Хората на Н. Генджев влизат с полиция в гоцеделчевското мюфтийство
До 17.00 часа миналия четвъртък приближените на Айдън Мохамед трябваше да изнесат вещите си, оттогава обаче офисите са заключени и новият мюфтия Хасан Айваз не може да влезе
Окръжен съд - Благоевград регистрира новото мюсюлманско настоятелство в Гоце Делчев, но хората на възстановения от Върховен касационен съд за духовен водач Недим Генджев от миналия четвъртък не могат да влязат в гоцеделчевското мюфтийство. Благоевградският адвокат на Генджев извади нотариална покана за освобождаване на помещението, която бе надлежно връчена на сегашния районен мюфтия Айдън Мохамед и трябваше да бъде приведена в изпълнение до 17.00 часа в четвъртък, но до вчера помещението бе заключено и новият районен мюфтия Хасан Айваз така и не успя да влезе вътре.
Следващият ход на адвокатите е с официално писмо да поискат съдействие от Полицейското управление в Гоце Делчев, за да могат да влязат в мюфтийството. Това може да предизвика сериозно социално напрежение сред мюсюлманите в областта, които от няколко месеца плашат с гражданско неподчинение и блокада на главен път Е-79, ако ВКС не регистрира за главен мюфтия Мустафа Хаджи, избран на последната мюсюлманска конференция, и възстанови на поста му Недим Генджев.
Н. Генджев бе духовен водач на мюсюлманите до 1996 г., но след като ВКС отказа да признае легитимността на последните 3 мюсюлмански конференции, преди няколко месеца го регистрира отново като председател на Висшия мюсюлмански съвет и той направи по места регистрации на новите си районни мюфтийства. В Пиринско за районен мюфтия е определен Хасан Айваз.
Още когато тази година получи по съдебен път поста си, Генджев обяви, че ще влезе в Главното мюфтийство едва след като бъде извършена ревизия за последните 4 години, защото подозирал сериозни финансови нарушения. Мюсюлманите около Мустафа Хаджи твърдят обратното - те не искат Генджев за духовен водач, защото той бил разпродал мюсюлманските имоти и прибрал парите в собствената си сметка.
1. - Конфискуване на уредбите със високо-говорителите от минаретата на целия чеч.
Ходжите станаха мързеливи и почнаха да мислят само за бизнес. Този акт ще възвърне доверието на хората, които подозират че имамите пускат на касета, предварително записан звук. Аудио техниката да се обяви на търг, а със спечелините пари да направи фонд за подпомагане на болни хора, който не могат да си платят лечението си.
Освен това и християните с който живеем ще бъдат по спокойни, няма да ни подозират че сме фундаменталисти.
2. - Наближава рамазан и е добре новите имами да помислят за думкането на тъпани по сред нощ в селата където живеят и мюсюлмани и християни.
Това думкане се разпознава от друговерците като провокация. Глупост е въпреки това
да се правим на интересни и да не вземем мерки - или за премахване на това думкане с тъпани посред нощ, или просто да е само символични и кратко а не обикаляне по цяло село , пред всяка къща.
3. - Отчет на старите имами пред народа.
Недей много да следиш Метка или някой друг Помак, за да не те нарекат след това "Последак", че тогава кравите на Помаците ще ти ближат черепа да наваксваш с уменията си на "Следотърсача" и "Винету"! А, и има опасност, ако се втикаш много, някой бик да те ритне по мутрата! Анадън-му аркадаш!
Нарушението, на която и да е точка от горните правила ще се смята за основание коментарът да бъде скрит. При системно нарушаване на правилата достъпът на потребителя ще бъде органичен.