2526 граждани на Петрич се обединиха срещу паленето на гуми и кабели

03 февруари 2012 00:10   35 коментара   18592 прочита
Светослав Лобошки, Адриана Христова, Вили Теохарова, старши експерт “Екология” към общината Антоанета Петрова /отляво надясно/
Светослав Лобошки, Адриана Христова, Вили Теохарова, старши експерт “Екология” към общината Антоанета Петрова /отляво надясно/


Светослав Лобошки, Адриана Христова, Вили Теохарова, старши експерт “Екология” към общината Антоанета Петрова /отляво надясно/

Инициативен комитет обединява местната власт и хората и иска помощ от правителството и прокуратурата

Инициативен комитет от изтъкнати петричани, сред които композиторът Светослав Лобошки, нотариус Костадинка Топалова, бизнес дамата Вили Теохарова и собственичката на туристическа агенция “Интерлакс” Адриана Търнаджиева-Христова, вчера депозираха протестна подписка от 2526 граждани до кмета инж. Вельо Илиев и до председателя на Общински съвет Стоян Николов срещу болезнената от години тема - незаконното палене и изгаряне на гуми, кабели и акумулатори.

На срещата вчера в кабинета на петричкия кмет членове на инициативния комитет заявиха, че основната им цел е да потърсят съдействие от всички институции за кардиналното решаване на проблема и да накарат централната власт да помогне на местната за излизане от ситуацията.

През последните години, както “Струма” многократно писа, роми по всяко време на денонощието изгарят стотици гуми седмично, замърсяват въздуха и почвата. Най-плодородните ниви, намиращи се в съседство с гробищния парк, са отровени и не може да бъдат използвани.

Вельо Илиев и Стоян Николов увериха, че разчитат на подкрепа на гражданството и на институциите, като поясниха, че само общината не може да се справи с проблема. Предложено бе бизнесмени и граждани да съберат средства и да помогнат с техника при решаването на наболелия проблем.

Подписката, придружена с нагледни материали, ще бъде изпратена до Районна и Окръжна прокуратура, областния управител Костадин Хаджигаев, до Министерски съвет, до министрите на вътрешните работи и на околната среда и водите.

35 коментара
03 Февруари 2012 04:57 | а беше града на милионери
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

а бе в петрич 2526 човека ли живеят другото е мъртви души и лаина, аман от .....


03 Февруари 2012 06:11 | Пч
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Айде и една за циганите, 20 000 подписа да се съберат


03 Февруари 2012 06:27 | ..............
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

простотий, или подкрепете хората или млъкнете


03 Февруари 2012 07:00 | Азис
Оценка:
13
 (
13
 гласа)

Всичко си има причина и следствие. Причината е нехайството на общината за проблемите изброени от "избирател". Следствието е горенето на гуми и погромите в гробищния парк.


03 Февруари 2012 07:57 | ........
Оценка:
19
 (
19
 гласа)

Проблема с циганите е от дълги години в Петрич, но за съжаление се стигна до тук благодарение на Кмета, който за толкова години управление на общината не предприе никакви мерки, за да спре тази прииждаща паплач. С всеки изминал ден се увеличава техния брой, както и разрастването на техните "бараки". Нима Кмета не знае толкова време, за този проблем та чака сега помощ от който и да било? Той допусна заселването на циганите в нашата община. В Сандански няма такъв проблем, защото там с общинска полиция не допуснаха да се заселят за разлика от Петрич. Проблема ще се задълбочи още повече, защото арогантността и безнаказаността спрямо циганите и конфорта, който получиха тепърва ще го усетим! Жалко!


03 Февруари 2012 08:08 | до Вельо
Оценка:
14
 (
14
 гласа)

"Граждани и бизнесмени да подпомогнат общината". От къде накъде бе Вельо ще караш хората да си бъркат в изтънелите джобове, за да си решиш проблема, който ти го създаде? Ще си бръкнеш ти в джоба заедно с твоите ортаци - Авалон, Гюпки и камарата администрация, която е в общината. Твоята безскрупулност и арогантност нямат край.


03 Февруари 2012 08:16 | С.С
Оценка:
17
 (
17
 гласа)

Съгласен съм с по-горе пишещия, защото не само гумите са проблема, ами кражбите на ток и вода за наша сметка. Кражбите на имущество от домовете на хората. Посегателства върху нивите и всякакъв род престъпления. 12г Вельо си правеше оглушки и пръста не си мръдна за нищо. Петрич е един мъртъв град.


03 Февруари 2012 08:39 | Самуил
Оценка:
14
 (
14
 гласа)

А бе Вельо, питаш кой ми с. а в гащите? Не само, че са ти пълни, ами продължаваш да манипулираш хората. Такова безсрамие и цинизъм, едва ли има на друго място. Отпуснали на няколко общини безвъзмезна помощ за болници. Питам, защо няма средства и за нашата болница? Отговора е прост, защото не само, че няма пари за болницата, а и защото ни режат от субсидиите, заради злоупотреби. Тежко и горко за хората с такова"управление".


03 Февруари 2012 08:51 | Санданчанин
Оценка:
9
 (
9
 гласа)

Ако е имало воля и желание от страна на Вельо, нямало е този проблем да се задълбочи. Ноо, явно така му е изнасяло през годините. В Сандански няма такива проблеми и слава на бога.


03 Февруари 2012 09:11 | Петричанин
Оценка:
12
 (
12
 гласа)

Защо след толкова години управление да се правят инициативни комитети? Къде беше Вельо и с какво допринесе да не се стигне до тук? Къде беше, когато се знаеше, че болницата е с такива задължения, къде беше, когато се правеше одит на фарма Петра, къде беше, когато ВИК до ден днешен си правят каквото си искат? На всички е ясно, че циганите не плащат вода, а от чешмите им не спира да тече, а на Петричани, ако не си платят водата отиват и им демонтират водомерите. Наглост и безобразие!!!


03 Февруари 2012 09:54 | По добре
Оценка:
10
 (
12
 гласа)

тези граждани да поискат оставка на кмета, заради това, че той не успява или не иска да се справи с този проблем. И не да си хортуват с него на кафе, а да призоват държавата за санкции срещу общинската управа, която не си върши работата. Това което правят, а именно, да представят подписка пред кмета е неправилно, тъй като и самите те знаят много добре, че той не иска да се справи с проблема. Тогава какъв е смисъла да му носят подписка и да му се подмазват?


03 Февруари 2012 10:02 | .
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

Не виждате ли, че Лобушки е във всеке инициативен комитет в подкрепа на Вельо. Защо тези господа не се събраха преди изборите да решат тези проблеми с циганите?


03 Февруари 2012 10:13 | Гицка
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

ЕЕЕЕ ви герберите се оляхте, че даже и насрахте с коментарите си. Кой ви е крив че два пъти издигате кандидатура за кмет на човек когото никой не харесва, и съответно губите. Че и оставката му не поискахте. Тогава ще сте принудени да живеете още четири години с кмета които ние си избрахме - добър или лош. По-добра кандидатура от Вельо нямаше. Друг е въпроса, че е време Г-н кмета да се вслуша в препоръките на хората, но не и във вашите злобни коментари.


03 Февруари 2012 10:25 | До Гицка
Оценка:
6
 (
8
 гласа)

За какви злобни коментари говориш ти бе? Както виждам тук се изказват позиции, за това, че не се свърши нищо през всичките тези години и не може да няма критики след като Петрич е докаран до това дередже?


03 Февруари 2012 11:33 | една жена
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

абе хора вие си го избрахте този крадец вие 6те си го понасяте сега, какво добро е наоравил за този цигански град та пак него избрахте за кмет, искаите оставката му след като само за циганите се грижи като прекрива краденето им на ток вода итн Егати апа6а нахален, Сам да се засрами и напусне това място след като знае 4е гражданите не са никак доволни от него Идиот неспособен
Германия


03 Февруари 2012 12:03 | Съжаление
Оценка:
8
 (
8
 гласа)

Този град отдавна е за съжаление. Тук се мисли само какво да се открадне или вземе за без пари почти. Няма инициативност, креативност и визия за бъдещето. Повечето чиновници в Кметството са хора, уредили се на топло местенце и нищо не ги интересува. Проблемът с набезите на циганската общност, уви, ще се задълбочава. Не са верни думите на кмета В. Илиев, че общината сама не може да се справи. Какво? Танковете ли да дойдат?... Това с инициативния комитет е хубаво, но ще остане глас в пустиня, както са оставали хилядите жалби на хората през годините... А родната полиция ни пази!...


03 Февруари 2012 12:11 | nabludatel
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Тази инициатива бе подета преди доста години от Васил Митов и неговите колеги фотографи. Отдавна трябваше да се вземат административни решения. Вярно е че Лобошки и компания Ротъри са част от приятелите на кмета, ама тази работа не става с приятели а с управленски решения и компетентен екип. Така че пак сме свидетели на буря в чаша вода.


03 Февруари 2012 13:10 | 676
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Г-да само кмета ли трябва да вземе отношение по наболелите въпроси на града. Не е ли време и г-дата съветници да си влезат в ролята те какво вършат, нито за бизнеса са помислили да го облекчат с ниски наеми както се върши навсякъде при криза, нито са допринесли за разкриване на работни места, не взимат отношение и за тая паплач дето са завладели целия град. С усилия на кмет, общински съветници, полиция, прокуратура и обществеността ще се справим с този проблем.


03 Февруари 2012 13:15 | razlog aood
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

благодарение на мангалите по време на избори сме зависими. просто работим и се потим за тех. и защо изобщо се стига до обединения и т. н., като ако сме избрали нормално кмет и по нагоре тази статия нямаше да я има.


03 Февруари 2012 13:55 | наблюдател
Оценка:
-1
 (
9
 гласа)

Шом Адрианчето Христова се намеси, сичко ше е наред.


03 Февруари 2012 14:09 | 345
Оценка:
4
 (
8
 гласа)

Всеки отклонява темата като коментира странични проблеми. Всеки е специалист по всичко. Заражда се една добра и смислена инициатива. Защо не потърсите повече информация как да се включите и да я подкрепите. За разлика от българите циганите се организрат всички във всяко начинание било то добро или лошо. Защо не излезат всички и да подкрепят тази нетърпимост. Да изкажат своятя позиция. Но нали сме свикнали все друг да ни върши работата пък ние встрани да коментираме и недоволстваме. Нека всеки един да излезе и да се пребори, да удари в стената и да се пробва да я разбие да постигне целта си и да остави добра диря. Разбира се за всичко трябва здрави нерви, време и средства. Малко са тези на които им стиска но драскачи и разбирачи с лопата да ги ринеш. Та по същество-кой държи списъка и къде мога да се запиша в тази инициатива? Подкрепям идеята за чист и спокоен град. Успех


03 Февруари 2012 14:31 | Петричанин
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Доре е това, като инициатива, само да не свързано с милиарда който ще се даде от ЕС, за екологията и някои с кмета да искат да се облажат. Кмета на Петрич има достатъчно власт да се справи с тези проблеми, но явно не му стиска и създава инициативни комитети, да искат помощ от Държавата, за шепа цигани които палят гуми. Толкова години ги изпозвла за гласоподаватели, улици им открива с дадени наши пхари... Ами 22 години циганите пакостят на петричани-кражби на реколта, лозята, ракари и имоти, животни, материали, внос на боклуците от Гърция и др. Колко акто е съставила общината за трите мандата на кмета, за палене на гуми? Колко цигани са в затвора за упоменатите по-горе пръсътпления? Колко цигани са гласували за Кмета В. Илиев за трите вандата, и за последният сега? Не че не искам да се спре циганската престъпност и своеволия. Да се събират пари от бизнеса и граодзаните за този проблем. А тези които се откраднаха за 12 години, къде са? Наглост и безпомощтност и кметкският екип и тези кои


03 Февруари 2012 14:35 | Петричанин
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

....които ги избраха и сега, да дават пари за това. Колко години хората се молеха на кмет и звласт да им защити лозята и градинките..... Сега пак е същото. А през това време Петрич се напълни с проходящи гладни цигани и се построиха ститици катуни и колиби, незаконно и опустошаваха гробовете на хората. Какво направи кмета и защо не потърси помош, чрез подобен комитет, за да укроти хората които плачеха на гробищети. дири беше забранил на БАЦ да снимат разрушените гробища. Виновни са и депутатите ни толкова години, не само кмета, каде са и те сега, да се изкажат за циганската престапност?


03 Февруари 2012 14:37 | Петричанин
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

345 ета по-горе моята позиция и не само за този проблем. Защо в статията СТРУМА или този комитет, не са засегнали и др. престъпления от циганите?


03 Февруари 2012 15:19 | Петричанец
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Вельо пак ще си измие ръцете, след като чака от бизнеса и обществеността да му свършат работата. След като един кмет, който е на власт 12г. не може да реши този проблем аз питам какво може да свърши - НИЩО? На него му е пределно ясно как стоят нещата дълги години, само че така му изнасяше. Ами да вземем да му съчувстваме за това че не може да се справи. Как може да е толкова нагъл и безочлив. Това, което се случва е благодарение и единствено на него и никой друг. Отиде предизборно да бетонира улицата на Циганския кмет и то не цялата, а колко улици в града има с години не асфалтирани! За какво говорим тогава? Тези, които защитават Вельо да ми посочат с какво ще запомнят управлението му????? С едно голямо НИЩО!!!


03 Февруари 2012 15:54 | съгражданка
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Ако Велъо гонеше циганите, как щеше да стане отново кмет? Нима някои свестен петричанин ще
гласува за него!


03 Февруари 2012 16:14 | ?!?!?!
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Предложено бе бизнесмени и граждани да съберат средства .... ????? Нас за ахмаци ли не имат. Средства за лаптопи и служебни мобилни телефони за да чатат в скайп и фейсбук има - а за друго няма. Да обяснат господа общинските съветници какво допринесоха за доброто на общината с тези лаптопите, или само харчене на средства.


03 Февруари 2012 18:42 | 676
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

тези граждани от този инициативен комитет бяха и като основатели на инициативния комитет които издигна вельо илиев за кмет. в момента вельо илиев отклонява вниманието на общественоста на града относно приемането на новия бюжет на общината за 2012. от доста години се говори за този проблем и нищо не се прави. но забележете че се повдига на въпрос винаги когато кметчето иска да ни изпързаля. не си ли спомня този инициативен комитет че този въпрос го поставиха на вельо илиев още преди изборите и никакъв резултат. ние гражданите ако не сме активни то поне помним кой и кога излиза и говори постоянно за едно и също нещо. но разбираемо е. ще се приема новия бюжет и тези които са на тази маса имат изгода от разпределението на средствата.


03 Февруари 2012 19:04 | 676
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

и на вниманието на инициативния комитет и хората подписали подписката. проблема с палежа на гуми и кабили е решим но трябва твърда ръка от институциите от които зависи това. НО КАЖЕТЕ МИ ВИЕ БУДНИ ГРАЖДАНИ ЗАЩО НЕ НАПРАВИТЕ ПОДПИСКА С КОЯТО ДА ПОТЪРСИТЕ ВИНОВНИТЕ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ОБЩИНСКАТА БОЛНИЦА. ДА ПОВДИГНЕТЕ ВЪПРОСА ОТНОСНО СЪСТОЯНИЕТО И. ЗАЩО МЪЛЧАХТЕ КОГАТО СЕ ИЗТОЧВАХА МИЛИОНИ ОТ ФАРМА ПЕТРА. И ЗНАЕМ ЗАЩО . ЗАЩОТО ЩЕ ТРЯБВА ДА ТЪРСИТЕ ОТГОВОРНОСТ ОТ ЧОВЕКА КОИТО ПРЕДЛОЖИХТЕ ЗА КМЕТ. ТАКА ЧЕ НЕ НИ ХВЪРЛЯИТЕ ПРАХ В ОЧИТЕ С ТЕЗИ НАПЪНИ, ВИДЕТЕ ЛИ КОЛКО СМЕ ЗАГРИЖЕНИ ЗА ПЕТРИЧ И НЕГОВИТЕ ГРАЖДАНИ. НИЩО ПОДОБНО. КАТО ВИ ГЛЕДАМ НА СНИМКАТА А ГО ЗНАЕМ СТЕ ГОТОВИ ДА ИЗСМУЧИТЕ КРЪВЧИЦАТА НА ВСИЧКИ НИ. СРАМ И ПОЗОР.


03 Февруари 2012 19:11 | .........
Оценка:
7
 (
7
 гласа)

ПОДПИСКАТА КОЯТО СА ПРЕДОСТАВИЛИ ОТ ИМЕТО НА ТОЗИ ИНИЦИАТИВЕН КОМИТЕТ Е ЕДНА И СЪЩА С ПОДПИСКАТА С КОЯТО ВЕЛЬО ИЛИЕВ СЕ ЯВИ ЗА КМЕТ .ПРОВЕРЕТЕ Я И ЩЕ ЛЪСНЕ ПОРНОГРАФИЯТА КОЯТО РАЗИГРАВАТ


03 Февруари 2012 20:04 | 111
Оценка:
1
 (
7
 гласа)

Мили хора, прочетох всички коментари и много ми се искаше да прочета идеите от Ваша страна, а не оплюванията по този и онзи. Ние сме хората, които трябва да диктуваме действията на управлявящите, ние трябва да претендираме ОТКРИТО за това как искаме да живеем, но за съжаление ние сме тези, които САМО анонимно си позволяваме да критикуваме. Нека подкрепим тази идея и нека наистина през 2012 променим живота в КРАСИВИЯ НИ гр. ПЕТРИЧ СЪГЛАСЕТЕ СЕ, ЧЕ И УПРАВНИЦИТЕ СЕ НУЖДАЯТ ОТ НАПРАВЛЕНИЯ.....


03 Февруари 2012 23:00 | До 111
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Какво значи да я подкрепим? Еми подкрепяме я... едва ли някой е против всичко това за което се пиша. Дразни ме начина по който се прави. Има ли някой, който да не знае за този проблем? От какви направления по-точно се нуждаят "управниците", че не разбрах. Мисля, че е точно обратното-избираме ги и им плащаме за да ни "направляват" те нас, и да се грижат за града ни. Получаваме ли това срещу гласа си и парите ни, с които има плщаме заплати??? Отговорете си сами и се дръжте като свободни хора, а не като плебеи.


04 Февруари 2012 09:12 | Ачик Ачик
Оценка:
-5
 (
7
 гласа)

Тоа па то Лобушки, За какво Лобира тоа Лобушки? Я си земи китарата и еднотипните ти мелодии и ги продавай на чалгопромитата си клиентела. Седнал Лобушки да ми защитава мойо град. Лобушки ти на колко хора помогна ве китарист? Са още авторитет сакаш да трупаш!
Адриана е готин журналист парче. Тя е печена керемида, знае как да зготви манджата. Тя ки опрае градо и ки го защитава без пари ей така за слава само. Другите само на снимка съм ги виждал, незнам нищо за тех.


17 Март 2012 00:21 | юг
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Лелеееее, тук има много истински коментари, но и е пълно с КЕФАЛСКИ неграмотници. :)))) Ееееех, КЕФАЛИ, за ниииищо не ставате!!!! :)))))


10 Април 2015 22:21 | цигани юнаци вългари тъпа
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Ееееее вие какви сте че убиждате циганите гледаите пъро вас и тогава убиждаите другите ууууу ууууу за българите „„„„„ „„„„„ само циганите




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар