Така се защитава обществен интерес! Само за 3 дни 3175 семейства подписаха декларация против спирането на процедурата за санирането, гневът на благоевградчани расте

09 май 2016 23:15   27 коментара   21623 прочита


Общественият интерес около санирането бе изразен с подписите на 3175 семейства от Благоевград или над 10 000 души, които се подписаха само за 3 дни под декларация против спирането на процедура по саниране на 73 обособени позиции по Националната програма за енергийна ефективност. Днес домоуправителите на блокове предвидени за саниране внесоха декларациите си в общината, утре се очаква броят на подписалите декларация да се увеличи.

Подписаната декларация ще бъде изпратена до Комисията за защита на конкуренцията от живеещите в блокове, за които сгради тече процедура по обжалване от страна на местни строителни фирми. Най-активен сред жалбопотадетлите е "Галчев инженеринг груп", който бе краен и поиска изцяло спиране на процедурата, мотивирайки искането си със защита на обществения интерес.

С декларацията си обаче благоевграчани показаха къде е обществения интерес и заявиха категоричното си намерение да "окупират" КЗК и там отново заявят, че са готови на всякакви действия, ако процудерата по саниране бъде спряна. Домоуправителите на блоковете са категорични, че хилядите семейства, очакващи продължението на програмата са в почти стачна готовност, ако мечтаното и планирано обновление на жилищата им не се състои. Припомняме, че преди дни се проведе разяснителна среща, организирана от кмета Ат. Камбитов. Срещата протече при изключително широк обществен интерес. На десетките въпроси, с които бе обстрелван градоначалникът той отговори, че

Националната програма за енергийна ефективност ще бъде реализирана, въпреки жалбите, защото има подсигурен финансов ресурс за подписаните договори. „Парадоксът е, че аргументът на жалбоподателя / Галчев / е, че действа в посока защита на обществения интерес. От една страна жалбоподателят е фирмата, от другата страна са хората, живеещи в тези блокове - около 18 хил. – 20 хил. души. Всеки сам може да прецени къде е общественият интерес в този случай. За нас е важно процедурата за саниране на сградите да не бъде спряна.

Нашите действия са в посока да не бъде уважено искането за стопиране на процедурата. Всеки има право да обжалва, нека се стигна до решението на съда, ние ще приемем решението такова, каквото е. По отношение на процедурата нямаме абсолютно никакви притеснения. Още повече, че същата процедура се провежда за пети път. Крайният резултат е ясен – блоковете ще бъдат санирани. Въпросът е, че чрез обжалванията, може да се попречи на хората още тази есен да имат обновени жилища и всичко това поради неясни аргументи от страна жалбоподателите”, категоричен бе тогава кметът Камбитов.

Обществената нагласа в случая е, че с жалбите си бизнесмените спъват едно добро дело, провалят планове и мечти на хиляди хора. Преди два дни в разтърсваща изповед журналистът Иванка Лалева, която живее в един от предвидените за саниране блокове в топ център на Благоевград бе категорична: Само някой, който мрази Благоевград и неговите жители може да иска спиране на процедурата по саниране - една мечта на жителите на града от десетки години.

Подписаната декларация ще бъде приложена към цялата документация около процедурата по саниране в Благоевград и спешно изпратена в КЗК.

П. Попов

27 коментара
09 Май 2016 23:27 | Много ясно
Оценка:
1
 (
19
 гласа)

Много ясно! Да не мисли някой, че ще търпим!


10 Май 2016 01:31 | НАШ
Оценка:
5
 (
19
 гласа)

ДРУГАРЮ ГАЛЧЕВ ПОГЛЕДНЕТЕ КАЛЕНДАРА НЕ СМЕ 2001 ГОДИНА ТА ДА ПЕЧЕЛИШ ВСИЧКИ ПОРЪЧКИ СЛАДКО Е САНИРАНЕТО НО НЕ СИ ЗА БЪРЗИЯ ВЛАК ЧАКАЙ .....


10 Май 2016 05:25 | това е
Оценка:
5
 (
9
 гласа)

част от законовата процедура, останалото комунизъм чист


10 Май 2016 05:39 | !
Оценка:
17
 (
17
 гласа)

някой засегна нечии интереси ....и сега манифестации .....


10 Май 2016 06:51 | инж. Спас Колев
Оценка:
4
 (
10
 гласа)

Дрън, дрън. "Да, ама не" -казваше Петко Бочаров.
Четох достатъчно глупости по темата и ето моето мнение: Кмета е приел прекрасна кауза за гражданите.
Съгласен съм - Законовата процедура трябва да се спазва при изпълняване на обществени поръчки /затова са съветниците му - стр. специалисти, счетоводители и адвокати на общината/.
Не съм съгласен, че се "извършва Саниране на сграда", а всъщност е "Комплексен ремонт на сграда", което всички виждаме, че се изпълнява. Към Всяка сграда /както и към всяка жена/ - Има си своя подход и изпълнение/. На 3 ет. блок и на 12 ет. блок - срок за изпълнение на стр. работи е 40 дни??? А в този срок, освен смяна на дограма?, топлоизолация по фасади, смяна частично на ел. инсталация, освежаване на стълбищна клетка, хидроизолация на покрив, тенек. работи по бордове... но няма време за преглед на най-важното -конструктивни елементи /поради атм. условия на времето през годините и свободните съчинения на живущите/, асанс. уредба, мълн. защита и ВиК инст-я


10 Май 2016 06:54 | инж. Спас Колев
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Прост пример, та четох по-горе в коментарите, че "вместо 8 см слагат 3 см изолация" - Йогинце, всичко е до материяла - който влагаш. Самият материял /като топлоизолационен за фасадни стени/ има на пакета една буквичка "ланда", която е коефициент на топлопроводимост на материяла, а също така означенията XPS или EPS имат своето приложение върху бетонови или обграждащи елементи от сградата, както и ф-мата производител - "Астротерм" са шведи, "Баумит" астрийци, а "Фибран" гърци.
Каменната вата "Рокулф" или материял за капилярна влага "Депрон", който е с дебелина само 5 мм. и си имат своето приложение. Важно на базата доклада от колегата за "Енергийна ефективност" - да се избере подходящия материял за конкректната цел. Справки при търговците за к-вата на продуктите.
123 разбрах, че си колега и Мен можеш да коментираш като "човек и специалист в изпълнение на СМР" и затова съм оставил името си, а телефона ми е Все известен.
Политическите пристрастия и омразата в една добра кауза нямат м


10 Май 2016 06:57 | инж. Спас Колев
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

ясто при осъществяването и. Кмета е с добри намерения, но конкурсите???
Същото мога да ти обясна и за прилаганенето на хидроизолации, мазилки, бои, кабели, канални тръби ..., което клегите в общината проверяват и "Не са слепи" да разписват!


10 Май 2016 08:47 | Баба
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Радвам се, че Спас е компетентен. А нещо да кажеш за заварките? Що се отнася до подписката, това е чиста манипулация. Законът позволява обжалване и точка. Акции от този род, провокират към неспазване и на други разпоредби и закони. Работа на кмета е да следи прилагането на законите, а не тяхното нарушаване. Тънките сметки тук нямат място.


10 Май 2016 09:06 | До бабетка
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Бабе, защо да е манипулация? Ти да не си от обжалващите, защото ако си, ще стана леко груб, защото ако не си виждала, да ти покажа как ще изглеждат нашите блокове, ако процедурите и за нас вървят: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1487329


10 Май 2016 09:09 | И аз
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

И аз искам такъв блок и такова място, на което да играят децата ми! - http://www.focus-news.net/news/2015/11/27/2157636/zavarshena-e-detskata-ploshtadka-pred-parviya-saniran-blok-alen-mak-36-v-blagoevgrad.html


10 Май 2016 09:11 | Баба
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Бабетка живее в къщичка от сламени бали измазани с глина. Носещата конструкция е изчислена от един дядка с 6 диоптъра.


10 Май 2016 09:21 | инж. Спас Колев
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

Баба написа:Баба

Бабче, точно това имах предвид, че прегледа на конструктивните елементи /и при дефекти да се отстраняват/ различава "Саниране на сграда" от "Комплексен ремонт на сграда".
Не е проблема само в корозирали заваръчни шевове от конструкцията в панелното строителство.
Страшното е: Свободните съчинения на живущите по апартаментите с реконструкциите в тях. Например премахване на стени, отвори в същи за врати, прозорци и Неукрепването им.
Също така асансюрната щахта /ако се налага дренаж на събрала се подпочвена вода и хидроизолация на съща/ и преглед на цялата уредба.
Липсва също: Мълниеностната защита на покрива заедно със заземителни прътове, спусаците по фасадите и зазимлението с контролни кутии.
Така, че "дайте ще лепим стиропора /да е топличко/, ще сменим кабелчета в мазето /да свети/, ще боядисаме стълбището /да е чистичко/ и ще изолираме покрива /да не тече 3 години/" НЕ Е САНИРАНЕ НА СГРАДА!


10 Май 2016 09:37 | Баба
Оценка:
4
 (
8
 гласа)

Спасчо, браво моето момче! Те за това дебелото Лиле ще е министърка, а не такива като теб. Много сте учили, синко, много. Счетоводители, лекари, все специалисти в строителството. Я започни да лекуваш кръвно налягане! Така де, щом лекари разбират от строителство, инженерите ще започнат медицински кабинети да отварят. Сбъркана държава!


10 Май 2016 09:44 | инж. Спас Колев
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Баба написа:Баба

Бабче, коминът на сградата също е конструктивен, но самостоятелен елемент. Той преминава през плочите, а не от плоча до плоча, което гледам като изпълнение през последните години по обектите. Затова когато се разрушава ръчно сграда той е елемента, кой първи се премахва.
Аз не преподавам като 123, защото не съм Професионален учебен център /ПУЦ/, но също съм учил когато е трябвало, а не съм спал по чиновете или чел вестници.


10 Май 2016 09:58 | Баба
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Е, Спасчо, ние с теб може да си говорим дълго, но да оставим и "специалистите"по лепене на стиропор да попишат. Да отстъпим трибуната, за да е демократично! Весел и ползотворен ден!


10 Май 2016 09:58 | eeeee
Оценка:
-4
 (
10
 гласа)

Браво на хората, браво на кмета и екипа му, не се предавайте, ще успеем. Красивите и ефективни неща трябва а се случват напук на интересите на някои стотинкари


10 Май 2016 11:26 | Да вървим напред
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

Не може ли като нормалните европейци и ние да гледаме и вървим напред. Да търсим развитие, а не да гледаме типично "по български" да разваляме и да дърпаме надолу?! Не можем да стигнем нито Американците, нито който и да било и след 100 години. За съжаление манталитета ни е такъв- предателски. Успех на каузата, която кмета е подел за превръщането на Благоевград в красив център, но нека помним, че всичко зависи и от нас като граждани- дали ще пазим, дали ще създаваме, дали ще пазим чисто, дали ще гледаме в бъдещето.... зависи от нас


10 Май 2016 12:36 | Иван
Оценка:
2
 (
12
 гласа)

БРАВО НА инж. Спас Колев!!!
Само да имаше кой да чуе хората като него.
Всички тея хора, с подписките, са водени като офце, насъсквани срещу някакво възражение.
Защо бе хора?
НЕ знам мотивите за обжалването, за съжаление предполагам, че е заради процедурите или печеленето на поръчките под масите.
Защо като има толкова много забележки на приключените "САНИРАНИЯ", след "мургавите майстори", хората не се надигнат и да поискат да се направи експертна оценка какво е вложено и защо е струвало толкова много?
Тези които са се подписали, защо първо не се поинтересуват как точно са направени дотук 10ната блока, и да не се повтори и при тях?
Не искате ли след като плащате - пряко или косвено, да получите качеството за парите си?
АКо отидете в магазина и си вземете от скъпата луканка 30лв/килото, а ви продадат кремвирши за 4лв/килото, няма ли да се почуствате излъгани??
Нашия блок няма да бъде саниран, по ред причини... НО АЗ СЪЩО ПЛАЩАМ ВНОСКА и за вашите санирания.
И не мога д


10 Май 2016 12:46 | .
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Кмете това простотия що правиш, вървиш срешу закона ...


10 Май 2016 12:51 | Милчо
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Кмете, мачкай ... Знае го Галчев, дължи пари на работници на институции, на кого ли не... Аман от псевдо инереси.... Тоя Галчев опопасти половината град и сега продължава, няма ли да си намери майстора и да се свърши с неговата простотия.... Отстоявай си позицията кмете! Успех


10 Май 2016 12:59 | 123
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

инж. Спас Колев написа:инж. Спас Колев

БРАВО!!!
Познавам те и като те видя ще ти стисна ръката!
Прекрасен и умен колега бе в "Галчев инженеринг" ЕООД.
Но, измислените конкурси с "туристите в бранша" е ПОДИГРАВКА ЗА СТРОИТЕЛИТЕ В ТОВА НАЧИНАНИЕ НА КМЕТА-СЛЪНЦЕ.


10 Май 2016 16:18 | Д. Димитров
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Далече съм от мисълта да защитавам Галчев, но ".... че действа в посока защита на обществения интерес. От една страна жалбоподателят е фирмата, от другата страна са хората, живеещи в тези блокове - около 18 хил. – 20 хил. души... " МНОГО НЕВЯРНА ПОСТАНОВКА - "публичен интерес" се изразява в интереса на по-голяма част от ЦЯЛОТО населението на Република България" Просто: ако тази процедура води до скъпа, некачествена и/или непълна работа, то чии интерес се брани? И съответно тази подписка освен PR - ефект няма никаква ПРАВНА стойност. Много моля, някой от ЮРИСТИТЕ в Общината да обясни на кмета това. Макр, че и аз се замислям, дали не е по-добре действително изпълнителя да е член на камарата на строителите, а не да се гледат само други показатели?


10 Май 2016 20:02 | дупничанин
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

абе жора, какво се жалите, за какво протестирате-не видите пи, че половината град е саниран? За сведение в Дупница НЯМА НИТО ЕДИН САНИРАН БЛОК! При подписани договори от миналата година! Струма, питайте дупнишкия кмет какво се случва, че хората НЕ ИЗДЪРЖАТ ПОВЕЧЕ!!!!!


10 Май 2016 21:43 | за .....
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

и в Сандански няма саниран блок но Котев, тоз келеш си направи паметник .....в парка ..
Бойко Борисов що не дойде в Сандански да си пребере това недомислие..


10 Май 2016 21:48 | ДО за .....
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

САНДАНСКИ ДА ВЪСТАНЕ - МНОГО ИМОТИ СЕ ОТКРАДНАХА И ДЪРЖАВАТА И ОБЩИНАТА СЕ ПРАВЯТ НА УДАРЕНИ, ДЕМЕК СПЯТ НО СА ЗАЕДНО У КРАЖБИТЕ !! !! ЗА ТИЯ КРАЖБИ ЩО НЕМА РЕВИЗИЯ НА ТИЯ СДЕЛКИ, ЗАЩО НЕМА НИЩО ?? !! ОТИ СИ ТРАЕМЕ ЗАТОВА !!ГОВЕДА СМЕ !!


11 Май 2016 00:05 | юби
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

На този ли му пука за хората_известния му лаф сред близки "какво ми пука за бедните аз нали си иммам пари/нищо че са кредити/"_това се казва сред близки приятели_аз съм свидетел. А и му куца статистиката но той не е виновен подлъган е


11 Май 2016 09:18 | Колю Фичката
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

За 40 дни е невъзможно да се санира качествено един голям блок, може само да налепят стиропор и да го замажат. Да не говорим, че качествено обследване за енергийна ефективност (т. н. "енергиен одит") на сграда се прави за не по-малко от 20-30 дни, а дали санирането е извършено качествено се доказва с ПОВТОРЕН енергиен одит на вече санираната сграда, за да се види дали са изпълнени всички ЕСМ (енелгоспестяващи мерки)! Някой от раздаващите народни пари може ли да обясни дали се прави повторен одит, как са избрани фирмите за извършване на одит, като в Благоевградска област има само 2 лицензирани такива - 1 в града и 1 в Разлог на сина на Татарски, които нямат никакъв опит в тази дейност. Иначе другото е "усвояване" на едни големи пари от "наши" хора с последващо отчитане на когото трябва!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар