите.
Болниците - там където се извършва лечение, диагностично уточняване - което води до неимоверно големи разходи - финансиране на преминал болен по клинична пътека, в 90% със смешна цена - покриваща 2-3-дни от лечението. Оставям на страни - степента отговорност, която поемат лекарите в лечебните заведения.
Смятам, че от тук започва и се корени разрухата в здравеопазването. това е първоизточникът.


15 Март 2010 18:54 | ПОДУЧАСТНИК
Оценка:
6
 (
10
 гласа)


АМИ ЩО ДА РЕЧЕМ ЗА СПЕЦИАЛИСТИТЕ ЧИЙТО КАБИНЕТИ РАБОТЕЩИ С ТАЛОНИ СА НА СЪЩИЯ ЕТАЖ НА ОТДЕЛЕНИЯТА В КОИТО РАБОТЯТ ЗА ЗАПЛАТИ ? АМИ ПОТОКЪТ ОТ СРЕДСТВА ЩЕ Е ЕСТЕСТВЕНО ОТ ДЪРЖАВНОТО КЪМ КАБИНЕТИТЕ ИМ. ЕТО ТУКА Е ЕДИН ОТ ПРОБЛЕМИТЕ ЗА ИЗТИЧАНЕТО НА СРЕДСТВА ОТ КАСАТА.ЕДНО ВРЕМЕ МИНИСТЪР АНГЕЛ ТОДОРОВ ЗАБРАНИ СЪЩЕВРЕМЕННА РАБОТА И В БОЛНИЦА И В ЧАСТНИ КАБИНЕТИ.ДАНЕ ГОВОРИМ ЗА СИЛНИТЕ НА ДЕНЯ ЛОБИТА-ПЪРВО БЯХА ЕНДОКРИНОЛОЗИТЕ ,ПОСЛЕ ФИЗИОТЕРАПЕВТИТЕ ,СЕГА НАЙ-АКТУАЛНИ СА ИНВАЗИВНИТЕ КАРДИОЛОЗИ.СИГУР КАТО ДОЙДЕ ПСИХИАТРИЧНОТО ЛОБИ НЕЩАТА ЩЕ СЕ ОПРАЯТ СЪВСЕМ


15 Март 2010 20:36 | Стефан Данаилов
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

андрешко написа:
безработен, който не е подал в НАП декларация No 7, за здравни осигуровки, се глобява от 500 до 1000 лв.
Бива ли такова малоумие в законодателите ?
Напълно съм съгласен с теб, това си е чисто малоумие. Те хората едвам заделят за осигуровки, че и глоби от сиромасите искат да събират. Днес се редих на опашка в най-малоумната банка (знаете коя) и видях хората си брояха стотинките за да си платят осигуровките.


15 Март 2010 21:25 | приятел
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Ааааа бе Тонка,не се излагай!Ти от медицина абер си нямаш,акъли даваш за реформи,стратегии.Търсиш популярност....мммм да.Явно само ти не си разбрал,че си се провалил на всички фронтове.Лапкай си там ,където си, не шавай много,защото яко ще замирише.


15 Март 2010 21:34 | възмотен
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Здравеопазването е забоксувало,защото такива като господинчо Даскалов - констатират, препоръчват, прогнозират. Той и за селски доктор не става,но се изживява като голям стратег. Жалка работа!!!!!!!!!!!!!!!!


15 Март 2010 21:43 | седесар
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Ало,журналистите от "Струма",не си запълвайте страниците с този НАРЦИС-Даскалов.Той е последният човек,който да дава каквото и да е мнение,да не говорим за Здравна реформа.По-добре изнесете за него-" какви ги върши",а не какво говори!


15 Март 2010 22:17 | В.Симеонова
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

Тони, земи си ходи при Костов на Акапулко


16 Март 2010 07:31 | крум
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

С "братко" смотаха на докторите парите за ремонт на тоалетните.Не политик а лешояд


16 Март 2010 08:26 | за простака почивка няма
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

Това ли есоциалната политика на правителството на Герб? Та на държавните служители, които нидокараха до това дередже държавата им плаща здравните осигуровки, а на безработните - кой? Те трябва да търсят начини да се самоосигуряват. Ами какво работят държавните служители, господа? От пресата и от разследванията научаваме за нечувана корупция в държавния сектор. Та тези хора освен , че получават заплата и други благинки се возят на модерни автомобили, имат служебни джиесеми и т.н. Г-н Дянков, резуцирай персонала в държавния сектор. Там има хора, които по цял ден се чудят накъде да се бърнат и с какво да се занимават. Съкрати тях и ще решиш проблема с парите.


16 Март 2010 11:21 | наблюдаващ
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Докторите като са наивни и пълнят гушата на Даскалов,кой им е виновен.Този наглец-Даскалов върши страхотни безобразия и далавери в поликлиниката.Усилено се" шушука",че скоро ще си намери майстора.А дано!!Това ко..ле Даскалов няма морал.


16 Март 2010 12:06 | 787
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Не си ли спомняте,че след изборите този господинчо Даскалов ,направи бомбастичното изявление ,че имал предложения за работа в няколко министерства?Той е болен-МАНИЯ за величие.Въобразява си ,че като прави изявления в медиите е много популярен.Я го заведете на прсихиатър...дано му помогнете.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар