С 300 000 лв. в джоба оркестрантите от операта работят частно по време на отпуск

24 февруари 2011 00:20   31 коментара   20878 прочита
Петко Бонев
Петко Бонев


Петко Бонев

Само до април 2011 г. заявените дни за отсъствие са 352, за 2010-а “шампиони” са ексдиректорът П. Бонев със 116 дни, солистите Б. Топалова - 107, Ю. Николов - 122, В. Костов - 120...

Камерна опера - Благоевград, която струва годишно на общинския бюджет, респективно на данъкоплатците от областния център, 300 000 лв., не може да осигури със собствен ресурс празничния концерт за Трети март и се налага да се ангажират гост-диригент и оркестранти, защото част от щатния й състав е в неплатен отпуск, за да участват в изяви от личния си календар, стана известно вчера.

Парадоксалната ситуация изплува от докладна на кмета Костадин Паскалев, внесена в ОбС. Порочната система действа от години и е приела епидемични размери, като заради лични интереси директно е застрашен нормалният творчески процес на културната институция. Само от 1 януари 2011 г. до края на април заявените за ползване неплатени отпуски са 352 дни. Диригентът Красимир Топалов например до 21 февруари е имал 38 дни неплатен и 11 дни платен отпуск, за предишната година е ползвал общо 107 дни отпуск. “Шампиони” по тези показатели са още подалият оставка директор Петко Бонев със 116 дни за 2010 г., Бистра Топалова, артист-солист - 107, Юри Николов, солист - 122, Стоян Гюзлиев, оркестрант - 103, Валери Костов, оркестрант - 120, Анелия Пенева, оркестрант - 105, Марио Атанасов, оркестрант - 103, Даниела Михайлова, оркестрант - 103, и Парашкев Станков, оркестрант - 114. В същото време останалите им колеги са ползвали максимум 66 дни.

За 2011 г. заявките за големи неплатени отпуски са отново от същите артисти, което означава, че от години те имат трайни ангажименти извън календара на Камерна опера - Благоевград, която им плаща осигуровките и заплатите.

На 1 февруари 2011 г. със заповед на кмета Костадин Паскалев на мястото на подалия оставка Петко Бонев бе назначена за вр.и.д. директор на операта Лина Ангелова, като един от първите й ангажименти заедно с художествения съвет е да преустанови порочната практика голяма част от творческия състав да ползва неплатен отпуск, а общината да плаща хонорари на външни изпълнители. Продължителното отсъствие на диригента Красимир Топалов, на солисти и оркестранти освен че прави невъзможен нормалния творчески процес, сериозно демотивира останалия състав и това е основна причина за слабите резултати на операта през 2010 г., се сочи в анализа до ОбС. През месеците октомври-ноември, когато програмата на културните институции е най-наситена, Камерна опера - Благоевград е в намален състав. През януари-март 2010 г. са отсъствали по 10 от 26-те творци, през февруари - 14, през октомври - 18, през ноември - 13.

С други думи, Камерна опера се използва от голяма част от музикантите като източник на сигурни доходи и осигуровки във времето, в което нямат външни ангажименти. Независимо от поетите ангажименти на новото ръководство, в общината вече са постъпили нови 6 молби от оркестранти за 30-дневен неплатен отпуск, считано от 7 март. На практика с продължаващите отпуски на диригента и двамата солисти броят на отсъстващите става 9 и творческият и репетиционен процес става невъзможен. Ако се наемат външни изпълнители на мястото на отсъстващите, практически се обезсмисля съществуването на Камерна опера - Благоевград. Никоя друга от финансираните от общинската хазна институции не си позволява подобно поведение. А само преди два месеца тогавашният директор Петко Бонев гръмко подаде оставка, като заяви: “3 г. се борих с арогантността на общинската управа, навеждах се, потъпквах личното си достойнство, но чашата преля, поемам отговорността и си тръгвам, за да се запази колективът”. Формалният повод за оставката му бе, че не успял да защити премиите на 34-членния си екип.

Предстои среща на Комисията по образование, култура и вероизповедания към ОбС с вр.и.д. директор на операта и с художествения съвет, за да се изясни ангажиментът им към ресурсното обезпечаване на творческия екип. Ако не поемат категорични ангажименти в тази посока, ОбС ще трябва да решава изобщо за целесъобразността от съществуването на опера в Благоевград, защото 300 000 лв. от джоба на благоевградчани за неработеща институция, особено във време на криза, е лукс.

31 коментара
24 Февруари 2011 08:34 | Българин
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Дайте ги на Прокуратурата, да понесът отговорността си.


24 Февруари 2011 10:34 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

Изнесеното от кмета Паскалев отдавна е обществена "тайна" в Благоаевград. Чудно ми е защо до сега този въпрос не е решен. Камерната опера в Благоевград, не искам да цитилрам имена, бе създадена само за да се осигури възможност на лице от Благоевград, което завърши консерваторията. След това дойде и Пламен Карталов. Операта бе създадена с незаети извънбюджетни бройки от музея/ около 12 бр/. След това тези брайки станаха щатнти.
Но има още по драстичен случай. Уредника в музея Веселин Ангелов се води на щат в музея, получава си редовно заплатата, но живе в София, рядко идва в Благоевград и работи само по частни договори.
Кмета Паскалев знае това прекрасно, но явно си затваря очите или някой го кара да прави това, и не взема мерки.
А директорката Галина Миленкова лъже органите на МВР и прокуратурата че спазва стриктно Кодекса на труда.
ТОТАЛНО БЕЗЗАКОНИЕ


24 Февруари 2011 10:44 | Асен Михов
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Много ми е интересно защо кметът Паскалев едва сега изважда на бял свят тези факти, след като ги знае от десетина години. Екскметът Л. Причкапов, също го даваше сляп и глух за тези далавери.
Биг-бенд съставът е същата история, като камерната опера. Защо кметът не разбута и тази кочина, от която неговите хора колко лапат от общинския бюджет /заплатите и осигуровки/ и не ги попита поне -какво "дават" като музикална продукция на града и всъщност колко излиза на данъкоплатците един техен "концерт".
Всички музиканти в него имат собствен бизнес и бендът им служи само като донор, който плаща пенсионните им и здравни осигуровки.


24 Февруари 2011 10:53 | Възмутен
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Съгласен съм с коментар №1, както и с написаното в статията. Резил е, в тези времена на криза, да се отпускат толкова много средства за хора, които явно нехаят за "редовната" им работа, а разчитат повече на допулнителната. Или ще работят или да си излизат в частния сектор. На тяхно място могат да бъдат назначени нови, изпълнени с желание за изяви, хора.
Ако ли пък не, тези средства могат да се използват за финансиране на други дейности, например от години Общината подписва договор по Програма за превенция на ХИВ/СПИН сред наркомани и млади хора, но и до момента не е заделила нито лев от общинския бюджет. Защо не питат д-р Билев /бивш вече в общината/ или сегашния д-р Пандев какво правят в тази насока... Бачкат си там само едни неправителствени организации, но къде е ангажираността на Общината в тази насока, а?!?! А после, като дойде поредния нов случай на СПИН ние се чудим какво да го правим и лекуваме...


24 Февруари 2011 11:05 | Читателка
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

Йовков си измисля. Това не е вярно за Миленкова и Ангелов.


24 Февруари 2011 11:16 | ннн
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

То хубаво да си пускаш отпуск, но защо ти разрешават да го ползваш. Само 30 дни неплатен в годината се признават за трудов стаж. Не ми е ясно от къде имат и платен, като през цялото време са в отпуск, кога са заработили, за да имат и право на отпуск върху това време, защото платения отпуск е пропорционален на изработеното време.


24 Февруари 2011 11:43 | Bola
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Поръчкова статия.


24 Февруари 2011 16:38 | 112 ДО BOLA
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Поръчкова, непоръчкова - няма значение. Важно е дали е истина и ако е така какво ще последва? Аман он лапачи в тая държава!


24 Февруари 2011 17:45 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Благодаря на автора на коментара, който пише че си измислям. Амбицираме да напиша отзив във в. "Струма". ПОЧВАМ


24 Февруари 2011 17:46 | Хм
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Та Юри Николов допреди няколко месеца се хвалеше в "Струм" как ходи по турове на кораби по 6 месеца, няма как да е в Операта и на кораба едновременно, или пък в бараката му до Гимназията дето продава алкохол на малолетни и никой не го безпокои ...Мислете драги управници, за какво ви е този измислен оркестър... пари дето могат да послужат другаде...


24 Февруари 2011 18:04 | към ЧИТАТЕЛКА
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

ЙОВКОВ КАЗВА ИСТИНАТА! ВЕСЕЛИН АНГЕЛОВ ПРЕЗ 2000 - 2001 Г. БЕ В НЕПЛАТЕН ОТПУСК КАТО ЧЛЕН НА" КОМИСИЯТА АНДРЕЕВ ПО ДОСИЕТАТА". СЛЕД ТОВА ПОВЕЧЕ НЕ СЕ Е ВЪРНАЛ НА РАБОТА В МУЗЕЯ, НО ЗАПЛАТА ПОЛУЧАВА. НАПРАВЕТЕ СМЕТКА КОЛКО ГОДИНИ СА ТОВА. И НАЙСТИНА КМЕТА ПАСКАЛЕВ ЗНАЕ. И К. ХАДЖИГАЕВ ЗНАЕ!
А ЩО СЕ ОТНАСЯ ДО МИЛЕНКОВА - НЕ СЕ СЕЩАМ ЗА ДРУГ ДИРЕКТОР И ДРУГА ЖЕНА ТОЛКОВА МНОГО ДА ЛЪЖЕ И ТО ПО СЛУЖЕБНИ ВЪПРОСИ. ГЛЕДАТЕ В ОЧИТЕ И ЛЪЖЕ. ХИЧ ДОРИ НЕ СЕ ПРИТЕСНЯВА ОТ ФАКТА, ЧЕ ИМА ВЕРОЯТНОСТ ДРУГИТЕ ДА ЗНАЯТ КАК СТОЯТ НЕЩАТА И КАКВО СЕ СЛУЧВА, ДА ЗНАЯТ ФАКТИТЕ И СЪБИТИЯТА.
А КОЙ ЩЕ РАЗКРИЕ ТАЙНТА - КАКВО Е ЗАВЪРШИЛА МИЛЕНКОВА И ОТГОВАРЯ ЛИ НА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАЕМАНЕ НА ДЛЪЖНОСТТА ДИРЕКТОР. Г-Н ЙОВКОВ, БЪДЕТЕ ОТКРОВЕН ДО КРАЙ. МИЛЕНКОВА Е НАЗНАЧЕНА КАТО УРЕДНИК В МУЗЕЯ МОЖЕ БИ ОТ ВАС. ЩЕ РАЗКРИЕТЕ ЛИ ИСТИНАТА ЗА ДИПЛОМАТА Й?
АЗ ЩЕ ДОПЪЛНЯ ОЩЕ ИМЕНА-ВИХЪР ГРЪНЧАРОВ, ИЛИЯ ГОЦКОВ, ЛЮБОМИР БАЛАБАНОВ, АНГЕЛ НЕДОКЛАНОВ, СИЛВИЯ ДОМОЗЕТСКА, ТЕОДОРА СПАСОВА, РАЙКА ИВАНОВА, РАЙНА ПЕТРОВА, ЕМИЛИЯ МИТЕВ


24 Февруари 2011 18:17 | към ЧИТАТЕЛКА
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

А В МУЗЕЯ Е ОЩЕ ПО-ЗЛЕ. НЯКОИ ОТ ПО-ГОРЕ СПОМЕНАТИТЕ ИМЕНА, ДОРИ КОГАТО СА УЖ В ПЛАТЕН ОТПУСК, ГИ ВОДЯТ НА РАБОТА, И ТАКА ВСЕ ИМАТ НЕИЗПОЛЗВАН ПЛАТЕН ОТПУСК. ТЕ НЕ СА ГЛУПАВИ ДА ПОЛЗВАТ НЕПЛАТЕН ОТПУСК, СЛЕД КАТО МИЛЕНКОВА ГИ ПРИКРИВА /ПОКРИВА/, КОГАТО ОТСЪСТВУВАТ ОТ РАБОТА.


24 Февруари 2011 18:31 | запознат
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Господин "Хм" /или госпожа? / явно не е запознат с положението - бърка имената на хората. Юри Николов е уважаван тенор от Камерна опера, който няма нищо общо с тромпетистчето от Биг-Бенд Юли Механджийски. Същия Механджийски наистина го няма по половин година, но никой не пише огромни статии във "Струма". Петре тромбонистчето също го нямя - даже повече време от Юли. Нека журналистите от вестника да посъберат информация - има много какво да узнаят, но при чадъра, който е разтворен над Биг-Бенд няма да побликуват нищо! Нека поразпитат също какво е отношението на диригентчето на Биг-Бенд с ПР на общината и ще ви стане ясно защо за Биг-Бенд няма да прочетете нищо.


24 Февруари 2011 22:26 | ОПИТ ЗА ПОКАНА
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

КОЙТО НЕ Е РАЗБРАЛ - ГОЛЯМ КОНЦЕРТ НА КАМЕРНА ОПЕРА НАВРЪХ НАЦИОНАЛНИЯ ПРАЗНИК - ТРЕТИ МАРТ В ДРАМАТИЧНИЯ ТЕАТЪР ОТ 11-30 Ч ! ЗАПОВЯДАЙТЕ


24 Февруари 2011 23:20 | Хм
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Вземам си думите назад, моя е вината, сори ))


25 Февруари 2011 01:47 | Юрий Николов
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Не знам дали да опровергавам или да отминавам без коментар казаното по-горе по мой адрес. Обидно е, защото много хора не са запознати с кодекса на труда. Когато си в неплатен не получаваш нищо като заплата и осигуровки т. е всичко си е за моя сметка при евентуалното ми пенсиониране. Тези които се интересуват от моята работа в Камерна Опера могат да проверят колко концерти и в кои постановки съм играл. А този който си е позволил да изнесе тази информация може би подлежи на съдебна отговорност, както и този който му я е поднесъл на тепсия. Замислете се върху тази безотговорност относно услужливо поднесената информация. С уважение:Юрий Николов


25 Февруари 2011 07:44 | към Йовков
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

В 21 век, ДС-доносници все още раздават обществена справедливост!


25 Февруари 2011 10:21 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Отговарям на въпроси.
1. За Веселин Ангелов. Изнесеното в коментара "към читателка ". е вялно. Уверявам ви, този случай ще бъде изяснен и лъжите на Миленкова и сие от "Група Ю" /съкратено на "Група юрган" / в музея ще бъдат разобличени.
2 За Миленкова. Да аз я назначих за уредник през 1984 г. с остра препоръка и указанияда положи огромни усилия да изучи българската история. Не може да обичаш и работиш нещо, което не го хознаваш
3. Може би миленкова има законно право да бъде директор, но морално НЕ ! На същото основание, на което Миленкова е назначена за директор, следващия директор може да бъде лице завършило висше образувание на остров Занзибар или Танганайка.
По случая съм подал сигнал в Районнна прокуратура на 7. 12. 2010 г.


25 Февруари 2011 10:28 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Продължение. Вярно е че музея има хора, които просто безделничът. Но Миленкова ги търпи, защото и тя безделничи и най-безцеремонно заблуждава органите на МВР и прокуратурата. Има липса на музейни материали, те отрича. Същото прави, за голямо съжаление и Искра Цветкова. И тя защитава Веселин Ангелов, наречен във в. +Атака" от журналиста Солаков "псевдоисторик " и "еничар"
Сигурно съм допуснал грешки. Имам проблеми очите.


25 Февруари 2011 10:51 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Кам автора на коментара "Към Йовков".
ОБЯВЯВАМ : АКО НЯКОЙ ОТ БИВШИТЕ МОИ СЛУЖИТЕЛИ ПУБЛИЧНО УСТНО ИЛИ ДОКУМЕНТАЛНО ДОКАЖЕ, ЧЕ СЪМ НАПРАВИЛ ДОНОС СРЕЩУ НЕГО, НЕ СЪМ МУ ПОМОГНАЛ ПРИ НУЖДА, НЕ СЪМ ГО ЗАЩИТИЛ ПРИ НУЖДА ИЛИ СЪМ ГО НАКАЗАЛ НЕСПРАВЕДЛИВО
ЗАЯВЯВАМ - ЩЕ СЕ ОБЕСЯ НА ЧИНАРА ПРЕД МУЗЕЯ !
ИЛИЯ ЙОВКОВ - 073/882175 bgs_iovkov@abv. bg ул. "Хайдукови" № 79


25 Февруари 2011 11:10 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Но аз знам кои пишеха доноси срещу мен. Няма да съобще имената им. Закона не позволява, а няко вече са при Всевишния. Ще съобщя името само на един - ВЕСЕЛИН ЯСЕНОВ АВГЕЛОВ, ат село Ягодина, Смолянско. Той сам призна на страниците на в. "Струма", че е писал доноси срещу мен до в. "Работническо дело". По късно той стана член на комисиято по досиетата, известна като "Комисията Андреев".
Кой беше п исъл - "Тъй върви светът, лъжа и робство на този свят царуват".


25 Февруари 2011 13:16 | Bola
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Айдеее, пак за ченгета се заговори. Статията е манипулативна, по-горе оперен певец от Камерна опера е обяснил как стоят нещата. По-важното е, че липсва политика на общината за културата на града. Всеки се възмущава от това, че се дават 300 000 лв. годишно за операта, но това са оскъдни средства, които не дават възможност за нормална дейност на институцията. Хората са на по 200-300 лв. заплата, не са ангажирани през по-голяма част от годината, за което нямат вина, търсят начин да си подобрят доходите и пътуват в чужбина в рамките на неплатен отпуск. ЛЕСНО Е ДА СЪДИШ ОТСТРАНИ, без да знаеш за какво става въпрос. Това са хора с музикално образование, те се опитват да оцелват с това, което могат най-добре - да правят музика и чрез нея света по-добър и по-красив. Не плюйте истинските музиканти, достатъчно сме чалгаризирани.


25 Февруари 2011 15:14 | малко запознат
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Възмутен написа:Съгласен съм с коментар №1, както и с написаното в статията. Резил е, в тези времена на криза, да се отпускат толкова много средства за хора, които явно нехаят за "редовната" им работа, а разчитат повече на допулнителната. Или ще работят или да си излизат в частния сектор. На тяхно място могат да бъдат назначени нови, изпълнени с желание за изяви, хора.

А бе г-не, Вие явно хабер си нямате от тая работа. То, работата на един музикант не е като на някой чиновник или като на стругаря (с цялото ми уважемие към тази професия). Не може да си 8 часа на работа с 1/2 час обедна почивка! Просто нещата са представени така, че подвеждат! Че чистата заплата е около 300 лв. Кои са тези ''нови, изпълнени с желание за изяви, хора'', а? Че те, чиновницити от общината си нямат хал-хабер понятие от музика и изкуство, и то не само в Благоевград


25 Февруари 2011 15:36 | ПОП-ФОЛК
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

КАКВО ИЗКУСТВО БРЕ, НАПРАВЕТЕ НЕЩО ЗА ДА СИ НАПЪЛНИТЕ САЛОНИТЕ. ТЕ СА БЕЗДАРНИЦИ ПЪК ПОСЛЕ НАРОДА НЕ РАЗБИРАЛ ОТ КУЛТУРА И ИЗКУСТВО. 300 000 ЛЕВА НАРОДНА ПАРА НЕ Е НИКАК МАЛКО, В ОБЩЕСТВО С ДЕЙСТВАЩА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА И ВИЕ ТРЯБВА ДА ИМАТЕ ПРИНОС ЗА БЮДЖЕТА!!!


25 Февруари 2011 17:07 | малко запознат
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Приятелю ПОП-ФОЛК, не са ти ясни някои неща! Според теб какво, тия 300 000 лв са отишли къде - в джоба на музикантите... Ти за колко лв месечно работиш, а? Не вярвай сляпо на всичко, което се пише по вестниците!


28 Февруари 2011 12:46 | ради
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Статията е доста тенденциозна. Запитвате ли се защо е дадена само гледната точка на общината? Знаят ли хората в града, че коледният концерт за миналата година е отменен за оркестрантите, а са платени доста солидни суми за гостуващи музиканти. Просто трябва да се каже, че дълги годинни общината, начело с Кмета третира камерната опера като "мащеха". Толерира се ансамбвла за народна музика, като в същото време операта е изтласкана в ъгъла. Т. е. ако сме в настроение ще дадем разрешение да се напраави нов спекттакъл.
Знаете ли, че не е лошо човек да порагледа и други статитии на същият автор. Ако се вгледате по добре ще видите интересна пооследователност как и за кого пише. То бива подлагане, подлагане, ама си има граници.


28 Февруари 2011 16:28 | от: към ЧИТАТЕЛКА
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Г-н Йовков, благодаря за отговорите. Много пъти съм питал какво означава група "Ю" Забелязвам, кои гравитират и кои причисляват към тази "група Ю", но на " Ю "-то търсех в същия смисъл, значението му в превод от австрийския речник. И знаете ли, че човека, от чиято уста чувам най-често да ги нарича "група Ю" / и това ме заблуди да търся превод от австрийски/ също премина в групата им.


28 Февруари 2011 20:23 | към горния
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

За пръв път чувам за австрийски език и речник даже! Вие - "групарите" /Йовков вездесъщи и подобия/ - просто не подлежите на "превод".


02 Март 2011 22:18 | човекн близак до проблеми
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Уважаеми читателю, това което казва Йовков е истина, но той забравя, че той беше този който определяше кадровата политика на музея. Зашто не каже, че той за рачичка заведе г-н В. Амгелов да го приемат за член на БКП, той му осигури да се яви ма изпит за ощте редица други превилегии за неговите юнаци както той обичаше да се изразява.
На него това му е за урок. Той много деобре знае поговорката '' храни куче да те лае"


13 Март 2011 18:25 | до: към горния и човека
Оценка:
-4
 (
4
 гласа)

Абе, горния много добре знае, че австрийците са немскоговорящи, и той не е употребил "език", а " речник" А то дори всеки от нас си има " свой речник" Така например една част от "група Ю" имат много елементарен, вулгарен и ценичен речник. И това не е само мое мнение, а и Ваше! Вие много добре сте усетили намека на "горния", но се опитвате да се защитите! Разбираемо е!
Човека близък до проблеми, Йовков е научил на такова кадруване и превилегии и Миленкова, и И. Гоцков, и секретарката - Елка Белдарова, и касиерката-Емилия Митева, и склададжията-Любомир Балабанов . Те същите и останалите от група Ю бяха на хранилката и при К. Грънчарова. И на нея се приложи поговорката "Храни куче да те лае" Сега и К. Грънчарова задава реторичният въпрос "Този Гоцков не се засити да граби" Семейство Гоцкови са близки с финансовия одитор Иван Нейков от общината, който идва на ревизии в музея.
Г-н Йовков, КОЙ ПЕРСОНАЛНО /ИЗВЪН МУЗЕЯ/ Е ИСТИНСКИЯ КАДРОВИК В МУЗЕЯ? ОТ БКП ЛИ Е ИЛИ ОТ БСП?


04 Април 2011 21:49 | от групата Хайде!
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Хей, приятелю! Много засукано се изразяваш, ама толкова, че сам си се оплел. И оправи този правопис... Някакви дълбоки комплекси те мъчат, май. Напиши си името, та да понесеш мъжеството гореизброените да те съдерат от съдебни процеси. Ако им се занимава...




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар