Сигнал до кмета Ат. Камбитов от една майка: Децата ни не са овце, директорката на Детска градина №12 в Благоевград ги стресира, ходят с рев и страдат

17 юни 2015 12:06   93 коментара   55440 прочита
Детска градина №12 „Алени Макове“. Снимка: blgmun
Детска градина №12 „Алени Макове“. Снимка: blgmun


Детска градина №12 „Алени Макове“. Снимка: blgmun

Проблемът е в разформироването на групите и пращането на най-малките при съвсем непознат персонал, всяка сутрин гледката е разтърсваща

В спешен сигнал до кмета на община Благоевград майка на малко детенце, което посещава сборна група в детска градина № 12 в Благоевград, моли общинските спецове да направят проверка в заведението, тъй като с разпореждане на директорката Гайдарджиева са направени сборни групи, в които най-малките страдат и всяка сутрин плачат на входа на детската градина. Публикуваме писмото на майката без намеса.

Пиша Ви относно управлението на Детска градина №12 „Алени Макове“ и отношението на директорката -г-жа Гайдарджиева към поверените й дечица.

Детето ми, е в първа група на детската градина, и въпреки че има заповед на Кмета, че сборни групи ще има от 07.07.2015г. нашата група вече е разформирана. Децата от нашата група са разделени на други две групи, в друга сграда, при нови(по-големи деца), с нови учителки и нови лелки, които не познават. Нашите госпожи са на работа, но преподават на други дечица. – Хитър ход, за да откажат родителите да пращат децата си на сборни групи. (Да, ама ако има кой да ги гледа).

Аз, както и други от родителите нямам баба и дядо под ръка и сама гледам децата си. Работа не мога да напусна, за да ги гледам, а нямам и възможност за детегледачка. Оправданието всяка година на директорката там е, че не може да си оправи отпуските на учителките-За толкова години стаж там не се ли е научила вече?

Директорката, предполагам, както и предишните години скоро ще излезе в продължителен отпуск и ще се върне на есен, след приема на новите деца и без да помисли за стреса им при започването на нов етап от живота им в детска градина и онези 15 дни от изписването им от ясла на 30 август до официалното започване на учебната година на 15 септември и същото упражнение на организиране на сборни групи без никаква мисъл, без постоянните им госпожи и обидна незаинтересованост.

Не съм завършила психология, но всяка сутрин 14 деца да плачат и да не искат да влизат в детската градина, защото не познават никой и на никой не им пука за тях и те го усещат, е адски травмиращо за крехката им възраст. Дали точно Първа група е най-подходяща за разформиране? Не трябва ли да се почне от Четвърта например, за които стреса няма да е толкова голям!

Дали някой в това заведение е наясно, че там се гледат деца, а не овце и няма ли някой в тази Община, който да следи какво се случва по детските градини.

Директорката, повечето от родителите не я познаваме, защото така и не дойде на родителска среща да се представи, а сутрин, когато оставяме децата обикновено тя още не е дошла на работа.

Тъй като идваме от Детска ясла №10 Макове, където персонала наистина обгрижва с любов децата, директорката г-жа Петкова успява всяка година да оправи навреме и както трябва отпуските на всички там и поне три дни в седмицата сутрин посреща деца и родители на входа и пита за отзиви-било то положителни или отрицателни. Ето че могло! Толкова ли е трудно?

Там смело мога да кажа, че сутрин всички си оставяме децата спокойни и са посрещани топло, с прегръдка и знаем, че са обгрижвани както трябва.

Не трябва ли работата с деца да е призвание, а не просто работен ден?

Пиша, от името на повечето родители не само от нашата група, и се надявам, някой да вземе мерки за спокойствието на тези деца, защото смятам, че им е твърде рано да разбират колко жесток може да е животът.


Още за: деца   градина   проверка   Още от: Общество

Принтирай статия
93 коментара
17 Юни 2015 12:48 | потърпрвши
Оценка:
5
 (
19
 гласа)

Там имаше една пенсионерка Божурска, която тормозеше децата. Беше приятелка на директорката и въпреки множеството сигнали, които са подавани, не се взимаха никакви превантивни мерки. Същата наричаше децата с обидни епитети и крещ
енето и се слушаше от съседните блокове. Дърпаше с грубост децата и те се страхуваха и не искаха да ходят в градината. Гайдарджиева я защитаваше непрекъснато.


17 Юни 2015 13:10 | родител
Оценка:
20
 (
30
 гласа)

Проблем със сборните групи има не само в тази детска градина. Защо се сформират сборни групи още от средата на юни?


17 Юни 2015 13:11 | майка
Оценка:
23
 (
33
 гласа)

Родител съм на дете което е в ЦДГ 10 /при плажа/ . Положението там е същото. Приветствам тази майка за смелостта!!! При нас директока е Маруся Иванова със същото обидно поведение и абсолютно същият незаинтересован персонал. ВЪПРОС Къде сте г-н Кмете??? Защо малки деца на 3-4 год. биват подлагани на този тормоз със сборните групи? Защо госпожите там безнаказано демонстрират своето безразличие??? Съмнявам се, че и това писло ще има някакъв ефект но откато виждам че за децата ни не се полагат необходимите грижи и че няма компетентна институция за контрол наистина се отчаях. По повод детска ясла, Макове'' наистина от там трябва да взимат пример детските градини. Отношението и към родители и към деца е изключително добро. Г-н Камбитов направете нещо поне да ги няма тези сборни групи на малките, това не е малък проблем. Това са нашите деца!


17 Юни 2015 13:19 | баба на дете
Оценка:
25
 (
29
 гласа)

И нашето учудване беше голямо, когато ни казаха, че от 15 . 06 малките от първа група отиват в сборна. И най "любезно " натискат майките да си оставят децата, да не се стресират в сборните групи. Първо-нали заповедта на кмета е сборни групи от 06. 07, при нас 3 седмици по -рано, второ, какви са тези сборни групи по 3 месеца в годината- ту за Коледа, ту за Великден, просто не мога да се начудя Когато нашите деца ходеха на детски градини нямаше такъв проблем, отпуските на учителките се разхвърляха през цялата година и имаше други, които ги заместваха. Децата и без това боледуват по месец -два и като не посещават сборните група по 2-3 месеца и се оказва, че половин година детето е извън строя. Тормоз и за децата, и за родителите и за бабите, защото ни се падат по 3-4 внученца, които трябва да пазим, но и ние ходим на работа . Моля, г-н Кмета да вземе пример от кмета на Стара Загора, който след бунт на родителите намери начин и забрани сборните групи.


17 Юни 2015 13:21 | пепа
Оценка:
-15
 (
61
 гласа)

Ми сформират се, защото и тия учители и те имат нужда от отдих, и те имат деца, и те са майки е затова..... Какво искате учители там да са денонощно ли? В нормалните страни има един учител на 6 децав детската градина, а тук един учител е на 26 деца.


17 Юни 2015 13:22 | ДО всички потърпевши
Оценка:
28
 (
30
 гласа)

Родители, съгласни сме, че не трябва да се правят сборни групи, едно време никога лятото нямаше сборни групи, сега директорите са по-големи от мнистърпредседателя, ДОЖИВОТ докато се пенсионират и то работят много след пенсионна възраста, същотое и с умителките, по цял ден пият кафета, ама пишете не само до Кмета а и до Председателя на Общински съвет и съветниците, засипете ги с жалби да си поместят малко дзадниците и да помислят малко и за децата и нас-родителите, е площадки-добре, ама на тия площатди трябва да играят спокойни деца, КМЕТЕ, Г-Н ТАСКОВ, Г-ДА СЪВЕТНИЦИ РАЗМЪРДАЙТЕ СИ МОЗЪЦИТЕ, СТИГА СЕ СИ ПРАВИЛИ ТЪНКИ СМТКИ ЗА ИЗБОРИТЕ НАЕСЕН.. ОБЪРНТЕ ВНИМАНИЕ И НА ТОЗИ ПРОБЛЕМ, ТОВА Е ВСЯКА ГОДИНА, НИЕ РОДИТЕЛИТЕ НЕ СМЕЕМ ДА СЕ ОПЛАЧЕМ, ЧЕ ПОСЛЕ РЕФЛЕКТИРА ВЪРХУ ДЕЦАТА НИ....


17 Юни 2015 13:24 | ДО ПЕПА
Оценка:
10
 (
40
 гласа)

Нещо си се объркала, отдих от какво- хайде кажете колко отпуск имат право и дали някои друг в държавата има толкова отпуск, или си детска даскаличка или директорка за пенсия---


17 Юни 2015 13:27 | ДО КМЕТА
Оценка:
18
 (
24
 гласа)

ДА подкрепим бабата -по-горе писала за забрана на сборните групи.. има начин, ама както е казал народа, ЦАР ДАЛЕКО БОГ ВИСОКО...


17 Юни 2015 13:30 | майка 2
Оценка:
17
 (
23
 гласа)

Подкрепям майката за смелостта. Моите две деца също са в тази градина, едното вече е в първи клас и проблема стои с.... години. подавала съм жалба в Община Благоевград, на която беше отговорено, че това е Заповед на кмета и точка. Наистина служителките имат много дни платен годишен отпуск... но какво да правим ние които имаме по 20 дни. Вярно е и твърдението, че децата се изпращат при други госпожи за да може стреса да бъде по-голям. Не мога да ви опиша за какъв рев ставаше въпрос пред сградата. Една сутрин заведох детето си на сборна група - след дълго дърпане от една госпожа детето да влезе в групата, а то не искаше защото не я познава след около 30 мин (тъкмо бях стигнала до работа) ми се обадиха да отида си я взема, тъй като немогат да я успокоят..... оттам нататък оставям без коментар... какво коства на родителите, които нямат баби и дядовци какво да правят с детето си цял ден в службата....


17 Юни 2015 13:31 | Родител
Оценка:
11
 (
51
 гласа)

Моето дете също е в сборната група, за която става въпрос, но с желание ходи на детска градина. На детето му беше обяснено, че ще е при по-големите каки и батковци и не сме имали никакъв проблем.
Проблема скъпи родители според мен не е идва нито от кмета, нито от директорката, проблема е в нас. Според мен също не е нормално всеки ден децата Ви да са взети от Вас или Вашите родители още в 16:30, а когато има кой да Ви ги пази да си стоят у дома вместо да ходят на детска градина. Нали детските градини са за работещи родители, които няма как да си пазят децата. Дали ако ходеха на училище щяхте да си позволите 2 дни да ходят, а 3 не. И да не забравяме все пак, че таксата за детска градина е супер минимална, как директорката ще оправдае бюджета си след това, че при квота 25 деца, на базата на която й е изчислен бюджета, в групата има само 14 деца. А това, че си е мислила, че ще запази бройката до края на юни, а не е станало е пак по вина на баби, дядовци и родители.


17 Юни 2015 13:39 | друга майка
Оценка:
21
 (
27
 гласа)

Директорката на градината на плажа е простачка с огромно самочувствие, сякаш е министър на детските градини! Децата не са добре обгрижени, но това не я интересува. Недай си Боже да се оплачеш от някоя учителка, тя те изкарва виновен и разбира се детето ти страда от това. Съвсем целенасочено съм подпитвала други майки дали са доволни, за да се убедя, че не аз съм с огромни и неадекватни очаквания. Не съм чула добри отзиви, просто хората, пък и децата им, търпим от немай къде! И директорката, и учителките го знаят и не им пука!


17 Юни 2015 13:40 | просветен
Оценка:
14
 (
26
 гласа)

В ЦДГ 10 дерибействат начело с директорката Маруся Иванова. Там е нещо естествено да бият, тормозят и наказват децата. Има много оплаквания, но резултат никакъв. РИО се ослушва, в отдел образование към общината също, изобщо глас в пустиня. А всички тези, учителки" получават заплати от нас, даже и принудителни ДАРЕНИЯ, които не отчитат. И да не се оплакват толкова, че им е тежко, защото работят в чудесни условия у ползват по два месеца платени отпуски. Кой има толкова дълга отпуска? На която и да е фръцла ако не й харесва да духва за село, откъдето са повечето, има достатъчно млади и амбицирани да работят въпреки, тежките условия" Дрисли и материалистки!


17 Юни 2015 13:43 | до Иванова
Оценка:
-16
 (
20
 гласа)

И ти си майка нали? Доколкото знам си загубила син. Нещо не си ли се замисляла, че нищо не остава ненаказано.


17 Юни 2015 14:01 | запознат
Оценка:
10
 (
18
 гласа)

Родители, не разбрахте ли образованието и възпитанието не са приоритет за кмета, а само инфраструктурата, откъдето са комисионните?????


17 Юни 2015 14:08 | Ния
Оценка:
14
 (
20
 гласа)

Не мисля, че през целият си живот съм срещала по-студено и проклето същество от Маруся Иванова. Моля се Господ никога повече да не ме среща с нея/него. Струва ми се, че на моменти съм виждала езика и да се раздвоява :)))


17 Юни 2015 14:11 | майка
Оценка:
13
 (
27
 гласа)

Уважаема г-жо Гайдарджиева, уважаеми госпожи и лели, не забравяите, че сте там зарадиДЕЦАТА. Моето дете също е в тази детска и съм отвратена от отношението към децата, пздравявам майката, всички да я подкрепим, защото персонала винаги се защитават и едва ли не сме безсилни, каквото и да си позволяват някои като г-жа Божурска, която беше учител на първото ми дете!!! Хората се страхуват да се оплачат, защото после става страшно за децата.


17 Юни 2015 14:24 | Родител
Оценка:
10
 (
16
 гласа)

Не коментирам нищо друго, освен преки впечатления. Никой не иска сборни групи, но не слагайте всички госпожи и лели под общ знаменател. Моето дете е във втора група и по- грижовни госпожи от Янева и Василева и лели като Вили и Цецка не съм виждала.


17 Юни 2015 14:24 | родител
Оценка:
4
 (
42
 гласа)

Извинете, но ако имате претенции отидете в София, Дупница, Сандански или в др. населено място. Там децата дори са в ДРУГА ДЕЖУРНА ДЕТСКА ГРАДИНА! Няма как всички групи да работят. Помислете логично! Кога персонала ще ползва отпуска? Излишно създавате напрежение. А когато тръгне на училище и там ли ще го пускате целогодишно? Там никой не пита искаш ли дежурен клас? Ваканцията е вкъщи, без значение има или няма кой да го пази. Защото 1, 2, 3 клас, дечицата са още малки да са сами в къщи. И аз съм била на дежурна група, а сигурно и " СМЕЛАТА" майка с това оплакване. Тя за съществени неща не мисли с глупости се занимава. Ние сме от малкото населени места в страната, които имат дежурни групи в същата детска в която е детето, а не да се мести и в друга сграда. В тази детска /ЦДГ12/ беше и едното ми дете, вече ученик, а сега и другото. Персонал, материална база, директор всичко е на ниво. Само родителите, като тази майка са .....защото децата им целогодишно са болни и заразяват всички!!!!!


17 Юни 2015 14:24 | Михаела Василева
Оценка:
5
 (
27
 гласа)

Абе и аз имам деца и те ходят в сборни групи. Понякога изпадате в транс и се заяждате с кого ли не! При това и двете ми деца са в различни градини. Не е нито фатално нито е пошло. Каква е тази истерия понятие си нямам. Децата ви като излязат в парка дали познават всички деца, с които си играят!? дайте малко по-сериозно! Да на никого не е приятно да се сменя обстановката, но понякога се налага. А съм убедена, че ще е и от полза за децата ни! все пак е училище за живота тази промяна!


17 Юни 2015 14:24 | Крадитов
Оценка:
8
 (
16
 гласа)

Ако не му бутнете некой лев на Камбитов нема да стане работата. Платете на кучката и може да ви организира среща за две минути.


17 Юни 2015 14:27 | Учителка
Оценка:
24
 (
38
 гласа)

Уважаеми госпожи и аз съм майка на 4-годишно дете, но в същото време съм и преподавател. Моето наблюдение е, че и самите родители имат вина, моите уважения. Извинете ме, но имам наблюдения, когато оставям своето дете, виждам как майки или бащи просто идват и едва ли не "захвърлят" детето си на възпитателките. Децата са сънени, спи им се, плачат, а родителите просто ги оставят. Последната ми ситуация, точно аз и една от госпожите утешавахме две прекрасни дечица, защото майката бързаше за работа. Може би има различни възпитатели, но нека помислим и за нашето отношение. Защо моето дете не плаче сутрин- защото е нахранено, облечено, събудено навреме. Обяснено му е, че ще го гледат едни много добри госпожи, които са му какички и то ги обича. Замислете се, уважаеми, вие как изпращате своите деца!?


17 Юни 2015 14:31 | Също родител
Оценка:
9
 (
25
 гласа)

Недоумявам как може токлова нагло и безочливо да се клевети персонала на ЦДГ 12! Прекрасни учители и персонал, мили, всеотдайни, отзивчиви, винаги внимателни. Второто ми дете е в 1-ва група. Първото ми също бе в ЦДГ 12. Не случайно за там винаги желаещите са най-много-най-доброто детско заведение в града, с доказана репутация и висок стандарт. На въпросната майка не й прави чест така нагло да клевети хората, които ежедневно се грижат за децата ни като за свои. След като нещо не й харесва-има избор да си премести детето в друга градина или да си го гледа сама. Потресена съм от неблагодарността й, арогантността и грубото отношение към прекрасния екип на ЦДГ 12,


17 Юни 2015 14:31 | Тралалалалала
Оценка:
0
 (
20
 гласа)

запознат написа:запознат

брех че си запознат бе комисионни.... Ти тъп ли си!? Камбитов прави всичко по силите си позволено от закона за да усъвършенства недодялана система. Не е виновен той! Я погледнете в София и другите по-големи градове какво се случва, там е ред денонощен за да си запишеш детето на градина, и хич никой не пита къде ти е работата, удобно ли ти е - като не ти харесва има частни градини, че дори и там обединяват групите! Кметът се опитва да нормализира проблема - строи нови градини, детски площадки за да е удобно за всички, но не забравяйте, че не се прави с магическа пръчка!


17 Юни 2015 14:39 | Мавродиев
Оценка:
10
 (
22
 гласа)

Ей, ей, ей.... така си разглезваме децата! Като тръгнат на училище пак ли ще им търсим най-добрия клас, дежурен дето да тича по разглезеното ни дете! Хайде да престанем с истерията, която ни/ви е обзела. Да, може и да има някоя "лоша" госпожа или лелка, но нека си спомним, че и по наше време е било същото, дори по-зле!!! Не виждам причина за крайни изказвания и обвинения. Сегашният кмет прави много за децата ни, за нас - родителите, ако някой не го вижда е крайно време да прогледне!


17 Юни 2015 14:45 | Е Е Е
Оценка:
4
 (
20
 гласа)

КЪДЕ Е СТАМБУЛ, КЪДЕ Е БЛАГОЕВГРАД, ЖЕНАТА СЕ ОПЛАКА ОТ СБОРНИТЕ ГРУПИ, ВИЕ ВЕЧЕ ПОЧНАХТЕ БАДАНАРКИТЕ НА УЧИТЕЛИ, КМЕТ, ЛЕЛКИ И Т. Н. нЕ ТКРЯБВА ДА ИМА СБОРНИ ГРУПИ, КАК ПРЕДИ ГОДИНИ ТОЗИ ПРОБЛЕМ НЕ СТОЕШЕ, АМИ УЧИТЕЛИТЕ ЩЕ ПОЛЗВАТ 2 МЕСЕЧНИТЕ СИ ОТПУСКИ НЕ САМО ПРЕЗ ЮЛИ И АВГУСТ А И ПРЕЗ ДР. МЕСЕЦИ, ХАЙДЕ СЕГА И ТЕ И ДИРЕКТОРКИТЕ ДОЙДЕ ЛИ СЕЗОНА ЗА ЗАПИСВАНЕ НА ДЕЦАТА СТАВАТ МНОГО ВАЖНИ... ИМА ДОСТАТЪЧНО МЕСТА, ИМА И ГРАДИНИ, НЕ Е ВЯРНО ЧЕ ЦДГ Е НАЙ-ХУБАВАТА, ВСИЧКИ СА РЕМОНТИРАНИ И ХУБАВИ, А ДАСКАЛИТЕ НАВСЯКЪДЕ СА КОМПЛЕКСИРАНИ ЛЕЛЕКИ ДЕТО СЕ ПРАВЯТ НА 20 ГОДИШНИ, .. ТАКА ЧЕ ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО ..КМЕТЕ СТЕГНИ МАЛКО ПЕРСОНАЛО...


17 Юни 2015 14:47 | ДО МАВРОДИЕВ
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Е Е ИЗКАРА ДЪЛГАТА БАДАНАРКА !!!!!


17 Юни 2015 14:47 | Тралалалалала
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

Ния написа:Ния

Хахааа, раздвоява - те колко работи се раздвояват - хахааахаааа..
Ама никой не пише за собственото си раздвоение, било то предно или задно! От всички коментари, които не са малко, стойностни като преценка са много малко, още по-малко са тези с правилна обосновка
!!!


17 Юни 2015 14:54 | Наблюдател
Оценка:
11
 (
17
 гласа)

Първо госпожата малко се е объркала-Детска ясла 10 Макове няма. Има детска градина 10 Макове, та мисълта ми е, че явно обикаля градините наред и нещо все не й е в ред. Аман от капризации, от претенции без покритие. Да си взима в къщи отрочето. Тя пък от къде на къде ще стресира учителите. Малко ли им е стреса да се грижат за 20-30 малки деца. Липсва й подход към собственото дете да му обясни, че се налага промяна и т. н. Ма най-лесно е да го метнеш сутрин в детската и после капризи...


17 Юни 2015 14:58 | никол
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

в детските градини персонала се назначава от кмета, нека някой се опита да започне работа в детска градина, било то и като лелка или в кухня никога няма да стане ако не си човек на кмета, а местата се обявяват в в бюрото по труда, но се чудя защо ли.... след като отидеш и си подадеш молба за работа ти казва домакина, че ти трябват връзки, жалка държава съсъ жалки управници като Наско купонджията


17 Юни 2015 14:59 | Емилия Стоянова
Оценка:
5
 (
11
 гласа)

Проблеми от такова естество има в цяла България!!! С изключени е на селищата където децата са малко и нещата там седят по друг начин като цяло! Веднага почваме да обвиняваме учители, лелки, директори, кметове.... Не ви ли се струва прекалено!? Със сигурност има някой учител или лелка, която не се харесва на децата или родителите, но си има начин и за това. Уж сте интелкти и грамотни хора, но веднага да се изпъчи някой в общественото полезрение и да насажда неприязън. Вложете малко разум и креативност, напишете писмо до кмета или институцията отговаряща за детските градини, сигурна съм, че ще откликнат на сигнала и ще помогна, с каквото е в рамките на закона и наредбите! Четейки статията, пък и някои коментари си мисля дали пък не е поръчково!? Не познавам лично директор Гайдарджиева, но съм чувал и лоши и добри отзиви за нея. Нещо съвсем естествено. Така че, родители, помислете и се заемете с правилния ход на действие, не да хленчите бетер бебета!


17 Юни 2015 15:01 | 123
Оценка:
14
 (
16
 гласа)

Уважаеми родители, ще Ви кажа само едно: На входната врата пише, че от 06. 07. 2015 ще бъдат сборни групи, а групи с по-малко от 16 деца, ще бъдат разсформирани по- рано. Защо не си направихте труда да проверите до колко деца е спаднала групата. Сигурна съм, че е била под този минимум. Е, какво директорката ли е виновна, не мисля, че е удачно да се влачи цяла група за 12-13 деца. И още нещо тези деца, ревящи сега, ще ревът след три седмици.


17 Юни 2015 15:04 | Глупостииии
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

никол написа:никол

Миличка, нещо си сбъркала, я се разходи до бюрото по труда, направи справка за свободните работни места в яслите и градините, подай си документите с полагащия се ценз за работа, пък да видим дали някой ще те върне ако си вършиш работата. И престанете да обвинявате кмета за съседските, семейните и пр. несгоди произлизащи от вашия характер!


17 Юни 2015 15:04 | Галина и Иван Т.
Оценка:
1
 (
15
 гласа)

Г-жо Гайдарджиева, ние родителите сме с Вас! За един учител можеш да съдиш по собствените му деца, а Вашия син е гордост за Благоевград и за България. ШАМПИОН, ЧОВЕК, ЛИЧНОСТ! Прекрасен млад мъж прославил многократно страната ни! Достоен пример за младото поколение! Имате нашето уважение като педагог и като родител!


17 Юни 2015 15:07 | До Наблюдател
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

Вие сте се объркали ! Детска ясла 10 "Макове" ИМА ! Намира се на "Хайдукови" 35 в посока плажа, има и Детска градина №10 "Мак" . Първо проверете, а след това пишете . А детската градина до плажа е № 3 "Детелини".


17 Юни 2015 15:16 | никол
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

до кмета стига е назначавал в детските градини негови хора там няма случаен персонал само хора на кмета и негови приятелчета Наско купонджията


17 Юни 2015 15:19 | никол
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

не трий постове защото точно с връзки се започва работа в детките градини дай си тел да се видим в очи и да ти разкажа за какво иде реч


17 Юни 2015 15:24 | 1234
Оценка:
-4
 (
6
 гласа)

до Иванова написа:
И ти си майка нали? Доколкото знам си загубила син. Нещо не си ли се замисляла, че нищо не остава ненаказано.


А вие пък що за човек сте да ръчкате в човешката болка и съдба. не ви е срам ?
в държавата ни всички държавни позиции се заемат с връзки и пари, така е и за работното място на учителките
Държат се с децата ни като с животни, злобно и нагло. Масова ситуация по детските градини, защото реално нищо не може да им се направи. Гласа на работещия родител е глас в пустиня и води детето си там защото няма друг избор.
Децата на сборни групи се стресират много, а не смятам че детската градина е място на, което трябва да се чувстват плахи и несигурни. На вратата ги дърпат като чувал с картофи ревящи и вкопчени в родителите само и само по бързо да ги сложат да се нахранят за да учителките изпият сутрешното си кафе и да поклюкарстват.


17 Юни 2015 15:25 | никол
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

и за какъв ценз ми говорищ, за лелка какъв ценз или обеазование трябва, педагогика може би или нещо съм се объркала, точно в детските градини бачкат ваши хора


17 Юни 2015 15:29 | Майка
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Детето ми не е в градина в Благоевград но и при нас положението е същото. Мисля, че навсякъде е така но стреса за децата е ужасен. Миналата година детото отказа да ходи на градина, неспеше по цели нощи и се будеше с рев и молби да не ходи в "другата група".


17 Юни 2015 16:07 | 2222
Оценка:
3
 (
21
 гласа)

Какви връзки бе хора? Останаха малко лудите желаещи да работят за мизерни пари при огромна отговорност и стрес в градините и яслите... кой е луд да му реват 30 деца на главата. глупости пишете. по-неблагодарна работа от тая няма..... вкарайте я тая устата майка за 10 мин. там, дали ще се оправи и с две деца незнам... камо ли 30


17 Юни 2015 17:16 | запознат
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

До " Майка" и "Просветен"- "родител сам
на дете в ЦДГ10 при плажа.... "Госпожо много жалко е че не энаете коя детска градина посещава детето Ви. При плажа е ЦДГ№3 с директор Марусия Иванова. Извинете се на хората които без основание сте обидили! И запомнете имената на хората които се грижат за децата Ви!


17 Юни 2015 17:17 | 7777
Оценка:
7
 (
21
 гласа)

Повечето родители си оставят децата в яслите и градините от 07ч. до 18ч. Децата страдат за" много заетите"си майки и затова сутрин плачат. Учителките не са виновни, че децата искат да виждат майките си. Те каквото могат правят.


17 Юни 2015 18:06 | Госпожа
Оценка:
4
 (
12
 гласа)

Уважаеми родители, скъпи баби! Имате ли реална представа за вашите деца?


17 Юни 2015 18:10 | указател
Оценка:
9
 (
19
 гласа)

Мили родители, градините в Благоевград са на общински бюджет, затова са под командването на общината. Като не ви харесва идете в частните, на 800 лева такса. И учителите не искат само през лятото да излизат в отпуска, но ако излизат през април или октомври трябва да има заместник учител, но общината няма средства за заместници . Пак опираме до общинския бюджет, който никога няма достатъчно средства за градините. И ако някой учител или директор лично Ви е нагруби, пишете оплакване точно до него, а не срещу цяла образователна институция. Всяко стадо има черни овце, както сред персонала на градините, така и сред родителите на децата в градините.


17 Юни 2015 18:47 | до Учителка
Оценка:
1
 (
11
 гласа)

От години работя с деца и се учудвам на глупостите, които си написала! Просто обясняваш на детето си, че едни много добри госпожи щели да се грижат за него и то, ти да видиш, просто се успокоявало. А другите родители захвърляли децата си и хуквали на работа?!?! Ти изобщо осъзнаваш ли какви простотии си написала?!?! Цяла лекция мога да ти изнеса за скромния ти интелект, който прозира от тъпия ти коментар, но съм свикнала за лекциите да ми плащат!


17 Юни 2015 18:53 | до указател
Оценка:
2
 (
6
 гласа)

А как преди години нямаше проблем лятно време с градините? Начални учители от училищата бяха изпращани в градините, те и без това нищо не правят в училище през лятото. Така им уплътняваха времето. И без това цялото общество се дразни от това, че учителите работят 9 месеца в годината, а получават 12 месеца заплати. Сигурна съм че скоро и този проблем ще бъде решен, защото е очевадно неправилно днешното положение. В България в крайна сметка всичко си идва на мястото, но бавно и тягостно. И това положение няма да остане така!!!


17 Юни 2015 18:54 | k
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

мале цдг 3 е ужас. Марусия е отврат жена целия персонал тормози децата. аз моето го преместих


17 Юни 2015 19:21 | Родител
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Моето дете посещаваше Детска ясла 10 "Макове", просто съм очарован от колектива който работи там начало с директорката Петкова, в момента е в Детска градина №8, но там нивото е много много по ниско, бих препоръчал на директорите на детските градини да отидат да видят как се работи при директорката Петкова. А за читателите давам този адрес да разгледат за какво става въпрос.
https://www. facebook. com/makove. blagoevgrad/about


17 Юни 2015 20:11 | майка
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

Поздрави за майката, че явно изразява недуволството си поради факта, че първите групи се разформироват. И аз съм майка на малко дете, много е стресиращо за детет, че се дели от родителите, а и ако вече е свикнало с едни деца да го местят другаде. Нелепо е да се пише, че си "захвърляме децата", та нали ги учим да си играят, а ние да работим. Всеки има право на мнение, но право е на работещата майка, детето и да е на ЦДГ. Лошо е да се отнасят към децата ни с неподобаващо поведение и затова апелирам към всеки родител да сезира органите но от кой и поради каква причина има такива намерения. Има нещо по-лошо, че ако си изкажем мнението се отразява върху децата ни, но това си зависи от нас, ако си родител на място ще се погрижиш за детето си да не е тормозено по-какъвто и да било начин. Моля и да не се пишат глупости по адрес на майката, та апилира, че детето неиска да ходи на ясла, заящото вижда, че детето се измъчва, а не че не му е обяснено. Не пишете глупости.


17 Юни 2015 20:31 | майка
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

Какво значение имат успехите на сина на Гайдарджиева пред детските сълзи, за които е по-удобно да си затвори очите!!! Милите госпожи са заети да обсъждат родителите, кой женен разведен и децата слушат!!! Айде и ние да си затворим очите и да кажем -ами майките са виновни!!!!!


17 Юни 2015 20:32 | баба
Оценка:
12
 (
24
 гласа)

Как не ви е срам да оплювате хората, които се грижат за най-скъпото ви, децата! Като виждам колко правописни грешки има в коментарите, ми става ясно какви деца отглеждате, защото за възпитание не ми се говори! Виждам коментар и на една наркотрафикантка, чийто син и внук са напълно психично болни! Каква си ти, Бирб... ва, че коментираш голямата болка на Маруся Иванова за загубата на детето и?!! Има и майки, които са в майчинство, но записват децата си за дежурна група през цялото лято? Какви майки са-които не могат да търпят детето си!!! Болен народ и млади "амбициозни"родители! УЖАС!!!


17 Юни 2015 20:52 | до баба
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

БАБИНАТА ТИ! Оплюват хората, както тъпо се изразяваш въпреки претенциите ти за голяма грамотност, та недоволни родители се жалват за лоши грижи за най-скъпото им- децата им! Само тъпотиите за наркотрафикантката, сина и и внука и, за които си написала говори що за патка си! А майките, които са в майчинство записват големите си деца в детската градина, за да могат по-спокойно и по-свободно да отглеждат по-малките си деца. Това е толкоз просто и логично, но за трезвомислещ човек, а не за изкуфяла баба! А младите и амбициозни родители бачкат яко, за да изхранят семействата си и да внасят осигуровки, та такива бабушкери като теб да получават пенсии, затуй е болен народа...


17 Юни 2015 21:12 | баба
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Смях, смях и правописни грешки и неправилно структурирани изречения!


17 Юни 2015 21:30 | баба
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Бир... ва, в Хърсово има място и за теб! Толкова злоба, толкова простотия, толкова ДЕБИЛНОСТ, няма в света! Ск рий се и не пращай внучето си в ДГ, а за дежурните групи наистина имат право децата на работещи родители!


17 Юни 2015 23:02 | аз
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

И какво пак нищо Маруся и целият и екип пак ще продължават... Дайте нещо да направим. Подписка медии


17 Юни 2015 23:14 | sde
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

пепа написа:Ми сформират се, защото и тия учители и те имат нужда от отдих, и те имат деца, и те са майки е затова..... Какво искате учители там да са денонощно ли? В нормалните страни има един учител на 6 децав детската градина, а тук един учител е на 26 деца.

Е ние нямаме ли нужада от отдих, тези учители си ходаят на работа като всеки останал, какво им е по различното от обикновения грежданин че не мога да разбера., а да не говорим да им смсетаме часовете които работят че маи няма да излезе сметката


17 Юни 2015 23:21 | Работещ родител
Оценка:
3
 (
9
 гласа)

Подкрепям напълно мнението на родителите, които са против сборни групи. Няма по-голям некомфорт за всички: деца, родители и баби, когато дойде време за сборните групи. Този абсурд трябва да се прекрати – моите уважения към госпожите, но те трябва да почиват целогодишно, а не само в летните месеци. Мисля, че няма да е такъв стрес за децата и групите ще са по- посещавани, ако поне една от госпожите им е на работа. ОК - нека почиват 2м., но целогодишно!!!! То и на нас родителите ни се почива от 15 юни до 15 септември, но за съжаление регламентирания отпуск е около 20 дни. Кметът, или там който трябва да вземе необходимото решение, защото проблема е не само в коментираните градини, а в целия град.


17 Юни 2015 23:29 | невена
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

Първо :поздравления към майката, за смелостта да си изрази мнението !Не виждам нищо лошо в това да е загрижена за спокойствието на детето си !Всеки който има дете знае, че на тази възраст са най-податливи на резки промени, и стреса е пагубен ! И едва ли с идеята да сподели тревогите си и да се вземат мерки по въпроса, майката е очаквала точно такъв резултат - ПОМИЯ ОТ СУЛЮ И ПУЛЮ и тяхното мнение!!!!! Аз съм съгласна с позицията изразена в писмото, на който не му е удобна -тука не е място за избиване на комплекси и за доказване на противното ! Поведението на госпожите като цяло в детските градини е под всякаква критика - едва ли не ти правят услуга, че ти гледат детето, и ти трябва да си им длъжен; самочувствието е от друга планета ; досадното задължение уж да пазят децата в пясъчника -да не дава Господ такава мъка; ами тежката задача да клюкарствуват на прав крак на площадката .....м дааа!!!! Ами и другите хора работят и се мъчат по ТЕХЕН си начин- нали


17 Юни 2015 23:40 | невена
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Второ :до УЧИТЕЛКА -коментара ти като цяло не отговаря на" титлата" ти, а изказвания като :Защо моето дете не плаче сутрин- защото е нахранено, облечено, събудено навреме. Обяснено му е, че ще го гледат едни много добри госпожи, които са му какички и то ги обича. - не отговаря на позиция та ти като майка ! НЯМА ДА КОМЕНТИРАМ ЗА ДА НЕ СЕ НЕРВИРАМ..... БОЖЕ, БОЖЕЕЕ


17 Юни 2015 23:46 | невена
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

Трето : подкрепям майката на писмото и съм съгласна с нея на 100%. Късмет и дано да има адекватна реакция !!!!!


17 Юни 2015 23:58 | Майка
Оценка:
2
 (
8
 гласа)

Както винаги тук сме се събрали, за да плюем. Адмирации, г-жо Учител! Права сте, че нагласата на детето се формира от родителите. Ако му е обяснена ситуацията и се подходи спокойно и детето ще е щастливо. Моето дете е вече в 3-ти клас и излезе от плютата ЦДГ 3 "Детелини" на Маруся Иванова, явно не знаят конкретно няколко майки тук в коя детска си хвърлят децата, щом според коментиращи въпросната е директор на #10... Очарована съм от отношението на персонала, и в сборни групи сме били, но ревящите деца са били единици.
Измествате проблема! Статията е за ЦДГ 12, не за друга. Но на някой явно му е платено да лае. А ако си гледате децата с любов, а не бързате да ги метнете на лелките, за да запалите цигара и да си пийнете кафенце, няма да истерясват. Нямам под ръка баби и дядовци и затова давам здрава основа на детето си, спокойствие и увереност, че е желано и обичано.


18 Юни 2015 00:05 | Майка
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

И още нещо, подкрепям майката, защото ако във 12 ситуацията е такава, следва да има наказани. Възмути ме, че плюят по 3-ката, и то масово. А може би само там родителите не ги гледат като златни кокошки и учителите нямат право и лев да съберат от тях.


18 Юни 2015 01:24 | родител
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

Искам първо да поздравя възмутената майка подала т. нар. сигнал за това, че се е опитала да посави запетайките на правилните им места (престарала се е). Но това не е същността на проблема. Затова и аз няма да се старая с пунктуацията. На първо място искам да попитам защо след като сте толкова възмутена и разтърсена не се представихте коя сте? Моето дете също посещава "оплютата" детска градина и понякога също плаче - дори и при собствените си госпожи. Децата, както и възрастните имат настроения, неразположения и емоции. Аз съм изключително доволна от грижите и търпението, които полагат не само неговите госпожи, целият персонал, защото се е налагало детето ми да посещава сборни групи. И още нещо, след като сте решила да поверите детето си на екипа на детската градина, то би трябвало да им имате доверие. И между другото, когато бързате да се възмущавате помислете също, че в групата има още 25 деца, които също трябва да бъдат обгрижени и обградени с внимание!


18 Юни 2015 01:40 | родител
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

Но винаги трябва да търсим вината в другите, не и в самите нас, ние сме безгрешни! Дали някой си е направил труда да се поинтересува за предучилищното образование в други държави ( в Норвегия например). При тези условия там сигурно ще трябва да сезирате прокуратурата! След като нямате доверие на учители и помощник възпитатели си наемете бавачки или за тези условия, за които претендират еизпратете детето си в частна градина! И след като завиждате на учителите за работното време и отпуските Ви предлагам да влезете в една детска градина, за да се запознаете отблизо с тяхната работа, а след това сигнализирайте и се възмущавайте. Все пак, смятам, че говорим и за предучилищно възпитание и образование, а не само за "забавачка"!


18 Юни 2015 06:48 | 1
Оценка:
-4
 (
18
 гласа)

Ей много глезени деца имате уважаеми майки. Плакали, дърпали се и не знам още какво. Това е реалният живот, не може вечно да висите до главите им. Като не ви харесва си ги гледайте вкъщи, но сте прекалено заети да се занимавате с чужди мъже във фейсбук, и по разни дискретни кафенета.


18 Юни 2015 06:58 | 33333
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Мисля, че не трябва всички детски градини и учители да бъдат слагани под общ знаменател. Когато аз записах моето дете в ясла всички лелки го наричаха еди какво си дете поради факта, че аз работя в дадена институция. Детето плачеше и аз без да се замисля го преместих в друга квартална градина. От първия ден проблемите с детето и нежеланието да ходи на ясла изчезнаха. Не позволяваъте експерименти с децата си. Поговорете с детето и с персонала потърсете с действие и ако не се получава просто действайте.


18 Юни 2015 07:55 | никол
Оценка:
0
 (
8
 гласа)

Наско купонджията превъна града ни в един вечен купон, то чадъри то радия то бирени фиести, купонджия за кмет, купонджийски град, и назначаване на негови хора


18 Юни 2015 10:04 | Ваня Везенкова
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Уважаеми дами и господа,
Нека мислим реално: цялата тази суматоха се създава от поредното недомислие в държавното слабо "законодателство". Ако педагозите и персоналът в детската градина имат n на брой дни отпуск, майките/настойниците на децата могат да имат същия брой дни. Така ще се насърчи и раждаемостта:с един коршум, два заека...


18 Юни 2015 12:10 | 1
Оценка:
1
 (
11
 гласа)

Ех, детска учитлка да си. Ииии да ходиш на работа с голяма чанта и цяло лято отпуска.


18 Юни 2015 12:18 | Родител
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Вече два дни чета коментарите под статията и реших и аз да изложа моята гледна точка, като родител на дете от посочената в статията детска градина. Аз познавам госпожите на моето дете и съм изключително впечатлена от знанията, които получава в детската градина. Вече почти една година не съм усетила надменно отношение от тях.
Единственото лошо впечатление, което имам от детската градина е липсата или ненавременната информация (имам няколко примера), което след себе си води до лоша организация на процеса.
Според мен децата плачат, тъй като в момента родителите на дечица от разформираните групи, не знаят в коя точно група са разпределени и биват препращани от филиал на филиал.
В много от коментарите се говори за вината на родителите, по този повод да споделя пак личен опит - един от малкото пъти в които е плакало сърцераздирателно моето дете е след едно от тържествата, когато 50% от дечицата в групата си ги взеха родителите още в 11 часа, а ние нямахме възможност.


18 Юни 2015 18:14 | ани бг.
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Преди три години моето дете беше възпитаник в цдг, АЛЕНИ МАКОВЕ,. Аз като родител останах доволна от учителките, лелките и директорката! Детето ми беше обгрижено с внимание, човешка обич и заслужено уважение от страна на целия персонал включвам и летните месеци когато е посещсвала и сборните групи! Никой не е виновен че децата ни плачат, вината е в нас и по точно в домашното възпитание! НИЕ сме първите учители на децата си! Моите уважения към ДИРЕКТОРКАТА и към целия обслужващ персонал на детската градина! Специални поздрави от ИВА!


18 Юни 2015 19:06 | до Иванова и Паскова
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Нали си давате сметка, че няма вечно да сте там / в ДГ Детелини/? А после? После-възмездие. Не забравяме и не ни подценявайте. По-добре да се изселите по родните си места, че ако ви срещна със сигурност няма да ви поздравя любезно, а.....


18 Юни 2015 21:20 | баба
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Бирбатева, много си симпатична с тъпите си коментари. Имаме информация и за претенциите ти за
дебилния ти внук в училище! Моли се да не ме стещнеш!!!


18 Юни 2015 22:07 | до баба
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Ти защо не си гледаш старините и внучето ами си седнала на компютъра да отговаряш на коментарите и да обиждаш?! Както казват психиатрите - с възрастта се изострят лошите черти от характера на човек- представям си какъв киликанзер си!


19 Юни 2015 11:00 | Добронамерена
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Подкрепям майката! За съжаление обаче, в ЦДГ 12 има и други проблеми! Далеч съм от мисълта да поставям под общ знаменател всички преподаватели и помощен персонал. Г-жа Директорката трябва да обърне внимание на някои от групите. А, кои групи? Тя знае много добре! В кои групи се случва на обяд да бъдат прибирани от бабите си между 7 и 10 деца /не по време със сборни групи/? И по-важното: Защо ги прибират! И ако сутрин трябва да водим децата си НАХРАНЕНИ, да ги взимаме на обяд и не можем да вземем следобедната закуска, защото така е по заповед, то какво излиза, че преподавателките са ангажирани с децата за 4 часа дневно . И съм длъжна да отбележа, че говоря от личен опит и прибираме детето на обяд не защото така искам или ми е лесно, а защото при нас се стигна до здравословни проблеми от стреса на който беше подложено детето в градината! Тържествата също са мерило за ентусиазма и креативността на учителките.... направете анализ Г-жо Директор и вземете мерки там, където е необходимо


19 Юни 2015 11:03 | мая
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

В София децата ги изпращат в сборни групи в други квартали, но никой не роптае, като майките по кафетата, който по цял ден обсъждат ДГи госпожи без да се замислят, че именно на тях са поверили децата си.


19 Юни 2015 18:56 | До бабите и майките
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

ПОЗДРАВЛЕНИЯ ЗА МАЙКАТА КОЯТО Е СПОДЕЛИЛА ПРОБЛЕМА. А ВИЕ ОСТАНАЛИТЕ, КОИТО СТЕ СРЕЩУ РОДИТЕЛИТЕ И МАЙКИТЕ ДА КОМЕНТИРАТЕ ДАЛИ ПИЯТ КАФЕТО С ЦИГАРА ИЛИ БЕЗ ЦИГАРА НЕ Е ВАША РАБОТА. ДАЛИ Е В ФЕЙСБУК ИЛИ НЕ. КОГАТО СА ЗАВЪРШИЛИ ОБРАЗОВАНИЕТО СИ ГОСПОЖИТЕ, СА БИЛИ НАЯСНО ЧЕ РАБОТАТА ИМ Е С ДЕЦА. АКО НЕ ИМ ХАРЕСВАТ ДЕЦАТА ДА СТАНАТ СЧЕТОВОДИТЕЛКИ. УЧИТЕЛКИТЕ ИСКАТ ОТПУСКИТЕ М. ЮЛИ И М. АВГУСТ, АКО ОБАЧЕ РАБОТЯТ В ЧАСТНИ ФИРМИ ДАЛИ ТОЧНО ТОГАВА ЩЕ ИМ ПОЗВОЛЯТ ДА Я ПОЛЗВАТ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ МЕСЕЦ СЕПТЕМВРИ С ЗАПОЧВАНЕТО НА УЧЕБНАТА ГОДИНА СЕ ПОЧВА С ПАРИ ОТ 20 ДО 50 ЛВ ЗА МАТЕРИАЛИ И Т. Н. ТОГАВА НЯМА НИТО ЕДНА В ОТПУСК. ДА НЕ ГОВОРИМ ЧЕ В ДЕТСКИТЕ ГРАДИНИ СЕ КОМЕНТИРАТ САМО РОДИТЕЛИТЕ И ДЕЦАТА.


19 Юни 2015 19:04 | До бабите и майките
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

МНОГО ДОБРЕ ЗНАЕМ КОИ СЕ ХВАЛЯТ И ЗАЩИТАВАТ!!! ТЕЗИ АМБИЦИРАНИ И КОМПЛЕКСИРАНИ РОДИТЕЛИ!!! МОЛЯ ВИ НЕ ГОВОРЕТЕ ГЛУПОСТИ, НИТО СТЕ ИМ КУПИЛИ ЦИГАРИТЕ, НИТО КАФЕТО СТЕ ИМ ПЛАТИЛИ ЧЕ СМЕТКА ДЪРЖИТЕ!!! СЯКАШ РАБОТЕЩИТЕ В ДЕТСКО ЗАВЕДЕНИЕ КАФЕ НЕ ПИЯТ И НЕ ГИ ВИЖДАНЕ НИЕ ТЕЗИ НЕЩА!!


20 Юни 2015 18:55 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Обръщам се към всички заинтересован от създалата се дискусия и най-искрено ми се ще разсъжденията да прехвърлят личния фактор и да бъдат обективно ориентирани към момента на осъзнаване на истинския проблем и начините за справяне. Злите нападки единствено показват ниската култура на общуване и поведение, така че съветът ми е: направете услуга на себе си и изисквайте всичко онова, което смятате за свое право по един смел, директен и уважителен начин, който ще покаже единствено и само адекватно поведение, а не стремеж за агресия, с която сами не можете да се справите. Факт е, че училището като институция заедно с всичките и субекти, е изпаднало в дълбока криза. Монетата си има две страни - едната е, че децата ни растат доста невъзпитани, без граници в поведението, без уважение към съучениците си, учителите си, без формирана адекватна ценностна система и с изключително много агресия в поведението си. Тези проблеми произтичат не само от семейното възпитание, но и от заобикалящата среда, вкл


20 Юни 2015 18:57 | Младши учител
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Тези проблеми произтичат не само от семейното възпитание, но и от заобикалящата среда, включително медийната помия, която влияе много силно върху психиката и нервната система на децата ни (само вижте какви са детските филми и анимации....). Пълно е и с родители, които нямат адекватна преценка за ситуацията в училище и в детските градини, за огромния стрес и ужас, на който са подложени някои учители. Същевременно вашите деца, мили родители, често са агресивни, защото са лишени от вашето внимание! Те търсят как да привлекат внимание, защото майките им и бащите им от сутрин до вечер работят и не им остават сили, време, а понякога и желание да комуникират с тях. Не съдете учителите, които не са многоръкия Шива, който да огрее стотици деца, лишени от внимание и не очаквайте ДА ВИ ЗАМЕСТЯТ!! И моля ви, не подценявайте дисциплината, която е едно от важните средства, които не просто поддържат реда в училище и в детските градини, а има важен възпитателен ефект за самодисциплината и отговорностт


20 Юни 2015 18:59 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Ситуацията е сложна - аз разбирам напълно и двете страни и смятам, че спорът е безсмислен. Родителите и учителите трябва да работят в една посока, а не един срещу друг. Жалко е, че и дори в Интернет пространството, отново се сблъскваме с престрелки между тях - хора, ние сме двете страни на една и съща монета!!! Докато се карате кой е некадърен, чие дете е невъзпитано, кой крив и кой прав, губим нашите и вашите деца - цяло поколение губим! Колкото и да не им е приятно на родителите, дисциплина трябва да има - ред, правила и контрол. Иначе рискуваме следващото поколение, когато достигне трудоспособна възраст, да не бъде особено способно откъм навици и самодисциплина.


20 Юни 2015 18:59 | Младши учител
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

По-долу копирам текст от блога на Милена Борисова, който се опитва да поведе дискусия по отношение на вечно премълчаваното: взаимоотношенията учители-родители. Горещо препоръчвам да я прочетете!


20 Юни 2015 19:00 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

„ Рон Кларк-американският учител на годината
Написана от Милена Борисова

Не си спомням къде и кога, беше отдавна, прочетох този материал. И макар, че описва американската училищна действителност, толкова много ми напомня за българското училище, че го копирах и не спирах да го препрочитам. Сега отново се връщам към него и ви го предлагам, защото децата са наша обща отговорност и винаги учениците, с които съм работила са били и си остават „моите деца“. Заради тях си струва да го прочетете до последното изречение, а това ще ви даде възможност да видите и друга гледна точка-тази на учителя на вашето дете.


20 Юни 2015 19:01 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Рон Кларк, авторът на „Краят на класовете от меласа – как проваляме нашите деца – 101 изключителни решения за родители и учители”, беше наречен „Американският учител на годината” от Дисни и беше изборът на Опра Уинфри за нейната рубрика „Феноменални хора”.

Той основа Академия Рон Кларк, в която идват да се учат учители от цял свят.

СNN – Това лято се запознах с една директорка, която беше обявена наскоро за директор номер едно в нейния щат. Тя беше обичана и дори обожавана от всички, но ми каза, че напуска професията.
Аз извиках: „Не можете да ни напуснете! ”, а тя безцеремонно отвърна: „Виж, ако ми предложат да оглавя сиропиталище – прегръщам го с две ръце. Но с родители повече не мога да работя; те ни убиват. ”
За нещастие, това твърдение изглежда става все по-вярно. Днес новите учители се задържат в професията средно по 4, 5 години и много от тях посочват като причина за напускането си именно „проблемът с родителите”.


20 Юни 2015 19:02 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

”. Мълвата за това се разпространява и колкото повече негативизъм поемат учителите от родителите, толкова по-трудно става да се наемат най-добрите и най-умните колеги на работа.
И така, какво можем да направим, за да спрем тази лавина? Какво точно искат учителите от родителите да разберат?
Като начало – ние сме учители, а не бавачки. Ние сме образовани професионалисти, които работят с децата ви всеки ден и често виждат детето ви в различна светлина от вашата. Ако ви дадем съвет, не се борете с него. Вземете го, и го следвайте така, както следвате съветите на вашия адвокат или лекар. Вече съм свикнал с родители, които просто не желаят да чуят нищо отрицателно за своето дете. Но понякога ако вие вземете присърце едно ранно предупреждение, то може да ви спести много бъдещи неприятности.


20 Юни 2015 19:02 | Младши учител
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Вярвайте ни. Понякога когато казвам на някои родители, че детето им има поведенчески проблеми, аз просто виждам как се изправят космите на гърба им. Те са готови да се борят и да защитават своето дете, и това е изтощително. Едно от най-болните ми места е, когато кажа на някоя майка нещо, което синът й е направил, тя да се обърне към него и да попита: „Това вярно ли е? ” Ами, да, вярно е, разбира се. Нали току-що ви го казах. И, моля ви, не питайте дали може някой съученик да потвърди станалото и дали още някой друг учител е присъствал. Това само унижава учителя и обезсилва учителско родителското партньорство.


20 Юни 2015 19:03 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Моля, престанете с всички видове извинения
И ако наистина искате да помогнете на вашето дете да успее, престанете да му търсите извинения. Попитах наскоро един мой ученик за лятната му работа и той ми каза, че още не я е започнал. Казах му, че съм много разочарован, защото новата учебна година е на прага. Майка му тогава се намеси и обясни, че цялото лято било ужасно за тях поради семейни проблеми през месец юли. Казах им, че много съжалявам за това, но подчертах, че домашната работа беше дадена през месец май. Тя бързо добави, че самата тя е разрешила на детето малко „време за почивка” през лятото преди да се хване на работа през юли и че в крайна сметка не е негова вината, че не е изпълнил задачата си.
Можете ли да почувствате болката ми?


20 Юни 2015 19:03 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Някои родители винаги ще намират извинения независимо от ситуацията и те отглеждат деца, които ще израснат възрастни, постоянно търсещи извиненията, без работна етика. Ако не искате вашето дете да завърши на 25 години безработен на дивана пред телевизора с пакет чипс, то моля, спрете да им измисляте извинения за несвършената работа. Вместо това, съсредоточете се върху намирането на решение.
Родителю, бъди партньор вместо прокурор.
Както знаете, драги родители, не е проблем фактът, че детето ви понякога има проблеми. Те изграждат характера и дават житейски уроци. Като учители, ние сме особено обсъждани от онези родители, които се противопоставят на тези уроци; ние ги наричаме родители хеликоптери, защото са готови да връхлетят и да спасяват своето дете във всеки един момент, когато нещо не е както трябва.


20 Юни 2015 19:04 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Ако ние сме дали на детето 79 процента на проекта му, значи толкова заслужава. Не си губете времето да се срещате с мен и да преговаряте за 80. Резултатът е 79, независимо от вашето мнение, че трябва да е за петица (80 процента). Това може би е трудно за преглъщане, но вие не трябва да мислите, че след като детето ви получава само шестици, то непременно получава и добро образование. Истината е, че често пъти именно лошите учители са тези, които пишат лесни шестици, защото знаят, че тогава всички ще ги оставят на мира. Родителите ще кажат: „Моето дете има страхотен учител! Има само шестици тази година! ”
Уау. Я помислете добре. Ако трябва да сме обективни - именно добрите учители са онези, които пишат ниски оценки, защото така повишават критерия на очакванията. И въпреки това, когато вашето дете получава ниски оценки, вие бързате да се оплаквате и се отправяте към канцеларията на директора.


20 Юни 2015 19:05 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

. Моля ви, спрете се за момент и се огледайте. Преди да оспорвате ниските оценки, които учителят е „дал” на детето ви, може би трябва да осъзнаете, че вашето дете си е „заработило” тези оценки и че учителят, от когото се оплаквате, всъщност може би провежда най-доброто обучение.
И, моля ви, бъдете партньори, не прокурори. Имах един ученик, който преписваше на тест, и родителите му заплашиха да повикат адвокат, защото съм бил набедил детето за престъпник. Зная, че звучи безумно, но директори от цялата страна ми казват, че все повече адвокати придружават родители на родителски срещи, за да защитават децата им.



20 Юни 2015 19:05 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Учителите стъпват по яйчени черупки

Толкова ми е жал за всички колеги администратори и учители, чиито ръце в момента са напълно завързани. В много отношения ние живеем в постоянен страх какво точно ще се случи в следващия момент. Ние стъпваме по яйчени черупки в една все по-отслабваща образователна система, където учителите нямат куража да са честни и да говорят онова, което мислят. Ако направят малка грешка, тя може да се превърне в бедствие.
Майка ми току-що ми разказа за едно дете в местното училище, което надраскало лицето си с флумастер. Учителката опитала да го почисти с мокра кърпичка и това оставило червена следа върху лицето на детето. Родителят повикал пресата и учителката била уволнена. Моята майка, самата моя майка каза: ” Можеш ли да повярваш какво е направила тази жена? ”


20 Юни 2015 19:06 | Младши учител
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Почувствах това като удар в корема. Честно казано, аз също щях да опитам да почистя маркера по този начин. Да знаеш, че можеш да загубиш работата си за нещо толкова дребно, е просто плашещо. Защо изобщо някой би пожелал да влезе в нашата професия? Ако нашите учители продължават да се чувстват заплашени или уплашени, вие ще ограбите нашите училища от най-добрите и ще оковете нашите усилия да наемаме утрешните отлични учители.
И, последно – при проблемни ситуации действайте професионално.
Ако детето ви каже, че в класната стая се е случило нещо, което ви засяга, поискайте да се видите с учителя като му кажете: „Исках да ви кажа, че детето ми разказа за нещо, което се е случило в клас, защото зная, че децата са склонни към преувеличение и защото в една история винаги има две страни. Надявам се че ще можете да осветлите малко тази случка за мен. ”


20 Юни 2015 19:06 | Младши учител
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

.” Ако не сте доволен от резултата, тогава отнесете своите въпроси до директора, но преди всичко – никога не говорете отрицателно за учителя пред детето си. Ако то знае, че вие не го уважавате, и то няма да го уважава, а това вече ще доведе до купища проблеми.

Ние знаем, че вие обичате вашите деца. И ние също ги обичаме. Ние само искаме – и ви молим – да ни вярвате, да ни подкрепяте и да работите заедно със системата, а не срещу нея. Ние се нуждаем от вас като опора, нуждаем се да ни отдадете уважението, което заслужаваме. Издигнете ни, накарайте ни да се чувстваме ценени, и ние ще работим дори още по-усърдно, за да дадем на децата ви най-доброто възможно образование.
Това е учителско обещание, от мен към вас. „




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар