От вчера хора на Инокентий трескаво търсят духовник, който да оглави епархията
Неврокопски митрополит Гервасий напусна алтернативния синод, ще прави в България филиал на разколната гръцка Истинно-православна църква
Неврокопска митрополия остана без алтернативен митрополит. Избраният преди 1 година за наследник на дядо Пимен в Алтернативния синод митрополит Гервасий, когото преди дни синодалните старци заставиха да даде писмено обяснение за скандалното си поведение, отказа да го направи и обяви, че напуска синода и ще прави в София филиал на разколническата гръцка Истинно-православна църква. Контактите му с тази църква, където през лятото той раздаде епископски санове на светския хроникьор Дим Дуков и на разпопения от Видинския църковен съд бивш архиепископ Харалампи Начев, всъщност провокираха основния въпрос, на който Св. синод настоя Гервасий да отговори: какво общо има той с гръцките разколници.
Междувременно стана ясно, че в понеделник Гервасий изпратил писмо до митрополит Ангел Атанасиу, който е духовният водач в Гърция на Истинно-православната църква, и поискал разрешението му и финансова подкрепа, за да основе български филиал на това разклонение на флорентинския старостилен разкол. В писмото си Гервасий се оплакал, че целият алтернативен синод начело със Софийския митрополит Инокентий е минал към официалния синод на патриарх Максим, където той не желаел да отиде. Заедно със себе си, Гервасий предложил на Атанасиу и параклиса на разколниците до палатките в София, в който те служат от 2004 г. Идеята му е да го превърне в истинно-православен храм. Не е ясно как това ще стане, след като хората на Инокентий продължават да са там, защото за последните 3 години алтернативният синод бе напуснат единствено от бившия игумен на Роженския манастир епископ Йоан Богослов. При това Йоан го направи, за да не е в един синод с Гервасий, който тази година се прочу, че проси из гръцките манастири, откъдето събираше пари уж за нова църква в България, а после ги изпиваше с гей дружинката си, в която попове и монаси се обръщат помежду си с нежни имена от рода на “Бубу” и наричат расата си “комбинезони”.
След поредната изцепка на Гервасий с решението му да оглави трети синод в България - на Истинно-православната църква, вчера членове на синода започнаха трескаво да търсят нов Неврокопски митрополит, който да го смени, защото Неврокопската митрополия е най-силната им епархия и оттук са повечето от свещениците им, останали верни на Пимен. По канон изборът на владика става на делегатско събрание на църковните настоятелства в епархията, които гласуват с бюлетини за един от няколко предложени кандидати за поста, но през последните 20 години процедурата повече прилича на политически избори - кандидатите за високия църковен пост предварително дават съгласието си да участва в избора, после обикалят цялата митрополия, обхващаща Югозападна България, за да се запознаят с хората и да ги навият да гласуват за тях. В повечето случаи това става срещу пари, правят се пазарлъци, групират се лобита. При избора на самия Гервасий в храма край с. Добринище се говореше за по 80 лв. на глас.
5:14 Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие.
5:15 И когато запалят светило, не го турят под шиника, а на светилника, и то свети на всички, които са в къщи.
5:16 Също така нека свети вашата виделина пред човеците, за да виждат добрите ви дела, и да прославят вашия Отец, Който е на небесата.
7:1 Не съдете, за да не бъдете съдени.
7:2 Защото с каквато съдба съдите, с такава ще ви съдят, и с каквато мярка мерите, с такава ще ви се мери.
7:3 И защо гледаш съчицата в окото на брата си, а не внимаваш на гредата в твоето око?
7:4 Или как ще речеш на брата си. Остави ме да извадя съчицата из окото ти; а ето гредата в твоето око?
7:5 Лицемерецо, първо извади гредата от твоето око, и тогава ще видиш ясно за да извадиш съчицата от братовото си око. (Свето евангелие от Матея)
8:4 Учителю, тази жена биде уловена в самото дело на прелюбодейство.
8:5 А Моисей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни; Ти, прочее, що казваш за нея?
8:6 И това казаха да Го изпитват, за да имат за какво да Го обвиняват. А Исус се наведе на долу и пишеше с пръст на земята.
8:7 Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен {Или: Невинен.} нека пръв хвърли камък на нея.
8:8 И пак се наведе на долу, и пишеше с пръст на земята.
8:9 А те, като чуха това разотидоха се един по един, като почнаха от по-старите и следваха до последните; и Исус остана сам, и жената, гдето си беше, насред.
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.