Изба “Синтика уайнъри” със “Златен ритон” и 11 медала от “Винария 2011”

26 февруари 2011 00:20   40 коментара   31535 прочита
Иван Гиздавков със
Иван Гиздавков със "Златен ритон" и златните медали и грамоти от "Винария 2011"


Иван Гиздавков със "Златен ритон" и златните медали и грамоти от "Винария 2011"

Винарска изба "Синтика уайнъри" - Сандански е с приз "Златен ритон" и успеваемост на 100 процента на всички участващи вина в различните категория на "Винария 2011" в Пловдив. Бяло вино "Ла пасионел шардоне" реколта 2010 взе ритона с най-висока оценка сред всички конкурентни. Това е втори "Златен ритон" в колекцията на санданската винарска изба, похвали се един от собствениците Иван Гиздавков, който се върна в Сандански след галавечерта. Най-младата винарска изба в Югозапа "Синтика уайнъри" и тази година обра златните медали и спечели признанието на международните експерти. 6 златни медела, 3 сребърни и 2 бронзови, грамоти и отличия ще красят витрината на изба "Синтика" - Сандански.

Ето какво каза Иван Гиздавков: Както и миналата година, и тази година "Синтика" няма ненаградени вина, 100 процента всичките ни вина са наградени. Това ни дава сила да доказваме качествата и да развиваме марката с надежда, че сме стъпили на правилния път. Основната задача в бъдеще е да не отстъпваме от качеството и от завоюваните позиции, каза Ив. Гиздавков. Наградени със златен медал са вината: "Експлозия каберне", производство 2008, "Конфианс мерло 2008", "Конфианс резерва", "Шира", реколта 2010, златен медал за "Мерло шира 2010". В конкурса за бяло и червено вино са участвали 435 вина, от тях наградени са 389, обясни Ив. Гиздавков. Той уточни, че в журито са участвали чужденци и присъдените награди са изключително обективни.


Още за: вино   награда   фирма   Още от: Бизнес

Принтирай статия
40 коментара
26 Февруари 2011 00:11 | от Сандански
Оценка:
9
 (
15
 гласа)

Браво! Наистина заслужават медалите и признанието . Вината са страхотни, качествени и може би едни от най-добрите в България, а ако се имат предвите и цените им определено си заслужават всеки даден лев. Дано да продължават така.... Успех!!!


26 Февруари 2011 07:37 | Марияна
Оценка:
9
 (
13
 гласа)

Поздравления за Синтика! Чудесно е да прославят България и Сандански, за да заличим негативното впечатление, което имат много хора за нас! Всяка награда, всяка положителна новина е стъпка напред към изграждането на по-добро реноме. Пожелавам на винарската изба още много наградени вина и успешен бизнес!


26 Февруари 2011 09:45 | mnm
Оценка:
-14
 (
16
 гласа)

Леле, мале що е хвалба що нещо и тоя нещастен пуяк е тая статия идва бая противна!


26 Февруари 2011 12:47 | посветен
Оценка:
-5
 (
17
 гласа)

абе селяци кокво толкова се хвалите като от 440 проби са наградени 400 за какви реални медали ми говорите


26 Февруари 2011 13:09 | Д-р Ох Боли
Оценка:
8
 (
12
 гласа)

Гъбите никнат след дъжд, а след такива статии мишоци и лалугери изпълзяват от дупките си. Вярно, неестествено е за народността ни да се радваш на успехите на другите. Но е комплексарско и фекално да намираш смисъла на живота си в това да злобееш и оплюваш успелите. Но пък вкеки избира сам за какво да живее, нали? Глистите също си имат родина.


26 Февруари 2011 22:38 | аз
Оценка:
-3
 (
7
 гласа)

докторе не знам за какви гъби за какви фекалии говориш ама действително ако нещата седят така какато посветен казва то няма основание за гордост защото и МЕРАКЛИЙСКО вино да се беше явило на "конкурса" щеше да спечели медал. Между другото доколкото знам технолог на тази изба е АЛХИМИКА стойчо


26 Февруари 2011 23:24 | фънки
Оценка:
-5
 (
7
 гласа)

между другото съм чувал че този стойчо може да направи вино и от спирт. Да им е честито на Синтика.


26 Февруари 2011 23:39 | за нашия регион
Оценка:
-2
 (
8
 гласа)

Вярно е че от 400 проби - 400 печеливши, за да има участници и за догодина и да не се отказват.
Регламента е страшно глупав и най-дорбите ни БГ вина не участват в този конкурс, но имат международни признания. (Пример: на Винарна Дамяница виното Комета Но Менс Ленд 2008 е най-високо титулованото БГ вино досега на Мундус-Вини в Германия)
Не са лоши вината на Синтика. Имат какво да покажат. Така, че нека подкрепим хората да продължават да работят по качеството и да са постоянни. заслужават подкрепа в тези трудни времена-още повече, че са от Сандански и от нашия регион.
И нека младите хора пият повече вино, а не твърд алкохол и цигари.


27 Февруари 2011 00:41 | леле,
Оценка:
-3
 (
9
 гласа)

от какво са го направили, като тази година не изкупиха и грам грозде, нямат сбствено производство и този сорт се отглежда на 1000 км от тук?


27 Февруари 2011 00:44 | Ураа,
Оценка:
-4
 (
10
 гласа)

на спирта, водата, боята, глицерина и македонската винена каша!


27 Февруари 2011 11:28 | Наздраве
Оценка:
0
 (
6
 гласа)

Защо географската област Македония е останала най-дълго под турско иго? Защото озлоблението на българите помежду им е било по-силно от омразата към потисниците. Що за хора сте, не мога да разбера. Защо не покажете, че вие сте нещо, а не че други са нищо. Хайде, кажете кои сте и какви са успехите Ви, и ние ще викнем Урааа, ако заслужавате.
Наздраве, докторе! Наистина някои много ги боли:-))


27 Февруари 2011 16:44 | коректив
Оценка:
-1
 (
7
 гласа)

съгласен съм с "за нашия регион" че не може всяка проба да взима медал само и само да има участници в следващите конкурси. Не съм съгласен с "наздраве"че има злоба защото злобата се проявява когато има действителен конкурс а тук доколкото разбирам не е имало такъв. Така че в крайна сметка медалите раздават потребителити които усещат кое вино е истинско и кое "пръчка". Доколкото знам избите които така яростно се рекламират нямат своите потребители.


27 Февруари 2011 22:49 | Писна ми
Оценка:
1
 (
5
 гласа)

За нашия регион,
ПиАрът ти, съдържателю на Дамяница е много постен. По-добре си купи билет за Сингапур и върви при ортака си. Не е особено трудно да си купиш вино от Тоскана или Бордо, да го наречеш Комета и да спечелиш нещо на международен конкурс. Мнозина българчета го правят. Дамяница отдавна не е регионът. Тя е циреят на долината на Струма, унищожителката на лозарството, омразната дума на всички лозари в района. В България ви няма на картата. Добре, че "алхимика" ви направи Керацудата преди десет години, да да оцелеете. Жалки сте при цялата си медийна империя. Една изгоряла комета от която остава само прах.


27 Февруари 2011 22:59 | консуматор
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

доколкото съм запознат проби на тези конкурси са лабораторни вина т. е. сяда технолога и прави алхимията в минимални обеми но когато купиш награденото вино от магазинната мрежа то няма нищо общо с награденото. Затова според мен тези конкурси са мерене между технолози но нямат нищо общо с пазарната действителност. НАЗДРАВЕ


27 Февруари 2011 23:44 | Любител от юга
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Не съм голям специалист, но обичам виното и се интересувам до някаква степен. Тази година успях да се отбия и до Винария.
За нашия край и регион това си е голямо постижение. Не разбирам защо толкова плюете и храните. Като е толко лесно направете Вие вина/винарна отидете и спечелете. Да, наистина конкурса стана смешен и банален- от 400 вина 400 медал грубо казано плюс това много намаля посещаемостта, но да спечелиш 2 Златни ритона подред от 3 участия и то единия ритон е от търговската мрежа т. е. вино което е на пазара и се продава си е голямо постижение. Имайки предвид големите фирми в бранша с многото пари, малка винарна с малко пари като Синтика заслужават внимание и поздравления т. е. едва ли някои от тях е платил за медали и Ритони и едва ли са фалшиви пробите. аз лични сам пробвал някои вина и наистина са добри. пък и друга винарна с подобен успех от нашия регион май няма. а както виждате повечето вина са от 2008, а тези от 2010- питайте тях (явно са купили някво грозде) Наздраве


27 Февруари 2011 23:56 | Наздраве,
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Шарлатани се настаниха в този бранш и резултата е ясен- страдат обикновените земеделски производители чиято реколта не бе изкупена 2-ра поредна година. Загива цял един отрасъл, а описаните по- горе "алхимици" си раздават награди и се ритат под масата.


28 Февруари 2011 09:23 | един
Оценка:
4
 (
6
 гласа)

Ей, гаси завистливите и прости хора живеят в този град. Какво искате от тези хора? Това е едно от малкото ООД-та, което все още съществува. Това доказва, че и тримата-Иван, Пешо и Соти са толерантни и добри хора. Успех на фирмата!


28 Февруари 2011 11:50 | за нашия регион
Оценка:
0
 (
4
 гласа)

До писна ми:
Колега нещо си се объркал. Нито съм съдържател нито нещо друго. Ако познаваш законодателството на Бордо и Тоскана няма да правиш такъв некомпетентен коментар.
И още нещо виното от Тоскана в повечето случаи е със сорт Санджовезе, а Комета е с други сортове. Ако си пил много вина за да натрупаш опит ще разбереш, че виното според тереоара си е с различен характер. Или за да правиш такъв коментар трябва да си компетентен.
Пиши по други теми ако искаш. Остави тази тема на хората дето се занимават с лозарство и винарство. В региона тепърва започва да се прави качествено лозарство. Досега беше АПК модел. Всички знаем как се гледаха лозя по 2000 кг от декар се береше - е тогава за какво качество говорим на виното? та ми казваш кой е развалил лозарството в региона.
Далече си от темата.
За да направиш хубаво вино ти трябва хубаво грозде и читави съдове. Останалото е 10% за техолога.


28 Февруари 2011 12:07 | Наздраве,
Оценка:
-1
 (
3
 гласа)

Уайнари!!! Та питам пак- как го направихте това вино, като тази година не сте купили и грам грозде? И не се отклонявайте от въпроса- показва вашата слабост по тематал


28 Февруари 2011 12:54 | Do Nazdrave
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Ти чувал ли си за собствени лозя? А нужно ли е да се изкупува грозде без качества! Но злобей не ми пречиш, единствено на себе си пречиш.
Но се научи да оценяваш труда на хората. В случая момчетата от Синтика го заслужават. Постарай се и ти да постигнеш нещо в живота. Лек и незлобен ден


28 Февруари 2011 12:55 | възмутена
Оценка:
1
 (
3
 гласа)

Злобооооо, злобооооо, нямяш край, радвайте се бе хора, че работят и успяват, ДА АМА НЕ, малко са хората, които могат да се радват искрено на чуждия успех


28 Февруари 2011 13:12 | за нашия регион
Оценка:
-2
 (
2
 гласа)

ще се цивилизоваме някой ден, дано е по-скоро ;


28 Февруари 2011 13:22 | Наздраве :В,
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Само че, тези лозя с пари от "САПАРТ", все още не са в плододаване. Та пийнете си още от "алхимията". Възмущението Ви, ще бъде по- късно! Истината е нещо свещенно и Бог да Ви пази!
Без поздрави и не очаквайте повече отговори от мен!
Кипрос


28 Февруари 2011 13:54 | Журналист
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Леле, хора, в какво превърнахте един новинарски журналистически материал! Често упрекват медиите, че непрекъснато заливат с информация за убийства, отвличания, кражби. Когато ви поднесем обаче новина за успели хора, работещ бизнес и нечие постижение започват безумни полемики, като Освен това виното със златен ритон е купено от търговски обект на сляпо, от организаторите на конкурса. Дегустирано е според регламента точно два пъти, преди да вземе наградата и то от международни дегустатори. Чукнете в гугъла името Каролан Гилби и ще разберете за какво говоря. Направих си труда и да проверя сигнала за това, изкупено ли е грозде от реколта 2010. Не е изкупено. Купено е подбрано и добре узряло елитно грозде от идеални лозови масиви и вината от тези лозя са били сред най-добрите на тази Винария. По въпроса за регламента се обърнете към организаторите на проявата, но бъдете сигурни-регламентът не е писан заради малките изби, като Синтика.


28 Февруари 2011 14:18 | До Журналист:
Оценка:
0
 (
0
 гласа)

Благодаря Ви за информацията, че не е изкупувано грозде, вярно е и това че собственото им лозе още не е в плододаване. Щото по- горе пише че е наградено и вино реколта 2010. Е как става това?
Поздрави!


28 Февруари 2011 14:47 | Виж,ти!
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Интересно! Двама от "уайнарите" са уж агрономи, а единия- зоотехник и колега на Върбанов, но де факто са търгаши! Сигурно е по- лесно да докараш един тир "качествено" грозде от някъде си, да го платиш след еди- колко си години, но поне да плащат на технолог да им направи вино, че да си правят реклама с него, че иначе са живи загинали!
А Опитна Станция като я купиха- загробиха я. На мястото на сградата- "хотел" без входна врата. Лозето от 15 дка- тъкмо стъпило в плододаване - изоставено. Направили ново- уж според нови изисквания- сигурно за да си купят нови джипове с част от парите. Добре, че трябва технолог да отговаря за избата, че кой знае какво щеше да стане и с нея! Също добре, че им спадна оборота преди няколко години от фалшиви препарати, че да почнат да зареждат аптеката с нещо по- ново.
Та "уайнари" в района подобни на тях има много, лошото е, че заради такива като тях нещата вървят на по- лошо!


28 Февруари 2011 15:03 | Журналист
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

Виждам, че ви се иска да не ме разберете. Изкупуване означава социалистическа кампания за прибиране на всичко произведено от даден отрасъл. Да купиш подбрано грозде от контролирани лозови масиви означава съвсем друго. Означава да знаеш какво вино искаш да направиш и с какво грозде да направиш. С други думи грозде не само е купено, но видимо са постигнати забележителни резултати. За хотелите без врати не ми е работа да пиша, но преди години отразявах изрязването на резервоарите на Дамяница за скрап, фирма Мира още се намира в недостроен хлебозавод без прозорци, бълва нискокачествени вина за Чехия, но и там се карат джипове. Темата е съвсем друга-виното. И Синтика показа как се достига професионално до успеха. Поздравявам ги!


28 Февруари 2011 15:39 | До Журналист:
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

уВАЖАЕМИ ж,
Не ми отговорихте на въпроса по- горе, а се отнасяте некоректно и към другите винопроизводители! За разлика от " уайнарите", техните заводи са купени, а не по рушветчийсните програми на 3-та коалиция. Попитай също и как съсипаха насаждинията и овчарниците в Левуново и на кой и за какво и за каква услуга ги продадоха???


28 Февруари 2011 16:38 | До Журналист:
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Май не Ви е платено да отговорите, а? Жалко!


28 Февруари 2011 17:39 | До Журналист:
Оценка:
0
 (
2
 гласа)

E, добре спря яростната защита. Но заради Вашата некоректност ще информирам че, собственик на Левунския дял на окрадената опитна станция стана бившият областен управител на Бл. обл. Наздраве, червени и дпс айдуци!!! Услугите не са безплатни, нали! И " уайнари ", ако компетентните органи си мълчат, то много хора от града и от областта го знаят.


28 Февруари 2011 21:18 | Любител от юга
Оценка:
5
 (
5
 гласа)

Боже хора.... Вие сте луди! тази статия е за вино и какво са спечелили с направенето вино. Може и да не са перфектно компания, но в България коя компания е перфектна? Всеки лъже, пише, брише и т. н. не знам тия момчета кво правят с фирмата, но резултатите от винарната са на лице! кой и как го прави виното също не знам, но нали го правят хубаво и качествено. Това, че вие сте в този бранш и малко им завиждате и гледате да им опетните името е дурго нещо, но не отричайте качествата на вината! Кой вина са по хубави в региона- на Дамяница, на Мира? За другите проблеми в компания си има държава и органи. Вземете и Вие някой да ви прави виното и печелете награди и с радвайте. Вас интересува ли ве кой и как прави саламите, млекото, телевизорите, дрехите ви. Не нали? интересува ви да е на изгодна цена и добро качество, Въппреки че големи компании като Найк, Адидас и др използват като волове хора в Китай. Ако ви харесва виното им- пиите го, ако не си малчете. кво ви влиза в работата кой какъв?


28 Февруари 2011 21:19 | Любител от юга
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Мен ме интересува да пия добро вино и това е. Проблемите са си техни- да се оправят. Поне не са си платили наградите и ритоните т. е. вината са качествени и добри тъй като са оценени и от чужденци. Наздраве и си гледайте в собствената паница :)


28 Февруари 2011 21:40 | До Любител:
Оценка:
-2
 (
4
 гласа)

Уважаеми любителю, такъв ще си останете цял живот, но с ментаците навсякъде не се знае докога. Дамяница и Мира поне купуват грозде и създават поминък. Тук става въпрос за чиста шарлатания.
Жалки хора- жалка държава!


28 Февруари 2011 22:08 | Почитател на Уникато
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Журналиста описа ситуацията доста точно и красноречиво и е много прав.
Искам да добавя, че в региона има и други производители на грозде и вино, които правят качествен продукт.
Пих им розето на Винария и да ви кажа беше много хубаво. Мисля че се казва Стримон избата. Имат лозя между Левуново и Кономлади.
Но аз си оставям почитател на Дамяница. Харесвам Уникато и новите вина на Ничия Земя.
Мелнишко от Хърсово им е класика.
ПП Не работя там. Изразявам мнение. Но подкрепям и вината на Синтика и те са добри и от тях си купувам
все пак това е темата.


01 Март 2011 08:49 | vania
Оценка:
-2
 (
6
 гласа)

Да говорим с факти -собствени лозя нямат, грозде не изкупуват, а имат вина -2010. Да живеят отровите! И не сме толкова наивни-имало чужденци в журито!


01 Март 2011 10:10 | Виж ти
Оценка:
-3
 (
5
 гласа)

Съгласен съм с последния коментар, също и сдоста от предишните! Като ги гледам " уайнарите" какви са майстори по разсипването на разни обекти ( добре, че ми напомниха за съсипаните лозя и праскови на Левуново в по-горните коментари) се чудя на тия, които ги хвалят, че спечелили медали на Винария. За медалите- БРАВО на технолога, че успява и да работи с тия разсипници, но все ме гложди едно съмнение за тия конкурси, като ги знам каква порнография са през последните години...


01 Март 2011 10:43 | До Vania
Оценка:
3
 (
3
 гласа)

Хора, защо като зациклила грамофонна плоча повтаряте едно и също? Естествено, че са купили грозде. Вино се прави от грозде, а хубаво вино- от добро грозде. Ако вие, Vania правите отрови в някоя мърлява полулегална изба, проблемът си е ваш и на органите, които не са ви спипали. А кой в региона прави ментета гледахме преди време в предаването "Открито", кой лъже държавата с фиктивни лозя пък пише по вестниците.


01 Март 2011 16:19 | почитател
Оценка:
4
 (
4
 гласа)

Браво, момчета! Продължавайте в същия дух. Вината са Ви страхотни.


01 Март 2011 18:27 | до ваня и виж ти
Оценка:
2
 (
2
 гласа)

Купете и вие отрови и направете вино за награда... то бива завист, но вие явно сте толкова ограничени, интелектуално изостанали и невежи, че чак сте неспособни да признаете обективно едно добро постижение. плюенето ви под тази статия дава израз на вашите скрити чувства на незадоволение от самите вас. Простотията ви прави грозни и отблъскващи дори тук, в виртуалното пространство. Съдейки по коментарите ви, аз съм убеден, че сте такива и в действителност. Живейте си мизерния живот, хранете се със завист, но дайте път на достойните за изплуват над тинята, която оставяте след себе си.


08 Март 2011 10:19 | маркова
Оценка:
1
 (
1
 гласа)

Поздравления за хората, които упорито работят и получават награди за това! За всички останали които не могат да се радват за успехите на другите-ЖАЛКО ЗА ТЯХ!




Вашият коментар

ВАЖНО! Правила за публикуване на коментар
Име
Коментар