Мъжете от това племе се гримират по 3 часа, крадат чужди жени и участват в странно състезание



Членовете на племето Wodaabe намират смисъла на живота в красотата, мъжете са готови на всичко за нея, а ето какво правят жените.
Номадското племе Wodaabe, открито в пустинните райони на Нигер, е друго от поредица племена, които практикуват необичайни обичаи в Сахара, където жените и момичетата съдят мъжете въз основа на външния им вид.
В африканското племе Wodaabe от Нигер се набляга на красотата, а браковете се уреждат от родителите, докато децата са още малки, най-често между роднини. Въпреки това, веднъж годишно, по време на фестивала Гервол, мъжете от това племе се маскират и крадат жени.
Ако отвлекат жените си, без съпрузите им да ги видят, младоженците също стават обществено признати. Такива бракове се наричат „бракове по любов“.
Племето Wodaabe цени три неща в живота:
1. красота,
2. говеда,
3. семейство.
Като племе тяхната основна характеристика е лоялността. Те изкарват прехраната си с търговия на добитък и месо, снабдявайки стотици села от бреговете на езерото Чад до атлантическото крайбрежие на Сенегал, и на всичкото отгоре сигурно са обсебващо горди от външния си вид. Мъжете и жените от това племе са известни със своята красота, а Бороро, както често ги наричат, предпочитат високи жени и мъже със силни мускули, прави носове и безупречна кожа.
След септемврийските дъждове, преди да започне годишната миграция, номадските кланове се събират в пустинята, заедно с добитъка си, за да отпразнуват миграцията, но и да се състезават в красотата. Това каравана събитие продължава няколко седмици и се нарича Gervol. Това е богата културна церемония, която включва срещи на кланове, надбягвания с камили, танци, пеене и уредени бракове.
Най-важното състезание на фестивала Гервол обаче е състезанието за най-красив мъж от всички племена.
Ако някога сте мислили, че жените отделят твърде много време за гримиране и оформяне – помислете отново, след като сте чули, че мъжете от племето Wodaabe прекарват повече от три часа в обличане, подготовка и нанасяне на грим.
Костюмите за специалния конкурс за красота, който се провежда всяка година, се подготвят целогодишно и трябва да бъдат цветни, изчистени, красиви, с много аксесоари, като преобладава жълтото и различните нюанси на синьото.
Устните и носът на мъжете трябва да са особено изпъкнали и след като всички процеси приключат, мъжете от племето Wodaabe са готови за конкурса за красота. Това е част от тяхната воинска традиция. Първо, парад, танци, пеене в пустинята – всичко това, за да впечатли жените – които в този случай са жури и съдия.
Жените в това племе търсят мъж с най-красиво лице, най-изразителни черти, най-висок и най-грациозен. Той трябва да е добре облечен, с подканваща усмивка и светли очи.
Жените Wodaabe се смятат за най-забележителните в Западна Африка, поради което са в журито. Наблюдават, оценяват и коментират от дистанция, преструвайки се на срамежливи – а всъщност са точно обратното. Победителят се нарича символично "г-н Wodaabe".
Състезанието е отворено за всички женени и необвързани мъже, а ако победителят не е семеен... необвързаните жени в журито могат да го поканят за "по-близко запознанство".
Победителите в конкурса за красота Gervol се припомнят ритуално години по-късно.
Същинската церемония по "показване" на участничките не се различава много от добре познатото състезание "Мис Свят". Състезателите отиват пред съдиите, като искат да направят най-добро впечатление.
Номадското племе Wodaabe е предимно ислямско, но значително се отклонява от "традиционното" разбиране за исляма и социалните ценности, както и стандартите за красота.
Още по-интересно е, че когато думата "Wodaabe" се превежда от традиционен език, тя означава "племе без табута".
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.