Община Петрич кандидатства за 2 140 000 лв. за туристическата атракция Самуилова крепост

18 март 2011 00:08   28 коментара   38430 прочита
В. Илиев
В. Илиев


В. Илиев

Община Петрич внесе проектно предложение “1000 години от битката на Самуил /1014-2014 г./ - устойчиво развитие на туристическата атракция Самуилова крепост в община Петрич” по Оперативна програма “Регионално развитие 2007-2013 г.”. Стойността на проекта е в размер на 2 140 000 лева.

Основните дейности, предвидени за изпълнение, са реставрация, консервация и експониране на наблюдателна кула, защитен трети крепостен вал, голяма землянка, покрити землянки в обект Самуилова крепост, развитие на туристическа инфраструктура, ще бъдат обновени двете музейни сгради, разположени симетрично зад монумента на цар Самуил, съобщи кметът Вельо Илиев.

Предлага се развитие на дребномащабна техническа инфраструктура, изграждане на достъпна среда за хора с увреждания, подобряване състоянието на алейна мрежа в района на крепостта и осветлението, както и обособяване на места за анимиране на обекта. Ще бъдат въведени техники и 4 програми за интерпретиране и 5 за анимиране на национален културно-исторически комплекс “Самуилова крепост”.


Още за: община   проект   туризъм   Още от: Бизнес

Принтирай статия
28 коментара
18 Март 2011 05:14 | избирател
Оценка:
5
 (
13
 гласа)

Къде беше 12 год. Вельо та чак сега се сети, че трябва да се реконструира Самуилова крепост? Къде беше за да се направят тротоари и улици? Какви чужди инвеститори привлече за да се развие този град? За 12 год. като се замисля нищо, а единствено "Джакузито" пред кметството. Предизборно започнаха да се правят тротоари и детски площадки. Нека излезе пред обществеността в града и да каже какво е свършил през тези години. Май нищо.


18 Март 2011 06:06 | 123
Оценка:
7
 (
15
 гласа)

Съгласен съм с горе написаното. Ако Вельо има доблест и "морал" няма да се кандидатира за четвърти път. 12 год. стига. Превърнахме се в цигански град. Града ни се увеличава, но за съжаление с цигани от цяла България. Проблема е много голям, но никой не обръща внимание на това. Ще стане така, че циганите ще бъдат повече от българите. Жалко.


18 Март 2011 07:05 | С.С
Оценка:
10
 (
10
 гласа)

Призовавам петричани да се обединим поне един път и то за кауза, която е за доброто на всички. Циганите да си ходят там откъдето са дошли. Стига са живели на гърба на българите. Цял живот плащаме за техния мързел. Вода, ток всичко се краде на поразия. Явно общината няма да предприемат никакви мерки, защото идват избори и то се знае защо.


18 Март 2011 08:32 | Алена
Оценка:
6
 (
10
 гласа)

Пак ще падне крадене. С редишните пари към 600 000 лв . възтановиха осветление, направиха някоя пейка и сложиха някое кошче за боклук, а другите пари грабчо


18 Март 2011 09:12 | кефал
Оценка:
-2
 (
10
 гласа)

Ами хайде тогава нищо да не се прави, за да няма съмнения за кражби.


18 Март 2011 09:13 | ВИКИ
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

КРАЙНО ВРЕМЕ БЕШЕ!!


18 Март 2011 10:14 | Избирател
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Имало и други избиратели които коментират но мисля че трябва да имат свой псевдоним Както и да е-това че е направен фонтана пред кметството е красиво и е добре за движението без светофари Дори трябва и на други акива места в града да се направят фонтани Водата от планина Беласица трябва да се събира в микроязовири за да има годна хубава питейна вода за пиене и за фонтани и други цели в полза на града Това че кмета Илиев е издействал тези милиони инвестиции за Самуилова крепост е много добре но да се внимава сега парите да не се отклонят или да се образуват високи цени за поръчките което си е чиста далавера пак За туризма в Петричка Община това ще бъде доходно Но-фирмите които правят плочките и бордюрите които се слагат сега в цзентъра и Биляна още не са изсъхнали или са от лош цимен и се рпонят Граждани са се оплаквали и се вижда с просто око Хората коментират че има далавера и в това Ако тези пари се усвоят за хората-добре ако пак стане кражба-да отговарят пред Закона


18 Март 2011 10:21 | ---------
Оценка:
8
 (
10
 гласа)

Стига сте наливали пари за нищо... каква е тази Самуилова крепост... там няма абсолютно нищо и се строят нови глупости за да се крадат пари. Това място няма никаква историческа стойност, освен че ромеите са ни набили каските... защо да се гордеем от това?. Няма никакви археологически находки освен 5-6 шайки. Тази цялата галимация е една глупост от комунистическо време, когато се напъвахме да докажем, че Самуил е български цар, което си е така, но с абсолютно безсмислени и скъпи проекти. На това трябва да се сложи край. Цялото това място е абсолютно измислено и не трябва да съществува.


18 Март 2011 10:24 | Крум от Горна Крушица
Оценка:
6
 (
6
 гласа)

Инж. Азис е най-добрият кмет на Петрич след 1912 г. !!!
Да е жив и здрав и да бъде кмет още 100 години !!!
AZIS FOREVER !!!
А на жителите на община Петрич - дупе да им е яко...


18 Март 2011 10:56 | nabludatel
Оценка:
5
 (
7
 гласа)

Това че общината кандидатства не означава, че ще спечели. Дори напротив. Защо забравяме проекта за Къща-музей Ванга за 1 800 000. Проекта отпадна още на първо четене. Така ще стане и сега. Инж. Илиев не се ползва с доверие при кандидатстването по европейски проекти, като в същото време няма и компетентни специалисти. Няма да се учудя ако това е просто лошо скалъпена рекламна кампания на кмета.


18 Март 2011 11:45 | Македонски
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

Гръка оправил Дявола във въздуха без опорна точка и се родило какво? Петричанчеее!??


18 Март 2011 13:40 | до----------
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Аман от безродници. Самуилова крепост"е измислено място"... 15 000 зверски обезобразени български войни, ослепени и унижени. Край на Първото българско царство. Един ромейски император, който се провъзгласява с гордост за Българоубиец. 1000 години след тази трагедия - безродни ниски дребни нагли душици наричат местноста измислена. Идиоти. Прочетете литература и тогава коментирайте. За справка - 1910 г. акад. Йордан Иванов-доказва че това е мястото на битката. Ако не знаете - гл. ас. в Пловдивския университет Георги Митрев - достатъчно публикации по темата. Човека е от с. Коларово. Ако продължавате с този комунистически интернационализъм - ми то няма да останат паметни за българина места. Срам и позор за такива като Вас. И да знаете, че въпреки такива хулители на националния ни дух българи ще има, и ние ще пазим жив българския род и корен. Чуждите измекяри нямат място сред нас. Да живее България и името на българския цар Самуил!!!!!


18 Март 2011 16:06 | Tanq
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Да съгласна съм с предишния коментар. Дори ние ученици тогава от у-ще "Н. Вапцаров" участвахме в разкопките организирани от Сотир Иванов от музея и Георги Митрев. Спомням си че тогава общината по никакъв начин не подкрепи проекта. Явно сериозната сума е променила позицията на кмета.


18 Март 2011 16:07 | -------------
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

До горния "патриот". Успокой се... ако не можеш да се владееш лекувай се... Чети внимателно! Никой не твърди, че на това място е нямало битка. Против съм ненормалните напъни да се внуши на не знам кой, или по-точно, на тези които не четат история, че там е имало крепост. Никога там не е имало крепост. Има други начини да се отдаде почит на убити в ЗАГУБЕНА БИТКА със съдбоносно значение. Отказвам да приема, че може да се изливат милиони левове на полето със съмнителен ефект за възпитание в патриотизъм. Убеден съм, че идеята е продиктувана единствено и само от мегаломански комунистически напъни, които за съжаление продължават. А и от друго... да се намира работа на хора, които ако се бяха родили щъркели, жаба немаше да могат да си фанат!


18 Март 2011 16:09 | До Tanq
Оценка:
-1
 (
5
 гласа)

Като сте копали кажете какво намерихте


18 Март 2011 16:34 | Tanq
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Доста неща - архитектура, стени, оръжие, монети, надписи, някакви пожари имаше. Мисля даже, че бяха публикувани, но не съм сигурна


18 Март 2011 16:37 | Tanq
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Имаше и ученици от с. Коларово


18 Март 2011 16:53 | До Tanq
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Браво това са много находки. Надписите върху какво бяха, каква архитектура? А оръжията какви бяха и къде са изложени за да ги видим?


18 Март 2011 17:05 | Tanq
Оценка:
2
 (
4
 гласа)

Не съм присъствала на експедицията която откри надписите, но после съм ги разглеждала на мултимедийно представяне. Сотир Иванов водеше курс археология в нашето училище и после в "А. Златаров". Надписите са върху камък иначе. Част от предметите са в показани в музея а другите бяха прибрани в склада за реставрация. Снимки имаше и по вестниците тогава.


18 Март 2011 17:20 | До Tanq
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

В градския музей няма нищо... на "Самуилова крепост" навремето имаше изложени няколко шайки... ако сте намерили толкова неща би трябвало вече да са изложени някъде, а надписите би трябвало да са разчетени, защото обикновено подобни надписи имат важна историческа стойност. Що се отнася до "архитектурата" и "пожарите" извини ме, но.... Иначе е похвално това, което сте правили с учителя си.


18 Март 2011 19:48 | 100
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

Сотир Иванов е измекяр на кмета. За да си запази местенцето в музея, ако трябва ще каже че е даже намерен и гроба на Цар Самуил. А Вельо да си ходи. Преди няколко години бяха отпуснати пари за "Самуилова крепост", той ги изкраде. В министерствата никой не иска да види петричкия кмет. Виси по пейките в коридорите с часове, като чавка на ветър, и никой не го приема. В момента далаверата с бордюрите и плочките по тротоарите е много голяма. Очаква се Вельо и Гюпката да нагушат бая парици. Обърнете внимание, изваждат се бордюри от дялан камък, който на практика е вечен и се слагат бордюри и плочки от недоизпечена глина. Затова се ронят. Тези плочки и бордюри още на следващата зима ще са в окаяно състояние. А къде отиват бордюрите от камък? Айде да попитаме Вельо и ратая му Гюпката. Те си знаят къде ги продават и за колко.


18 Март 2011 21:35 | до------------
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

от "патриот". Много си зле с историята! Като написах да прочетеш нещо, значи трябва да прочетеш-" крепост не е имало" - имало е цялостно защитно съоръжение - крепостна стена-дема от Беласица до Огражден. Тя е ограничавала достъпа към Струмица. Демата е част от цялостната фортификационна система за защита от ромеите на Самуилова България. От разкопките, водени още през 60-те год. на ХХ в. са открити археологически паметници и обекти от праисторията до Самуилово време, както и множество движими ценности-монети, фрагменти от въоръжение, битова керамика и т. н.. Съхраняват се в Исторически музей - Благоевград- за огромно съжаление на Петрич. стига толкова за този, който не иска да проумее елементарната истина - Самуилова крепост е трагичен символ на българския национален дух, а не място за твоя комерсиален нагон - не всичко е пари. Само един духовно беден човек свежда развитието на това място-символ до един обект за печелене на пари!


18 Март 2011 21:43 | до------------
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

И поне си кажи, че не си българин, а "македонец", от тия Великите, на Александър. Това сте Вие-истинските комунисти-интернационалисти- които не желаят да се поддържат и съществуват места-символи като Самуилова крепост, та дано да забравим че всеки един от нас има свой род и корен. Не обекта Самуилова крепост е комунистически напън, а твоите опити да внушиш, че национализма е комунизъм. Аман от юдо-масони!!!!!


18 Март 2011 23:41 | ------------
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Нерде фортификац..... какво беше.... нерде крепост.... стига "трагични символи" дайте нещо позитивно, стига катастрофи... стига поражения.... дайте нещо с което наистина да се гордеем... не мога да се гордея стова, че Василий ни е разкатал фамилията, че и ни е е ослепил... че и да си спомняме за това. Да... знаем го... много добре го знаем! Писна ми от най-различни пишман-историци да ми обясняват колко трагична била нашата история. Абе тупани.... има безброй исторически факти достойни за преклонение пред българския дух... защо избирате само пораженията, а... тупани исторически!!!


19 Март 2011 08:45 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Известно е - аз съм един от основните виновници за изграждането на Национален парк-музей "Самуилова крепост". Плюйте и критикувайте колкото ви позволяват силите и личния морал. Да, там не е имало крепост... Имало е временно укрепително съолажение, което е било централната част от цулостна укрепителна система от Беласица до Огражден.
ГОСПОДА, неуважението към кръвта на нашите предци е неуважение към собствената ни кръв. И. Йовков - някога директор на Окръжен исторически музей и Научно-производствена дирекция "Културно-историческо наследство" в Благоевград, която бе оргоницатор и инвеститора на обекта и го изгради заеднож с усилията на ръководствата и гражданите на Петрич. bgs_iovkov@abv. bg


19 Март 2011 09:04 | до-----------
Оценка:
-1
 (
1
 гласа)

"писна ми... " "стига трагизъм... " Еххх, комунистическа простотия до шия. Айде на силикона, циците, мега-поп-фолк звездите и звездобройците. Няма нужда от памет, всичко днес, на мах и чалгата да е навсякъде. Еб... ти ПОЗИТИВИЗМА. Огрооооомна "позитивна простотия". Това ли ИСКАТЕ? Аз - НЕ. И - ние не избираме трагичните факти от нашата история - те са се случили и за разлика от великите и славни победи ако не ги припомняме по често такива като теб няма и да знаят че са се случили. Най големите събития в живота на нашия Спасител Иисус Христос са Разпването и Възкресението. Без едното няма друго. Гугугко проста!!!! Да са живи и здрави историците, иначе ще слушаме такива като теб- "Силиконовите Позитивисти"


19 Март 2011 09:04 | ИЛИЯ ЙОВКОВ
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

На "Самуилова крепост" е пролята много бълтарска кръв. Изградихме обекта в памент на нашите предци. Макар и условно, това е гроба на 14 500 българи. След ограбването на обекта, още през 2002 г. дадах на г-н Борис Ячев и г-н Бисерков 5 страници с предложения какво трябва да се направи. Затова и учредихме Общобългарско сдружение "Цар Самуил", на което имам честта да съм председател. Стружението е автор на идеята и програмата "1000 САМУИЛОВА БЪЛГАРИЯ". Идеята на кметкгвото е прекрасна, но се страхувам от качеството на замисъла, за да не се получи като предишната програма. Готови сме да помогнем за разработка и реализацията на един висококачествен проект.


19 Март 2011 11:00 | Petrichanec
Оценка:
3
 (
5
 гласа)

Драги ми Смехурко, Инж Азис си прави реклама.. пари едва ли ще има виж др. общини колко мил лв. усвоиха виж един сандански в които град бих живаял!.. а ако случайно има ще я лапнат фирми които не са от Петрич.. и в крайна сметка какво става? В Петрич безработица идват софийски фирми с работници и техника... Сега ще кажете ама ремонтирахме училища... Не ги ремонтираха В. Божанин открадна парата.. още го коментират в магазина за плочки цитирам "Да му се не види и наглото Ко*еле малко че иска да му надпиша фактурата за да пребере пари пак и моите за плочките не ги плати "




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар