Читатели сигнализират: Бебетата в АГО са с абокати, карат татковците да даряват кръв

21 юни 2012 00:10   29 коментара   38101 прочита
О. Митев
О. Митев


О. Митев

Зам. болничният директор и завеждащ отделение д-р Огнян Митев: В неонатология в момента има 12 бебета, 7 от тях се нуждаят от интензивни грижи

По-голяма част от бебенцета, родени в благоевградската държавна болница, са с поставен абокат, търсят кръв от татковците за даряване, съобщиха читатели в редакцията на в. “Струма”.

Зам. болничният директор по медицинската дейност и завеждащ акушеро-гинекологично отделение д-р Огнян Митев съобщи: В момента в неонатология има 12 новородени. 5 от бебетата са физиологично здрави, родени нормално, със стабилни жизнени функции, останалите 7 са недоносени и рискови и са в интензивен сектор. Този сектор е единствен за цяла Благоевградска област. Тук постъпват новородени, нуждаещи се от специални грижи.

И тази сутрин /бр. вторник/ извършихме секцио по спешност на преведена от Разлог 36-годишна родилка с прееклампсия, това е животозастрашаващо състояние, при което има риск за майката и бебенцето. То също е настанено в интензивния сектор, защото е преждевременно родено.

Бебетата в интензивния сектор са с отклонения от нормалните функции на дишане, сърдечносъдова и неврологична дейност, недоносени с ниско тегло и други болести. Състоянието на тези бебета се следи на монитор, провежда се антибиотично лечение, поставят се на кислород и на перфузорна система и други процедури, което налага и да бъде поставен абокат, така се работи във всички лечебни заведения.

Началникът на неонатология д-р Йорданка Руйчева, която е неонатолог с над 20-годишен професионален опит, допълни:

От началото на годината до юни в неонатология са приети 257 новородени, от тях на 77 бебета е проведено интензивно лечение. Интензивният сектор работи по приета национална програма за диагностика и лечение, утвърдена от Европейския стандарт по неонатология. Близо 30% от новородените се нуждаят от интензивни грижи.

Характерно за тази група новородени е, че се провежда своевременно комплексно лечение, полагаме специални грижи, съобразени с физиологията им. От началото на годината няма преведено бебе за лечение в София, всички 77 рискови новородени, преминали през интензивното звено, са изписани вкъщи, при родителите, си в добро здраве. Такива са правилата, че при нужда се изисква даравяне на кръв за биопродукти - плазма.

Кой, ако не близките, ще дари кръв за детето си, коментират медиците.

След стабилизиране на състоянието на бебетата тези майки, които желаят, ги кърмят, въпреки че продължава да им се провежда лечение в интензивен сектор. В отделението се превеждат по спешност и рискови бебета, родени в общинските болници в Пиринско.

Отделението разполага със съвременна апаратура за диагностика и лечение и обучен лекарски екип, няма място за тревога от страна на родителите, заключи д-р Митев.


Още за: сигнал   болница   О. Митев   Още от: Общество

Принтирай статия
29 коментара
21 Юни 2012 06:50 | @
Оценка:
19
 (
29
 гласа)

Ако читателите не ви "сигнализират" какво щяхте да пишете, "Струма"? Защо читателите не ви "сигнализират", че 16-тодишна ражда 3-то дете чрез секцио, друга 11-то, трета 8-мо дете... И как да са добре такива деца? Те изискват интензивни грижи. На тези деца е спасен живота. И явно "от благодарност"читателите "СИГНАЛИЗИРАТ"!!! И къде на друго място, освен на страниците на "Струма" може да се обсъжда лечение?


21 Юни 2012 07:00 | 123
Оценка:
19
 (
27
 гласа)

читателите са компетентни по всичко! Изобщо нямат нужда от доктори! Първи в света сме по оплюване на лекарското съсловие и правораздаване!


21 Юни 2012 07:11 | 765
Оценка:
12
 (
26
 гласа)

Струма, престанете да пишете глупости за МБАЛ-а, един ден на лекарите ще им писне и ще напуснат .Тогава къде ще се лекувате? Добра или лоша това е болницата, която приема ВСИЧКИ пациенти от цялата област!


21 Юни 2012 08:01 | майка
Оценка:
11
 (
19
 гласа)

Наистина изключителни специалисти, аз раждах там, моето дете също бе с абокатче и съм им много благодарна за всичко.


21 Юни 2012 08:59 | елена
Оценка:
15
 (
17
 гласа)

ЕЕЕЕ, щом не искате татковци да даряват кръв-отидете в циганската махала. Там дарители бол!


21 Юни 2012 09:08 | Ива
Оценка:
-12
 (
28
 гласа)

В това родилно отделение раждат основно циганки и придошли от околията. Младите образовани жени отдавна са се пренасочили към столицата, все пак става въпрос за много важно нещо...


21 Юни 2012 10:16 | Изпатила
Оценка:
1
 (
21
 гласа)

Не е тайна, че "династическото" управление на болницата не работи, както трябва. Укриват се доста пикантерии от кухнята-клинични пътеки, неподходящ "шеф и кройка" и много други. Ще раждат само момичета и жени от ромския етнос, защото другите имат възможност да изберат по-добро лечение извън пределите на Благоевград. Нашият педиадър сподели, че повече от 80 % от малките пациенти са родени извън Благоевград, като по-често в Дупница и София. Добрите лекари, на които им писна да се съобразяват със стара и нефункционираща система, както и не желаят имената им да бъдат споменавани в трагични новини, в момента работят в Дупница или София. В родилно или гинекологично отделение няма значение, там Пациентът никога не е прав и няма права. Макар винаги да се е наблюдавал този феномен "династия" в благоевградските отделения, едно време, много отдавна се правеше и нужното за пациентите. Сега лекари пушат пури, а сестри гледат турски сериали, а кой наблюдава пациентите, ще разберем от коментарите.


21 Юни 2012 10:23 | Изпатила
Оценка:
-4
 (
10
 гласа)

765 написа:Струма, престанете да пишете глупости за МБАЛ-а, един ден на лекарите ще им писне и ще напуснат .Тогава къде ще се лекувате? Добра или лоша това е болницата, която приема ВСИЧКИ пациенти от цялата област!

Само да вметна на вниманието на коментатор 765, който най-вероятно е представител на болничния персона, че вече масово се лекуват и раждат извън Благоевград! Хайде да сменим управлението, да изкореним старият социалистически манталитет "лекарят винаги е прав" и малко от малко някой да започне съвестно да си върши работата, като си припомня по-често каква клетва е дал и аз ще започна кампания "Повече българчета в Благоевград". Хайде сега хапете!


21 Юни 2012 10:24 | Слава
Оценка:
0
 (
14
 гласа)

Да бе! Защото са много добри с течащи води и със собствената ми кола ме изпратиха да раждам в София, при което бебето ми почина защото нямаше кой да поеме отговорност за секцио, нямали добри неонатолози ама понеже не си платихме, то в тоя момент за това ли да мислиш, бебето се роди живо, но вследствие на това, че ми бяха изтекли водите почина. Та ето това са нашите лекари


21 Юни 2012 10:28 | 345
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Не само в Благоевград раждаемоста при ромски етност е висока!


21 Юни 2012 10:43 | Елена
Оценка:
2
 (
10
 гласа)

"Близо 30% от новородените се нуждаят от интензивни грижи. " ?- Прекалено голям процент ми се вижда.


21 Юни 2012 10:55 | Йовка
Оценка:
7
 (
19
 гласа)

И двете си деца родих в Благоевград! Първото при д-р Динов, второ при д-р Митов! Персонала е внимателен и ни обгрижваше доста добре. За секциото не ми потърсиха и лев.
Така, че като не ви отърва, все някой друг е виновен! За пушенето съм съгласна, докторите масово се разхождат по коридорите с цигара в ръка, без да им прави впечатление даже, че сме в родилно отделение. На всяка едно родилка се оказва нужното внимание, а педиатърката д-р Жостова е невероятен първо човек, а след това лекар. Никога не съм я виждала тази жена, но като родих дойде при мен и нищо, че това ми е второто дете най-подробно ми обясняваше и отговаряше на моите въпроси. Държеше се много мило с всички независимо дали сме българки, циганки или туркини. Това е ЛЕКАР. Д-р Митов по същия начин се отнасяше към всички. А тези, които ходят да раждат в София или Дупница, това си е техен избор, защото за да отидеш да родиш там са ти нужни поне 2-3 хиляди лв. и защо, за да си в единична стая с телевизор. Хайде моля ви, глезо


21 Юни 2012 11:22 | Изпатила
Оценка:
3
 (
15
 гласа)

Мила, Йовке, не съм дала нито лев отгоре, а родих със спешно секцио. За да родя в Благоевград ми казаха да си приготвя куп неща за бебето, а там, където родих-нищо! Платила съм потребителска такса- всичко ми излезе около 24 лв, ако не греша. За "обгрижване" в Благоевград дадох същите пари, без да ми обърнат нужното внимание, подписваш хвърчащи листа без да можеш да ги прочетеш, защото ти дават само последния лист, където трябва да сложиш подписа си и накрая се намира и някой лекар като Карагогов, примерно, който да те изкара виновна затова, че няма обмен на информация за пациентите между различните смени. Не съм разглезена, а разумна. Всеки си преценява: http://www.riokoz-vt.com/tut.htm


21 Юни 2012 11:46 | vba
Оценка:
4
 (
14
 гласа)

до "изпатила"злоба злоба и пак злоба - знае се кой стои зад това име..... от такива като теб ни е писнало на всички.... плюй на воля.... ако има лековерни патки като тебе тичайте към Дупница и София със 100... глезотиите на новоизлюпения и измислен "хай " в града "айде" нема нужда само претенции


21 Юни 2012 11:59 | 333
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Наистина се усеща усилена подкрепа от работещи в РО-Благоевград... Некадърни сте и в София ви знаят, не са единични случаите в които ви оправят поразиите


21 Юни 2012 12:05 | до vba
Оценка:
0
 (
10
 гласа)

На кои им е писнало ма краво грозна, всеки сам си решава къде ще ражда, не става въпрос за глезотии. Жените, от които ти си много далеч, разбира се, ходят за един потник до София, та за раждане ли ще се оставят тука? Ае като си толкова отворена ми кажи има ли анестезиолог, къдърен да постави спинална или епидурална анестезия в АГО благоевград... Шият ги като прасета, без упойка и ги връзват с чаршафи... варвари


21 Юни 2012 12:57 | vba
Оценка:
6
 (
12
 гласа)

"грозна крава " си ти:) -виж как ти личи селския произход.. слязохте от балкана и се взехте на сериозно -дааа и потниците от София си купувате щото толкова ви е акъла -не че нещо по качествено сте си купили- просто да се похвалите пред " дружките си "хай" и те като вас измислен че видите ли носите Софийско потниче майкооооо ама сте смешни-ако имахте малко интелект щеше да разберете какво имам в предвид ама явно сте с мозък без гънки и от луната потничета да си купите пак ще сте си същите:)))))


21 Юни 2012 13:01 | до 12:05
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

"На кои им е писнало ма краво грозна"... / "Ае като си толкова отворена"...

Незнам за vba, но вие сте някоя дива селянка с претенции за жена с класа, която си мисли, че като си купи някоя парцалка (потник) от София и e много хай. По-скоро, вие сте много далеч от жените за, които може само да мечтаете. Истинска жена, с възпитание, никога не би се държала толкова агресивно, елементарно, просташки и да обижда и ругае като мъж. Дерзай!!!


21 Юни 2012 13:38 | майка
Оценка:
8
 (
10
 гласа)

Родих децата си тук в Благоевград в интервал от 10 години . Имам две нормални и едно секцио раждане. Нямам никакви оплаквания, особено сега се държаха много професионално, имаше 7-8 родилки, всички ни знаеха поименно и ни обгрижваха чудесно. Но винаги има лигави хора, които все не са доволни и очакват нещо специално.


21 Юни 2012 13:56 | до vba
Оценка:
-7
 (
9
 гласа)

Пост за пост редиш под различни никове. За възпитание недей да ми говориш, просто използвам твоя език... Какъв хай те тормози теб, какви дружки, какви парцалки ??? Нямам намерение да водя словесна война с теб, нито те знам нито ме интересува коя си, живей си там в твоя свят прилежен и подреден, пък аз в моята лишена от интелект среда. Повече не смятам да ти давам обяснения .
P. S Тъй като няколко пъти натъртваш върху 'потници', мога да ти подаря един, не е парцал, но все си мисля, че ще е като на свинче звънче.....


21 Юни 2012 14:05 | maria
Оценка:
7
 (
9
 гласа)

И двете деца ги родих в Благоевград. Второто беше нормално. За чаршафите е вярно, но упойка ми биха за да ме зашият. А че има лигли с големи претенции има.


21 Юни 2012 14:08 | maria
Оценка:
3
 (
7
 гласа)

А точно тези с големите претенции си хвърляха дамските превръзки по земята и не си правеха труда да пуснат водата в тоалетната след като са я о, ли цялата. Отделение пълно само с жени, а такава мърлявщина беше. И то не от персонала, а от пациентките.


21 Юни 2012 14:19 | vba
Оценка:
4
 (
8
 гласа)

коментара е излишен-просто ще кажа"простотията почивен ден няма... "защо поне днес не си пуснеш неплатен:)))) това е просто съвет


21 Юни 2012 17:15 | 111
Оценка:
-5
 (
7
 гласа)

За съжаление болницата е превърната в пълен бардак. За да постъпиш там за лечение или трябва да си в състояние, в което не можеш да вземеш сам решение за това, или да си много залупен. Нормален човек никога не би постъпил за лечение в тоя бардак.


22 Юни 2012 01:03 | майка на три деца
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

765 написа:Струма, престанете да пишете глупости за МБАЛ-а, един ден на лекарите ще им писне и ще напуснат .Тогава къде ще се лекувате? Добра или лоша това е болницата, която приема ВСИЧКИ пациенти от цялата област!


Само да вметна на вниманието на коментатор 765, който най-вероятно е представител на болничния персона, че вече масово се лекуват и раждат извън Благоевград! Хайде да сменим управлението, да изкореним старият социалистически манталитет "лекарят винаги е прав" и малко от малко някой да започне съвестно да си върши работата, като си припомня по-често каква клетва е дал и аз ще започна кампания "Повече българчета в Благоевград". Хайде сега хапете!

Какво значение има кой е управител на болницата този който води раждането е важен! Тези който раждат извън Благоевград просто се чудят как да си похарчат парите!!!! И тук в Благоевград има ЛЕКАРИ и то добри! Нашите пра баби са раждали и по нивите, помислете в/у това глезльовци!


22 Юни 2012 23:58 | Изпатила
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Виждам, че има хора, които си мислят, че съм някой от благоевградския "хай" или някой друг, но не знам кой. Е, аз съм обикновена жена, родила трудно или лесно, вече е минало и сега само се радвам на моето прекрасно слънчице. Личи си, че агитаторите са от персонала и доволни от "обгрижването". Не бих се нарекла, че съм глезла, но явно хората, които не ме познават по-добре могат да ме определят. Написах коментарите, защото имам правото на свободно слово, а който има проблем с това-проблемът си е изцяло негов. Много се смях на коментарите... от сърце. А дали има значение кой управлява-категорично да! "Шефът" следи дали всеки си върши работата точно и съвестно, той е човекът, който сплотява колектива и защитава, както него, така и пациента, ако той е в правото си. Той дава пример със своето поведение. При срещата ми с болничния персонал аз не видях моята представа за болница и болничен колектив.


23 Юни 2012 00:03 | Изпатила
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Явно да си глезла означава да искаш консултация всеки ден от престоя или лечението, да разбереш резултатите, ефектите от лечението и лекарствата, ако са необходими превръзки и т. н. Без да коментирам, че болничният персонал пуши през работно време и на необозначени места, провежда дълги лични телефонни разговори и се държи като на пазара с някои пациенти, които си потърсят необходимото. Коментирайте, но не озлобявайте, това няма да ви направи победил в спора, напротив.


23 Юни 2012 00:07 | Изпатила
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

А към майката на три деца бих казала:
1. Едно време, когато баби са израждали и смъртността е била по-голяма.
2. За да има добри лекари, трябва и добри лидери, а в последните години много лекари напуснаха отделението точно заради завеждащи и други водещи фигури в АГО.
Госпожо радвам се, че вие сте останала доволни три пъти, да са живи и здрави дечицата Ви, но аз не съм и спомених мнение. Мисля, че не съм глезла, но явно вие може да прецените хората без да ги познавате.


25 Юни 2012 14:11 | до изпатила
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

И какво точно ти поискаха за бебето? 20бр. памперси и пакет вл. кърпи... За 4 дни престой ...Ама наистина е много... Това са си "един куп неща"... Ако наистина беше "изпатила" там, където си раждала, нямаше да пишеш изобщо. Как ще признаеш, че просто си направила грешен избор?!?! И да знаеш и персоналът те е преценил... само че не може да ти го каже, защото просто си "изпатила"!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар






Зареждане...