Камили, шейхове, разжалвани и политици сътвориха над 1200 сурвакари в Благоевград
Кметът Ат. Камбитов награди победителите от 4-ия кукерски карнавал
Кукерите от благоевградския квартал “Струмско” спечелиха най-много награди на вчерашния четвърти фестивал, те получиха лично от кмета Атанас Камбитов приза в категориите “Придържане към традициите”, “Артистичност” и “За иновации”. За най-оригинална хореография наградата взе групата от “Грамада”, Трети квартал бе отличен за “Най-добра маска”, за маскиран като камила участник, както и за най-добър бабугерски костюм. Най-малък бабугер тази година стана петгодишен участник от село Падеш, а групата от с. Лешко спечели награда за мечкарските костюми. Най-артистични се оказаха “старците” от село Изгрев, а ромската махала бе без конкуренция при танцьорите.
Хиляди благоевградчани вчера излязоха на площада, за да наблюдават четвъртото издание на традиционния кукерски фестивал, в който се състезаваха 11 групи, с обща численост над 1200 души. Най-многобройна бе групата от квартал “Грамада” с 280 кукери, в която бе и най-старата участничка, 77-годишната Веска Марчова. И тази година политическата сатира в кукерските костюми доминираше. Групата от Плаж махала, която традиционно представя по свежарски начин актуални елементи от родната политика, бе предвождана от разнебитен трабант, облепен с лика на лидера на “Атака” Волен Сидеров” и оригиналния предизборен плакат с логото “Волен Сидеров -9, Знам как да сложа ред!” Катастрофата на партията на изборите и последвалият разпад на парламентарната група очевидно са се оказали с достатъчно саркастично съдържание, та на кукерските сценаристи дори не се наложило да прибягват до други пародийни елементи.
Земеделската тематика този път бе с лек еротичен нюанс, затова и сурвакарите теглеха рало, върху което се мъдреше рекламен надпис “Ореме дълбоко безстопанствени ниви и булки”, следва номерът на мобилен телефон.
Проблемите в здравеопазването бяха намерили израз в импровизирана линейка с надпис “Грешна /вместо спешна/ помощ”.
Новото на този фестивал бе арабския нюанс, вероятно като ехо на т.нар. “Арабска политическа пролет”, вдигнала бунтове и протести в Тунис, Египет, Либия, Сирия и т.н. Затова в повечето групи бе застъпен персонажът “Арабски шейх” с дипломатическо куфарче, т.е. човекът, който щедро хвърля “инвестиции”, а в една от групите отзад го следваше едногърба камила на фона на импровизиран оазис с две палми. Вътрешният ред в държавата бе осмян с арестантска клетка, върху която е седнал тържествено охраняващ полицай.
само в България може да се гордеем с такива простотий.
Забравихме Християнството! Забравихме Бога! Отдаваме значение на тези езически дяволии!
Селски, не гледам и слушам чалга, но това няма никаква връзка с кукерите.
Навремето, когато християнството е прохождало като религия, също е обявено за секта, защото не е било религия. Тогава евреите и римляните са им викали еретици и езичници, но нещата се променят.
В християнството има много езически традиции, това е богатството на културата и религията, коледарите също са езически традиции, нестинарите и т. н.
Четете, преди да плюете и отричате!
Така че, хора милеещи за традицията, не участвайте в тази дивашка хунта, ами дайте да се съберем и да им покажем какво е било и как трябва да се пази като се облечем с носии и костюми всякакви, но под звуците на български гайди и тъпани заиграем и запеем народни песни!
Да запазим традициите чисти и неопетнени от простащината!!!
Затова ни е шарен фолклорът, защото сме обогатили нашата музика с нови инструменти от близки и далечни райони.
Така че не плюйте по зурните, те не са турски инструмент, идват от Индия и Персия, но турците го харесват за военен инструмент и го налагат като такъв. В България зурните идват много преди турците, още с времето на Александър, а първата гайда също е открита в близкия изток, още преди няколко хиляди години.
Четирите проекта се бавят заради проблеми с определянето на площадки и може да не бъдат завършени в максималния краен срок - средата на 2014 г.
Новото депо на Кочериново трябваше да обслужва и Благоевград, Дупница и Кюстендил.
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.