Оторено писмо до районния мюфтия в Г. Делчев! Кой е арабинът дарил земята за джамия и какъв е интересът му в района? Разсекретете проекта и намеренията си!
Отворено писмо до районния мюфтия на Гоце Делчев разпространиха от гражданско сдружение "Активна съвест", това е второто им питане в последната седмица,преди дни от сдружението поискаха отговори около проекта на джамия в града от кмета Владимир Москов. Публикуваме писмото им:
Уважаеми г-н Мохамед,
От почти една година в публичното ни пространство се говори за проект на Районно мюфтийство – гр. Гоце Делчев за строеж на обект с име „Джамия и културно-търговски център”. Нееднократно на пресконференции, в интервюта и в официална декларация заявявате категоричното си решение обектът да бъде построен, без да давате нужната информация за проекта, което води до създаване на напрежение в града ни.
Ние сме жителите на град Гоце Делчев. Този град е наше минало и настояще, той е бъдещето на децата ни и ние носим отговорност за неговия облик, култура и посока на развитие. Нашата гражданска съвест не позволява да допуснем строеж на обект с обществена значимост без наличие на мотивирана нужда от него и без яснота на източниците на финансирането и на условията, начините и целите на функционирането му. Настояваме за пълна прозрачност около проекта „Джамия и културно-търговски център” и около намеренията на повереното Ви Районно мюфтийство! Настояваме за публична презентация на проекта като пред инвеститор и за отговор на въпросите:
1. По какъв начин Районно мюфтийство – гр. Гоце Делчев стана собственик на земята, определена за строеж на „Джамия и културно-търговски център”?
· Ако е истина, че сте получили земята като дарение от арабския гражданин
Хюсеин Одех абу-Калбайн, какво е било условието на дарителя, какъв е бил интересът на чужденеца?
2. Каква е предвидената стойност на строежа и как Районно мюфтийство – гр. Гоце Делчев смята да осигури финансирането му?
· Има ли финансиране от чуждестранни лица и фондации? Какви са условията и целите на даренията им?
· По какъв начин ще се отчитат даренията от български граждани и ще има ли проверка на произхода на дарените средства?
3. Какво точно като дефиниция и намерение означава културно-търговски център?
· Каква култура и по какъв начин ще се представя там? · С какво точно ще се търгува там? · Защо в проект за културно-търговски център намира място религиозен храм?
Защо той да е само на определена религия, след като районът е с население с различни вероизповедания и всички те са част от културата му?
· Как се вписва в проект за културно-търговски център жилищна част (общежитие)? Какво ще бъде неговото предназначение?
4. Защо смятате съществуващите зали в гр. Гоце Делчев за недостатъчни или неудобни за провеждането на опреснителни курсове на имамите от общината и искате строеж на нови?
· Какъв е броят на имамите в община Гоце Делчев? · Каква е честотата на нужните им опреснителни курсове?
5. Как ще обосновете мнението си, че съществуващите в града ни джамия и месджид са недостатъчни като молитвено пространство за нуждите на неврокопчаните- мюсюлмани?
· В декларацията си посочвате брой на регистрираните в града мюсюлмани, който не отговаря на броя мюсюлмани в гр. Гоце Делчев от официалното преброяване на населението от 2012 г. На какво се дължи тази разлика? · Защо смятате, че градът ни е длъжен да осигури допълнително религиозните потребности на хора, които не са негови жители? · Каква е статистиката на дневните посещения на съществуващите джамия и месджид през последните 6 месеца?
6. Каква е ролята на минаретата в съвременното богослужение? Защо те са нужни за града ни?
Подчертаваме, че част от въпросите ни са на основа на дотук известната в публичното пространство информация по проекта ви „Джамия и културно-търговски център” и си запазваме правото на базата на Вашите отговори по тях да поставим допълнителни въпроси и да декларираме становище. Надяваме се на Вашето съдействие за постигане на пълна прозрачност по проекта на Районното мюфтийство, г-н Мохамед, и за запазване на добрия тон на общуване и живот в града ни.
14.02.2012 г. Ангел Живков
гр. Гоце Делчев Граждански надзор „Активна съвест
Ал-Хорезми живее през периода на управление на Абасидите, по времето на халифа ал Мамун, който му поверява управлението на образованието. Той също го изпраща на научна експедиция в днешен Афганистан. Смята се, че Ал-Хорезми поставя основите на алгебрата и запознава света с индийските цифри. Неговата книга „Алгебрата и уравненията“ е първата от този вид. В момента ръкописа на тази книга се намира в Оксфорд. След превеждането на книгата на латински, тя става като
„За смятането с индийски цифри“, написана около 825 година, дава начало на разпространението на арабските цифри в Близкия Изток, а с превеждането ѝ на латински като „Algoritmi de numero Indorum“ - и в Европа. Латинизираната форма на името Ал-Хорезми, Алгоритми, става основа на дума
x2 = ax2 = bx ax = bx2 + ax = b x2 + b = axx2 = ax + b
Във втората глава Хорезми предоставя решенията за умножение на биномни формули от вида (a ± x) и (b ± x). В третия раздел са обяснени по два метода за решаване на непълни квадратни уравнения. Единият е геометрически и днес е известен като „графичен метод за
разделете числото 10 така, че сборът на квадратите на двете резултатни числа да е 58;
разделете числото 10 така, че разликата на квадратите на двете резултатни числа да е 40;
В книгата има и допълнителна глава, в която е обяснено как се решават някои задачи, актуално по онова време, относно строеж на канали и сгради, алгебрични решения на сметки, формули за държавно счетоводство, формули за нуждите на наследственото право според Корана и други. [7]
Ще ви се размине джамията ми се струва.
Корените на алгебрата могат да бъдат проследени до древните вавилонци, [1] които създават напреднала аритметична система, която дава възможност за алгоритмични изчисления. Във Вавилон се използват формули, с които се решават задачи, решавани днес с помощта на линейни и квадратни уравнения. За разлика от вавилонците, египетските, гръцките и китайските математици от 1 хилядолетие пр. н. е. решават такива задачи с геометрични методи.
ЖИВКОВ от него никога няма да приеми съвет. Съвеста на Алмишев е гузна изпълнена
с мръсотии-не споменавайте това име -бившите му колеги не искат да го срещат .
"Неоосманизмът, който се проповядва от настоящото управление на Турция, цели подмяната на култа към Мустафа Кемал - Ататюрк с култ към Реджеп Ердоган. Идеята на неоосманизма е да се възстанови великата Османска империя. В момента в Турция ронят сълзи по величието на Османската империя. Ататюрк унищожава халифата, а сега той се радва на възраждане.
Целта на Турция е да оглави ислямския свят. Това е и причината в близките години Турция да излезе от НАТО, защото вече страната не се намира под контрола на САЩ, твърди ученият.
Той подчерта, че сега в Турция се опитват да подменят освободителния характер на Балканската война, а проводник на тази политика у нас е партията на Доган.
"Партията прокарва линията на неоосманизма, който идва от Турция. Милиони са наливат за пропаганда от страна на Турция. Саудитска Арабия налива милиони в джамиите и имамите, а Турция налива в политика.
Българската държава трябва да действа в момента, а не само да
Тази група БСП-педерсчета или БСП -младежи защото те са писачите могат само вода да му носят .Тях историята ще ги накаже.
Безмозъчен злобар, 1. Всички българи, които живеят на село, работят и земеделие.
2. Минните работници в България не се състоят само от помаци. Напротив, процента на помаците сред работещото население в Б-я е нищожно малък. Но ако мислиш, че вие храните народа ни, то какво майната си търсите тук да ви "експлоатираме". Махайте се във вашата "духовна родина"и ни оставете да умрем от глад.
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.