300 военни пенсионери с по 20 заплати в джоба печелят от цивилни служби

31 март 2011 00:18   17 коментара   14851 прочита
А. Ангелов
А. Ангелов


А. Ангелов

Цветан Цветанов също е срещу предложението на Симеон Дянков за спешна чистка на чиновници пенсионери

Когато се освобождава експертен потенциал, и то високоподготвен, администрацията губи. С този аргумент министърът на отбраната Аню Ангелов спрял приемането "ad hoc" на постановление, предложено от финансовия министър Симеон Дянков, който предлага да бъдат освободени с едномесечно предизвестие всички служители в администрация, които вече са навършили пенсионна възраст.

Малко по-късно стана ясно, че против бил и Цветан Цветанов. Предстои Министерство на отбраната /МО/ и МВР да съгласуват позициите си с Министерството на финансите, тъй като имат специален режим на пенсиониране. Всички останали министерства категорично подкрепят тази инициатива и отдавна са си свършили работата, коментира след края на правителственото заседание министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Служителите в пенсионна възраст в администрацията на МО са едва 17, изтъкна военният министър Аню Ангелов. Всички те са в процедура на освобождаване. Двама обаче са болни и не може да им бъде връчено предизвестието. Ангелов призна, че вероятно в структурите на пряко подчинение също има работещи пенсионери, но той не знае точния им брой. Във всеки случай е пуснал нареждане за отстраняването им. От 1 юли в системата на МО предстои да бъде съкратена 20% от цивилната администрация и 11% от Щаба на отбраната.

Далеч по-ентусиазиран се оказа колегата му Плевнелиев. Макар и той да не знае колко са работещите пенсионери в неговото ведомство, заяви готовност да ги освободи до един. "Аз подкрепям политиката на вицепремиера Дянков от гледна точка на оптимизиране персонала в министерствата, защото по този начин повишаваме производителността. Ако българите искат да забогатяват, те просто трябва да работят повече, включително и в държавната администрация", отсече регионалният министър.

Сякаш предусещайки вчерашния отпор, Дянков подчерта, че най-много служители на пенсионна възраст има във вътрешното и военното министерство. По неофициални данни в системата на Министерството на отбраната например работят около 300 души, които са пенсионирани като военнослужещи, взели са 20-те брутни заплати обезщетение, но са назначени като цивилни лица и така към всичко изброено вземат и заплати за съответната длъжност.

17 коментара
31 Март 2011 08:20 | Стони
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

АИДА И ПАВЛОВ ОТ РИО бЛАГОЕВГРАД И БЛАГО МИГДИН И СПАС ТЕТИМОВ.....


31 Март 2011 10:08 | УРА
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Браво на Дянков, всички изкуфяли старци да се махат от държавната софра. Вижте само кои са против - тези малоумници с фуражките, които и без това нищо не работят и никога не са работили.


31 Март 2011 11:23 | вера
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Всички пенсионери да излязат от публичната сфера, око истат да работят в тази сфера то нека да е на доброволни начала без заплащане. Що се отнася до рано пенсиониралите се по закон то още по - голямо безобразие, от една страна са приети закони съгласно които след дадена възраст или трудов стаж /и сигурно има някакви измислени аргументи за това/ трябва да се пенсионират а от друга искат да получават и пенсии и заплати. Защо до кога това безобразие, а също така и тези двавесет заплати при пенсионирането на някои привилигировани също от тази група. Нека всички които прочетат това да помислят има ли смисъл да гласуват на изборите за кметове и други изборни длъжности за пенсионери-смешно.


31 Март 2011 11:24 | ПО-ПОЛЕКА
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Не бързайте да викате УРА! тия хрантутманици лесно нема да откопчат мъртвата хватка от умираща България!


31 Март 2011 11:25 | Българина
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

Някои бивши военни командири на поделения, командири на застави-ГВ, и други с чин полковници се унижават да работят като портиери при свои подчинени в поделенията, не защото им се работи толкова, а защото живота е скъп, имат студенти в стилицата, трябва да ги оженят и т. н., за елементарни житейски неща, които българина е прави и прави от стотици години. Вярно, че ече тези хора получават по 650-700 лв военни пенсии и са взели накуп 12020 заплати, колкото да си купят една кола на старо за семейството си, или да си помогнат в живота, за децата. Редно е да си почиват от дългогодишната военна работа, особенно сержанти и низшите офицери, които са тичали по границите и в поделенията, но както цял живота са свикнали да се грижат за семействата си. После тези хора са проучени и са се доказали като лоялни и верни на войската или МВР служители. Кой ще дойде млад човек на волнонаемна служба-портиер да лработи за 200 лв? Никой, а и трябва да се проучва и няма да е надежден-за 200 лв не ще да служи


31 Март 2011 11:36 | Българина
Оценка:
-3
 (
3
 гласа)

....В СССР навремето им забраняваха да се унижават бивши военни и МВР пенсионери, но пенсията им беше колкото заплата е взимал. това е справедливо, но при нас низшите слежители не взимат кой знае колко големи пенсии, особенно тези които се пенсионираха при СДС. Не може да си служил и да си се пенсионирал като полковник/при СДС/ и да ти дават 300 лв пенсия. Та разни бандити и депутати толкова харчат на ден за лични нужди, и повече дори. Президенти/бивши/ взимат по 1500 лв пенсии и пак работят-имат фирми, участват в бордове и чуждестранни платени мероприятия, фондации. Един Народ не уважава ли си военните и служителите от МВР и постоянно ги хули и плюе, заслужава падението и положението си. Всеки иска помощ от МВР, като му откраднат нещо или го пребият, а завижда на мижавите им заплати и пенсии, в сравнение със др. държави-Гърция например, да не говорим за Германия, Сащ.... Защитавам тези хора, защото съм работил в тези системи, въпреки, че заради политици и корупмирани началници съм без


31 Март 2011 11:41 | любов
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Тук не става въпрос за портиери, а за чиновници в държавната администрация, където заплатите са над 1000 лв. Не е справедливо спрямо другите хора и те имат деца и те са студенти, но родителите им ако са пенсионери са с ниски пенсии и работят за 300-400 лв., къде е пенсията на военния от 700 лв. Обикновеният човек и с пенсия и със заплата не влиза в нея. Аз не съм против това пенсионери да работят, но да работят в частния сектор, а не на държавна служба.


31 Март 2011 11:46 | Българина
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

пенсия и помощи. Кой да вземат за охрана по банките? Като този който взе заложници в Сливен в банката, мераклия да станел полицай който стана престъпник, защото му е тежал живота, самотен, или други младежи които никога няма да станат полицаи, защото искат много от живота и както е видно, млади полицаи влезнали в системата, започват заради ниските си заплати да стават съучастници с престъпниците, а старите кадри никога няма да направят това, защото така са учени и възпитани от строгата система на Комунизма. Всички уволнени специалисти от службите на РБ, на Русия и др. държави от бившият ком. строй, които Демокрацията преди 22 години унижи и уволни, само заради това, че са работили в системата тогава, остави семействата им без заплати, сега им събират попарата, защото станали бизнесмени и имало рекети т. н. Това са последствията от несправед9ливостта към тях и няма да има мир, с псевдодемократи които източват хазната по схеми, без да рискуват здраве и живот на гр. бразда или в тихият фр


31 Март 2011 11:54 | любов
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Говорите глупости:"Всеки иска помощ от МВР, като му откраднат нещо или го пребият". Нима това са задължения на друг и трябва да се оправяме сами, защото виждате ли, искате много. По същата логика всеки търси медицинска помощ, когато някой го пребие, а сега докторите какво да кажат? Разберете професията е личен избор, ако не ви е достатъчна заплатата за риска, който поемате потърсете си друга, но няма да намерите такава с толкова привилегии. Защо децата искат да станат полицаи, а не лекари и учители? Съпоставете образование, заплати, рискове, привилегии. Аз знам един друг израз, горко на тази държава, където полицаите вземат повече от учителите. Държавата ни има нужда от просветители, а не от полицаи. Когато работим върху повдигане на духа на нацията и човешките ценности, тогава няма нужда от пъдари и биячи. Давайте пари и енергия за възпитание и образование, тогава ще има резултат, върнете вярата на хората, всичко се постига с добро, а не със страх и насилие.


31 Март 2011 11:56 | Българина
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

До любов:Ако има такива които получава големи заплати от 1000 лв плюс пенсия от 900-1000 лв и са назначени в разни министрества в големите градове, само за да им се намери място от благодарност или др. неща и заемат пълни щатове за специалисти, които трябва да бъдат заемани от завършили млади кадри-да съгласен съм с Вас, че не е редно. Аз посочвам това което съм видял и зная и мисля, че съм прав в изказванията си. Всичко е с уреждане все пак, защото на мене никой не мие предложил и такава работа. По принцип се изказвам. Един бивш военене или МВР служител дори и млад пенсионер, нищо не може да работи, той не знае, защото се е откъснал от живота с тази своя служба 20-30 и повече години. Ако е бил мошенник и е направил по някакъв начин пари, може да отвори магазинче-това е. В Гърция познат пенсиониран полицай с 40 заплати които там им дават при пенсиониране, големи заплати от порядъща на 2-3 хиляди долара, преди години, си купи вила на о. Халкидики и си живее там в една стая, а др. ги дав


31 Март 2011 12:06 | Българина
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

...а под наем на туристи и така се изхранват със съпрегата си. Колкото до това, че учителите тряБва да получават повече от полицаите съм съгласен, както и др. професии. Лекарите сега получават много големи заплати и пак искат от пациентите за операции, за какво ли не-да не им попаднеш. Вие говорите за една система която е била замислена от Маркс и Енгелс, но Капиталистите не искат такава, а у нас не е и Капитализъм. Редно ли е директор на държ. болница да взима 60 хил. лв заплата? сестра при Чирков 4000 лв заплата, директор на банка 200 000 заплата на месец? Кой Ви краде парите-М-тел, Глобул, Банките, а се настройвате против полицията и военните. Съкратиха военни и полицаи, дават им малки заплани-затова има престъпност и хората се градят и крият в стоите си. Няма ли силна и добре платена армия и полиция-има престъпност. Полицитиците ще взимат по 2300 лв, плюс 1550 представителни и др. за тоалетна хартия, за бензин, от фирми и т. н., а полицаите да не вземат. Не мислите разумно. Край на


31 Март 2011 12:29 | христова
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

А какво ще кажете за г-н Спасов, който е военен пенсионер и сега е управител на "ВиК" Благоевград и има и частна фирма. А г-н Попадиин, шеф на инспекцията по труда, пенсионер от мината на държавни служби!!!!! А пък младите и образовани хора ще са безработни!!!!


31 Март 2011 12:32 | любов
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Не, мисля, и по-разумно от Вас, защото аз не съм страна от този спор, нито съм от системата на МВР и МО, за да имам субективно отношение, нито пък съм засегната, потърпевша и т. н. от това, че работни места са заети от пенсионери. Не сравнявайте с други държави, сравнявайте при нашите условия. Не съм за комунизъм, това е утопия, достатъчно разумна съм, за да знам, че такова нещо е невъзможно. Това, което съсипа нас като народ е материализирането на живота ни. Чуйте хората защо имат носталгия по миналото, липсва им какво, сам си отговорете. Спирам да водя неконструктивен разговор, човек има полза само когато получава наслада от това, което прави. Но някой да ме убеждава в нещо, защото той е потърпевш, няма да стане. Пак повтарям, изборът е личен, никой на никого не е задължен, всеки да си изпълнява своите задължения, това е живота, всеки ден да правиш нещо, да градиш, да получаваш заработеното, но да не очакваш повече от това, което ти е отредено. Прекалено много искаме и гледаме в чужд


31 Март 2011 12:47 | любов
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

чуждите панички. Спирам, защоот това не е чат. Трябва да имат и морал военните пенсионери, защото не само те имат семейства. Моята майка я пенсионираха първа категория труд, тя имаше желание и сили да работи още, но нямаше такава възможност, заповед от Министерството. Не е била чиновничка, работила е при тежки и рискови условия. Не зае след това ничие място, издържа се с пенсията си, времето през което я пенсионираха не беше благоприятно за размера на получаваната пенсия, защото нейни колежки, които се пенсионираха след година -две получаваха по -високи пенсии. Но това не я озлоби. Простира се според това, което има. Баща ми работи дълго, за да издържа син войник и дъщеря студент. Пенсионира се на 60 години и живя само три години след това. И двамата ми родители работеха нощни смени и ни оставяха да нощуваме сами, нима не са могли да работят по-лека работа и да мизеруваме, както някои, защоот имах познати, окито предаваха бутилки, за да си купят хляб, не им стигаха парите, но ..


31 Март 2011 13:29 | Еразъм Ротердамски
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

От тази криза народът взе да озверява. Тъжното е, че вината не се търси там където трябва - сега пък пенсионерите са виновни. А младостта никога не е била предимство при кандидатстване за работа, поне в администрацията - търсят се хора с опит и знания. Освен това морето от държавни служители са далеч от бленуваните 1000 лева заплата. Такива заплати търсете при полиция, съд и прокуратура, следствие, областна управа - изобщо все заслужили герои на демокрацията.


31 Март 2011 16:16 | Комунизъма
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

Неблагодарна Държава, неблагоданен Народ-не заслужават лоялност и да ги пазиш от враговете им. Искахте демокрация-ето Ви я. Радвайте и се.


31 Март 2011 20:38 | до цветан цветанов
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Много правилно разсъждавате г-н Цветонов, кокви млади хора системата. Та те са амбициозни, свободни в мисленето, необременени, работят с компютри от детската градина, тогава как ще усвоявате средства по програми за компютърно обучение, езиково образоване та дори и социална и гражданска компетентност . Да си седят дядовците в системата / а те да си търсят късмета в чужбина/. Тези незаменими кадри са тока покорни и адаптивни от милиционери станаха полицай и космонавти ще станат само и само да останат.




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар